[EAxx] [FAQ] Sprężyna gazowa podnosząca maskę |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-01-2013, 07:51
|
|
|
Też tak uważam. |
|
|
|
 |
marianoooo
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2011 Posty: 130 Skąd: koszalin
|
Wysłany: 24-01-2013, 19:20
|
|
|
Dziękuję wszystkim za cierpliwość. Trwało to trochę ponieważ negocjowałem ceny i warunki sprzedaży . Znalazłem trochę tańsze siłowniki (ten sam producent co w pierwszej edycji) i jest też mniej za wykonanie mocowań. W efekcie mamy coś takiego:
- minimalna liczba kompletów mocowań jakie wykonają to 10
- cena z wykonanie 1kpl: 30zł
- za 2szt siłowników 55,7zł
- za 4szt sworzni kulowych 20zł
Razem wychodzi 106,7zł za komplecik plus wysyłka (wg cennika poczty priorytet do 2kg 13zł).
Materiał to oczywiście również stal nierdzewna. Chętni proszeni są o wiadomość na priv, a ja będę uzupełniać listę.
Nie znalazłem sworzni z gwintem M6 i kulką 10mm (na siłownik), więc zostaje rozwiercanie i gwintowanie na M8. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-01-2013, 19:45
|
|
|
marianoooo napisał/a: | zostaje rozwiercanie i gwintowanie na M8 | Albo przerobienie obecnych na gwint M6. Powinno wytrzymać, co? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-01-2013, 19:50
|
|
|
Może nie wytrzymać, zalezy od materiału wykonania, siłowniki plus waga maski potrzebują naprawdę dobrego oparcia, zresztą, jezeli ktoś będzie chcial wrócić z M8 do M6 to zawsze mozna tulejke redukcyjną zastosować |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marianoooo
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2011 Posty: 130 Skąd: koszalin
|
Wysłany: 24-01-2013, 20:07
|
|
|
Raczej tak, ale... Przerobienie sworzni na M6 to dodatkowy koszt ponieważ tokarz musi stoczyć obecny gwint M8 i naciąć M6, a na każdy komplet potrzeba 4szt. Szacuję, że taka operacja pochłonie ok 20-30zł, a koszt gwintownika i wiertła to połowa tego. Z resztą prawie każdy majsterkowicz ma takie narzędzia w swoim arsenale- wystarczy popytać po znajomych. Osobiście odradzam przerabiania sworzni. Pamiętajmy, że podnosząc i opuszczając maskę wielokrotnie działamy na sworzeń też momentem zginającym (główka sworznia jest oddalona od końca gwintu o 12mm ), a nie tylko silą na ścinanie. Suma naprężeń jakie by działały na sworzeń z gwintem M6 z czasem (po wielu cyklach pracy) prawie na pewno doprowadzą do jego odłamania. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-01-2013, 22:21
|
|
|
Przekonaliście mnie. Zapytam jeszcze: jakiej średnicy wiertłem rozwiercić otwór pod gwint 8 mm? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-01-2013, 22:31
|
|
|
6,8mm |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marianoooo
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2011 Posty: 130 Skąd: koszalin
|
Wysłany: 25-01-2013, 07:04
|
|
|
Lista osób, które potwierdziły obecność na liście:
- RAFIkSierra
- WreX
- Dread87
- MarianoPL
- jAZZMAN
- gmd4f
- fabryka24 |
Ostatnio zmieniony przez marianoooo 13-02-2013, 20:58, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-01-2013, 20:58
|
|
|
a czy można by zanabyć tylko siłowniki i sworznie?, mocowanie już mam |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
RAFIkSierra
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 Wagon 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 106 Skąd: Żary w.lubuskie
|
Wysłany: 25-01-2013, 21:32
|
|
|
yaro1976 napisał/a: | a czy można by zanabyć tylko siłowniki i sworznie?, mocowanie już mam |
Nie no....Staaaary.....nie ma łatwo .... |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 26-01-2013, 17:12
|
|
|
marianoooo napisał/a: |
Nie znalazłem sworzni z gwintem M6 i kulką 10mm (na siłownik), więc zostaje rozwiercanie i gwintowanie na M8. |
Sworznie kulowe od VAG'a są na M6. Pasują idealnie w mocowanie błotnika. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 12-02-2013, 10:00
|
|
|
Swinks ty chyba do lekkiej maski montowałeś , jak to chodzi?? zadowolony?? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 12-02-2013, 11:12
|
|
|
fiole1 napisał/a: | Swinks ty chyba do lekkiej maski montowałeś , jak to chodzi?? zadowolony?? |
Tak, chodzi bez problemu z lekką maską CF, deejay świadkiem
Siłowniki z Fiata Uno, siła 240N, długość 550mm, tyle pamiętam. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
RAFIkSierra
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 Wagon 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 106 Skąd: Żary w.lubuskie
|
Wysłany: 12-02-2013, 12:45
|
|
|
marianoooo napisał/a: | Lista osób, które potwierdziły obecność na liście:
- RAFIkSierra
- WreX
- Dread87
- MarianoPL
- jAZZMAN
- gmd4f |
no kto jeszcze? kto jeszcze? .... bo szaleństwa nie widać w liście, a wiosna idzie, to by się założyło to to |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 13-03-2013, 23:44
|
|
|
Ja sie dopisuje więc zostały tylko dwa komplety..;-)
ps.dałem info w warszawskim i radomskim (a może warszawskiem i radomskiem..?;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
|