Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
MEGA SWAP :P
Autor Wiadomość
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 14-04-2009, 16:08   

Wczoraj zrobiłem jescze swap oparcia fotela (pasażera manulane da siejak widać zrobić bez nici i igły na kierowcy-elektryczne. wystarczy zdjać skórę z gąbką i przełożyć :)



tcl polutowany , bagażnik już jako całość :) następne polecą zegarki i wskaźniki

[ Dodano: 15-04-2009, 19:40 ]
Obrotomierz z 24v nie podejdzie pod 12v niestety - szaleje powyżej 2000 obrotów. mimo szczerych chęci niestety lipa... Wie ktoś może gdzie da się kupić panel z zegarkami?

Potrzebuje ten symbol z niskiego stanu oleju w silniku

Nie mam go niestety . Chętnie kupię też czujnik :]

[ Dodano: 19-04-2009, 18:16 ]
Dojechałem na wywalonym EGR bezproblemowo , silniczek działa idealnie , i na pewno nie dostaje syfów :)






[ Dodano: 23-04-2009, 09:51 ]
Okazało się, że komputer w tym diamante 24v nie był oryginalny. Przy okazji śledzenia połączeń TCL odkryłem że miało miejsce jakieś spięcie w instalacji i kilka kabelków jest spalonych , przy okazji pewnie poszło ecu .. albo jakkolwiek :) w każdym razie jest od sigmy 90-92 i pasuje do wersji california :)



Jeśli się uda , to ecu 12v jakie mam też będzie obsługiwać TCL - mam nadzieję :) :)

Łukasz miałeś rację , większość sygnałów idzie przez ECU silnika ale rozkąłd wtyczek się zgadza , i nawet kolory kabelków z 12v kosiora i moim 24v diamante. więc wiązka główna moze byćtaka sama , tyle że w ecu 12v są wolne miejsca we wtyczce - i być może obsługują też TCL :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 28-04-2009, 21:18   

8)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 28-04-2009, 21:34   

Wstawię co nieco z turbinki , sprzęt powoli przygotowuję do testów , mam nadzieję że zdjęcia w miarę czytelne :)

na pierwszym zdjęciu widać stan pierwotny już egr jest pominięty , i nie ma problemu ze spalinami :



następne dwa zdjęcia , przymiarka przerobionego dolotu ( jak widać to co idzie do przepływomierza jest obrócone o 90* i przekręcone , żeby służyło jako dolot . ) . Przepływomierz musi być bezpośrednio przed przepustnicą , żeby nie zafałszować odczytów.




Tutaj już prawie gotowy element , na miejscu - widać też podmienioną przepustnicę z 24v (ma elementy wykonawcze TCL ) i zamontowane dodatkowe zaworki do wykorzystania przy sterowaniu :) )




jak widać po zdemontowaniu obudowy filtra pozostaje sporo miejsca na turbinę oraz filtr stożkowy.

Kwestią do opracowania będzie wyrównanie strumieni powietrza przed przepływomierzem , aby odczyt odbywał siew maksymalnie zrównoważonych warunkach.

jest też koncept , aby turbinę połączyć ze starym filtrem i umieścić ją jako pierwszy element.. z tym że na pewno będzie głośno :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 29-04-2009, 06:29   

Jak ty sie EGRa pozbyłeś że komp błędami nie sypie i wszystko jest ok ?
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29-04-2009, 11:03   

wiedza tajemna błędów zero a sprzęt smiga bezbłędnie :) - sprzęt i wiedzę mogę dostarczyć , ale potrzebuje dojścia do wykonawców / wycinania wydechu :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 29-04-2009, 12:15   

VirMan napisał/a:
wiedza tajemna błędów zero a sprzęt smiga bezbłędnie :) - sprzęt i wiedzę mogę dostarczyć , ale potrzebuje dojścia do wykonawców / wycinania wydechu :)

No to machniom :D
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 02-05-2009, 13:23   

ok - kolejny etap za mną - dziś , lub w poniedziałek testy turbiny :) Patent na ominięcie EGR potwierdzony i zainstalowany. Zdjęcia wieczorkiem :) mam zestawy po 100 PLN na usunięcie EGR i bezproblemową jazdę bez tego syfu :)

