 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CJ1A 1.3] Obroty |
Autor |
Wiadomość |
Jacku [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2007, 22:05 [CJ1A 1.3] Obroty
|
|
|
Witam.Mam mały problem z obrotami. Czytałem recenzje innych na ten temat ale nie znalazlem swojego problemu wiec postanowiłem napisać. Zawsze moj Colt po rozgrzaniu "na biegu jałowym" osiągał 900 obr. Od nie dawna obroty zaczeły mu spadać do 800. Jeśli mam światła włączone to przygasają. Nie wiem co to może być, mechanikiem nie jestem i za bardzo sie nie znam więc samemu dochodzić nie chcę. Nie wiem czy mogą mieć znaczenie luźne paski klinowe, bo już od jakiegoś czasu zaczęły troszkę piszczeć i przydałaby się wymiana. Proszę o porad. Za wszystkie uwagi serdecznie dziękuję. |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 12:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Meteo [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2007, 22:28
|
|
|
Obr 800 to tez prawidlowe - chyba ze zaczynaja Ci skakac spadac jeszcze nizej , dzieje sie tak |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2007, 00:16
|
|
|
A jak wcisniesz gaz i spróbujesz ustalic okolo 900 obr to swiatla swiecą ok i wogóle jest gitara?Jesli tak to po prostu poczekaj bo moze obroty spadly nagle z powodu lipnego paliwa ( wtedy po prostu przepal,zalej lepszym i wróci do normy). Fakt piszczacy pasek moze wplywac na obroty przez mniejszy prad podawany do ukladu zaplonowego spowodowany poślizgiem paska.Pasek bedzie sie tym bardziej slizgal im bardziej alternator bedzie oobciazony elektrycznie poniewaz stawia on wtedy wiekszy "opór" i czasem luzny pasek sie uślizguje nie dając rady uciągnąć.Spróbuj naciagnac pasek,to nie jest bardzo trudna sprawa i napewno nie oplaca sie z nia jechac do mechanika,p[amietaj równiez o satysfakcji z samodzielnego naprawienia usterki. |
|
|
|
 |
Jacku [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2007, 15:31
|
|
|
Do Meteo:Zdaży się, ale bardzo rzadko że obroty spadną do 700, ale nie faluja.
Do Mitutoyo: Tak wiem,naciągnąć pasek to nie taki problem bo śruba jest na wierzchu i jest łatwy dostęp. Zobaczymy, spróbuję. Jak wcisnę mu gaz to chwile pochodzi na 900 a poźniej zjeżdza do 800. Leję mu na "firmówkach" najczęściej Orlen i BP.Jeśli wraca na 900 to światła zaczynają lepiej świecić. Dzięki za wsparcie samodzielnej naprawy Satysfakcja napewno jest
Jeszcze jedno: gdy ma takie małe obroty to (może mi się wydaje, albo jestem juz przewrażliwiony) jest zupełnie inny zapach spalin. Bardziej śmierzący.
[ Dodano: 10-04-2007, 22:39 ]
Jeszcze dziś zauwarzyłem że Colt jesli toczy sie na luzie to trzyma obroty 900-800 dopiero jak stoi nieruchomo (zatrzymam się na "STOPIE" czy na parkingu) to spadają mu obroty i to nawet do 600 (mówię oczywiście cały czas o biegu jałowym). Jeszcze spróbuję naciągnąć paski klinowe, może pomoże
[ Dodano: 11-04-2007, 22:45 ]
Zauważyłem dziś też że moje kable napięcia mają przebicie,głównie 1 i 2 świeca. Wiem że trzeba ja wymienic i zrobię to jutro, ale czy to może mieć wpływ na spadanie obrotów?
[ Dodano: 12-04-2007, 22:28 ]
No nareszcie To była wina przebicia kabli Kable wymienione i wszystko wróciło do normy |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2007, 15:48
|
|
|
No i brawo,kolejny zadowolony mitsumaniak!!
[ Dodano: 03-08-2010, 10:49 ]
Jak się okazało, z kolciaku mojej dziewczyny też zaczęły się wajhy z obrotami wolnymi, gasł na zimno. Pomierzyłem krokowca i wyniki niestety nie są zadowalajace. 36, 36, 18, 11 Ohm. Chyba sie powolutku zaczyna sypać. W tym miejscu mam pytanie: czy silniczek od silnika 1.3 pasuje do 1.6 i odwrotnie? Pytam ponieważ krokowców do 1.3 jest dość dużo na all.. i tańsze są a wyglądają identycznie.
Pozdrawiam!! |
|
|
|
 |
|
|