Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Problem z odpaleniem COLT 1.3 CA0
Autor Wiadomość
rosomak
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2007, 19:17   [CA1A 1.3] Problem z odpaleniem COLT 1.3 CA0

Witam.Posiadam colta CA0 1.3 12v z 92 roku moj problem wyglada nastepujaco:pare dni temu podczas jazdy zapalila sie kontrolka CE .Auto podczas jazdy normalnie przyspieszalo ale nie trzymalo wolnych obrotow i gasl.pare razy odpalalem i gasilem i wszystko powrocilo do normy. Przyjechalem do domu i wszystko bylo ok.Rano juz nie mozna bylo odpalic auta rozrusznik kreci kontrolki tez ok.wyczerpalem caly akumulator i nawet nie chcial zalapac.
wiec zabralem sie za czyszczenie kopulki bylo troche osadu to wyczyscilem.po wyczyszczeniu aparatu z wielkim bolem ale udalo sie uruchmic auto i znow nie trzymal wolnych obrotow zapalil sie CE .Dziwne jet to jak silnik jest cieply to odpala bez probelmu pracuje trochre nie rowno a z rury wydechowej wylatuje czarny przezrocztsty dym wyglada to tak jakby dostawal za duzo paliwa.Wymienilem kable od swiec,swiece,czujnik temperatury cieczy ,czujnik przepustnicy ,silnik krokowy ,sprawdzalem tez kondensatory w koputerze i sa cale nie spuchniete a dalej jest to samo jak jest zimny to nie mozna go odpalic.Moze ktos mial taki sam problem .PROSZE O POMOC .
 
 
pawcio777
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2007, 20:13   

obstawil bym na Twoim miejscu sonde Lambde skoro na cieplym silniku chodzi, lub ewentualnie przeplywomierz powietrza ale zacznij od sondy
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 24-03-2007, 08:53   

Sprawdź kod błędu i sprawdź w manualu - będziesz wszystko wiedział ale ja osobiście stawiam na lambdę.Pozdro
 
 
rosomak
[Usunięty]

Wysłany: 24-03-2007, 10:00   

dzieki za podpowiedz jak sprawdze te bledy to dam znac .pozdrawiam.

[ Dodano: 24-03-2007, 19:06 ]
dzisiaj chcialem sprawdzic bledy ECU.znalazlem gniazdo pod ktore podpiolem kable z dioda i nic,dioda nie zaswiecila sie.zrobilem to wedlug instrukcji na stronie Krzyzaka moze u mnie to jakos inaczej sie sprawdza bledy albo ECU nie zyje moje gniazdo jest koloru bialego ale to chyba nie ma znaczenia bo piny sa w tych samych miejscach.jeszcze jedno po przekrecenu kluczykow bez proby odpalenia silnika kontorlka CE zapala sie i gasnie a po ok.minucie znow sie zapala i juz nie gasnie.zrobilem zdjecia tego gniazda ponizej sa linki.Macie jakies pomysly.czekam na Wasza pomoc.
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/links/zlacze/
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/links/zlacze1/
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-03-2007, 20:16   

padlo ECU - jak wymiana kondensatorow nie pomoze, to sprobuj reanimowac u Bartka
jak on nie da rady to szukaj nowego ECU
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 25-03-2007, 20:45   

gdzieś kiedys wyczytałem ze sonda lambda niema wpływu na zimny silnik, ona mierzy ilośc spalin i steruje mieszanka paliwa a zaczyna działać dopiero przy rozgrzanym silniku , czy cos takiego ,ale ja osobiście sonde lambda bym wykluczył, no ale nieznam sie zabardzo to tylko takie moje zdanie
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
rosomak
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2007, 21:07   

Witam. mam jeszcze takie pytanie .czy przy wymianie ECU wszystkie oznaczenia musza sie zgadzac z moim czy nie ma to znaczenia ,zeby tylko sie zgadzal silnik i ilosc gniazd do podlaczenia wtyczek. np.MD308311,E2T39379 ktore numery sa wazniejsze .Pozdr.
 
 
pawcio777
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2007, 10:29   

rosomak napisał/a:
Witam. mam jeszcze takie pytanie .czy przy wymianie ECU wszystkie oznaczenia musza sie zgadzac z moim czy nie ma to znaczenia ,zeby tylko sie zgadzal silnik i ilosc gniazd do podlaczenia wtyczek. np.MD308311,E2T39379 ktore numery sa wazniejsze .Pozdr.


Nie umiem Ci powiedziec na 100% ale raczej powinny byc wszystkie takie same, jednak powiem Ci tak ja swojego CA0 GTi kupilem ze spalonym ECU i zaryzykowalem i kupilem ECU od CA0 GTi rok starszego mial wszystkie numery INNE ! podpialem i auto odpalilo i jezdzi na nim bez problemu takze mozesz chyba zaryzykowac i kupic poprostu od takiego samego auta ale decyzje musisz podjac sam
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2007, 08:15   

Ja miałem podobny przypadek padł sterownik od wtrysków. Ten co jest zamontowany za wtryskami on jest zmasowany do obudowy silnika. Nie wiem czy to dobrze opisałem, jakby coś to pytaj.
 
 
rosomak
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2007, 10:23   

sprawdze dzisiaj ale jest on wkrecony w silnik czy w kolektor dolotowy bo jak w kolektor to pewnie mowisz o czujniku cieczy ktory tez wymienilem.
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2007, 22:37   

nie jest wkręcany tylko przykręcany, to jest sterownik, tam gdzie są wpięte wiązki przewodów.
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2007, 22:55   

rosomak, zapaliła się kontrolka to pierwsze co robisz to odczyt błędów, dioda albo laptop i podpinasz się pod złącze. Problem z kondensatorami w ECU jest taki, że żadko puchną. Poprostu się wylewają (cieknie im po nogawkach). Skoro nie trzyma wolnych obrotów to mógł paść czujnik położenia przepustniczy, lub ips (czujnik wciśnięcia gazu). Bez odczytania błędów ta naprawa będzie bardzo ciężka. ECU pokaże błędy nawet jeżeli w danym momencie nie świeci się CE. Dioda zawsze wymruguje zapamiętane błędy, a po podłączeniu do kompa możesz odczytać zapamiętane i aktualne.
Sonda lambda działa już po około minucie od odpalenia silnika, wystarczy że on się nagrzeje silnik może byc zimny.
kostuch, jedyny sterownik wtrysków to ECU nie ma nic po drodze, chyba że masz instalację LPG to będziesz miał emulator wtrysku.
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2007, 23:11   

burst, jest jeszcze sterownik zmasowany do obudowy silnika który jak nie działa to nie masz iskry, za wtryskami są trzy wtyki i bodajrze środkowy. Jak zrobię zdjęcie to pokaże o co mi chodzi.
 
 
rosomak
[Usunięty]

Wysłany: 29-03-2007, 19:45   

udaldo sie ustalic przyczyne ,niestety ECU padlo ale jest juz drugi zalozony i misiu znow fruwa choc zlacze diagnostyczne dalej jest uszkodzone bo nie mozna wyswietlic kodow usterek.Kostuch jak mozesz to zrob zdjecie bede wiedzial na przyszlosc gdzie ten sterownik jest. dziekuje wszystkim za pomoc .POZDRAWIAM.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-03-2007, 20:29   

no przeciez napisalem prawie tydzien temu co padlo... a wam sie dopiero dzis to udalo ustalic?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.