Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
filtr cząstek stałych 2.0 DID vs 2.2 (PSA) koszty i problemy
Autor Wiadomość
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 27-11-2009, 17:52   

nikt Ci nie pokaze bo takiego bez modyfikacji nie znajdziesz :badgrin: dzisiaj widziałem na hamowni turana 2.0 140 ps -2007r. wyszło 122km i 297 Nm .... spytałem sie tunera co sie w nim zepsuło - stwierdził "że nic - tak mają...." faktem że ładnie go podciągnoł - wycisnoł 162 km i 386 Nm
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 28-11-2009, 10:39   

sylb napisał/a:
Kto mi pokaże wykres z VW 2.0 gdzie będą katalogowe dane tej. 310Nm i 2000obr.
Mniej więcj masz http://www.44tuning.pl/tu...e-warszawa.html to był pierwszy wykres po wrzuceniu w wyszukiwarkę Outlander tuning wykres, więc lepsze też by pewnie udało się znaleźć. Zwróć uwagę na płaską charakterystykę momentu, której u Ciebie trudno zobaczyć

[ Dodano: 28-11-2009, 10:41 ]
jmgmotocykle napisał/a:
nikt Ci nie pokaze bo takiego bez modyfikacji nie znajdziesz
może najpierw poszukaj, a później pisz...
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
Ostatnio zmieniony przez rezon 28-11-2009, 15:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 28-11-2009, 15:09   

Robiłem swojego w www.44tuning.pl w Warszawie i polecam. Kompetentni goście. Zrobie zdjecie wykresu mojego po tuningu to oblukacie :D Zmiana jest dynamiki jest wyraźnie odczuwalna mimo że wzrost to tylko 40 KM i 60 Nm.

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 30-11-2009, 09:43   

Wracając do tematu, u jednego z tunerów znalazłem ofertę wyłączania filtra DPF, wiec problem różnicy kosztów utrzymania przestaje istnieć.
 
 
tcic 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 DID Intense PLUS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-12-2009, 10:37   

A możesz napisać coś więcej na ten temat?
Może jakiś link...
Faktem jest, iż główne zastrzeżenia do tego motoru dotycząć filtra DPF, więc sam chętnie bym sie zapoznał z potencjalnymi możliwościami w przyszłosci w tym zakresie...
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-12-2009, 15:25   

tcic napisał/a:
iż główne zastrzeżenia do tego motoru dotycząć filtra DPF,

A ktoś miał do tej pory jakieś problemy z DPFem w 2.2 DID? Ja nie słyszałem o takich problemach
_________________

 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 01-12-2009, 17:19   

Mam już nawinięte 70 tys. km i zero problemów z silnikiem i z DPF-em. 30 tys. km z tego zrobione na chipie. Jeżdzę jednak 80% w trasie więc filtr wypala się regularnie :lol:

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
tcic 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 DID Intense PLUS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-12-2009, 17:38   

Ja wprawdzie w moim OUT-ku 2.2 DID ma dopiero 15 tys km i oczywiście kompletnie bez problemów. Co więcej, w moim poprzednim aucie Peugeot 607 2.2 HDI jedyny "problem" to było uzupełnienie czynnika w filtrze za magiczną kwotę niecałych 500,00 zł przy 120.000 km :)
Ale przy ok. 180-200.000 km trzeba będzie się zastanowić: wymieniać filtr czy robić obejście. Stąd moje pytanie, bo zaciekawił mnie fakt, iż POLAK już wymyślił patent na obejście tematu, który podobno jest nie do obejścia :wink:
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 01-12-2009, 19:02   

tomekrvf napisał/a:
tcic napisał/a:
iż główne zastrzeżenia do tego motoru dotycząć filtra DPF,

A ktoś miał do tej pory jakieś problemy z DPFem w 2.2 DID? Ja nie słyszałem o takich problemach

Zastrzeżenia to pewnie ma do ceny w serwisie fabrycznym :)
 
 
Mario_r 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.2 08 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 3
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-12-2009, 00:25   

