Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Niskie obroty na ciepłym silniku
Autor Wiadomość
qbuss 
Forumowicz

Auto: Lancer GTS 2,0 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 62
Skąd: Krosno
Wysłany: 21-11-2014, 12:17   Niskie obroty na ciepłym silniku

Witam,
Mam prośbę o poradę w sprawie problemu, z jakim od jakiegoś czasu się borykam. Otóż jakiś czas temu zaczęły się w moim miśku (2.0 , benzyna + LPG automat) problemy z niskimi obrotami na postoju. Oddałem auto do mechanika i naprawił pobieżnie bo: przeczyścił podłużnicę i obroty są ok ale na zimnym silniku, jak tylko się rozgrzeje to dramat - obroty spadają do 500-600 i tak się trzymają. Macie pomysł, czego to może być wina?

Zastanawiam się, czy przyczyną może być akumulator, który mam od nowości i pare razy zdarzyło się, że musiałem go podładować jak zostawiłem na chwilę włączoną NAVI bez zapalonego silnika?

Będę wdzięczny za poradę - może coś zasugeruje mechanikom. Dzięki!
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-11-2014, 12:24   

a czy nie są to normalne obroty dla tego silnika?
Czy masz jakieś objawy niepoprawnej pracy silnika?

Pozdrowienia.
 
 
qbuss 
Forumowicz

Auto: Lancer GTS 2,0 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 62
Skąd: Krosno
Wysłany: 21-11-2014, 12:27   

RalfPi napisał/a:
a czy nie są to normalne obroty dla tego silnika?
Czy masz jakieś objawy niepoprawnej pracy silnika?

Pozdrowienia.

Na pewno nie są to normalne obroty - dawniej tak to nie wyglądało. Silnik pracujący na takich obrotach nieco trzęsie, zdarza się też, że gaśnie przy niskich temperaturach na zewnątrz.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-11-2014, 12:29   

uuu.. jak gaśnie, to niedobrze. Może luzy zaworowe do regulacji? Byłeś na przeglądzie luzów?
 
 
qbuss 
Forumowicz

Auto: Lancer GTS 2,0 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 62
Skąd: Krosno
Wysłany: 21-11-2014, 12:32   

Auto ma dopiero około 75K więc jeszcze nie byłem, ale chyba muszę podjechać bo faktycznie to może być przyczyna.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-11-2014, 12:34   

qbuss napisał/a:
Auto ma dopiero około 75K więc jeszcze nie byłem, ale chyba muszę podjechać bo faktycznie to może być przyczyna.

Koniecznie - ja mam niby wzmocnione gniazda, ale byłem już 2 razy na przeglądzie - 40kkm i 80kkm. Póki co w normie - mówią, że jak gaśnie i obroty falują, to już są luzy zerowe - więc może to jest to - ja bym podjechał na Twoim miejscu jeszcze dzisiaj - w ASO cena przeglądu (bez uszczelki - ale mi założyli starą i jest ok), to jakieś 130zł.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 21-11-2014, 12:37   

qbuss napisał/a:
Na pewno nie są to normalne obroty - dawniej tak to nie wyglądało
Na pewno są to normalne obroty. Jedź do gazownika na regulację instalacji. Potem na regulację luzów zaworowych. Sprawdź świece. w lancerach (i innych modelach Mitsubishi) nie ma regulacji obrotów.
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 21-11-2014, 16:31   

600 obr na ciepłym to standard, tak powinno być, jak się silnik dławi to tak jak koledzy pisali powyżej zrób.
_________________
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 23-11-2014, 20:59   

Coś mi podpowiada, że mój na ciepłym ma tak 650-670 obr. Jutro to sprawdzę i może filmik wrzucę. Podłączę ODB2 i będzie widać cyfrowo obroty. :wink:

Jak obiecałem to dotrzymuje słowa. Przepraszam za jakość (łapy się trzęsą, mogłem wcześniej strzelić 50ml, albo nawet 100ml to byłoby jak w 4K) :wink:


https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-11-2014, 21:23   

luzy zaworowe. u mnie tak sie to objawiało. gaśnie po wrzuceniu na luz?
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
qbuss 
Forumowicz

Auto: Lancer GTS 2,0 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 62
Skąd: Krosno
Wysłany: 24-11-2014, 14:05   

Dziękuję Panowie za porady i filmik. Szczerze mówiąc jestem zaskoczony tak niskimi obrotami, ale skoro to norma to nie będę tego podważał.

Na wizytę już się umówiłem, do tego czasu będę oszczędzał samochód. Co do gaśnięcia, to owszem zdarza się, rzadko bo rzadko ale się zdarza, ale nasila się szczególnie jak na dworze jest zimno. W lecie w zasadzie nie występowało.

Mam jeszcze pytanie do bastek. Czy jak regulowałeś zawory to wymieniałeś popychacze? Jeżeli tak, to kupowałeś do Lancera czy do Chrystlera? Możesz jakieś polecić?

Dzięki!
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 24-11-2014, 14:16   

To jeszcze możesz kliknąć "pomógł" tym, którzy pomogli :wink:
qbuss napisał/a:
. Czy jak regulowałeś zawory to wymieniałeś popychacze? Jeżeli tak, to kupowałeś do Lancera czy do Chrystlera? Możesz jakieś polecić?

Cały temat jest tu:
http://forum.mitsumaniaki...37991&start=945
 
 
qbuss 
Forumowicz

Auto: Lancer GTS 2,0 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 62
Skąd: Krosno
Wysłany: 04-12-2014, 15:29   

Witam,
Samochód u mechanika już siedzi od tygodnia. Sprawdzili luzy zaworowe, na 4 były za duże, a do kilku w ogóle nie byli w stanie wprowadzić szczelinomierza.

Postanowili zregenerować głowicę (już zrobiona) ale nie mogą teraz zamówić uszczelek pod głowicę oraz pod kolektory, bo nigdzie nie mogą zdobyć części.

Mam silnik 2.0 MIVEC 154KM, na ruskiej stronie http://japancars.ru sprawdziłem, że uszczelka pod głowicę pasuje od silnika 1,8. Kupował ktoś z Was kiedyś do tego samochodu uszczelkę? VIN mojego samochodu to JA3AU86U88U022445.

Np. taka uszczelka: http://www.iparts.pl/czes...-615403500.html
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 04-12-2014, 15:33   

qbuss napisał/a:
ale nie mogą teraz zamówić uszczelek pod głowicę oraz pod kolektory
Pytałeś Japaneze? On ma części z RU, może sprowadzi Ci na cito?
 
 
superges 
Forumowicz


Auto: Mittsubishi Lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 142
Skąd: Śląsk
Wysłany: 04-12-2014, 20:00   

qbuss, spróbuj zdobyć numer katalogowy tej uszczelki i potem sprawdź czy nie ma jej tutaj: http://www.amayama.com/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.