Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej do skrzyni redukcyjnej/mechanizmu różnicowego
Autor Wiadomość
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 08-12-2016, 20:50   

U mnie wczoraj wymienili w serwisie Mitsu w Opolu do skrzyni jakis swój olej 75W80 a do dyfra i tylniego mostu 80W90 mineralny.Dzisiaj z rana przymrozki i odniosłem wrażenie,że samochód przez pierwsze 2,3 kilometry na luzie lekko przychamowywał czy raczej toczył sie z lekkim oporem.Zareklamowałem to i zmienili bo wielkim sapaniu na CASTROL 75w90 do dyfra i tylniego mostu pełen syntetyk tylko kurcze chyba nie LS,ciekaw jestem czy dobrze bo już zgłupiałem z tego wszystkiego.Dzwoniłem do jakiegoś inz z Castrola w Warszawie i ten stwierdził że ten Castrol nie jest do przekładni hipoidalnych ,że raczej powinienem dac opisanego przez mojego przedmówce Motula Gear 300 LS 75W90.Stwierdził jednak,że przy obecnym Castrolu niec sie nie stanie chyba że uzytkować będe bardzo często naped Look czy spiety do 40km/h wówczas pow wystąpieniu wyższych temperatur oleju napęd sie rozłoczy >W przypadku sporadycznego używania napędu 4x4 nic sie nie dzieje.
_________________

 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 09-12-2016, 17:32   

To możliwe bo 80W90 jest bodajże ze trzy razy bardziej oporowy niż 75W90 przy +40C a co dopiero poniżej zera.
Ja leję do skrzyni 75W80 a do reszty boxów 75W90. Wszędzie GL5.
Obecnie wymieniam wszystkie oleje sam. Wolę za zaoszczędzone pieniądze kupić lepszy olej czy jakieś narzędzie (ostatnio klucz dynam.).
I to traumatyczne wspomnienie gdy serwisant stalowe korki wlewu/wylewu dokręca w aluminiowe kartery zwykłym kluczem wydłużonym metrową rurką ... brrr.
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 09-12-2016, 17:49   

Moody napisał/a:
To możliwe bo 80W90 jest bodajże ze trzy razy bardziej oporowy niż 75W90 przy +40C a co dopiero poniżej zera.
Ja leję do skrzyni 75W80 a do reszty boxów 75W90. Wszędzie GL5.
Obecnie wymieniam wszystkie oleje sam. Wolę za zaoszczędzone pieniądze kupić lepszy olej czy jakieś narzędzie (ostatnio klucz dynam.).
I to traumatyczne wspomnienie gdy serwisant stalowe korki wlewu/wylewu dokręca w aluminiowe kartery zwykłym kluczem wydłużonym metrową rurką ... brrr.


A na jaki olej wymieniłeś? Jakiej Marki? i oznaczenie?
_________________

 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 09-12-2016, 17:57   

Millers Oils TRX SYNTH 75w80
Millers Oils TRX SYNTH 75w90
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 09-12-2016, 20:32   

alojso napisał/a:
Zalałęm syntetyk 75W90 do skrzyni rozdzielczej i mostu - jest ok (nie ma żadnych szumów etc.), wiec polecam. W stosunku do minerału (80W90) różnica jest kolosalna. Np. temperatura krzepnięcia dla minerału to zwykle 23-27, a dla syntetyka to 40 stopni i mniej. Ktoś powie, że 23 stopnie to u nas nieosiągalna granica, ale tutaj też chodzi o zachowanie oleju w wyższych temperaturach (ale poniżej zera) - minerał już przy lekkim minusie staje się breją.

A jakim olejem zalałeś?

[ Dodano: 09-12-2016, 21:22 ]
obecnie dyfer i przekładnie mam zalane tym olejem:
http://www.castrol.com/pl...ife-75w-90.html

czy warto wymienic go na ten:?
https://www.motul.com/pl/...ar-300-ls-75w90
_________________

 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 09-12-2016, 22:09   

Ten Motul będzie OK. To bardzo dobry olej.
W sklepie "za rogiem" gdzie kupuję oleje mają Millers Oils , Valvoline i właśnie Motul. Pewno bym i wybrał Motula (francuz dla francuza) ale ta firma nie ma w pełni syntetycznego oleju 75W80 a ja miałem kaprys mieć wszędzie to samo.
 
