Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Alternator
Autor Wiadomość
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-05-2017, 08:56   

Czy to odcieice kabelka moze zniszczyć instalacje?Ja go pytałam o to co bedzie jesli ładowanie bedzie caly czas jednakowe czy to nie przeciązy akumulatora to powiedzial że nie.Czy to co zrobil jest bezpieczne?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21969
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-05-2017, 10:59   

Ja jeżdżę z tym odciętym kablem ponad rok i wszystko jest OK.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24478
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-05-2017, 11:50   

Ewcia80 napisał/a:
Czy to co zrobil jest bezpieczne?
nie wiem - ja za to od 8 lat jeżdżę na wszystkich kabelkach przy altku :) , ładowanie mam różne - od 12.5 do 14.5 i wciaż mam ten sam aku, który nigdy nie miał problemu z odpaleniem auta
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-05-2017, 12:01   

Ale moze tak być że bez tego kabelka spali instalacje albo przeładuje akumultor i go rozsadzi?Te mechanik mowi jak go pytałam własnie a co bedzie jak już jest w pełni naladowany aku i ecu to widzi i zmniejsza napiecie alternatora to on powedizał że nic sie nie stanie z akumulatorem.Sama już nie wiem.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21969
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-05-2017, 13:50   

Ewcia80, bajki. Ten kabel odpowiada za brak ładowania na wolnych obrotach. Za odcięcie ładowania gdy już nie jest potrzebne odpowiada regulator napięcia, który działa jak przedtem.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14394
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-05-2017, 22:34   

Krzyzak napisał/a:
nie wiem - ja za to od 8 lat jeżdżę na wszystkich kabelkach przy altku , ładowanie mam różne - od 12.5 do 14.5 i wciaż mam ten sam aku, który nigdy nie miał problemu z odpaleniem auta


No niestety konstruktorzy nie przewidzieli pewnych warunków użytkowania. Jazda po mieście zimą. Włączone grzanie szyby, ogrzewanie i światła. Na biegu jałowym podczas postoju ładowania w takich warunkach nie ma - czyli 12.5. Akumulator był notorycznie niedoładowany. Układ ładowania zasilał bieżące zapotrzebowanie, ale co z energią, która została zużyta na odpalenie... Po miesiącu jazdy auto odpalało, ale napięcie spoczynkowe spadało nawet do 12-12.1V. Gdybym od czasu do czasu pojechał w trasę, może byłoby ok.

Ja przeciąłem u siebie ten przewód dawno i wszystko jest ok, a bilans energetyczny w końcu jest na plusie.
Ewcia80 napisał/a:
Ale moze tak być że bez tego kabelka spali instalacje albo przeładuje akumultor i go rozsadzi?Te mechanik mowi jak go pytałam własnie a co bedzie jak już jest w pełni naladowany aku i ecu to widzi i zmniejsza napiecie alternatora to on powedizał że nic sie nie stanie z akumulatorem.Sama już nie wiem.


Nic mu się nie stanie. Napięcie będzie, ale do akumulatora nie popłynie prąd, bo będzie naładowany. Równie dobrze może być non stop 14.4.

Co ciekawe - reklamowałem kiedyś akumulator (co prawda padł przez webasto jak się potem okazało), ale pojechałem do punktu gdzie kupiłem. Gość zmierzył ładowanie na jałowym i powiedział, że gwarancji nie uzna, bo ładowanie jest poniżej 13.5V. Na nic zdało się tłumaczenie, że tak ma być...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24478
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-05-2017, 20:50   

Cytat:
No niestety konstruktorzy nie przewidzieli pewnych warunków użytkowania. Jazda po mieście zimą.
trochę zaskakujące, bo u mnie problemów nie było
dopiero od sierpnia 2016 kombiak jest używany przeze mnie a wcześniej przez 5 lat jeździła Baśka i to najczęściej były dystanse 1.5km do szkoły i 1.5 z powrotem - tak 2x dziennie
akumulator był zawsze do dyspozycji
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 23-06-2017, 07:34   

ostatnio pojawia się u mnie sporadycznie problem, podczas jazdy co jakiś czas zaświecają mi kontrolki od ładowania i pomarńczowa oleju, zbadałem że w tym czasie ładowanie spada z 13.8-14.0 do 12,1-12,7, światła jazdy przygasają. Co może być przyczyną tej niedskonałości?
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14394
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-06-2017, 09:39   

Regulator mówi papa. Miałem to samo. Wymiana na zamiennik mija się z celem - padło dziadostwo po pół roku. Straciłem tylko czas. Z racji że nie wiąże dłuższego romansu z tym autem kupiłem uzywke w super stanie od zaufanej osoby. Gdyby miał jeździć dłużej szukalbym OEM - np z amayama.com.
 
 
gawron 
Mitsumaniak
gawron


Auto: Galant 01' 2.5v6 Avance Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 681
Skąd: Radom
Wysłany: 23-06-2017, 12:03   

Zapraszam na PW mam sprawdzone zamienniki sam na takim jezdze 3 rok
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14394
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-06-2017, 12:33   

Jakiej firmy te zamienniki? Nie masz problemu z pulsowaniem świateł?
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 24-06-2017, 07:42   

Owczar napisał/a:
Regulator mówi papa

to pewne, alternator daje inne oznaki?
a co polecisz z dostępnych tutaj:
https://sklep.autotrader.pl/szukaj/regulatory-napiecia-alternatorow-1050203/Regulatory-napiecia-alternatorow.html?sort=3
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
gawron 
Mitsumaniak
gawron


Auto: Galant 01' 2.5v6 Avance Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 681
Skąd: Radom
Wysłany: 24-06-2017, 12:38   

Regulator firmy Mobiletron nie ma żadnych kłopotów z nim. Na necie sie go nie kupi. W razie czego mam takie w sprzedaży więcej na PW.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14394
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-06-2017, 21:20   

Szkoda ze nie wiedziałem wcześniej. Ale to już jakaś marka - na pewno warto spróbować.
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 25-06-2017, 08:50   

jak wygląda wymiana tego regulatora napięcia krok po kroku?
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.