Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Twój pierwszy problem z nowym lancerem.
Autor Wiadomość
Masiak 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer sedan 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2015
Posty: 18
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-03-2015, 21:34   Re: Lancer 1.8 MIVEC PROBLEM

pinki1986 napisał/a:
Dziś zaobserwowałem dziwne zachowanie mojego samochodu

Objawy:
1. Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu przez około 0,5-1 sekundę słychać dziwne intensywne cykanie, później ustaje a samochód pali bez problemów
2. Jeśli zaraz po odpaleniu włączę światła mijania to na chwilę przygasają, później już jest ok.
3. Na wolnych obrotach zaczyna pracować ciut jak diesel. Słychać to właściwie tylko w środku, po podniesieniu maski wydaje się wszystko w porządku. Co do tego punktu może to być tylko moje wyczulenie, i być może po prostu nie zwróciłem na to uwagi. Nie jest to głośna praca, a jedynie mam wrażenie że silnik pracuje jak diesel.

Proszę o sugestię co może być przyczyną?

Akumulator? Rozrusznik? Czy może coś jeszcze innego?


Tak jak już napisali koledzy
1 test systemów
2 jakie masz obroty silnika przy wyłączonych wszystkich bajerach(klima ,radio, dmuchawa)itp jeżeli około 700-800 to ok., jeżeli poniżej 500 to za niskie obroty i to może być efekt przygasania świateł a potem komputer daje sygnał do podniesienia obrotów tak samo jak w przypadku załączania się klimy
3 jak diesel? klekocze? -- kilka spraw np: na zimnym zawór PCV, kiepski olej ,lub łańcuch rozrządu ,na ciepłym zawór podciśnienia ,zawory ,łańcuch.
Jest jeszcze możliwość iż walą łożyska w alternatorze ,pompie wody lub pompie klimy.
Ostatnio zmieniony przez tyku 09-03-2015, 21:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pinki1986 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sedan Intense 1.8 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 21
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-03-2015, 21:54   Re: Lancer 1.8 MIVEC PROBLEM

Masiak napisał/a:

Tak jak już napisali koledzy
1 test systemów
2 jakie masz obroty silnika przy wyłączonych wszystkich bajerach(klima ,radio, dmuchawa)itp jeżeli około 700-800 to ok., jeżeli poniżej 500 to za niskie obroty i to może być efekt przygasania świateł a potem komputer daje sygnał do podniesienia obrotów tak samo jak w przypadku załączania się klimy
3 jak diesel? klekocze? -- kilka spraw np: na zimnym zawór PCV, kiepski olej ,lub łańcuch rozrządu ,na ciepłym zawór podciśnienia ,zawory ,łańcuch.
Jest jeszcze możliwość iż walą łożyska w alternatorze ,pompie wody lub pompie klimy


1. Wcześniej tego nie zauważyłem, więc mało prawdopodobne
2. obroty zaraz po odpaleniu są około 1100, jak silnik się rozgrzeje stabilizuje się do około 800
3. Klekocze to zbyt mocne słowo - da się usłyszeć subtelny klekot który udało mi się wysłuchać jedynie w środku, słuchając pod maską nic niepokojącego nie usłyszałem (w każdym bądź razie nic co było by na tyle intensywne aby zwrócić na to uwagę).
Tak jak napisałem, nie jestem pewien czy to nie wina mojego przeczulenia związanego z obserwacją punktu 1 i 2 (może nie zwróciłem uwagi na to wcześniej) - ale faktycznie jak się wsłuchać w ten "klekot" to jest zbliżony do pracy diesla.

jednak odnośnie punktu 3, wasze uwagi w kierunku rozrządu mnie niepokoją :(

Wydaje się, że 2 pierwsze pod ewentualny problem z rozrządem nie podlegają - a wszystkie objawy pojawiły się w tym samym czasie.



Mały update:

Byłem dziś w ASO dopytać o niepokojące mnie problemy.

Efekt cykania przy przekręceniu kluczyka w stan zapłonu wynika z testu kontrolek, zwiększone obroty na zminym silniku (oraz lekkie falowanie) również w normie (u mnie obroty się stabilizują na około 800 po 3-4 min postoju lub przejechanych 1,5-2 km).

