Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma 1.8 SOHC] czym lub jak uszczelnić pokrywę zaworów
Autor Wiadomość
damo1901 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 64
Skąd: Pajęczno/Częstochowa
Wysłany: 24-04-2017, 19:07   [Carisma 1.8 SOHC] czym lub jak uszczelnić pokrywę zaworów

Witam, problem jest następujący:
- cieknie spod dekla mimo wymiany uszczelki i odpowiedniego momentu dokręcania śrub,
- lekko sączy się do komory świec mimo wymienionych oringów.
Dodam że tanie nie były. Po jakimś czasie zaczęły przepuszczać to postanowiłem zdjąć dekiel przeczyścić i założyć ponownie. Pomogło może na 1k km i znów sączenie. Możliwe że aż tak się odkształciła pokrywa zaworów?

Nie chce mi się już bawić i ponownie zdejmować czyścić bo może pomoże. Jakiś pewny silikon do uszczelnienia lub inne metody polecacie?

Pozdrawiam.
_________________
03254/KMM
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-04-2017, 19:27   

Pewnie ktoś wcześniej zbyt mocno dokręcił pokrywę przez co się odkształciła i pewnie tylko wymiana Cię ratuje. Można jeszcze spróbować wyprostować wgniecenia zrobione śrubami ale pewnie idealnie i tak nie będzie.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 24-04-2017, 19:36   

Pewnie gdzieś nie przylega dobrze, odpowiedni moment dokręcenia to jaki?, ręką na wyczucie, czy masz klucz dynamometryczny na niskie wartości?
Powierzchnia musi być czysta i np. papierem ściernym 320 wyszlifowana.
Możesz zamiast uszczelki dać silikon reinzosil, tylko trzeba umieć go nakładać, nie za dużo, nie za mało.
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
damo1901 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 64
Skąd: Pajęczno/Częstochowa
Wysłany: 24-04-2017, 20:40   

Są widoczne dołki w miejscach śrub więc możliwe że wcześniej było dociągnięte "od serca" . Mam jeszcze serce jako dawcę i zerknę czy tak samo wygląda cze też jest w lepszym stanie.

MichciuGT, tak jak napisałem wyżej czyli zgodnie z manualem tylko mam wątpliwości co do stanu samej pokrywy. Wiem że są to bardzo małe wartości, ale mam dostęp do takich narzędzi.

Można zastosować cieńką warstwę sylikonu między uszczelkę a głowicę zamiast sam sylikon? Domyślam się, że trzeba mieć już wprawioną rękę do takiego zabiegu :)
_________________
03254/KMM
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-04-2017, 20:53   

U siebie naprawiłem to w ten sposób że dobrałem pręt stalowy który idealnie pasował od wewnętrznej strony w kanał śruby a od góry odpowiedniej średnicy nasadkę. Pręt wkręciłem w imadło, kolega trzymał pokrywę opierając wgnieciona częścią o pręt a ja poprzez nasadkę młotkiem prostowałem odkształcone miejsce. Dodatkowo pod śruby dałem podkładki płaskie o większej średnicy niż łeb śruby aby dociskały większą powierzchnią. Jak na razie jest prawie dobrze bo delikatnie poci się w jednym miejscu, w gniazdach świec jest sucho.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21938
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-04-2017, 21:58   

damo1901 napisał/a:
Są widoczne dołki w miejscach śrub
Czyli pokrywa "przeciągnięta". Standard. Zrób jak plecho1 pisze albo załóż inną pokrywę. Odtłuść starą uszczelkę i miejsce jej styku z głowicą i posmaruj głowicę cienką warstwą pasty Dirko. Możesz też dać cienką warstwę Dirko na uszczelniacze gniazd świec. Gwarantuję, że o wyciekach zapomnisz.
 
 
damo1901 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 64
Skąd: Pajęczno/Częstochowa
Wysłany: 24-04-2017, 22:07   

Dzięki chłopaki za rady :) sposób oryginalny, ale jak widać skuteczny, więc też spróbuję. W wolnej chwili się za to zabiorę i dam znać jak poszedł eksperyment.

Tak na deser to ten rowek w którym znajduje się uszczelka powinien być dla uszczelki ciasny czy powinna znajdować się tam z lekkim luzem? Pamiętam, że w niektórych miejscach była nieco szerzej i uszczelka wchodziła luźniej.
_________________
03254/KMM
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 24-04-2017, 22:18   

Zrób tak jak pisze plecho1 i Hugo, nie pamiętałem jak wygląda powierzchnia przylegania pokrywy zaworów - myślałem o takiej powierzchni jak miska olejowa, pomyślałem że jest tam jest papierowa płaska uszczelka - wtedy można dać sam silikon.
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21938
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-04-2017, 23:57   

damo1901 napisał/a:
Tak na deser to ten rowek w którym znajduje się uszczelka powinien być dla uszczelki ciasny czy powinna znajdować się tam z lekkim luzem? Pamiętam, że w niektórych miejscach była nieco szerzej i uszczelka wchodziła luźniej
Bez znaczenia, tym bardziej jak złożysz na Dirko :wink:
 
 
damo1901 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 64
Skąd: Pajęczno/Częstochowa
Wysłany: 08-07-2017, 23:19   

Zrobiłem podobnie tylko pokrywę dałem do góry nogami i nasadkę dałem od zewnętrznej strony (od dołu) a od wewnątrz wybijałem wgniecenie (a były dość duże odkształcenia). Zastosowałem masę uszczelniającą victor reinz reinzosil do 200 stopni C bo niestety nie znalazłem dirko u siebie w okolicy. Zoaczymy jakie będą efekty ale myślę, że teraz będzie wszystko ok, ale czas pokaże :)


EDIT: po przejechaniu 1000 km suchutko, czyli operacja przebiegła pomyślnie :)
_________________
03254/KMM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.