Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] chlodzenie silnika :///
Autor Wiadomość
Mateo567
[Usunięty]

Wysłany: 12-03-2007, 21:47   [CA4A 1.6] chlodzenie silnika :///

witam, mam problem z chlodzeniem w moim colcie. problem wyglada tak nastepujaco: wsiadam do auta odpalam jade silnik sie ladnie nagrzewa jest wszystko ok, zaczynam np mocniej wciskac i po chwili wskazowka juz niedaleko czerwonego pola :shock: pomyslalem ze moze byc to termostat poniewaz wiatrak dziala wlacza sie i wygladalo na to ze termostat sie zje...ł wiec w\go wyciagnolem dolalem troche plynu chlodniczego tyle co ubylo no i jazda probna wszystko wydawalo sie ok ale znow to samo :evil: jak to mozliwe przeciez mial caly czas obieg i nie bylo to mozliwe zeby sie zagotowal no prawie. jedyne co mi przychodzi na mysl to moze byc nie odpowietrzenie ukladu ale zno ladnie grzeje w srodku temp ma stala przy normalnej jezdzie wiec juz nie wiem, jest jakas srubka kolo na kolanku i chyba ta jest do odpowietrzenia. bardzo bym prosil co odpowiedz i jakas rade co moze jeszcze byc z tym ukladem :/ a i poprosilbym o stronke krzyzaka o ile sie nie myle z ustawieniem obrotow w cao, z gory dziekuje pozdro
Ostatnio zmieniony przez karolgt 18-10-2007, 00:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 12-03-2007, 22:07   

Z tego co czytalem w tym temacie to silnik 4g92 sam sie odpowietrza... i po to mu zbiorniczek wyrownawczy :) chodz zdania byly podzielone i jak mi mechanik robil pompe wody odpowietrzal za pomoca srobki przy termostacie (najwyrzszy punkt w ukladzie).
Co do przyczyny przegrzewania nic madrego mi do glowy nie przychodzi... moze pompa wody niewyrabia? chodz to malo prawdopodobne...
Aha i sprawdz jeszce poziom oleju i kiedy go zmieniales (olej w silniku ma nie tylko zmniejszac tarcie ale jest tez dodatkowym chlodzeniem...)
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 12-03-2007, 22:09   

Wygląda trochę na uszczelkę pod głowicą. Zobacz czy nie ubywa płynu, no i kwestia czy nie kopci z rury na biało.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-03-2007, 22:15   

burst niestety może mieć rację. W przypadku gdy: załącza się wentylator, węże dolny i górny od chłodnicy są gorące i nie ma zewnętrznych wycieków płynu chłodniczego to bardzo prawdopodobne, że to uszczelka pod głowicą.
A jak auto odpala zimne? Nie muli się?
 
 
Mateo567
[Usunięty]

Wysłany: 12-03-2007, 22:17   

silnik jest ok nie kopci olej zmieniony 2 tys km temu nic nie ubylo, sam nie wiem co robic juz a uszczelka raczej dobra nie ma wyciekow byl sprawdzany u mechanika nie dawno i bylo ok wszystko wiec sam juz nie wiem, sadzilem ze odpowietrzanie ale piszecie ze sam sie odpowietrza ?? mimo wszystko sprobuje jutro go odpowietrzyc a co do tego zbiorniczka to chyba nie po to jest zeby odpowietrzyc ??