Przygasające światła jeśli są uruchomione zaraz po rozruchu (w ostępnie max 2s) mogą występować (zalecono sprawdzenie i ewentualną wymianę akumulatora jeśli mi to będzie przeszkadzało).

Odnośnie ewentualnego rozciągnięcia rozrządu też nic nie stwierdzili.

Usłyszałem, że jeśli zaobserwowałem zmianę w pracy to trzeba się sprawie przyglądać czy się nie nasila a na tą chwilę nie ma nieprawidłowości.
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-03-2015, 21:36   

a ja jestem po naprawie rozrusznika.
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 13-03-2015, 12:31   

pinki1986 napisał/a:
jak silnik się rozgrzeje stabilizuje się do około 800
Prawidłowo na rozgrzanym silniku powinieneś mieć obroty w takim przedziale: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be :wink:
Zajrzyj tu: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=89993

[ Dodano: 13-03-2015, 12:36 ]
bastek napisał/a:
a ja jestem po naprawie rozrusznika.
Coś więcej napisz. Jakie były objawy, ile wytrzymał, ile naprawa :?:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
MarcinS 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 12
Skąd: Radom
Wysłany: 21-03-2015, 07:39   syczenie z okolic tylnego koła

Witam, jak w temacie podczas postoju na wolnych obrotach słychać syczenie ( jakby powietrze uchodziło) z okolic tylnego koła, od strony kierowcy. Syczenie nieraz ustaje na 1-2s i później znowu się pojawia i tak w kółko, nie ma żadnej regularności w tych przerwach. Czy to normalne zachowanie? Ten typ tak ma, czy trzeba się zaczynać martwić?Zauważyłem to od razu po zakupie ( miesiąc temu). Ma przejechane 40 tys - silnik 1.6. Pozdrawiam.
 
 
farel 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 71
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 21-03-2015, 11:34   

podjedź do ASO sprawdzą ci to bezpłatnie.
 
 
MarcinS 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 12
Skąd: Radom
Wysłany: 21-03-2015, 11:57   

Samochód jest z 2012 roku to już po gwarancji. Sprawdzą bezpłatnie?
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 21-03-2015, 17:31   

W którym miesiącu 2012 roku. Gwarancja jest na 3 lata od daty zakupu. Jeśli jeszcze ma tą gwarancję to możesz wykupić sobie dodatkowe 2 lata tzw. "gwarancji diamentowej" ubezpieczenie napraw.
Ważne też czy miał przeglądy co roku w ASO. W razie czego proś o gest handlowy. Chyba że autko faktycznie po gwarancji, a ostatni przegląd został zrobiony poza ASO, to na gest nie ma co liczyć.
MarcinS napisał/a:
Sprawdzą bezpłatnie?
Czy Tobie się wydaje, że za wjechanie na kanał przywalą Ci 250pln? :roll:
Może wystarczy sprawdzić coś na słuch i okaże się że to jakiś banał.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
farel 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 71
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 21-03-2015, 21:33   

ja ostatnio wjechałem na sprawdzenie zawieszenia (coś pukało) w mitcar i sprawdzili amory itd. powiedzieli, że zawieszenie ok i tyle. Nic nie chcieli za to.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-03-2015, 01:11   

pinki1986 napisał/a:
1. Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu przez około 0,5-1 sekundę słychać dziwne intensywne cykanie, później ustaje a samochód pali bez problemów
OK, normalne.
pinki1986 napisał/a:
2. Jeśli zaraz po odpaleniu włączę światła mijania to na chwilę przygasają, później już jest ok.
Sprawdź pojemność akumulatora, jeżeli jest OK, to zostaw - takie zachowanie mieści się w granicach normy.
pinki1986 napisał/a:
3. Na wolnych obrotach zaczyna pracować ciut jak diesel. Słychać to właściwie tylko w środku, po podniesieniu maski wydaje się wszystko w porządku. Co do tego punktu może to być tylko moje wyczulenie, i być może po prostu nie zwróciłem na to uwagi. Nie jest to głośna praca, a jedynie mam wrażenie że silnik pracuje jak diesel.

Hałasuje od strony rozrządu?

Hehe, najpierw odpisałem, później doczytałem resztę.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Lukaso 
Mitsumaniak

Auto: był Lancer 1.8 LPG SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 24-03-2015, 09:51   Pompa paliwa benzyna

Wczoraj zauważyłem jakieś cykliczne dzwięki "ocierające" dochodzące z prawego tyłu. W pierwszej chwili myslałem że to układ hamulcowy coś w kołach ale po zatrzymaniu nadal w z gróbsza równych odstępach czasowych. Czy jadę na PB czy na LPG bez większych zmian.

Na moje oko to pompa paliwa. Samochód z LPG ale PB zawsze od 1/4-3/4 (jakieś 2 tygodnie temu zalałem 20 L). Ktoś miał już takie obserwacje, tematów z pompą mało.

Przy okazji warto zastanawiać się nad odcięciem przy pracy na LPG czy obieg musi być stały aby chlodzić wtryski PB ? Jaka jest konstrukcja układa zasilania paliwem - typowa przelewowa ?

Na początek kupie jakieś STP do układów paliwowych i zobacze czy ustąpi + sprawdzę instrukcję awaryjnego odpalenia na LPG jakby co.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 24-03-2015, 20:36   

Lukaso napisał/a:
Wczoraj zauważyłem jakieś cykliczne dzwięki "ocierające" dochodzące z prawego tyłu.

Ja bym obstawił zapieczony tłoczek hamulca tylnego. Sprawdź, po dłuższej jeździe 20-30km, czy aby felga nie ma wyższej temperatury od pozostałych lub nie jest odczuwalny dodatkowy zapach.
Pompa paliwa jest w zbiorniku pod tylną kanapą.
 
 
megauchuch 
Mitsumaniak
03256/KMM


Auto: Mitsubishi Lancer SB 1.8 143km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 124
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-03-2015, 22:09   

ja mam coś dziwnego.
a mianowicie dziwne stukanie tak jakby z okolić lewego słupka od pasa bezpieczeństwa. ostatnio zauważyłem częściej się to pojawia, sprawdzałem czy coś sie poluzowało, czy może jakaś cześć z lewej strony mojego siedzenia się poluzowała i stuka, ale nie.
zna ktoś taki przypadek ?
_________________

 
 
Drapichrust 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 177
Skąd: Jasło
Wysłany: 02-08-2015, 20:15   

Witam,
wczoraj kupiłem 5 letniego Lancera.
Moje spostrzeżenia po przejechaniu nim do domu 320km.
- słychać dość dobrze szum opon. Wcześniej Carisma DID czy Toyota Rav4 (diesel) którą jechaliśmy po Lancerkę, było o wiele, wiele cichsze. Opony są 16, już stare bo sprzedający twierdzi, że jeszcze ich nie zmieniał. Fakt, na ten sezon jeszcze dadzą radę i to będzie ich koniec.
Zastanawiam się czy nie jest to wina łożysk. Auto ma przejechane 115 000.
- gdy zamykam drzwi od zewnątrz wyczuwam, że uchwyt ma luz i stuka jak by nie był mocno przymocowany. Czy tapicerka wraz z uchwytem są tylko przykręcone czy mają też spinki?
- brak podsufitki w bagażniku w sedanie, tak każdy model ma? Tam jest goła blacha!!!
 
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 02-08-2015, 20:24   

Drapichrust napisał/a:
- słychać dość dobrze szum opon.
Normalne. 8)
Drapichrust napisał/a:
brak podsufitki w bagażniku w sedanie, tak każdy model ma? Tam jest goła blacha!!!
Normalne. 8)
Drapichrust napisał/a:
- gdy zamykam drzwi od zewnątrz wyczuwam, że uchwyt ma luz i stuka jak by nie był mocno przymocowany. Czy tapicerka wraz z uchwytem są tylko przykręcone czy mają też spinki?
Od zewnątrz czy od wewnątrz?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.