Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Ustawienie TPS za pomocą miernika - pilne
Autor Wiadomość
scaniol 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 91
Skąd: kalisz
Wysłany: 23-12-2009, 17:09   [Cari 1.8 GDI] Ustawienie TPS za pomocą miernika - pilne

Witam , czy komuś udało się ustawić TPS przy pomocy miernika i pracuje jak powinien ? Wg opisu demone coś mi to nie wychodzi . Pytam konkretnie o wartości , co powinien pokazać miernik przy szczelinomierzu 0,65 i po wyciągnięciu blaszki . Potrzebuję pilnie pomocy w tej kwestii , czekam na Wasze podpowiedzi .
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 25-12-2009, 04:48   

hejka. Przy gdi jest chyba inna wartosc blaszek (chyba 0.45 ale pewnosci na 100 nie mam). Niestety mam cienki dostep do neta w Polsce i pisze z telefonu. Jak cos znajde do odpisze ale kiedy to ciezko mi powiedziec. sorki
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-12-2009, 10:38   

powinno byc między 0,45 a 0,55 przeczytaj tutaj ostatni post TPS
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
scaniol 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 91
Skąd: kalisz
Wysłany: 03-01-2010, 15:55   

Czy ktoś z Was mógłby zmierzyć napięcie ( drugi przewód od lewej w kostce podłączonej do TPS - wbić szpilkę i przy włączonym zapłonie zmierzyć miernikiem ( ustawionym na 2000mV lub 2 V ) ? Czerwona igła do przewodu , czarna do bieguna ujemnego akumul. Przepustnica na linkę z fabrycznie ustawionym TPS - najlepiej. Bardzo mi to pomoże . Czekam na Waszą pomoc .
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 03-01-2010, 17:08   

ja mam 0.48V == 12,95 TPS w EVOScan
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
scaniol 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 91
Skąd: kalisz
Wysłany: 03-01-2010, 19:10   

saphire , nikt go u Ciebie nie ruszał od nowości ( jest farba na śrubkach ?), nic nie rozumiem , powinien być niby ustawiony na 640 mV , Ty masz 480 mV . Co to za wartośc 12,95 ?

[ Dodano: 03-01-2010, 19:12 ]
czy to wartość odczytana przy rozgrzanym silniku ? ok 80 stopni C ? bo to ważne

[ Dodano: 06-01-2010, 23:49 ]
??????????????
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 15-01-2010, 18:10   

No tyle mi woltomierz pokazał i taki pomiar wtedy mam dla TPS w EVOSCan tyle że nie jestem pewien a jedynie podejrzewam że odczyt w EVOScan uwzględnia chyba otwarcie bypassów w przepustnicy - moja jest przed liftem i na linkę. Dla przepustnicy po lifcie Evoscan co innego pokazywał.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-01-2010, 23:34   

Wartość procentowa otwarcia przepustnicy jak dla mnie :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
scaniol 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 91
Skąd: kalisz
Wysłany: 15-01-2010, 23:52   

Maretzky85 , masz rację ( już doczytałem , że to jest otwarcie w %) , szkoda , że nikt więcej nie chce się podzielić odczytaną wartością , ponieważ ustawiając na 480 mV jak ma saphire to też nie pracuje prawidłowo ( gdy zmienia się cykl pracy silnika po ok. 4 minutach obroty powinny wzrosnąć o ok. 100 , a u mnie wskakują na 1500 obr/min , Rosjanie piszą , że w takim przypadku należy ustawić TPS na 640 mV , ale niestety u mnie nic to nie zmienia. TPS sprawdzony - jest dobry. Nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny ?
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 16-01-2010, 07:42   

scaniol napisał/a:
Rosjanie piszą , że w takim przypadku należy ustawić TPS na 640 mV

To jest „skanerowy” odczyt , „zdjęty” z ECU MUT-em II, w określonych warunkach:

1/ Silnik ciepły, powyżej 80 stopni.
2/ Obroty- bieg jałowy. /Wartość obrotów jest zależna od temperatury oleju w skrzyni
biegów i rodzaju skrzyni: automat/manual/. Jest to szczegółowo opisane w manualu.
3/ Tryb pracy silnika- „mieszanka uwarstwiona” /uboga/, AFR powyżej 14,7.

