Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Lekkie "podkręcenie" autka
Autor Wiadomość
klapciaty
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2007, 20:09   [CJ1A 1.3] Lekkie "podkręcenie" autka

Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Colta CJO 1.3glx. Jazda sprawia ogromną frajdę, nie ma mowy o zamianie.Jednak chciałbym go zacząć powoli modyfikować.Najchętniej zacząłbym od mocy auta.Co proponujecie na początek,by dodać do stada(75KM) kilka koni ?:) Czy ktoś z was tak poważniej zajmował się swoim coltem ?
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-04-2007, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rado
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2007, 20:59   

swap przynajmniej na 1,6 pozniej ewentualnie turbina :) stozki, wywalenie kata podobno raczej nic nie daja, a nawet pogarszaja, byl kiedys temat o bardziej zaawansowanych modyfikacjach typu polerowanie glowicy, szlify itd ale ktos madry sie wypowiedzial ze to w cholere bedzie kosztowac a w zamian za to dostaniesz max 15KM czyli nie oplacalne zeby sie dowiedziec wiecej proponuje przeszukac forum, na pewno wiekszosc bylo juz powiedziane wiec najpierw szukaj a pozniej pytaj, pozdro
 
 
klapciaty
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2007, 21:18   

nad zamiana na 1.6 juz pracuje.Zastanawia mnie tylko ile kosztuje taka turbina z całym osprzętem i montażem?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-04-2007, 00:03   

Lena napisał/a:
swap przynajmniej na 1,6 pozniej ewentualnie turbina
klapciaty napisał/a:
nad zamiana na 1.6 juz pracuje.Zastanawia mnie tylko ile kosztuje taka turbina z całym osprzętem i montażem?
Proponuje odpalic szukajke na forum i czytac. Lub zawiziac sie i poszukac info czytajac caly dzial CA0. Slowa klucze 4G93T.

Wniosek jest jeden - blok silnika i korbowody 4G9x nie sa przystosowane do znacznego podnoszenia mocy. Malo tego - Twoj silnik z glowica MIVEC niestety tez nie jest zbyt trwaly.

Wyjscie jest jedno ale znow klania sie sensownosc takiego postepowania. Mam na mysli swap na 4G63T. Niestety o ile mi wiadomo CJ0 nie wystepowaly z napedem na 4 kola. A moc 200KM+ wypadaloby na sfalt przeniesc....
Dodatkowo swap na 4G93 tez nie bylby prosty - rozrzad z drugiej strony.
Ewentualnie 4G63 N/A z Galanta EAx - no ale to nie 150KM jak w starym tylko mniej.
Lub hardcore - 6A12 2,0 V6 z Galanta E5x - to juz jezdzi rozsadnie. A MIVEC nawet bardzo rozsadnie.


Koszt przedsiewziecia (na spokojnie) oceniam na okolice 12000zl.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
selson
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2007, 11:05   

Tak apropos tematu, wczoraj złoiłem moim Colciszczem (CJ0 1,6) taką kiję opirusa nawet byłem zaskoczony bo myślałem że dostane baty. Do 140 byłem o pół długości aut aprzed nim :) - tak się pochwalę - teraz do rzeczy. Wpisywałem w szukajce "turbo" ale wiele nieznalazłem, wiec podłącze się do tematu tutaj, ponieważ coraz poważniej myśle o turbo+ic do Colta. Stąd moje pytanie, ktoś zaturbiał 1,6 w CJ0?? Jaka optymalna "szuszarka" bedzie podchodzić, od czego IC, jakie doładowania itd. Myśle że 150-170 KM by mnie w zupełności zadowoliło :) Z racji, że mam zbyt małą wiedze, umiejtości i brak miożliwości warsztatowych zlecił bym to komuś do realizacji. Jakie może być przybliżony koszt takiego zabiegu??
Dziekuje
Pzdr
Selson
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-04-2007, 13:17   

selson napisał/a:
Tak apropos tematu, wczoraj złoiłem moim Colciszczem (CJ0 1,6) taką kiję opirusa nawet byłem zaskoczony bo myślałem że dostane baty. Do 140 byłem o pół długości aut aprzed nim - tak się pochwalę -

Zeby bylo jasne - to forum (tzn cale forum mm) nie ma nic przeciwko takim opisom. Ale nie na naszym forum. Jest kilka gdzie mozna je zamieszczac - np www.streetracing.pl i tam odsylam.

