[Carisma 1.8 SOHC] czym lub jak uszczelnić pokrywę zaworów |
Autor |
Wiadomość |
damo1901
Mitsumaniak

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lut 2015 Posty: 64 Skąd: Pajęczno/Częstochowa
|
Wysłany: 24-04-2017, 19:07 [Carisma 1.8 SOHC] czym lub jak uszczelnić pokrywę zaworów
|
|
|
Witam, problem jest następujący:
- cieknie spod dekla mimo wymiany uszczelki i odpowiedniego momentu dokręcania śrub,
- lekko sączy się do komory świec mimo wymienionych oringów.
Dodam że tanie nie były. Po jakimś czasie zaczęły przepuszczać to postanowiłem zdjąć dekiel przeczyścić i założyć ponownie. Pomogło może na 1k km i znów sączenie. Możliwe że aż tak się odkształciła pokrywa zaworów?
Nie chce mi się już bawić i ponownie zdejmować czyścić bo może pomoże. Jakiś pewny silikon do uszczelnienia lub inne metody polecacie?
Pozdrawiam. |
_________________ 03254/KMM |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-04-2017, 19:27
|
|
|
Pewnie ktoś wcześniej zbyt mocno dokręcił pokrywę przez co się odkształciła i pewnie tylko wymiana Cię ratuje. Można jeszcze spróbować wyprostować wgniecenia zrobione śrubami ale pewnie idealnie i tak nie będzie. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 24-04-2017, 19:36
|
|
|
Pewnie gdzieś nie przylega dobrze, odpowiedni moment dokręcenia to jaki?, ręką na wyczucie, czy masz klucz dynamometryczny na niskie wartości?
Powierzchnia musi być czysta i np. papierem ściernym 320 wyszlifowana.
Możesz zamiast uszczelki dać silikon reinzosil, tylko trzeba umieć go nakładać, nie za dużo, nie za mało. |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
damo1901
Mitsumaniak

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lut 2015 Posty: 64 Skąd: Pajęczno/Częstochowa
|
Wysłany: 24-04-2017, 20:40
|
|
|
Są widoczne dołki w miejscach śrub więc możliwe że wcześniej było dociągnięte "od serca" . Mam jeszcze serce jako dawcę i zerknę czy tak samo wygląda cze też jest w lepszym stanie.
MichciuGT, tak jak napisałem wyżej czyli zgodnie z manualem tylko mam wątpliwości co do stanu samej pokrywy. Wiem że są to bardzo małe wartości, ale mam dostęp do takich narzędzi.
Można zastosować cieńką warstwę sylikonu między uszczelkę a głowicę zamiast sam sylikon? Domyślam się, że trzeba mieć już wprawioną rękę do takiego zabiegu |
_________________ 03254/KMM |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-04-2017, 20:53
|
|
|
U siebie naprawiłem to w ten sposób że dobrałem pręt stalowy który idealnie pasował od wewnętrznej strony w kanał śruby a od góry odpowiedniej średnicy nasadkę. Pręt wkręciłem w imadło, kolega trzymał pokrywę opierając wgnieciona częścią o pręt a ja poprzez nasadkę młotkiem prostowałem odkształcone miejsce. Dodatkowo pod śruby dałem podkładki płaskie o większej średnicy niż łeb śruby aby dociskały większą powierzchnią. Jak na razie jest prawie dobrze bo delikatnie poci się w jednym miejscu, w gniazdach świec jest sucho. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21938 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-04-2017, 21:58
|
|
|
damo1901 napisał/a: | Są widoczne dołki w miejscach śrub | Czyli pokrywa "przeciągnięta". Standard. Zrób jak plecho1 pisze albo załóż inną pokrywę. Odtłuść starą uszczelkę i miejsce jej styku z głowicą i posmaruj głowicę cienką warstwą pasty Dirko. Możesz też dać cienką warstwę Dirko na uszczelniacze gniazd świec. Gwarantuję, że o wyciekach zapomnisz. |
|
|
|
 |
damo1901
Mitsumaniak

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lut 2015 Posty: 64 Skąd: Pajęczno/Częstochowa
|
Wysłany: 24-04-2017, 22:07
|
|
|
Dzięki chłopaki za rady sposób oryginalny, ale jak widać skuteczny, więc też spróbuję. W wolnej chwili się za to zabiorę i dam znać jak poszedł eksperyment.
Tak na deser to ten rowek w którym znajduje się uszczelka powinien być dla uszczelki ciasny czy powinna znajdować się tam z lekkim luzem? Pamiętam, że w niektórych miejscach była nieco szerzej i uszczelka wchodziła luźniej. |
_________________ 03254/KMM |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 24-04-2017, 22:18
|
|
|
Zrób tak jak pisze plecho1 i Hugo, nie pamiętałem jak wygląda powierzchnia przylegania pokrywy zaworów - myślałem o takiej powierzchni jak miska olejowa, pomyślałem że jest tam jest papierowa płaska uszczelka - wtedy można dać sam silikon. |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21938 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-04-2017, 23:57
|
|
|
damo1901 napisał/a: | Tak na deser to ten rowek w którym znajduje się uszczelka powinien być dla uszczelki ciasny czy powinna znajdować się tam z lekkim luzem? Pamiętam, że w niektórych miejscach była nieco szerzej i uszczelka wchodziła luźniej | Bez znaczenia, tym bardziej jak złożysz na Dirko |
|
|
|
 |
damo1901
Mitsumaniak

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lut 2015 Posty: 64 Skąd: Pajęczno/Częstochowa
|
Wysłany: 08-07-2017, 23:19
|
|
|
Zrobiłem podobnie tylko pokrywę dałem do góry nogami i nasadkę dałem od zewnętrznej strony (od dołu) a od wewnątrz wybijałem wgniecenie (a były dość duże odkształcenia). Zastosowałem masę uszczelniającą victor reinz reinzosil do 200 stopni C bo niestety nie znalazłem dirko u siebie w okolicy. Zoaczymy jakie będą efekty ale myślę, że teraz będzie wszystko ok, ale czas pokaże
EDIT: po przejechaniu 1000 km suchutko, czyli operacja przebiegła pomyślnie |
_________________ 03254/KMM |
|
|
|
 |
|