saphire, podał że u niego na biegu jałowym TPS uchyla się na 12,95%.
Nie mam pojęcia dlaczego autor programu Evoscan wstawił tak „nie serwisowy” przelicznik dla tego parametru, ale można go łatwo zmienić.
Te procenty wynikają ze wzoru x*100/255, czyli x=12,95/100*255=32,375
Aby otrzymać wartość w Voltach należy potraktować „x” zależnością:
TPS w Voltach =x*0,02, czyli: 32,375*0,02=0,6475 Volt.

Pasuje.

Przelicznik ten wypatrzyłem w sofcie ECUedit, w tym skanerze uchylenie przepustnicy jest podane w procentach i voltach. Nawiasem- ten soft też czyta GDI za pomocą kabla Vag kkl na FTDI.

Jak się to ma do pomiaru woltomierzem- nie wiem, brak „materiału badawczego”, mam przepustnicę z siłownikiem elektromagnetycznym,
saphire, podaje że 0,480 Volta, przydałaby się „większa grupa badawcza”.

Nadal uważam, jaki ci zresztą pisałem, że bez jakiegoś skanera, ustawienie „Twojej” przepustnicy będzie trudne, ktoś tam dobrze namieszał. Może na forum regionalnym znajdziesz kogoś kto się tym bawi.
Pozdrawiam:…………………………
 
 
scaniol 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 91
Skąd: kalisz
Wysłany: 16-01-2010, 10:13   

Cześć aren195612 , czekałem aż się odezwiesz , juz Ci mówię jak to zmierzyłem . Na wyłączonym , ale ciepłym silniku ( ok.80sC) , ustawiłem TPS na 640 mV , skręciłem wszystko , pojechałem na próbę - skrzynia zmieia biegi przy 2500 obr/min i pięknie reaguje na zmianę obciążenia , prędzej nie chciała redukować biegów w dół , teraz jest o niebo lepiej , ale nadal na jałowym po 4 minutach obroty lecą na 1500 , a miernik przy odpalonym silniku pokazuje wartość 660 mV , nie wiem czy to aż tak wielka różnica , ale chyba nie . Gdyby ktoś zechciał zmierzyć to u siebie .........

[ Dodano: 16-01-2010, 10:29 ]
aren195612 podaj mi do siebie kontakt na amazon7@wp.pl , tamten adres jest nieaktualny
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 16-01-2010, 10:31   

scaniol, A jak jest te 1500 obrotów, jakie jest napięcie na TPS?..
 
 
scaniol 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 91
Skąd: kalisz
Wysłany: 16-01-2010, 10:35   

Wiesz co , że przy tych obrotach nie sprawdzałem , 660 mV jest gdy silnik pracuje na wolnych ( 750-800) .
Właśnie zastanawiałem się co je tak podbija , silnik musi przecież dostać dużo więcej powietrza ?
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 16-01-2010, 10:46   

scaniol napisał/a:
silnik musi przecież dostać dużo więcej powietrza ?
To jest trochę inaczej:..., jak wszystko ok to dostaje więcej paliwa
Obserwowałem jak to u mnie wygląda, po 4-rech minutach następuje samoczynne podbicie obrotów, przepustnica leciutko się domyka, wzrasta czas otwarcia wtrysków, silnik zaczyna pracować na bogatszej mieszance w trybie stechiometrycznym, AFR czyli stosunek powietrza do paliwa wynosi w tym trybie 14,7:1.

W dostępnych mi scanach z GDI z przepustnicą na linkę, przepustnica raczej "bykiem" stoi, po 4-rech minutach otwierają się na dłużej wtryski, stad to moje pytanie.

W obu przypadkach zmienia się wyprzedzenie zapłonu i zaczyna pracować sonda lambda.

PS. Masz maila z moimi namiarami.
 
 
scaniol 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 91
Skąd: kalisz
Wysłany: 19-01-2010, 20:05   

Czy ktoś może sprawdzić u siebie ustawienie TPS ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.