| 
		[II 2.2 DID] #4 Projekt podgrzewania filtra paliwa | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 supeer  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: C-crosser 2.2 2010r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 31-01-2017, 13:00   [II 2.2 DID] #4 Projekt podgrzewania filtra paliwa
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zalozylem nowy temat , tak aby dotyczyl tylko montazu grzalki "na filtrze paliwa."
 
 
W koncu dotarla do mnie grzalka Stanadyne....niby montowana seryjnie w panstwach skandynawskich przez firme reno.
 
 
  
 
  
 
 
Montaz :
 
 
Nalezy zdemonotwac cala obudowe filtra powietrza.
 
 
a) elektryka
 
 
Krotkie info: grzalka posiada wbudowany termostat, ktory dziala zaleznie od temperatury otoczenia i paliwa. Jest zabezpieczona fabrycznym bezpiecznikiem 16A.
 
 
Z grzalki wychodzi biały przewod ktory podlacza sie za pomca szybko-zlacza do zalaczonych kabli z przekaznikiem ( to jest zasilanie).
 
Do grzalki obudowy w wyznczonym miejscu musimy przylutowac kabel odpowiadjacy za MASE, ktory laczymy z kablem koloru zielonego ( rowniez masa), a nastepnie z karoseria.
 
 
Kable przy przekazniku:
 
-zielony (opisany wyzej, masa)
 
-czerwony (+ z akumulatora)
 
-niebieski ( +  z urzadzenia.... zaleznie czy grzalka ma dzialac po wlaczonym zaplonie czy po uruchomieniu silnika) u siebie podlaczylem pod silniczek wycieraczki przedniej, dobry dostep, dziala juz na zaplonie.      
 
Na zdjeciu ponizej przewod wychodzacy z zaslepki przy podszybiu( obok zbiornik plynu wspomag.), z ktorego nalezy odsepsrowac przewod koloru zóltego (+), a nastepnie polaczyc go z przewodem koloru niebieskiego.
 
 
  
 
 
 
b) mechanika
 
 
Tu podziekowanie dla uzytkownika " Moody" za trafne okreslenie i wskazanie przewodu zasilania paliwa z baku do filtra, jest oznaczony na zdjeciu numerem 4.
 
 
  
 
 
Scigamy w/w wezyk z filtra oraz wyciagamy go z szybko-zlacza z drugiego jego konca.
 
Dla zainteresowanych nr wezyka;        1574 V2
 
( w razie czego mozna dokupic gdzies na szrocie).
 
 
  
 
 
Wezyk rozcinamy w polowie i laczymy go za pomoc dwoch rurek fi 8mm oraz nowego przedluzonego wezyka do paliwa, ponizej wyglad     
 
 
Wazne!  Pamietajcie, aby "nowy" wezyk byl jak najkrotszy aby zapewnic, krotsza droge cieplego paliwa do filtra!
 
 
  
 
 
Tu koniecznie zaciskajcie je wzmocnionymi opaskami metalowymi, tak aby przewody byly szczelne. Standardowe slimakowe nie zdaly egzaminu z uwagi na plastikowa rurke od filtra paliwa, nie potrafily jej dobrze zacisnac.
 
 
  
 
 
Calosc montujemy z powrotem do filtra i zlacza baku.
 
 
Podlaczone przewody schowalem za mata termiczna przmocowana plastikowa nakretka.
 
 
  
 
 
Grzalka umocowana rowniez do sruby ktora, przytrzymuje mate lecz troche wyzej, tu plastikowa nakretke zastapilem matalowa, aby dobrze trzymala.
 
 
 
 
 
Ku koncowi      przewody najlepiej zabezpieczyc czarnym peszlem, zwieksza to ochrone na mozliwe przetarcia oraz poprawia wyglad. Calosc dzieki temu jest niewidoczna.
 
Rowniez na przewody paliwa mozna nasunac czarny peszel.
 
 
W krotce zdjecie finiszu.
 
Zakladamy obudowe filtra powietrza i gotowe.    | 
             
						
				_________________ AndroidBox mmcs  = done!         https://www.youtube.com/watch?v=3H0FCdKGdOE
 
Powiadamianie o wypalaniu DPF  = done!    http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703
 
Oświetelenie dojscia do auta =  done!   https://www.youtube.com/watch?v=tuGS0f0vqx4
 
Podgrzewanie filtra paliwa =  done!  http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100199
 
Światła drogowe (60%) jako dzienne=  done!  | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez supeer 24-03-2017, 15:15, w całości zmieniany 4 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rezon  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: był OutlanderII 2.0DID 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-01-2017, 15:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | chyba wypada jeszcze jakiś włącznik dołożyć - po co grzanie latem? | 
             
						
				_________________ był Outlander 2 2.0Did    był Superb 1,8TSI 4x4    jest V60 CC    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 supeer  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: C-crosser 2.2 2010r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Moody  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 407 Skąd: Wielkopolska, PNT 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-01-2017, 18:38   Re: #4 Projekt podgrzewania filtra paliwa
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | supeer napisał/a: | 	 		  
 
Kolejne zapytanie to ktory przewod filtra jest zasileniowy tzn pobiera paliwo z baku.
 
Na przewodach mam oznaczenia koloru bialego(4 i 7)  i zielonego(5 i 6).
 
