Niskie obroty na ciepłym silniku |
Autor |
Wiadomość |
qbuss
Forumowicz
Auto: Lancer GTS 2,0 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 62 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 21-11-2014, 12:17 Niskie obroty na ciepłym silniku
|
|
|
Witam,
Mam prośbę o poradę w sprawie problemu, z jakim od jakiegoś czasu się borykam. Otóż jakiś czas temu zaczęły się w moim miśku (2.0 , benzyna + LPG automat) problemy z niskimi obrotami na postoju. Oddałem auto do mechanika i naprawił pobieżnie bo: przeczyścił podłużnicę i obroty są ok ale na zimnym silniku, jak tylko się rozgrzeje to dramat - obroty spadają do 500-600 i tak się trzymają. Macie pomysł, czego to może być wina?
Zastanawiam się, czy przyczyną może być akumulator, który mam od nowości i pare razy zdarzyło się, że musiałem go podładować jak zostawiłem na chwilę włączoną NAVI bez zapalonego silnika?
Będę wdzięczny za poradę - może coś zasugeruje mechanikom. Dzięki! |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-11-2014, 12:24
|
|
|
a czy nie są to normalne obroty dla tego silnika?
Czy masz jakieś objawy niepoprawnej pracy silnika?
Pozdrowienia. |
|
|
|
 |
qbuss
Forumowicz
Auto: Lancer GTS 2,0 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 62 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 21-11-2014, 12:27
|
|
|
RalfPi napisał/a: | a czy nie są to normalne obroty dla tego silnika?
Czy masz jakieś objawy niepoprawnej pracy silnika?
Pozdrowienia. |
Na pewno nie są to normalne obroty - dawniej tak to nie wyglądało. Silnik pracujący na takich obrotach nieco trzęsie, zdarza się też, że gaśnie przy niskich temperaturach na zewnątrz. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-11-2014, 12:29
|
|
|
uuu.. jak gaśnie, to niedobrze. Może luzy zaworowe do regulacji? Byłeś na przeglądzie luzów? |
|
|
|
 |
qbuss
Forumowicz
Auto: Lancer GTS 2,0 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 62 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 21-11-2014, 12:32
|
|
|
Auto ma dopiero około 75K więc jeszcze nie byłem, ale chyba muszę podjechać bo faktycznie to może być przyczyna. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-11-2014, 12:34
|
|
|
qbuss napisał/a: | Auto ma dopiero około 75K więc jeszcze nie byłem, ale chyba muszę podjechać bo faktycznie to może być przyczyna. |
Koniecznie - ja mam niby wzmocnione gniazda, ale byłem już 2 razy na przeglądzie - 40kkm i 80kkm. Póki co w normie - mówią, że jak gaśnie i obroty falują, to już są luzy zerowe - więc może to jest to - ja bym podjechał na Twoim miejscu jeszcze dzisiaj - w ASO cena przeglądu (bez uszczelki - ale mi założyli starą i jest ok), to jakieś 130zł. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 21-11-2014, 12:37
|
|
|
qbuss napisał/a: | Na pewno nie są to normalne obroty - dawniej tak to nie wyglądało | Na pewno są to normalne obroty. Jedź do gazownika na regulację instalacji. Potem na regulację luzów zaworowych. Sprawdź świece. w lancerach (i innych modelach Mitsubishi) nie ma regulacji obrotów. |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 21-11-2014, 16:31
|
|
|
600 obr na ciepłym to standard, tak powinno być, jak się silnik dławi to tak jak koledzy pisali powyżej zrób. |
_________________  |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 23-11-2014, 20:59
|
|
|
Coś mi podpowiada, że mój na ciepłym ma tak 650-670 obr. Jutro to sprawdzę i może filmik wrzucę. Podłączę ODB2 i będzie widać cyfrowo obroty.
Jak obiecałem to dotrzymuje słowa. Przepraszam za jakość (łapy się trzęsą, mogłem wcześniej strzelić 50ml, albo nawet 100ml to byłoby jak w 4K)
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-11-2014, 21:23
|
|
|
luzy zaworowe. u mnie tak sie to objawiało. gaśnie po wrzuceniu na luz? |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
|
|
|
 |
qbuss
Forumowicz
Auto: Lancer GTS 2,0 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 62 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 24-11-2014, 14:05
|
|
|
Dziękuję Panowie za porady i filmik. Szczerze mówiąc jestem zaskoczony tak niskimi obrotami, ale skoro to norma to nie będę tego podważał.
Na wizytę już się umówiłem, do tego czasu będę oszczędzał samochód. Co do gaśnięcia, to owszem zdarza się, rzadko bo rzadko ale się zdarza, ale nasila się szczególnie jak na dworze jest zimno. W lecie w zasadzie nie występowało.
Mam jeszcze pytanie do bastek. Czy jak regulowałeś zawory to wymieniałeś popychacze? Jeżeli tak, to kupowałeś do Lancera czy do Chrystlera? Możesz jakieś polecić?
Dzięki! |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 24-11-2014, 14:16
|
|
|
To jeszcze możesz kliknąć "pomógł" tym, którzy pomogli
qbuss napisał/a: | . Czy jak regulowałeś zawory to wymieniałeś popychacze? Jeżeli tak, to kupowałeś do Lancera czy do Chrystlera? Możesz jakieś polecić? |
Cały temat jest tu:
http://forum.mitsumaniaki...37991&start=945 |
|
|
|
 |
qbuss
Forumowicz
Auto: Lancer GTS 2,0 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 62 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 04-12-2014, 15:29
|
|
|
Witam,
Samochód u mechanika już siedzi od tygodnia. Sprawdzili luzy zaworowe, na 4 były za duże, a do kilku w ogóle nie byli w stanie wprowadzić szczelinomierza.
Postanowili zregenerować głowicę (już zrobiona) ale nie mogą teraz zamówić uszczelek pod głowicę oraz pod kolektory, bo nigdzie nie mogą zdobyć części.
Mam silnik 2.0 MIVEC 154KM, na ruskiej stronie http://japancars.ru sprawdziłem, że uszczelka pod głowicę pasuje od silnika 1,8. Kupował ktoś z Was kiedyś do tego samochodu uszczelkę? VIN mojego samochodu to JA3AU86U88U022445.
Np. taka uszczelka: http://www.iparts.pl/czes...-615403500.html |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 04-12-2014, 15:33
|
|
|
qbuss napisał/a: | ale nie mogą teraz zamówić uszczelek pod głowicę oraz pod kolektory | Pytałeś Japaneze? On ma części z RU, może sprowadzi Ci na cito? |
|
|
|
 |
superges
Forumowicz

Auto: Mittsubishi Lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 142 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 04-12-2014, 20:00
|
|
|
qbuss, spróbuj zdobyć numer katalogowy tej uszczelki i potem sprawdź czy nie ma jej tutaj: http://www.amayama.com/ |
|
|
|
 |
|