 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A 1.3] Problem z odpaleniem COLT 1.3 CA0 |
Autor |
Wiadomość |
rosomak [Usunięty]
|
Wysłany: 23-03-2007, 19:17 [CA1A 1.3] Problem z odpaleniem COLT 1.3 CA0
|
|
|
Witam.Posiadam colta CA0 1.3 12v z 92 roku moj problem wyglada nastepujaco:pare dni temu podczas jazdy zapalila sie kontrolka CE .Auto podczas jazdy normalnie przyspieszalo ale nie trzymalo wolnych obrotow i gasl.pare razy odpalalem i gasilem i wszystko powrocilo do normy. Przyjechalem do domu i wszystko bylo ok.Rano juz nie mozna bylo odpalic auta rozrusznik kreci kontrolki tez ok.wyczerpalem caly akumulator i nawet nie chcial zalapac.
wiec zabralem sie za czyszczenie kopulki bylo troche osadu to wyczyscilem.po wyczyszczeniu aparatu z wielkim bolem ale udalo sie uruchmic auto i znow nie trzymal wolnych obrotow zapalil sie CE .Dziwne jet to jak silnik jest cieply to odpala bez probelmu pracuje trochre nie rowno a z rury wydechowej wylatuje czarny przezrocztsty dym wyglada to tak jakby dostawal za duzo paliwa.Wymienilem kable od swiec,swiece,czujnik temperatury cieczy ,czujnik przepustnicy ,silnik krokowy ,sprawdzalem tez kondensatory w koputerze i sa cale nie spuchniete a dalej jest to samo jak jest zimny to nie mozna go odpalic.Moze ktos mial taki sam problem .PROSZE O POMOC . |
|
|
|
 |
pawcio777 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-03-2007, 20:13
|
|
|
obstawil bym na Twoim miejscu sonde Lambde skoro na cieplym silniku chodzi, lub ewentualnie przeplywomierz powietrza ale zacznij od sondy |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 24-03-2007, 08:53
|
|
|
Sprawdź kod błędu i sprawdź w manualu - będziesz wszystko wiedział ale ja osobiście stawiam na lambdę.Pozdro |
|
|
|
 |
rosomak [Usunięty]
|
Wysłany: 24-03-2007, 10:00
|
|
|
dzieki za podpowiedz jak sprawdze te bledy to dam znac .pozdrawiam.
[ Dodano: 24-03-2007, 19:06 ]
dzisiaj chcialem sprawdzic bledy ECU.znalazlem gniazdo pod ktore podpiolem kable z dioda i nic,dioda nie zaswiecila sie.zrobilem to wedlug instrukcji na stronie Krzyzaka moze u mnie to jakos inaczej sie sprawdza bledy albo ECU nie zyje moje gniazdo jest koloru bialego ale to chyba nie ma znaczenia bo piny sa w tych samych miejscach.jeszcze jedno po przekrecenu kluczykow bez proby odpalenia silnika kontorlka CE zapala sie i gasnie a po ok.minucie znow sie zapala i juz nie gasnie.zrobilem zdjecia tego gniazda ponizej sa linki.Macie jakies pomysly.czekam na Wasza pomoc.
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/links/zlacze/
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/links/zlacze1/ |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-03-2007, 20:16
|
|
|
padlo ECU - jak wymiana kondensatorow nie pomoze, to sprobuj reanimowac u Bartka
jak on nie da rady to szukaj nowego ECU |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
rosomak [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2007, 21:07
|
|
|
Witam. mam jeszcze takie pytanie .czy przy wymianie ECU wszystkie oznaczenia musza sie zgadzac z moim czy nie ma to znaczenia ,zeby tylko sie zgadzal silnik i ilosc gniazd do podlaczenia wtyczek. np.MD308311,E2T39379 ktore numery sa wazniejsze .Pozdr. |
|
|
|
 |
pawcio777 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 10:29
|
|
|
rosomak napisał/a: | Witam. mam jeszcze takie pytanie .czy przy wymianie ECU wszystkie oznaczenia musza sie zgadzac z moim czy nie ma to znaczenia ,zeby tylko sie zgadzal silnik i ilosc gniazd do podlaczenia wtyczek. np.MD308311,E2T39379 ktore numery sa wazniejsze .Pozdr. |
Nie umiem Ci powiedziec na 100% ale raczej powinny byc wszystkie takie same, jednak powiem Ci tak ja swojego CA0 GTi kupilem ze spalonym ECU i zaryzykowalem i kupilem ECU od CA0 GTi rok starszego mial wszystkie numery INNE ! podpialem i auto odpalilo i jezdzi na nim bez problemu takze mozesz chyba zaryzykowac i kupic poprostu od takiego samego auta ale decyzje musisz podjac sam |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2007, 08:15
|
|
|
Ja miałem podobny przypadek padł sterownik od wtrysków. Ten co jest zamontowany za wtryskami on jest zmasowany do obudowy silnika. Nie wiem czy to dobrze opisałem, jakby coś to pytaj. |
|
|
|
 |
rosomak [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2007, 10:23
|
|
|
sprawdze dzisiaj ale jest on wkrecony w silnik czy w kolektor dolotowy bo jak w kolektor to pewnie mowisz o czujniku cieczy ktory tez wymienilem. |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2007, 22:37
|
|
|
nie jest wkręcany tylko przykręcany, to jest sterownik, tam gdzie są wpięte wiązki przewodów. |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2007, 22:55
|
|
|
rosomak, zapaliła się kontrolka to pierwsze co robisz to odczyt błędów, dioda albo laptop i podpinasz się pod złącze. Problem z kondensatorami w ECU jest taki, że żadko puchną. Poprostu się wylewają (cieknie im po nogawkach). Skoro nie trzyma wolnych obrotów to mógł paść czujnik położenia przepustniczy, lub ips (czujnik wciśnięcia gazu). Bez odczytania błędów ta naprawa będzie bardzo ciężka. ECU pokaże błędy nawet jeżeli w danym momencie nie świeci się CE. Dioda zawsze wymruguje zapamiętane błędy, a po podłączeniu do kompa możesz odczytać zapamiętane i aktualne.
Sonda lambda działa już po około minucie od odpalenia silnika, wystarczy że on się nagrzeje silnik może byc zimny.
kostuch, jedyny sterownik wtrysków to ECU nie ma nic po drodze, chyba że masz instalację LPG to będziesz miał emulator wtrysku. |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2007, 23:11
|
|
|
burst, jest jeszcze sterownik zmasowany do obudowy silnika który jak nie działa to nie masz iskry, za wtryskami są trzy wtyki i bodajrze środkowy. Jak zrobię zdjęcie to pokaże o co mi chodzi. |
|
|
|
 |
rosomak [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2007, 19:45
|
|
|
udaldo sie ustalic przyczyne ,niestety ECU padlo ale jest juz drugi zalozony i misiu znow fruwa choc zlacze diagnostyczne dalej jest uszkodzone bo nie mozna wyswietlic kodow usterek.Kostuch jak mozesz to zrob zdjecie bede wiedzial na przyszlosc gdzie ten sterownik jest. dziekuje wszystkim za pomoc .POZDRAWIAM. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-03-2007, 20:29
|
|
|
no przeciez napisalem prawie tydzien temu co padlo... a wam sie dopiero dzis to udalo ustalic? |
|
|
|
 |
|
|