[ Dodano: 04-05-2009, 23:09 ]
ok - praca pokrzyżowała plany , więc zamieszczam puki co kilka zdjęć z demontażu starego diamanta (wydłubanie podwozia dla łukasza) , oraz prototyp schematu układu sterującego turbiną :) (ten układ co będzie pod maską ) urodzil sie godzine temu :P więc nie gwarantuję żadnej poprawności :) (trnazystorki rysowałem bipolarne ale oczywiście tam bedą mosy ) oto i on :



oto plac budowy (jedyny plac betonowy do zabawy w domu moich rodziców)


i ponad normalne nagromadzenie mitsu... fluktuacja przestrzeni marek :P

A tutaj już bez zawieszenia... wycinanie zapieczonych śrub z tulejek to było morderstwo :P


[ Dodano: 05-05-2009, 22:45 ]
Dziś zlepiłem prototyp modułu zasilającego , tylko jeden segment , ale dobre do testó prototypowych - niestety mały tranzystor sterujacy okazał się... spalony ( przewodził we wszystkie strony ) wiec uruchimienie jednego segmentu kluczującego zostawiam sobie na jutro :)

[ Dodano: 07-05-2009, 16:48 ]
Mam już potestowany i opracowany schemat , prototyp modulatora działa :] A najlepsze ,zę nie kosztuje ani centa , bo wszystkie czesci mam z odzysku ( stare upsy , i inne komputery) - teraz kombinuję układ sterujący czyli właściwe ecu :)

[ Dodano: 07-05-2009, 16:50 ]
co najlepsze, mogę sterować tym silniki do mocy nawet 1 kW :] a jak zastosuję inne elemnty , to możę być nawet i 12 kw :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2009, 07:30   

a wiec tak skoro to temat przeróbek to ja tez coś dorzucam kilka fotek z wymienionego silnika


 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-05-2009, 22:03   

Wklej Nasze fotki :) i pokaż jak teraz Twoja sigmusia wygląda :) Ja jutro zrobię sesję zdjęciową kocurowi i będzie co pokazać - a podwoxie jest cacuszko - teraz napewno ine będę miał problemików :) jeszcze tylko 8 gumek i będzie jak fabryka przykazała :] oczywiście obowiązkowo będą w tym tygodniu zdjęcia komputera i turbinki i wyniki testów :]

Umyłem silniczek na myjni bezdotykowej i jest poprostu piękny - wystarczyt że jest dobrze nagrzany , potem odczekać kilka minut ,żeby kolektory ostygły nieco i myjemy - uważać na elektronikę , a tak to pięknie :] - płyty z alu pod podwozie też są jużgotowe! :) :):)

[ Dodano: 17-05-2009, 22:08 ]
aha - ten schemat pare postów wyżej można traktowac tylko jako ideę , bo ma bugi i klecenie czegoś takiego = troche dymu i nic wiecej :P dla zainteresowanych mogę taki sprzęt i turbinę dostarczy c - oczywiscie jak testy się potwierdzą :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2009, 06:52   

No to gitarka wyszło wszystko cacy dzisiaj porobię kilka zdjęć i wrzucę ale powiem tak auto to pocisk

[ Dodano: 23-05-2009, 19:18 ]
a oto kilka fotek



 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 24-06-2009, 00:50   

ok - zdjęcia nowego zegarka i elektroniki turbiny już za pare dni :] - może na zlocik już wezmę bebeszki :D
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
radzik8313 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 16
Skąd: łuków
Wysłany: 30-06-2009, 15:00   

normalnie mistrzostwo to co zrobiles. pozdrAWIAM
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 06-08-2009, 14:44   

Jak Ci idą prace? Po cichu kibicuję Twojemu projektowi! :)
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 06-08-2009, 14:50   

Chwilowy brak czasu , ale robi się komputer pokładowy i sterujący , planuję sterować sobie i gazem i wtryskiem , więc będize co tunningowac :) turbinka jest prawie gotowa , ale niestety nie wiem czy dam rade w tym miesiacu.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2009, 15:19   

VirMan napisał/a:
Chwilowy brak czasu , ale robi się komputer pokładowy i sterujący , planuję sterować sobie i gazem i wtryskiem , więc będize co tunningowac :) turbinka jest prawie gotowa , ale niestety nie wiem czy dam rade w tym miesiacu.

nie dasz, masz inne zajęcie :D :D :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.