[EAxx] Komputer pokładowy |
Autor |
Wiadomość |
tws
Forumowicz
Auto: a4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 255 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-11-2011, 18:38
|
|
|
sprawdź klemy przy aku, objaw identyczny jak któraś nie styka dobrze |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-11-2011, 18:38
|
|
|
Podaj VIN. |
|
|
|
 |
Mr_Azathoth
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA2 rok 2000
Kraj/Country: UK
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 93 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: 05-11-2011, 18:49
|
|
|
JMASNEA2AXZ000536
EA2ASNJEQR6
E - 4G63
EXT - A71A
Klemy sa OK wszystko ogolnie dziala, poza zaplonem.
Plusy wziolem od kostki z radia. |
_________________ Szukam swiatla w ciemnosci, mrok oswietla mi droge.
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-11-2011, 19:00
|
|
|
A wtrysk z którego pinu? |
|
|
|
 |
Mr_Azathoth
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA2 rok 2000
Kraj/Country: UK
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 93 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: 05-11-2011, 19:04
|
|
|
A tego jeszcze nie podlaczylem za ciemno....
Ale widzialem z tabelki ze tam sa 4 i tak naprawde nie wiem ktory wybrac wszystko jedno?
BTW Nawet jesli nie jest podlaczony i odpiolem UKP to nie powinien miec problemu z odpaleniem nie?
[ Dodano: 06-11-2011, 12:49 ]
Sprawdzilem wszystkie bezpieczniki sa OK.
Zauwazylem ze jak przekrecam kluczyk w stacyjce na pozycje ON to mi odcina caly prad. ACC wszystko dziala pozniej ON i START niema pradu, resetuje sie radio UKP, rozrusznik nawet nie zakreci.
Sprawdzone klemy akumulator nie jest rozladowany.
UKP odlaczalem, przewody wszystko i nic dalej nie moge 'zapalic'.
Jeszcze zauwazylem ze zamek centralny niby slychac ze zamyka drzwi ale moge je otworzyc.
Po przekreceniu kluczyka na START wszystko gasnie i jest taki dzwiek PIIIII pojecia nie mam co to sygnalizuje.
Macie jakies pomysly, bardzo potrzebuje samochod jak najszybciej.
Z gory dzieki. |
_________________ Szukam swiatla w ciemnosci, mrok oswietla mi droge.
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 06-11-2011, 16:20
|
|
|
Jak do tego masz takie objawy jak przygasanie podświetlenia i klapanie przekaźników, to na 100% za niskie napięcie na aku. Albo się rozładował kompletnie, albo ma zwarcie na którejś celi. Ewntualnie przewód masowy z aku poluźnił się lub naderwał. No i upewnij się, że klemy dobrze są zapiete.
Acha, pamiętaj, ze z UKP na szeregu przewodach masz napięcie i dość łatwo o zwarcie takimi przewodami dyndajacymi do masy. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
SPIDER-ek
Mitsumaniak

Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-11-2011, 20:43
|
|
|
Własnie ja tak przy okazji.
Bo trochę bezmyslnie zostało UKP zainstalowane przez nas wszystkich.
kaczart jak wyglądają zagrożenia związane z ingerencję w ECU twojego układu UKP. Jest to w jakiś sposób rozwiązane.
Czym są separowane wejścia/wyjścia. Czy lecą odrazu do uC? Czy twój układ nie wpływa/wywołuje zakłuceń w ECU?
Drobna awaria w UKP może spowodować że ECU leci. |
_________________ Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum
|
|
|
|
 |
Mr_Azathoth
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA2 rok 2000
Kraj/Country: UK
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 93 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: 07-11-2011, 08:51
|
|
|
Padl aku, dopiero jak podlaczylem booster zobaczylem ze jest rozladowany.
Wielkie dzieki dla Owczara za pomoc poza forum, i dzieki dla wszystkich uizytkownikow.
Pozdrawiam.
Jak wszystko ladnie poukladam wrzuce jakies foty. (pewnie dopiero w nastepny weekend) |
_________________ Szukam swiatla w ciemnosci, mrok oswietla mi droge.
 |
|
|
|
 |
tws
Forumowicz
Auto: a4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 255 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-11-2011, 09:24
|
|
|
SPIDER-ek napisał/a: | Własnie ja tak przy okazji.
Bo trochę bezmyslnie zostało UKP zainstalowane przez nas wszystkich.
kaczart jak wyglądają zagrożenia związane z ingerencję w ECU twojego układu UKP. Jest to w jakiś sposób rozwiązane.
Czym są separowane wejścia/wyjścia. Czy lecą odrazu do uC? Czy twój układ nie wpływa/wywołuje zakłuceń w ECU?
Drobna awaria w UKP może spowodować że ECU leci. |
Wtryski, VSS, wejścia analogowe itd. są zabezpieczone, nawet kompletne spalenie UKP nie spowoduje wewnątrz ani zwarcia do + ani do -. Wszystkie wejścia są też tak zrobione żeby ECU nie zauważyło "podkradanie" sygnału.