Co do zaturbienia CJ4A 4G92 - jest tak samo jak w kilku innych moich postach o tym
Potrzebujesz
1. Turbosprezarke - moim zdaniem podejdzie ta z Eclipse
2. Kolektor wydechowy (zrobiony raz a porzadnie)
3. Chlodnice (seryjna jest troche mala)
4. IC
5. Dolot (mam na mysli orurowanie, zlaczki itd)
6. Wydech - 2" bedzie OK do tej mocy i nie bedzie za glosno
7. SMT6 - do "oszukania" ECU
8. Wieksze wtryski
9. Regulator cisnienia paliwa (z mozliwoscia regulacji)
10. Mozliwe, ze pompe paliwa
11. Przewody do chlodzenia turbiny i jej smarowania
12. Kogos kto to posklada

Bedzie rzezba bo musisz dorobic wyjscia na turbine przewodow z olejem i plynem. To raz.
Bedziesz tez potrzebowal nowe sprzeglo.
Wieksze hamulce.
Punkty 9-11 bedziesz musial sprawdzic, ale moim zdaniem jest to konieczne. A i jeszcze cos - trzeba by bylo to dobrze wystroic.
Co do montazu - pamietaj, ze silnik trzeba odprezyc. Przydalyby sie tez inne tloki i zawory (odprezajace i odporne na wysoka temperature bardziej niz seria)

Zapomnij tez o niskim spalaniu - moc nie bierze sie z powietrza - i pamietaj, ze kazdy mechanizm jest tak mocny jak jego najslabszy element. W tym wypadku jest to skrzynia biegow.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
selson
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2007, 19:18   

Hubeeert napisał/a:

Zeby bylo jasne - to forum (tzn cale forum mm) nie ma nic przeciwko takim opisom. Ale nie na naszym forum. Jest kilka gdzie mozna je zamieszczac - np www.streetracing.pl i tam odsylam.


ok dostosuje się :)

Hubeeert napisał/a:
Co do zaturbienia CJ4A 4G92 - jest tak samo jak w kilku innych moich postach o tym
Potrzebujesz
----ciach----
Zapomnij tez o niskim spalaniu - moc nie bierze sie z powietrza - i pamietaj, ze kazdy mechanizm jest tak mocny jak jego najslabszy element. W tym wypadku jest to skrzynia biegow.


Dzięki za informacje, zaczynam w takim razie się rozglądać i zrobie rekonesans cenowy. Rozmawiałem ze znajomym z Hondatech, powiedział ze kwota 4 kpln na poczatek wystarczy ale, żeby było w miarę profi i bez "rzeźby" to koło 8 kpln ... :rolleyes:
Pzdr Selson
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-04-2007, 00:57   

Zapomnialbym - sorry

Blok jest slaby i raczej nie zniesie dlugo mocy ponad 200KM. Podobnie jak korbowody.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 25-04-2007, 01:22   

Z turbina nie jest wcale kolorowo. Tak jak pisze hubert:
Koszta wymiany podzespolow na mocniejsze i montazu ze strojeniem turbo to ponad 10K
Wiem bo dowiadywalem sie dokladnie w firmie ktora tym sie zajmuje.
Zmianie podlegaja prawie wszytkie elementy ukladu paliwowego dolotu i jeszcze wielu rzeczy.

