[EAxx] Olej |
Autor |
Wiadomość |
pplmr012
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A '02 U88
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2007 Posty: 175 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 14-05-2014, 20:31
|
|
|
Mówcie co chcecie, miałem Maxlife, miałem Millers, zawsze 5W40, a teraz wlałem LazerWay i tak jak teraz to nigdy nie byłem zadowolony. Silnik najcichszy z dotychczas używanych oleji, a do tego ta cena . Nie bez znaczenia jest też marginalne ryzyko zakupu fałszywki.
Poza tym w/g niektórych kart producenta (tych starszych) jest to olej oparty na PAO, choć ostatnie karty podają ok 60% katalitycznie hydroizomeryzowanych węglowodorów.
https://external.statoilfuelretail.com/mar/lu/svg03611.nsf/design/pdf/$file/LazerWay_5W_40_PDS_EN.pdf
Pozdrawiam, |
|
|
|
 |
wecha
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 14-05-2014, 20:45
|
|
|
ja zalałem Maxlifem, przedtem płukanka Liquimoly i wszystkie popychacze i jakiekolwiek stuki ucichły elegancko, kwestia na jak długo , aha i jeszcze dodatkowo wlałem Cerateca zobaczymy w eksploatacji jak to się będzie spisywało |
_________________ Jest Misio Galant 2.5 v6
Vectra B 1.6 16v
Fiat Marea 1.8
Calibra 2.0 8v
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 14-05-2014, 22:09
|
|
|
Też zmieniłem. Nie na żadne szybkobieżne siki 5w30 tylko na prawdziwy olej W silniku czysto jak zwykle - zdjęcie zrobione przez korek oleju.. Ceratec dostałem, więc wlałem. Zdjęcie przez korek oleju przed wymianą - olej ten sam co na foto po 12 tys km.
Prawie 300 tys przebiegu, ostatnie 200 na gazie, nie dymi, nie kopci, oleju nie bierze, żaden popychacz jeszcze nie cyknął.
http://www.fotosik.pl/sho...3734a176d5d683d
http://www.fotosik.pl/sho...714796058fad1ea |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
jAZZMAN
Mitsumaniak

Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 2155 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 14-05-2014, 22:15
|
|
|
Witek vel Mysza napisał/a: | żaden popychacz jeszcze nie cyknął |
I może jeszcze nie rdzewieje?
Na pewno masz Galanta? Może to Carisma? |
_________________ uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 15-05-2014, 06:19
|
|
|
jAZZMAN napisał/a: | I może jeszcze nie rdzewieje? | To nie jest tematem wątku ;P
jAZZMAN napisał/a: | Na pewno masz Galanta? Może to Carisma? | Wszystkie znaki na niebie, ziemi i w VIN wskazują, że to galant |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
jAZZMAN
Mitsumaniak

Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 2155 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 15-05-2014, 12:25
|
|
|
Witek vel Mysza, się czepiasz ;P
Robiłeś jakieś zabiegi, które uciszyły Ci popychacze, czy nigdy Ci nie grały?
U mnie w takim samym miśku jak Twój grają od zawsze. Ucichły po płukance i zejściu z Castrola 10w40 na Liqui Moli 5w [nie pamiętam] chyba 40.
Zabieg pomógł na 2 wymiany oleju, popychacze grają dalej, teraz mam założony gaz i popychaczom dogrywają wtryski ;( |
_________________ uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 15-05-2014, 17:42
|
|
|
Mój ma niespełna 300 tys na blacie, popychacze nigdy nie grały. Raz mi się odezwał jeden po przejechaniu 11 tys km na oleju, ale było to tuż po uruchomieniu na zimnym silniku, po dodaniu gazu ucichł. Potem wymieniłem olej i już nie słyszałem go więcej. Staram się utrzymywać interwały wymiany 10 tys km. Leję mobil bo mam do niego zaufanie od lat. Dodatkowo mam poparcie w praktyce, że pewne silniki VW po kilkuset tysiącach przebiegu na zalecanym przez producenta oleju zaczynają klepać, zmiana oleju na Mobil w większości przypadków je uciszała.
Co do LPG mój silnik ma przejechane na nim 2/3 swojego przebiegu. Ale nie klepią mi wtryski bo mam założony jakiś klon matrixa ( instalka DT GAS), są zamknięte w dużej obudowie i podgrzewane cieczą. Pracują ciszej niż benzynowe. Jak chcesz ciszę na gazie to proponuję KEIHIN, tych to wcale nie słychać. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
dawinet
Forumowicz

Auto: GALANT AVANCE 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 49 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 16-05-2014, 20:49 [EA5A/W 2.5] Zmiana oleju 10w40 na 5w40
|
|
|
witam,
Czy mogę zmienić olej 10w40 na 5w40 ? Nabyłem ostatnio galanta był olej 10w40. Ja kupiłem ELF EVOLUTION 900 NF 5W40 mogę go bez obaw wlać doradzicie ?
pozdr |
|
|
|
 |
Zolar
Forumowicz
Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 483 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-05-2014, 08:49 Re: Zmiana oleju 10w40 na 5w40
|
|
|
dawinet napisał/a: | witam,
Czy mogę zmienić olej 10w40 na 5w40 ? Nabyłem ostatnio galanta był olej 10w40. Ja kupiłem ELF EVOLUTION 900 NF 5W40 mogę go bez obaw wlać doradzicie ?
pozdr |
Szału nie ma, ale jak już kupiłeś to go wlej na 10 tys. km. Oczywiście przy zmianie z 10W40 na 5W40 warto byłoby zrobić płukankę silnika. Kup np. Liqui Moly Engine Flush.
A na przyszłość lepiej poszukać czegoś lepszego. Ja polecam obecnie Maxlife 5W40 bo jest teraz w dobrej cenie. 99zł za 4l w Warszawie. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10649 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 19-05-2014, 09:14 Re: Zmiana oleju 10w40 na 5w40
|
|
|
dawinet napisał/a: | witam,
Czy mogę zmienić olej 10w40 na 5w40 ? Nabyłem ostatnio galanta był olej 10w40. Ja kupiłem ELF EVOLUTION 900 NF 5W40 mogę go bez obaw wlać doradzicie ?
pozdr |
Lej Pan śmiało. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 20-05-2014, 08:36
|
|
|
Czy jest jakaś zauwazalna różnica pomiędzy mobilami
Mobil 1™ ESP 0W-40
Mobil 1 New Life™ 0W-40?
Leję tego drugiego, ale parametry niemal identyczne... |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 20-05-2014, 08:43
|
|
|
Koyocik, Mobil 1 ESP -> 5w30 |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 20-05-2014, 08:49
|
|
|
Koyocik, faktycznie, nawet nie wiedziałem że jest też 0w40 - mój błąd |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
bakus_44
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 31 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 22-05-2014, 01:56
|
|
|
ja aktualnie zalalem mobila 1 esp 5w30. Wczesniej mialem millersa xfs 5w40 polecanego na forum- po 8tys odezwaly sie popychacze, ale moze to za sprawa ubytku oleju do polowy stanu- zaczelo cieknac spod pokryw zaworow po wymianie. Poprzedni wlasciciel lal jako zloty srodek mobila super 10w40, na szczescie nie jezdzil samochodem dlugo, ale nie uslyszalem na nim popychaczy. Sam nie wiem czy dobrze zrobilem z tym przejsciem na pelen syntetyk, bo teraz czeka mnie wymiana uszczelek i przy okazji tez swiec, ale skoro ma to zrobic lepiej silnikowi...
Na Mobilu esp poki co popychaczy nie slychac. |
|
|
|
 |
|