Folia samochodowa/oklejanie samochodu czy pozostają ślady? |
Autor |
Wiadomość |
Rozdeek
Nowy Forumowicz
Auto: Audi A3 8P TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 12 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 24-05-2017, 12:06 Folia samochodowa/oklejanie samochodu czy pozostają ślady?
|
|
|
Witam,
Temat dość specyficzny bo dotyczy tuningu wizualnego. Mianowicie jakiś czas temu moja kobieta uznała, że chciała by zmienić kolor swojego auta. Chodzi o samochód VW scirocco w oryginalnym białym kolorze. Oczywiście uznałem, że nie mam z tym problemu jednak aby uniknąć (w momencie sprzedaży dla przykładu) pytań osób dlaczego go malowałem, czy miał wypadek, stłuczkę albo coś, aby uniknąć niepotrzebnego "odrzucenia" od malowanego auta zacząłem szukać jakiejś alternatywy. Poczytałem trochę w sieci i znalazłem informacje o oklejaniu auta kolorową folią, którą można podobno później bez problemu zdjąć (jakbym chciał właśnie je sprzedać w oryginalnym kolorze). I tutaj się rodzi moje pytanie do Was a raczej dwa. Czy ktoś już oklejał może samochód taką folią a później ją zdejmował? Czy są jakieś ślady? Jak w ogóle z wytrzymałością takiej folii? edit |
Ostatnio zmieniony przez mkm 24-05-2017, 12:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 24-05-2017, 12:47
|
|
|
Rozdeek, jeżeli folia jest dobra, oklejenie staranne, a lakier fabryczny to zejdzie bez śladu.
Jak nie - to nie.
Przykład - 3 dwuletnie Fiesty oklejone reklamą pewnego banku.
Dwa auta w 100% w oryginalnym lakierze i gdyby nie nacięcia w kilku miejscach lakieru po docinaniu folii nie było śladu - ba, lakier był jak nowy.
Jedna miała robiony przód i niestety folia ściągnęła lakier ze zderzaka
W teorii folię ściągasz bez śladu - w praktyce sprawa wygląda bardziej indywidualnie
Co do trwałości - każdy producent podaje takie dane dla swoich folii - wytrzymałość, elastyczność, trwałosć połysku, grubość - jak będziesz wiedział jaka folia dowiesz się na ile ma gwarancję.
Wyedytowana cześć była w niewłaściwym dziale. |
|
|
|
 |
Rozdeek
Nowy Forumowicz
Auto: Audi A3 8P TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 12 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 24-05-2017, 13:05
|
|
|
Dzięki za szybką odpowiedź. Jasne, drugą część posta umieszczę w innym dziale Tak jak wspominałem wszystko oryginalne jeśli chodzi o blachę. A te nacięcia są "niezbędne" podczas ściągania czy można tego uniknąć? Są to głębokie, widoczne nacięcia? I w sumie jeśli chodzi o folie i czy jest jakiś wiodący producent? Albo przynajmniej kilku, na których powinienem skupić swoje poszukiwania |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 24-05-2017, 21:31
|
|
|
Nacięcia powstałe podczas klejenia folii |
|
|
|
 |
Ziemba.
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 441 Skąd: Okolice Grójca
|
Wysłany: 25-05-2017, 10:32
|
|
|
A plastidip zostawia ślady przy sciaganiu jeżeli lakier jest nieoryginalny? |
_________________ 03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj
http://www.pajacyk.pl/ |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 26-05-2017, 04:54
|
|
|
Z tego co słyszałem to nie - ale na własne oczy nie widziałem, a tym bardziej jeszcze nie usuwałem. |
|
|
|
 |
|