Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] nie chce zapalić
Autor Wiadomość
swistak81
[Usunięty]

  Wysłany: 26-01-2007, 07:13   [CA1A 1.3] nie chce zapalić

Witam

Od nowości nie miałem problemu z zapłonem, nawet na poprzednich strasznie wyglądających świecach - zawsze palił na dotyk, zawsze. Wczoraj wieczorem (temp -4) jeździłem - też wszystko ok.
Natomiast dziś rano (temp -7) nie zapalił wogóle. Kręci rozrusznikiem i tyle.
Czy ktoś ma podejrzenia co się mogło stać?
Ostatnio zmieniony przez karolgt 18-10-2007, 00:30, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 26-01-2007, 07:17   

moze za brzmi diwnie.. gdze tankujesz? moze zamrzlo ci paliwko:>
a z drugiej strony samochody czesto maja fanaberie na mrozie...
oby to byla jakas pierdolka...:) powodzenia zycze w szukabiu usterki
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-01-2007, 09:39   

mozliwosci:
- padl aparat zaplonowy (iskra jest?)
- padlo ECU (kondensatory)
- umarl alarm/immobiliser
- padl czujnik temp. silnika
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 26-01-2007, 09:55   

...padło ako??
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-01-2007, 11:46   

e-gen napisał/a:
...padło ako??


swistak81 napisał/a:
Kręci rozrusznikiem i tyle.


:roll:
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2007, 12:17   

czarnuch23 napisał/a:
moze za brzmi diwnie.. gdze tankujesz? moze zamrzlo ci paliwko:>

tankuje na stacji o nazwie "Bliska" - w mojej okolicy bardzo chwalą sobie paliwko z tej stacji - ale zamarznięcie w sumie wytłumaczyło by wszystko :roll:

josie napisał/a:
...padło ako??

a co to jest?! chodziło ci czyżby o aku(mulator)?

Krzyzak napisał/a:
padl aparat zaplonowy (iskra jest?)
- padlo ECU (kondensatory)
- umarl alarm/immobiliser
- padl czujnik temp. silnika


ECU - zaświeca się i gaśnie po przekręceniu kluczyka - jak zawsze więc ECU chyba żyje
alarm/immobilizer - nie mam/nie mam
czujnik temp silnika - nawet jeśli padł to chyba powinien silnik odpalić (czyż nie?)
aparat zapłonowy - to jest możliwe, czy iskra jest - nie wiem, bo zostawiłem miśka pod domem i jestem do 15 w pracy

ja podejrzewam że mogło coś z kablami się stać ewentualnie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-01-2007, 12:34   

swistak81 napisał/a:
czujnik temp silnika - nawet jeśli padł to chyba powinien silnik odpalić (czyż nie?)

nie - w tych temp. nie ma szans

wyglada, ze ECU ok
do sprawdzenia czy jest iskra (na kazdej swiecy)
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2007, 13:22   

Krzyzak napisał/a:
- padl czujnik temp. silnika

Czy mógłby ktoś mi przybliżyć jego usytuowanie? (czy to de facto czujnik temp. płynu chłodniczego?)

EDIT:
Ah już znalazłem w serwisówce.
Termostat - tak?
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-01-2007, 13:27   

Jeśli nie parkujesz w garażu to sprawdź czy Ci się jakieś zwierzątka nie dobrały do kabli WN :D
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 26-01-2007, 13:36   

Nie to nie ten od termostatu tylko dodatkowy wkrecony w korpus silnika, zazwyczaj od strony kabiny
Ale on ma tyle do odpalania co ......*auto cenzura* . zacznij od
1 sprawdz iskre jak pisze Krzyzak
2 sprawdz palec kopulke a przedewszystkim kamien tzn grafit ktory podaje w/n ma palec
3 cewka pawerTranzystor
4 czujnik ruchu --aparat zaplonowy
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-01-2007, 13:50   

swistak81 napisał/a:
ECU - zaświeca się i gaśnie po przekręceniu kluczyka - jak zawsze więc ECU chyba żyje

U mnie zaświeca się po przekręceniu kluczyka i gaśnie ok. 2 sekundy po odpaleniu. Czy to również świadczy o tym, że ECU jest OK. Jak nie to zaraz idę je "wydłubać". Mam problemy związane z gaśnięciem auta i skoki obrotów.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 26-01-2007, 13:55   

Hugo napisał/a:
Mam problemy związane z gaśnięciem auta i skoki obrotów.

Opisz co sie dzieje -- samozaplon???
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-01-2007, 14:17   

Hugo napisał/a:
U mnie zaświeca się po przekręceniu kluczyka i gaśnie ok. 2 sekundy po odpaleniu. Czy to również świadczy o tym, że ECU jest OK. Jak nie to zaraz idę je "wydłubać". Mam problemy związane z gaśnięciem auta i skoki obrotów.

Od lat trabimy, ze odpalamy auto po zgasnieciu CE. Jak tak nie masz - tzn. gasnie zawsze po 2 sek. od odpalenia niewazne ile przeczekasz, to masz cos nadiablone, ew. jakis uklad czasowy, ktory gasi lampke, a stan ECU jest pod znakiem zapytania.
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2007, 17:56   

Więc tak. Miśka ogrzałem żeby wykluczyć zamarznięcie paliwa.
Wyjąłem świecę (jedną) - była mokra i ogólnie czuć było benzynę. Więc paliwo ok.
Natomiast po założeniu na kabel i podłączeniu do masy - zapalam i nie ma iskry :cry:
Na tym moja rola się chyba kończy -> jutro go zawiozę do mechanika.
Chyba że mogę (kiepsko się znam na samochodach) jeszcze coś sam sprawdzić...

Czy można coś uszkodzić próbując zapalić samochód bez zapłonu (iskry)?
Coś jak zalanie czy coś...
 
 
sufit
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2007, 18:15   

Nic się nie stanie.Po prostu tylko rozładujesz akumulator jak przesadzisz. Poruszaj kablami WN ewentuanie zajżyj pod kopółkę rozdzdzielacza. Raczej nic nie zepsujesz.

[ Dodano: 26-01-2007, 18:18 ]
A jak szybko obracał ci rozrusznik. Może stary akumulator się rozładował w nocy na mrozie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.