[ Dodano: 12-03-2007, 22:18 ]
no raczej na zimnym zwawo idzie nie mam z nim problemow tylko wlasnie to pier.. chlodzenie :/:/ nie wiem co mozna jeszcze wymyslec :(

[ Dodano: 12-03-2007, 22:19 ]
a ile taka wymiana uszczelki ??? i czy to powazne ?? :/:/

[ Dodano: 12-03-2007, 22:24 ]
chlopaki ja spadam bo dzis nocke mam :( prosilbym o jeszcze jakies rady co to moze jeszcze byc z gory dziekuje pozdrawiam
ps troche sie wkur.. ta wiadomoscia o uszczelce :/
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 12-03-2007, 22:35   

Moja sugestja jest prosta zanim ruszysz glowice przeplucz sobie chlodnice i uklad chlodzenia
1 spuszczasz caly plyn jaki masz w ukladzie jezeli jest metny to itak do wylania
2 bierzesz odpinasz waz dolny z chlodnicy
3 gorny waz z woda do srodka i najlepiej chlodnice wyciagnac manewrujesz tak by pukjac w kazdym kierunku
4 mozesz jeszcze dac do wody / po wlozeniu czyli juz wypukaniu chlodnicy / ocet tak na noc i przepukac rano uklad zwowu woda ze szlalfa
5 sprawdz korki chlodnicy i zbiorniczka
6 wymontuj pompe wodna i zobacz bo mozesz miec zablokowany wirnik albo wirnik sie nie kreci zreszta w ramach plukania mozesz ja wymontowac i z kontrolowac
7 warto tez skontrolowac weze ukladu chlodzenia czy nie sa pozalamywane
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
Ostatnio zmieniony przez wojmi1 23-03-2007, 16:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-03-2007, 00:19   

czarnuch23 napisał/a:
Z tego co czytalem w tym temacie to silnik 4g92 sam sie odpowietrza... i po to mu zbiorniczek wyrownawczy


Manual mówi co innego.
Jeszcze raz wkleję. Nie będę już tłumaczył z angielskiego, bo gdzieś to zrobiłem



4G92 to 1,6 w Colcie CA0

Strona Krzyżaka

Ja bym jeszcze obstawiał zamuloną chłodnicę.
 
 
Mateo567
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2007, 07:40   

witam wlasnie wrocilem z pracy i za chwile jade do mechanika w sumie to do mojego wujka, sprobuje przeczyscic uklad zalac nowy plyn odpowietrzyc go i zobaczymy co bedzie, wedlug mnie ta uszczelka to ostatecznosc ktora bedzie mnie troche kosztowac :( Hugo pisal czy go nie muli na zimnym i jezdzi bdb, kolega mi w pracy znow moiwl zebym karczerem przepierniczyl chlodnice bo moze byc zawalona roznymi syfami wiec zobaczymy, dziekuje za wszystkie tez odpowiedzi i co najwazniejsze natychmiastowe :) jak wroce to dam znac czy cos z tego wyszlo czy jednak nie :( pozdro for all :D
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-03-2007, 09:56   

sprawdz czy cala chlodnica jest jednakowo goraca - moze ma wielki kamien i nie odprowadza dobrze ciepla (nie cala powierzchnia, lecz tylko malym fragmentem) - jak tak, to chlodnica do wymiany
 
 
serKlakier 
Forumowicz

Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 134
Skąd: Brzostek
Wysłany: 14-03-2007, 17:33   

U mnie przy podobnych objawach rozleciała się pompa wody i uszczelka pod głowicą, tylko że ja nie miałem ciepłego nawiewu. I ciężko powiedziec co wcześniej padło czy uszczelka czy pompa.
 
 
 
squpek
[Usunięty]