 
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
Wysłany: 28-12-2016, 18:17   

swiezo po wymianie....litr oleju spokojnie starczy na SR i MR.
w obu przypadkach potrzebny jest imbus 10. Dodatkowo klucz plaski 22 i nasadka 17 z grzechotka.
wymiana dosyc prosta jezeli mamy jakas duza strzykawke lub olejnice.
info....wymiana co 60 000km
_________________
AndroidBox mmcs = done! https://www.youtube.com/watch?v=3H0FCdKGdOE
Powiadamianie o wypalaniu DPF = done! http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703
Oświetelenie dojscia do auta = done! https://www.youtube.com/watch?v=tuGS0f0vqx4
Podgrzewanie filtra paliwa = done! http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100199
Światła drogowe (60%) jako dzienne= done!
 
 
toddy 
Forumowicz
Pakiet RALLITRONIC

Auto: Outlander II 2.0 DID Intense +
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 54
Skąd: Uć, Aleks, Zgierz
Wysłany: 17-01-2017, 13:30   

Reasumując, to jak zaleję takiego Motula - link poniżej ( na stronie jest info że jest to pełny syntetyk ) to wszystko będzie jak być powinno?

http://allegro.pl/olej-do...6009929651.html

Z tego co tu wyczytałem to 2 litry powinno wystarczyć, tak?
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 17-01-2017, 14:27   

toddy napisał/a:
Reasumując, to jak zaleję takiego Motula - link poniżej ( na stronie jest info że jest to pełny syntetyk ) to wszystko będzie jak być powinno?

http://allegro.pl/olej-do...6009929651.html

Z tego co tu wyczytałem to 2 litry powinno wystarczyć, tak?

Ja takim zalałem miesiąc temu...i jest Git.Olej ma ciekawy kolor....zielonkawy....A tak nawiasem gdyby miał jeszcze raz wybrac to wybrałbym ten olej
http://olejefuchs.pl/tita...75w90-1ltr.html
_________________

 
 
DarioFo 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 16
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 22-01-2017, 21:58   

Sorki, Ale przewaliłem korespondencję - mowa jedynie o ruskim manualu jak wymienic oleje (gdzie spusty i zalewowe kurki), ale nie znalazlem nawet tego. Czy ktoś dałby mi link do obrazkowej historii jak to zrobić. Pozdrówko.

[ Dodano: 08-02-2017, 19:08 ]
DarioFo napisał/a:
Sorki, Ale przewaliłem korespondencję - mowa jedynie o ruskim manualu jak wymienic oleje (gdzie spusty i zalewowe kurki), ale nie znalazlem nawet tego. Czy ktoś dałby mi link do obrazkowej historii jak to zrobić. Pozdrówko.

Wreszcie odnalazłem manual od crossovera 2,2. Czy lokalizacjA srub spustowych i zalewowych w 2,0 DID w Otku II jest taka sama? :?

I jeszcze jedno. Czy Motul do skrzyni biegów 75w90 będzie dobry? Producent zaleca 75w80.
_________________
Dario
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 09-02-2017, 17:39   

Tak napędy są takie same. Jedyna różnica, że skrzynie do francuskich silników mają nieco inne przełożenia.
Nie kombinuj - zalej 75W80. Silniki są bardziej elastyczne jeżeli chodzi o dobór oleju. Do przekładni lej to co zalecają.
A z tą dokumentacją to chyba chodzi raczej o C-Crosser'a :)
 
 
Cesariusz 
Nowy Forumowicz

Auto: C-CROSSER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2017
Posty: 2
Skąd: ok. Koszalin
Wysłany: 09-02-2017, 18:05   

Witam.
U mnie wybór padł na:
Millers Oils TRX SYNTH 75w80 - do skrzyni biegów
Motul Gear 300 75W90 - dyfer i skrzynia rozdzielcza
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 10-02-2017, 10:32   

ja u siebie wszystko zalałem texaco mtf 94,tylko w rozdzielaczu olej był z użyty
 
 
 
DarioFo 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 16
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 10-02-2017, 12:50   

radek79 napisał/a:
ja u siebie wszystko zalałem texaco mtf 94,tylko w rozdzielaczu olej był z użyty

A ile tam dokładnie wchodz? wystarczy 1l na dyfer i skrzynke rozdzielacza razem, a 2l na skrzynie?
_________________
Dario
 
 
_Porter_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 8
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-03-2017, 10:16   

Witam.
Zamierzam zmienić wszystkie oleje w swoim Out. 3.0
do silnika wybrałem MILLERS XF LONGLIFE ECO 5W30
do skrzyni red. i dyfra MOTUL GEAR 300 LS 75W90 lub MOTUL GEAR 300 75W90
albo Millers Oils TRX SYNTH 75w90 w sumie chyba bez większej różnicy który.
Natomiast mam problem z olejem do automatycznej skrzyni biegów czy może to być np.
MILLERMATIC SP III – WS
czy może jakiś inny? bo w serwisie za Dia Queen śpiewają 90 zł z litra.
Dlatego proszę o poradę co wybrać do aut. skrzyni biegów i czy oleje wybrane do silnika i boxów będą dobre.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.