Witam wszystkich

Czytam wasz wątek i trochę mnie przeraża co tu piszecie na temat tych filtrów itp.
Tzn mam jeszcze sporo kilometrów do przejechania zanim bedę musiał coś wymieniać ale rzeczywiście zero informacji na ten temat u dealera. Outka kupiłem tylko dzięki temu że cena z tym silnikiem była bardzo dobra 2.0 był dla mnie stanowczo za głośny choć rewelacyjnie mało pali. Mam przejechane 1500 km i wychodzi mi średnio 10.5-11l :shock: spotkałem gościa z identycznym 2.0 a na kompie 6.7. Fakt że moje trasy to 85% miasto ale spodziewałem się nieco lepszych wartości chociarz znajomy ma 4007 i miesci się w 8l (przejechane 6000km).Myślicie że musi się coś jakby dotrzeć? Jeżeli taki wątek był gdzieś poruszany to sorki ale tu jest najwięcej ludzi z 2.2
 
 
eler1 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 48
Skąd: elerowo
Wysłany: 05-12-2009, 17:36   

A może wywalić ten filtr i zastosować elektronikę ? np.: http://www.moto.allegro.p...h_do_mazdy.html
 
 
tcic 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 DID Intense PLUS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-12-2009, 21:56   

Mario_r, nie ma co się stresować z tym filtrem. Do ok. 180-200 tys km nie powinieneś mieć żdnych zmartwień (takie mam doświadczenia z Peugeot 607) Tyle tylko, że ta wersja nie lubi użytkowania "wyłącznie po mieście". Nasze rozważania dotyczą przyszłości....
Temat był poruszany wielokrotnie, więc na spokojnie przeszukaj forum.

A co do spalania: przy jeżdzie mieszanej 40% miasto/ 60% trasa mieszcze się średnio w 8,3 l/100 km. Przy wyjeżdzie z przyczepą kampingową nad morze (przyczepa 1 tona), miałem zuzycie 11-11,5 litra. Przy dłuższych wyjazdach na trasie średnie zużycie spada mi do 7,4 l/100 km (jeśli nie przekracza się 120 km/h) i w miarę płynnej jezdzie.
 
 
Martens 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 INTENSE+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-12-2009, 22:14   

Mario_r napisał/a:


[...] Mam przejechane 1500 km i wychodzi mi średnio 10.5-11l :shock: spotkałem gościa z identycznym 2.0 a na kompie 6.7. Fakt że moje trasy to 85% miasto ale spodziewałem się nieco lepszych wartości chociarz znajomy ma 4007 i miesci się w 8l (przejechane 6000km).Myślicie że musi się coś jakby dotrzeć? Jeżeli taki wątek był gdzieś poruszany to sorki ale tu jest najwięcej ludzi z 2.2


2.2 ma to do siebie że w mieście swoje weźmie z uwagi na korki - i tutaj raczej nie należy spodziewać się jakiś optymalizacji.
Na trasie - jak masz lekką nogę - to spokojnie zrobisz ok. 7-7,5
Mój Outek dużo jeździ po autostradach - jeśli depniesz z mocno - 9,5 - jak jedziesz te 120-130 - 8-8.5l jesteś w stanie utrzymać.
 
 
piotrls 
Forumowicz

Auto: outlander II 2.2 int+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 53
Skąd: stalowka
Wysłany: 21-02-2011, 23:25   

Dziś na przeglądzie panowie dostrzegli "czarną śmierć" (wyciek z cudownego plastikowego pojemniczka- pękło badziewie.) To już 3 raz w moim przypadku.
1 -raz atocasko i rachunek na 4500 zł –na szczęcie nie ja płaciłem tylko Hestia
2 - raz gwarancja - woreczek nie szczymal i pękł
3 raz ????
Chyba to wytnę, gwarancja kończy się w maju. Ile może kosztować wywalenie tego badziewia? Czy trzeba wyciąć cały filtr, czy tylko wypiąć pojemnik i załadować emulator?
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 22-02-2011, 20:43   

Cytat:
Czy trzeba wyciąć cały filtr, czy tylko wypiąć pojemnik i załadować emulator?

Chyba trzeba amputować filtr bo bez tego płyna nie będzie wypalał i Ci się całkiem zalepi...Zresztą o to właśnie chodzi żeby sie pozbyć nadliczbowej "zapory" na wydechu-niektórzy ekstremiści posuwają sie nawet do wycięcia katalizatorów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.