[EAxx] [FAQ] Sprężyna gazowa podnosząca maskę |
Autor |
Wiadomość |
marianoooo
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2011 Posty: 130 Skąd: koszalin
|
Wysłany: 15-12-2011, 17:31 [EAxx] [FAQ] Sprężyna gazowa podnosząca maskę
|
|
|
Od dłuższego czasu zastanawiałem się nad założeniem sprężyn gazowych do mojego Galanta. Idą święta to niech misiek też coś dostanie . Temat został już poruszony na forum: http://forum.mitsumaniaki...k+maski&start=0
(mam nadzieję, że nie naruszyłem regulaminu tworząc nowy wątek), ale niestety nie rozwinął się zbytnio. Postanowiłem podejść do sprawy kompleksowo i stworzyć opis pozwalający każdemu, bez wielkiego nakładu finansowego, upiększyć swoje auto. Po przeprowadzonej symulacji w SolidWorks okazało się, że siła jaką musi dysponować każdy z siłowników do swobodnego podnoszenia maski przy uniesieniu jej na 40 cm wynosi ok 580N.
Zastosowałem siłowniki od opla vectry B hatchback do 2003r o parametrach:
- długość całkowita 473mm
- skok 188mm
- siła wyrzutu 560N
Siłowniki zakupione na aukcji: http://allegro.pl/show_item.php?item=1961719843 . Dodatkową zaletą tych siłowników jest niewielka średnica cylindra równa 18mm (typowe mają 19mm). Istotne jest, aby siłowniki nie ocierały się o krawędź błotnika przy zamkniętej masce. Do kompletu potrzebne są jeszcze sworznie kulowe do mocowania, które zakupiłem u tego samego sprzedawcy na aukcji http://allegro.pl/show_item.php?item=1939640494. Całość z przesyłką wyniosła ok 96zł. Za dolne mocowanie posłużyła śruba błotnika. Po wykręceniu śrubki należy rozwiercić otwór na fi 6,8mm, a następnie nagwintować na M8x1,5. Do maski natomiast trzeba było dorobić mocowanie. Za surowiec posłużył kawałek profilu zamkniętego 45x45x3.
Oczywiście można też zamocować sworzeń kulowy bezpośrednio do maski, ale wolałem jej nie dziurawić- sama maska jest wykonana z dość cienkiej blachy co nie sprzyja mocowaniu do niej siłownika.
Swoje mocowanie wykonałem wg projektu zgodnie z rysunkiem:
Jest tu więcej otworów aby można było dokładnie wyregulować położenie siłownika. Na podstawie ustawień wprowadziłem korekty do ostatecznego rysunku. Według niego można samodzielnie wykonać takie mocowanie. Wystarczy tylko szlifierka kątowa i wiertarka oraz 30 min cierpliwości . Rysunek przedstawia prawe mocowanie; należy pamiętać, że lewe jest lustrzanym odbiciem części.
Ostateczną wersję mocowania wykona mi kolega wycinając je na laserze z nierdzewki. Jeśli ktoś ma dostęp do takiego sprzętu to mogę udostępnić rozwinięty model elementu. Zapewne zostaną mi te pierwsze mocowania, więc jak ktoś z okolic Koszalina reflektuje to mogę je odstąpić .
U mnie wyszło to tak:
Tak wygląda maska w stanie równowagi- uniesiona na ok 45cm.
Widok krawędzi po zamknięciu maski:
Siłowniki nie opierają się o maskę i błotnik. Wprawione oko pewnie dopatrzy się większej szpary, ale ona była już przed montażem siłowników- pamiątka po dzwonie poprzedniego właściciela
W momencie, w którym maska się zatrzymuje w górnym położeniu widać delikatne falowanie. Jest to wynikiem tego, że obecne mocowanie ma większe otwory co osłabiło lekko element. Ostateczna wersja elementu będzie sztywniejsza.
I jeszcze filmik:
FILMIK |
Ostatnio zmieniony przez marianoooo 16-12-2011, 16:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 15-12-2011, 18:51
|
|
|
Ciekawe jak długo wytrzymają te siłowniki. |
|
|
|
 |
marianoooo
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2011 Posty: 130 Skąd: koszalin
|
Wysłany: 15-12-2011, 18:58
|
|
|
Te siłowniki są przeznaczone do tylej klapy, a maskę się raczej zadziej podnosi niż otwiera się bagażnik . |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 15-12-2011, 19:45
|
|
|
a to co innego - tym bardziej, że maska waży pewnie ze 30% masy bagażnika. |
|
|
|
 |
Krzysek
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2009 Posty: 240 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-12-2011, 20:54
|
|
|
Fajny pomysł i super wykonanie . |
_________________ http://honda-wm.pl/ moje drugie forum .
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 15-12-2011, 21:00
|
|
|
marianoooo napisał/a: | Swoje mocowanie wykonałem wg projektu zgodnie z rysunkiem:
|
A dowiadywałeś sie może o możliwość seryjnej produkcji..?;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
marianoooo
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2011 Posty: 130 Skąd: koszalin
|
Wysłany: 15-12-2011, 21:08
|
|
|
Jak kolega wykona mi te mocowania to mogę się dowiedzieć czy będzie możliwość zrobienia większej ilości sztuk- jeśli będzie zainteresowanie. |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 15-12-2011, 21:10
|
|
|
Jeśli całkowity koszt zejdzie poniżej stówki to ja sie pisze...;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-12-2011, 21:12
|
|
|
super, ja też się przymierzam do montażu siłowników, ja mam od Sigmy i właśnie się zastanawiałem jak to wszystko spiąć, a tu masz,
przychylam się do prośby Mariano, chętnie bym sobie zdjął z głowy temat mocowania, czyli czy mógłbyś coś takiego wymodzić więcej? |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-12-2011, 21:15
|
|
|
kawał dobrej roboty, brawo |
|
|
|
 |
marianoooo
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2011 Posty: 130 Skąd: koszalin
|
Wysłany: 15-12-2011, 21:22
|
|
|
Wysłałem zapytanie co do zrobienia większej ilości. Jak coś się urodzi to dam znać. Gdyby jednak nie wyszło polecam spróbować zrobić je samemu z profilu zamkniętego. Naprawdę wystarczy tylko szlifierka kątowa i wiertarka |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 16-12-2011, 02:40
|
|
|
marianoooo, kompleksowo i genialnie dodaj sobie plusik, a tak poza to kilka błędów masz na rysunku |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 16-12-2011, 02:42
|
|
|
marianoooo, BRAWO !!! świetne wykonanie i widać że podejście do tematu profesjonalne
też czekam na info w sprawie seryjnej produkcji wiadomo, że co cięte laserem będzie dokładniejsze i bardziej estetyczne
proszę jeszcze tylko o foto zamkniętej maski czy przypadkiem teleskopy nie odginają jej do góry ? |
|
|
|
 |
marianoooo
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2011 Posty: 130 Skąd: koszalin
|
Wysłany: 16-12-2011, 16:10
|
|
|
Niestety przez kolegę nie mogę załatwić większej ilości mocowań. Wysłałem natomiast oficjalne zapytanie do firmy z prośbą o wycenę wykonania partii 10 kpl mocowań. Jak się odezwą to dam znać. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
|