Wysłany: 18-03-2007, 02:30   

No Panowie,
podobna sprawa - dziś nagle patrzę no temp. chłodziwa w czasie powrotu od koleśa a ona blisko czerwonej kreski, zawsze było tak do połowy i nawet jeszcze dwie godziny wcześniej tak było a tu taki numer.
Dolałem płynu do zbiorniczka wyrównawczego (bo nic nie było), podpiąłem wentylator "na krótko" by się cały czas kręcił i chłodził (choć w sumie w czasie jazdy sam pęd powietrza powinien wystarczyć ?!) i nic ... pojechałem kilka kilosów by sprawdzić i kicha - jakby trochę wolniej do czerwonego max. temp. wskazówka dochodzi - ale jednak dochodzi. W drodze powrotnej musiałem dwa razy stawać na poboczu, unieść klapę i chłodzić bo się gotowało !!!
Wąż górny chłodnicy gorący, wąż dolny zaś zimny ale obiegu chyba nie ma bo by się chłodziło przecie. Pomyślałem, że sprawdzę czy się może termostat zaciął w pozycji zamkniętej ale nie stety nie dam rady odkręcić 2 śrub przy komorze termostatu a szkoda " na chama" to robić - cóż będzie mechanik. Pompe wodną raczej nie winię bo zaraz po zakupie colta (koniec stycznia br.) okazło się, że cieknie i wymieniłem na nówke. Jakieś sugestie Panowie mile widziane... A cenę termostatu zaraz sprawdzę, gdzieś mi mignęłą , że koło 50 PLN trza za niego dać, tak??
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-03-2007, 10:01   

squpek napisał/a:
trochę wolniej do czerwonego max. temp. wskazówka dochodzi - ale jednak dochodzi. W drodze powrotnej musiałem dwa razy stawać na poboczu, unieść klapę i chłodzić bo się gotowało !!!


Ja bym się trochę bał tak sprawdzać czy dochodzi do czerwonego i studzić przez uniesienie klapy bo się gotuje. Te silniki są wrażliwe na przegrzanie.
Ja jak miałem zamuloną chłodnicę to jak tylko wskazówka zaczynała się lekko podnosić ponad normę włączałem gorący nawiew i zaraz spadała.
Do zbiorniczka dolałeś, a do chłodnicy (tylko nie na gorącym)? Na pewno nie masz wycieku poza auto? Jak wszędzie sucho to pewnie uszczelka pod głowicą i spala płyn. Dymi na jasno z rury?
 
 
Mateo567
[Usunięty]

Wysłany: 18-03-2007, 13:58   

zacznij od sprawdzenia chlodnicy, termostatu, pozniej jak nie pomorze bierz sie za drozsze sprawy :) u mnie jest chlodnica padnieta tylko polowa jest ciepla, i tak samo jak u Ciebie mialem dolny chlodniejszy byl cieply ale tyle co nic, probowalem przedrzec roznymi srodkami zracymi ale nie pomoglo dlatego kupilem nowa za 250 zl :D a to dzieki koledze z forum ktoremu bardzoo dziekuje pozdro 4 all :D
 
 
squpek
[Usunięty]

Wysłany: 18-03-2007, 18:14   

I wszystko jasne:
Dobrałem się do termostatu - niesprawny a do tego okazało się, że zamontowany był inny typ od silnika 1,3. Na razie zamontowałem stary ale tak rozebrany by był ciągle otwarty, temp chłodziwa jest teraz niska gdzieś na 1/4 skali a zawsze była 1/2 - nic dziwnego, duży układ chłodzący jest otwarty.
Jutro kupuję nowy termostat, montuje przy okazji alusy założę i po kłopocie,
Jedno pytanie, czy "cylinder block drain plug" jest przy wlocie górnego węża do bloku silnika ( wkręt imbusowy ~ M 12) czy może gdzieś niżej bo z manuala wynika, że jest niżej ale tam ciężki dostęp jest i nie mogę nic zobaczyć !?
pozdrawiam
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-03-2007, 18:48   

squpek napisał/a:
Jedno pytanie, czy "cylinder block drain plug" jest przy wlocie górnego węża do bloku silnika ( wkręt imbusowy ~ M 12) czy może gdzieś niżej bo z manuala wynika, że jest niżej ale tam ciężki dostęp jest i nie mogę nic zobaczyć !?


Niżej - śruba wkręcona jest w blok silnika. "Leży" w osi pojazdu, łbem do przodu auta, trochę na lewo od kolektora wydechowego, mniej więcej w połowie jego wysokości. Odkręcana nasadką 14mm.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.