 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[II 2.2 DID] Wymiana przepustnicy.Potrzebna jest adaptacja? |
Autor |
Wiadomość |
gniewko
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.2 DID, 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 15 Skąd: PZ
|
Wysłany: 08-10-2017, 20:56 [II 2.2 DID] Wymiana przepustnicy.Potrzebna jest adaptacja?
|
|
|
Witajcie,
Posiadam OII 2.2 DID z silnikiem PSA 156KM (2008 rok/60tys. przebiegu). Niecały miesiąc temu po wyłączeniu silnika usłyszałem niepokojący odgłos.
Auto zawsze po wyłączeniu "miękko" gasło i nagle pojawił się dodatkowy odgłos trwający około 1-2 sekundy i lekkie szarpnięcie. Po wyłączeniu samochodu zawsze było słychać z komory silnika delikatny pisk przepustnicy, ale zamiast niego pojawiło się dziwne chrobotanie. Po wykręceniu przepustnicy i jej przeczyszczeniu okazało się, że klapę w przepustnicy można lekko przestawić palcem, co raczej nie jest normalne.
Jako, że przepustnica pełni także rolę gaszaka i silnik "miękko" się wyłącza, postanowiłem zakupić nową przepustnicę Pierburg o numerze 7.01002.09.0. Stara przepustnica miała wybity numer 9656932580 / PSA326. Natomiast nowa Pierburga miała wybity 9687888280 /***326 (*** to zatarte przez producenta znaki PSA). Z tego co wyczytałem są to odpowiedniki.
Po zamontowaniu nowej przepustnicy silnik ponownie "miękko" gaśnie i znów pojawił się delikatny pisk zamiast chrobotania. Starą przepustnicę rozebrałem i okazało się, że plastikowe koła zębate są wytarte (praktycznie brakowało części zębów) na 1/4 obwodu.
Generalnie obecnie wszystko działa, ale zaniepokoiło mnie zbyt długie piszczenie przepustnicy po wyłączeniu silnika. Zawsze był to jeden pisk około 1-2 sekundy. Obecnie mam trzy piski o długości 1-2 sek. w odstępach co 1 sek. Podpiąłem ODBII na BT i programem Torque odczytałem błędy. Są to: P0487, P1161 oraz P2111. Niestety nie można ich skasować.
Co radzicie dalej zrobić z tym fantem?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 09-10-2017, 20:00
|
|
|
Jeździć ! Jeśli wszystko działą ,samochodzik sie zbiera to tylko jeździć... |
_________________
 |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 09-10-2017, 20:27
|
|
|
gniewko napisał/a: | Są to: P0487, P1161 oraz P2111 |
wszystkie błędy są związane z przepustnicą ale to chyba pozostałość po starej przepustnicy |
|
|
|
 |
gniewko
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.2 DID, 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 15 Skąd: PZ
|
Wysłany: 09-10-2017, 20:38
|
|
|
Cały czas użytkuję auto i nie odnotowałem jakichkolwiek anomalii.
Czy błędy da się wykasować jakimś profesjonalnym sprzętem? |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 09-10-2017, 21:37
|
|
|
jeśli je skasujesz a one ponownie wrócą to co sie jednak dzieje natomiast jesli po wykasowaniu nie wrócą tzn,że to pozostałości po poprzedniej.Da się skasować odpowiednim zestawem.Mój złapał kiedys błąd po zapowietrzeniu sie pompy wysokiego cisnienia dopiero trzeci fachowiec miał kompa który zobaczył złapany błąd i go wykasował. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|