Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxA] Konserwacja podwozia
Autor Wiadomość
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 11-12-2015, 13:20   

Co do powyższego testu wykonawca nie wykonał aplikacji wg instrukcji.

Czyści blachę ze rdzy przed nanoszeniem. A to właśnie rdza jest tutaj kluczowa bo działa na reakcję utwardzenia żywicy w tym miejscu. Nie naniósł drugiej warstwy po wyschnięciu pierwszej.
Sądze, że te miejsca gdzie rdza wyszła to właśnie tam gdzie brunox został naniesiony na czystą blachę.

[ Dodano: 11-12-2015, 13:23 ]
mkm napisał/a:


Na pewno? Bo ten sam środek w płynie jest zmywalny wodą :mrgreen:
No i nie ma kwasu fosforowego :wink: ("krystalizuje" za to bardzo)


Dinitrol RC800 jest mleczną emulsją, która zamienia rdzę na stabilny organiczny związek żelaza. Emulsja nie zawiera rozpuszczalników kwasów i ołowiu. Produkt ten powinien być stosowany na zardzewiałe i wilgotne powierzchnie. Dinitrol RC 800 po zastosowaniu zmienia się na samogruntującą powłokę.
Jest preparatem wolnym od rozpuszczalników, opartym na bazie kopolimeru latexowego w kombinacji z organicznymi chelatami, przetwarzający rdzę. Po wyschnięciu pozostawia nieprzepuszczalną barierę dla tlenu i wilgoci, efektywnie zabezpieczając przed przyszłą korozją. Produkt o niskiej klasie toksyczności, nie zawiera kwasu fosforowego.

Sposób użycia:
Przygotowanie powierzchni:

Należy usunąć odstające fragmenty zardzewiałych metalowych części i wyrównać powierzchnię metalową szczotką. Miejsce na które będzie aplikowany RC800 musi być dokładnie oczyszczone z wszelkich olejów i tłustych zanieczyszczeń.

NIE USUWAĆ CAŁKOWICIE RDZY, która wchodzi w reakcję chemiczną z RC800.

Tak w skrócie z jego karty.

na forum lakiernik właśnie RC800 jest najlepiej polecany lub piaskowanie lub podkład reaktywny na rdze.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10649
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 11-12-2015, 14:47   

Brunox to lipa lepszy APP.
A co myśicie na temat Fosolu czy innych tego typu odrdzewiaczy do stali i żeliwa na bazie kwasu fosforowego np: Dragon?
Zaletą jest to że po zastosowaniu nie trzeba zmywac i powierzchnia jest gotowa do malowania. Myślałem o zastosowaniu go włąsnie w profilach zamkniętych przed zalaniem ich nap woskiem.
Ja u siebie robiłem tym zbiornik na ekogroszek w piecu. BYł mocno zrzarty przez rdze, a powoduje to woda w węglu i opary dymu (siarka).
Pomalowałem to tym spoecyfikiem, wyschło na to farba i zobaczymy.
Sposób użycia:
Sposób uycia:
1. Przygotowanie powierzchni:
W przypadku grubego nalotu rdzy przedmiot wstepnie oczyscic druciana
szczotka a nastepnie zanurzyc w odrdzewiaczu
lub nałoyc pedzlem.
2. Narzedzia:
Na due powierzchnie (blacha, siatka itp.) odrdzewiacz nakładac
pedzlem.
3. Zalecenia:
Zardzewiałe drobne przedmioty zanurzyc w odrdzewiaczu na 5-10 min. w
szklanym naczyniu.
4. Ograniczenia i uwagi:
Powierzchnia po uyciu odrdzewiacza i wyschnieciu jest gotowa do
dalszych prac. Odrdzewiacza nie naley zmywac po
zastosowaniu. Po wyschnieciu odrdzewiacza, mona pokrywac
powierzchnie odpowiednim lakierem. Odrdzewiacza nie
naley stosowac do blachy ocynkowanej.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-12-2015, 14:51   

Fosol trzeba zmyć bo zeżre całą blachę.
Trzeba rozróżnic odrdzewiacz od środków które mają "przetworzyć" rdzę jak APP R-stop.
To dwa różnego rodzaju preparaty. Po fosolu zostaje "goła" blacha i trzeba dać jakąś farbę a nie tylko wosk do profili.
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10649
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 11-12-2015, 14:58   

Może fosol tak, ale ten środek z Dragona już nie....
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-12-2015, 19:18   

Fosol jest genialny i bardzo mocny. Dragon jest słabszy. Używam tylko Fosolu. Weź np. zardzewiałe nakrętki i wrzuć do słoika z Fosolem. Jest tak ostry, że zaczną się "gotować". Nawet słychać jak zżera rdzę. Po godzinie wyjmujesz nakrętki jak nowe ze sklepu. Oczywiście wcześniej trzeba usunąć odpadającą rdzę. Później czyszczę powierzchnię szczotką drucianą i na to podkład i farba. Żadna rdza nie wychodzi.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 11-12-2015, 20:42   

Może podsumuję te środki na rdzę:

Można je podzielić na trzy rodzaj:

1) środki odrzewiające na zasadzie kwasu najczęściej fosforowego:
np fosol, Dragon, Cortanin, Fertan

Działanie polega na oddziaływaniu kwasu na tlenek żelaza. Aby zneutralizować odczyn kwasowy zazwyczaj konieczne przemycie cieczą obojętną. Po oddziaływaniu mamy czystą, niezabezpieczoną stal

2) środki epoksydowe przetwarzające rdzę:
np. Brunox, APP R-Stop, Dinitrol RC900

Działanie polega na przetworzeniu rdzy w procesie utwardzania żywicy epoksydowej
Po oddziaływaniu mamy zabezpieczoną stal epoksydem.
Do oddziaływania konieczny jest tlenek żelaza

3) środki polimerowo-lateksowe przetwarzające rdzę
np. Dinitrol RC800

Działanie polega na przetworzeniu rdzy w procesie wytworzenia powłoki polimerowo-lateksowej. Po oddziaływaniu mamy zabezpieczoną stal powłoką polimerową.