 
Obrazek 
 
Obrazek 
 
 | 	  
 
 
4 - z tym białym przyciskiem - to dolot od strony zbiornika.
 
7 - z czerwoną zaślepką to wyjście na pompę wysokiego ciśnienia. Dlatego jest ta czerwono-krzycząca zaślepka aby tam się nic nie dostało bo będzie miało drogę wolną do pompy, szyny i wtryskiwaczy     .
 
5 i 6 - to powrót do zbiornika. W zamiarze konstruktora powracające ze szyny paliwo ma ogrzewać tędy filtr. Ale ..., ale żeby się tak stało to najpierw auto musi odpalić, pochodzić i rozgrzać paliwo    . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rezon  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: był OutlanderII 2.0DID 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-01-2017, 19:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | supeer napisał/a: | 	 		  ...
 
 
 
Btw...grzalka posiada termostat wiec zalacza sie dopiero ponizej 2C | 	   to załatwia sprawę | 
             
						
				_________________ był Outlander 2 2.0Did    był Superb 1,8TSI 4x4    jest V60 CC    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 supeer  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: C-crosser 2.2 2010r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-02-2017, 17:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               @temat edytowany
 
 
Udalo sie    szkoda ze tak pozno    mam nadzieje ze mrozy jeszcze wroca.
 
 
Co do dzialania, temperatura na zewnatrz 0C, po uruchomieniu zaplonu grzalka startuje, rurka na wyjsciu robi sie delikatnie ciepla. Sama grzalka zimna.
 
Niestety przy takiej temperaturze otoczenia nie moge sprawdzic dzialnia grzalki i jej skutecznosci ale wkrotce zrobie to na pewno   
 
 
Czesc elektryczna schowana za mata termiczna, ida tam rowniez jakies inne przewody, wiec nie ma obawy aby cos je uszkodzilo , jest tam spokojnie duzo miejsca.
 
Grzalka zamontowana przy podszybiu tuz nad filtrem paliwa, nic nie obciera, nic nie wadzi, jakby maiala tam byc   
 
 
Przy montazu czulem sie jakby ta grzalka byla fabryczna czescia pojazdu z uwagi na latwy dostep, mozliwosc wyciganiecia rurki filtra paliwa oraz sporo miejsca do ukrycia elektryki i mocowanie samej grzalki na istenijacych juz srubach.
 
 
 
Jedyny problem z ktorym sie zetknąłem to zapowietrzenie ukladu paliwa, nad ktorym chwile musialem posiedziec     | 
             
						
				_________________ AndroidBox mmcs  = done!         https://www.youtube.com/watch?v=3H0FCdKGdOE
 
Powiadamianie o wypalaniu DPF  = done!    http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703
 
Oświetelenie dojscia do auta =  done!   https://www.youtube.com/watch?v=tuGS0f0vqx4
 
Podgrzewanie filtra paliwa =  done!  http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100199
 
Światła drogowe (60%) jako dzienne=  done!  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Moody  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 407 Skąd: Wielkopolska, PNT 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-02-2017, 21:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A nie masz obaw co do tych przezroczystych wężyków ? Może i im paliwo nie straszne ale warunki w komorze silnika sprzyjają przyśpieszonemu starzeniu (zimno-gorąco-zimno-gorąco-...). Jak ostatnio coś przy podobnej rzeczy grzebałem (nie w 4007) to kupiłem takie z atestem na paliwo/automotive. Metr kosztował 9zł i wyglądał jak te ori (czarny,wielowarstwowy). | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 supeer  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: C-crosser 2.2 2010r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 thomi2  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Peugeot 4007 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 01 Mar 2017 Posty: 49 Skąd: Łódź/Justynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-04-2017, 10:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Panowie jaki sens jest montażu tej grzałki ? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 m4rud3r  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 444 Skąd: Suwałki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-04-2017, 16:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Łatwiej uruchomić auto gdy jest mróz, i jak auto stoi na mrozie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rezon  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: był OutlanderII 2.0DID 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-04-2017, 20:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | do 2.0DiD IMHO bez większego sensu do 2.2DID czyli HDI podstawowy warunek odporności na mróz także w czasie jazdy | 
             
						
				_________________ był Outlander 2 2.0Did    był Superb 1,8TSI 4x4    jest V60 CC    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 supeer  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: C-crosser 2.2 2010r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 thomi2  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Peugeot 4007 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 01 Mar 2017 Posty: 49 Skąd: Łódź/Justynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-04-2017, 19:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               przekonaliście mnie, jesienią montuję     
 
 
[ Dodano: 03-04-2017, 20:08 ]
 
supeer jest to numer części który widać na tym pudełku Reno ? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 supeer  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: C-crosser 2.2 2010r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tafla  		  
		 
         Forumowicz Tafla
  
                  Auto: Outlander III 2.0 CVT 4WD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 149 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-04-2017, 20:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To podrzucę jeszcze taki pomysł, miałem takie rozwiązanie w Mondeo.
 
W małym obiegu wody były 3 świece żarowe które podgrzewały płyn chłodniczy i po kilometrze w kabinie było ciepło. Może w Outku też ktoś się zdecyduje na coś takiego   
 
 
Tak to wygląda   | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |