Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Olej
Autor Wiadomość
pplmr012 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A '02 U88
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 175
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 14-05-2014, 20:31   

Mówcie co chcecie, miałem Maxlife, miałem Millers, zawsze 5W40, a teraz wlałem LazerWay i tak jak teraz to nigdy nie byłem zadowolony. Silnik najcichszy z dotychczas używanych oleji, a do tego ta cena :) . Nie bez znaczenia jest też marginalne ryzyko zakupu fałszywki.
Poza tym w/g niektórych kart producenta (tych starszych) jest to olej oparty na PAO, choć ostatnie karty podają ok 60% katalitycznie hydroizomeryzowanych węglowodorów.
https://external.statoilfuelretail.com/mar/lu/svg03611.nsf/design/pdf/$file/LazerWay_5W_40_PDS_EN.pdf

Pozdrawiam,
 
 
wecha 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 14-05-2014, 20:45   

ja zalałem Maxlifem, przedtem płukanka Liquimoly i wszystkie popychacze i jakiekolwiek stuki ucichły elegancko, kwestia na jak długo :) , aha i jeszcze dodatkowo wlałem Cerateca zobaczymy w eksploatacji jak to się będzie spisywało :D
_________________
Jest Misio Galant 2.5 v6
Vectra B 1.6 16v
Fiat Marea 1.8
Calibra 2.0 8v
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 14-05-2014, 22:09   

Też zmieniłem. Nie na żadne szybkobieżne siki 5w30 tylko na prawdziwy olej ;) W silniku czysto jak zwykle - zdjęcie zrobione przez korek oleju.. Ceratec dostałem, więc wlałem. Zdjęcie przez korek oleju przed wymianą - olej ten sam co na foto po 12 tys km.
Prawie 300 tys przebiegu, ostatnie 200 na gazie, nie dymi, nie kopci, oleju nie bierze, żaden popychacz jeszcze nie cyknął.

http://www.fotosik.pl/sho...3734a176d5d683d
http://www.fotosik.pl/sho...714796058fad1ea
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 14-05-2014, 22:15   

Witek vel Mysza napisał/a:
żaden popychacz jeszcze nie cyknął

I może jeszcze nie rdzewieje? :)
Na pewno masz Galanta? Może to Carisma? :mrgreen:
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 15-05-2014, 06:19   

jAZZMAN napisał/a:
I może jeszcze nie rdzewieje? :)
To nie jest tematem wątku ;P

jAZZMAN napisał/a:
Na pewno masz Galanta? Może to Carisma? :mrgreen:
Wszystkie znaki na niebie, ziemi i w VIN wskazują, że to galant ;)
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 15-05-2014, 12:25   

Witek vel Mysza, się czepiasz ;P

Robiłeś jakieś zabiegi, które uciszyły Ci popychacze, czy nigdy Ci nie grały?
U mnie w takim samym miśku jak Twój grają od zawsze. Ucichły po płukance i zejściu z Castrola 10w40 na Liqui Moli 5w [nie pamiętam] chyba 40.
Zabieg pomógł na 2 wymiany oleju, popychacze grają dalej, teraz mam założony gaz i popychaczom dogrywają wtryski ;(
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 15-05-2014, 17:42   

Mój ma niespełna 300 tys na blacie, popychacze nigdy nie grały. Raz mi się odezwał jeden po przejechaniu 11 tys km na oleju, ale było to tuż po uruchomieniu na zimnym silniku, po dodaniu gazu ucichł. Potem wymieniłem olej i już nie słyszałem go więcej. Staram się utrzymywać interwały wymiany 10 tys km. Leję mobil bo mam do niego zaufanie od lat. Dodatkowo mam poparcie w praktyce, że pewne silniki VW po kilkuset tysiącach przebiegu na zalecanym przez producenta oleju zaczynają klepać, zmiana oleju na Mobil w większości przypadków je uciszała.

Co do LPG mój silnik ma przejechane na nim 2/3 swojego przebiegu. Ale nie klepią mi wtryski bo mam założony jakiś klon matrixa ( instalka DT GAS), są zamknięte w dużej obudowie i podgrzewane cieczą. Pracują ciszej niż benzynowe. Jak chcesz ciszę na gazie to proponuję KEIHIN, tych to wcale nie słychać.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
dawinet 
Forumowicz


Auto: GALANT AVANCE 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 49
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 16-05-2014, 20:49   [EA5A/W 2.5] Zmiana oleju 10w40 na 5w40

witam,

Czy mogę zmienić olej 10w40 na 5w40 ? Nabyłem ostatnio galanta był olej 10w40. Ja kupiłem ELF EVOLUTION 900 NF 5W40 mogę go bez obaw wlać doradzicie ?

pozdr
 
 
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-05-2014, 08:49   Re: Zmiana oleju 10w40 na 5w40

dawinet napisał/a:
witam,

Czy mogę zmienić olej 10w40 na 5w40 ? Nabyłem ostatnio galanta był olej 10w40. Ja kupiłem ELF EVOLUTION 900 NF 5W40 mogę go bez obaw wlać doradzicie ?

pozdr


Szału nie ma, ale jak już kupiłeś to go wlej na 10 tys. km. Oczywiście przy zmianie z 10W40 na 5W40 warto byłoby zrobić płukankę silnika. Kup np. Liqui Moly Engine Flush.

A na przyszłość lepiej poszukać czegoś lepszego. Ja polecam obecnie Maxlife 5W40 bo jest teraz w dobrej cenie. 99zł za 4l w Warszawie.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10649
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-05-2014, 09:14   Re: Zmiana oleju 10w40 na 5w40

dawinet napisał/a:
witam,

Czy mogę zmienić olej 10w40 na 5w40 ? Nabyłem ostatnio galanta był olej 10w40. Ja kupiłem ELF EVOLUTION 900 NF 5W40 mogę go bez obaw wlać doradzicie ?

pozdr


Lej Pan śmiało.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 20-05-2014, 08:36   

Czy jest jakaś zauwazalna różnica pomiędzy mobilami
Mobil 1™ ESP 0W-40
Mobil 1 New Life™ 0W-40?

Leję tego drugiego, ale parametry niemal identyczne...
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 20-05-2014, 08:43   

Koyocik, Mobil 1 ESP -> 5w30
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 20-05-2014, 08:47   

Fragu: co innego tu napisali
wg mobila 5w30 to Mobil 1 ESP Formula.
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 20-05-2014, 08:49   

Koyocik, faktycznie, nawet nie wiedziałem że jest też 0w40 - mój błąd :roll:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
bakus_44 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 31
Skąd: Toruń
Wysłany: 22-05-2014, 01:56   

ja aktualnie zalalem mobila 1 esp 5w30. Wczesniej mialem millersa xfs 5w40 polecanego na forum- po 8tys odezwaly sie popychacze, ale moze to za sprawa ubytku oleju do polowy stanu- zaczelo cieknac spod pokryw zaworow po wymianie. Poprzedni wlasciciel lal jako zloty srodek mobila super 10w40, na szczescie nie jezdzil samochodem dlugo, ale nie uslyszalem na nim popychaczy. Sam nie wiem czy dobrze zrobilem z tym przejsciem na pelen syntetyk, bo teraz czeka mnie wymiana uszczelek i przy okazji tez swiec, ale skoro ma to zrobic lepiej silnikowi...
Na Mobilu esp poki co popychaczy nie slychac.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.