Wejścia klawiatury SW1...SW3 nie są zabezpieczone - ale to najwyżej sam UKP poleci (port mikrokontrolera), np. po przypadkowym podłączeniu +12V na te wejścia.
Na zasilaniu dla bezpieczeństwa powinien być bezpiecznik (500mA i więcej będzie ok), ale o tym jest w instrukcji (w razie przypadkowego zwarcia gdzie popłynie ogromny prąd to poleci bezpiecznik, zamiast się coś np. zapalić). Jak ktoś bierze zasilanie z zegarka czy tam z radia to też idzie przez bezpiecznik, który już jest fabrycznie w aucie (tyle że tam pewnie będzie z 10-30A) |
|
|
|
 |
Mr_Azathoth
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA2 rok 2000
Kraj/Country: UK
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 93 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: 09-11-2011, 21:49
|
|
|
Hej
UKP zle mi wskazuje predkosc. Mam ustawione zeby wskazywal w km/h i spalanie w litrach na 100km.
Gdy jade okolo 40mph wskazuje np 17km/h 30km/h wszystko inne dziala OK.
Czy moze to miec jakies znaczenie ze licznik mam w mph a nie w km?
PS.Spalanie mi wyszlo 16litrow.. Ale jechalem dosc ostro 5 osob w samochodzie i mam dziurawy tlumik - glownie dlatego zamowilem UKP zeby sprawdzic jaka bedzie zmiana przy wymianie tlumika, swiec i moze sondy lambda. |
_________________ Szukam swiatla w ciemnosci, mrok oswietla mi droge.
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 09-11-2011, 22:08
|
|
|
Nie skalibrowałeś stałej vss to masz głupawe wskazania.
Poczytaj manuala i zrób jak tam pisze z pierwszą kalibracją.
Jak potem dalej głupoty z prędkością to bierz sygnał vss ze skrzyni biegów a potem kalibracja. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Mr_Azathoth
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA2 rok 2000
Kraj/Country: UK
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 93 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: 09-11-2011, 22:11
|
|
|
To fakt jeszcze nie skalibrowalem poprawnie, czekam do soboty dopiero wtedy bede mial wiecej czasu, na pukladanie kabli kalibracje itp.
Ale stala VSS jest rowniez do poprawnego wskazywania predkosci? Przeciez tam sa standardowe wartosci wpisane. |
_________________ Szukam swiatla w ciemnosci, mrok oswietla mi droge.
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 09-11-2011, 22:30
|
|
|
a ja z innej beczki: chcę podłączyć ten analogowy czujnik temperatury cieczy chłodzącej i tu rodzą się 2 pytania:
1. Jaki konkretnie muszę nabyć?
2. Gdzie go umieścić? W manualu do UKP jest rys poglądowy, że wkeca się takie coś w miejsce zaślepki w przypustnicy? Pytanie czy jest takie miejsce w naszych 6a13? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Mr_Azathoth
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA2 rok 2000
Kraj/Country: UK
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 93 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: 12-11-2011, 18:56
|
|
|
Hej
Podlaczylem klawiaturke, zrobilem kalibracje z ostatnich 180s na dystansie 2.1km Liczonym z GPS (aplikacja speedometer na androidzie) i GPS TomTom.
Stala VSS wyszla 1.705
Czas otwarcia wtryskow 1.705
Srednie spalanie 14.7
Wiec stala wtrysku wynosi 0.02952 - znacznie rozni sie od podawanej w manalu 'która w większości przypadków powinna się mieścić w przedziale 0.00100 – 0.00600 [l/s]. '
UKP dalej zle zlicza predkosc, jadac 20mph pokazuje okolo 17km/h czuli o polowe mniej. Wiec zle rowniez zlicza 'Licznik' przebytej drogi.
Jak to sie ma do innych pomiarow?
Wszystko podlaczone tak jak powinno byc, jeszcze raz dzisiaj przeprowadzilem nowe kable, szybkozlaczki.
PS.Gdzie montowaliscie zewnetrzny czujnik temp?.
Co moge zrobic aby UKP poprawnie zliczal predkosc?
Pozdrawiam. |
_________________ Szukam swiatla w ciemnosci, mrok oswietla mi droge.
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-11-2011, 19:36
|
|
|
Mr_Azathoth napisał/a: | Stala VSS wyszla 1.705
Czas otwarcia wtryskow 1.705
Srednie spalanie 14.7
Wiec stala wtrysku wynosi 0.02952 - znacznie rozni sie od podawanej w manalu 'która w większości przypadków powinna się mieścić w przedziale 0.00100 – 0.00600 [l/s]. ' |
Jakieś dziwne te wyniki...
Ile Ci zliczyło impulsów na tym dystansie? |
|
|
|
 |
|