Myślę że możemy jeszcze coś dopisać do listy jeśli coś pominąłem.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 11-12-2015, 21:42   

sampler napisał/a:
Co do powyższego testu wykonawca nie wykonał aplikacji wg instrukcji.

Czyści blachę ze rdzy przed nanoszeniem. A to właśnie rdza jest tutaj kluczowa bo działa na reakcję utwardzenia żywicy w tym miejscu. Nie naniósł drugiej warstwy po wyschnięciu pierwszej.
Sądze, że te miejsca gdzie rdza wyszła to właśnie tam gdzie brunox został naniesiony na czystą blachę.

Dzięki za spostrzeżenie :)
Miałbyś może jakieś przykłady użycia różnych preparatów i ich efekty po paru latach?
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 12-12-2015, 20:47   

poczytałem jeszcze o działaniu środków epoksydowych na rdze i fachowcy piszą coś ciekawego. Na taki środek trzeba uważać co sie nakłada. Jeżeli np na brunox ktoś nakłada podkład epoksydowy z nieodpowiednim rozpuszczalnikiem (nitro itp) to uszkodzi strukturę samegośrodka. Dlatego na takie produkty najlepiej dawać od razu woski.

Co do porównań to mam w tej chwili Brunoxa, Cortanin a w planach zakup Dinitrola RC800 i zrobie test jak blaszki będą wyglądały po miesiącu lub dłużej. APP już nie mam i raczej nie kupie.

A szczerze to najlepiej testować na tylnych osłonach tarcz w galancie. Tam nic nie zdaje egzaminu ;)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20958
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-12-2015, 10:12   

Ja zacząłem na kątowniku stalowym test technologii FERTANA 8) .
-FERETAN konwerter rdzy
-FERPOX spray podkład epoksydowy
-OVER4 spray zabezpieczenie
Planuję dla lepszego efektu traktować kątownik solanką (woda + sól drogowa) 8) .
W wolnej chwili muszę założyć w dziale MSS temat z fotkami.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Bartekkita 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 1190
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-12-2015, 01:51   

Ja podobnie do Hugo mogę polecić Fosola z tym, że nie zgadzam się, że w godzinę rdza znika. Moje "nowe" halogeny przeleżały w tym środku ponad 8h, aż do skutecznego wytrawienia rdzy. Jest on również ciężki do stosowania na wszelkich elementach, których nie da się zanurzyć lub nie są poziome. Ja wtedy robię takie "okłady" z nasączonej fosolem waty, a następnie dociskam ją taśmą malarską. Ostatnio w ten sposób całkowicie odrdzewiłem swoje ramki drzwiowe, a w kilku miejscach byłem prawie pewny, że będzie dziura. Miejsca wytrawione miały około 3mm głebokości. Jednak znowu nie była ta godzina, a kilka dodatkowo wspomagałem się obróbką mechaniczną. Po 2-3 godzinnym działaniu fosolu rdza robi się dużo miększa i łatwiej jest ją zebrać mechanicznie. Warto też zebraną rdze ściągać tymi nasączonymi watkami przy okazji aplikując kwas. Zalecam również rękawiczki, bo po całym dniu z kwasem ręce mają serdecznie dosyć.
_________________
Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???

Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10649
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 14-12-2015, 06:07   

Bartek, ale płukasz miejsca po fosolu czy nie?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 14-12-2015, 07:52   

Do wytrawiania są też domowe środki: ocet, cola.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-12-2015, 13:36   

Bartekkita, wszystko zależy jak bardzo zardzewiałe masz elementy.
 
 
Bartekkita 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 1190
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-12-2015, 00:29   

Marcino, póki co tylko jedną rzecz moczyłem. Reszta raczej tak punktowo jak napisałem. Z takich miejsc wycieram kwas, następnie przecieram mokrym pędzlem/szmatą, wycieram do sucha i podkład epoksydowy. Jak podziałał taki zestaw mogę zdać relację wiosną ;)

Hugo, wiadomo tylko ostrzegam, żeby się ktoś nie wkopał, że to takie cudo, że wszystko w godzinę odrdzewi.
_________________
Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???

Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018
 
 
wonsz 
Mitsumaniak
Ultras Sur


Auto: Galant 2.5V6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-12-2015, 14:41   

Mam możliwość wstawienia auta do ogrzewanego garażu.
Więc postanowiłem zakonserwować podwozie itp.
Zastanawiam się nad środkami firmy NOXUDOL.
Czy użyć przed tym wszystkim. środka tej firmy RUST EATER?
Będą też robione profile zamknięte.
Chciałem orientacyjni się zapytać. jaką ilość poszczególnych preparatów, muszę zamówić aby nie zabrakło?
_________________
2.5V6 Tiptronik. BRC P&D.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.