Alternatywa jest tzw SOFT turbo czyli turbina o malym doladowaniu do 0,5 bara daje mniejsze wzrosty w porownaniu do trubo standardowego, ale zmiany sa w pelni odwracalne bo poza wydechem i lekka zamina dolotu nie ingeruje sie w silnik. Przy takich zmianach zazwyczaj montowany jest jeden dodatkowy wtrysk paliwa ktory "udzwignie" seryjna pompa paliwa.
Oczywiscie wymaga ta modyfikacja podpiecia jakiegos dodatkowego sterownika.
Soft turbo do silniaka 1,6 mozna juz zalozyc za jakies 5-6k i mozna wyciagnac nawet do 160kucy czyli bardzo fajne osiagi, jednoczesnie nie katujac silnika.
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
zielas87 
Nowy Forumowicz
Rafał Zieliński

Auto: colt 97 1300
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 28
Skąd: Polska
Wysłany: 17-02-2009, 13:14   

pozwole sobie odswierzyc temat i zapytac czarnucha czy pamieta namiar firmy z ktora rozmawial na temat uturbienia colcika, przyznaje szczerze ze jeśli na seryjnym bloku silnika 1.3 uda sie wyssac ok 120KM bez swapa na 1.6 i kompletnej wymiany podzespolów silnika to jestem takim zabiegiem zainteresowany.
wiec chetnie poslucham wypowiedzi na ten temat tylko nie takich co bede musial zrobic i jak ogromne beda to koszty tylko konkretnie czy to wykonalne i czy ktos zna namiar na zaklad w ktorym podobne modyfikacje byly wykonywane

pozdrawiam
_________________
Rafał Zieliński
 
 
Xiao7 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Clot 1,3 CJO 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 6
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-06-2009, 12:45   

Jestem troszkę zaskoczony że wiele osób proponuje od razu swapa. A Japońskie silniczki są o tyle sympatyczne że z tych małych tez można co nieco wycisnąć tym bardziej że wiele z nich same w sobie już mają podniesioną moc niż Europejczyki (przykład WV 1,4 ma 60 KM a w Colcie mamy 75 KM z 1,3). Kolejna sprawa, to że wszyscy mówią o podnoszeniu mocy a nikt nie zwrócił uwagi że bez kontroli tej mocy w postaci zawieszenia i hamulców będzie kiepsko.
Dlatego moja propozycja do auta z silniczkiem 1,3 (i nie tylko) wygląda tak:

1. Zawieszenie – siadający tył przy gwałtownym ruszaniu czy przy przyspieszaniu to strata kilku sekund, dodatkowo szybkie pokonywanie zakrętu z dość mocnym przechyłem może skończyć się dachem (choć przy naszych Colt-ach z powodu standardowej jego szerokości większej niż przy innych autach tej klasy jest to już samo z siebie utrudnione – ale dla chcącego nic trudnego). No i hamowanie jest mniej skuteczne przy większym zużyciu amortyzatorów. Nie zapominajmy, że stan polskich dróg daje dużo do życzenia więc większe zużycie zawieszenia gwarantowane.
2. Hamulce – wytracenie szybkości jest równie ważne jak przyspieszenie. A przy seryjnych hamulcach mamy przykry efekt wydłużania się drogi hamowania jak są rozgrzane (Autko mam już 1,5 miesiąca a miałem już kilka nieprzyjemnych sytuacji tego doświadczyć – dziury albo mało konkretni kierowcy).
3. Standardy – czyli nic innego jak zwykłe standardowe regulacje i wymiany filtrów. Wymiana filtra powietrza na nowy (nawet seryjny) już może dać wyraźną poprawę nie tylko mocy ale tez i kultury pracy silnika. Niestety ilość piasku na polskich drogach (nie to co u zachodnich sąsiadów) przyczynia się do szybszego zapychania się filtra co skutkuje dławieniem dopływy tak cennego powietrza w celu uzyskania lepszego spalania paliwa i wydobycia z niego więcej mocy
4. Dolot – tu chyba nie muszę nic wyjaśniać
5. Zasilanie – mowa o wydajniejszej pompie paliwa, wtryskiwaczach, układ zapłonowy jak i sam komputerek sterujący
6. Wylot – tu wiadomo nieco większa średnica i czysty i łagodniejszy przebieg układu bez większych oporów przyczyni się do wzrostu mocy
7. Turbina – myślę że 0,75 bar przy seryjnym silniku nie zaszkodzi na jego trwałość (oczywiście przy odpowiednim obchodzeniu się z tym) a już tyle może sporo przynieść radości
8. Chłodzenie – nie tylko mowa tu o dolocie, ale o tym że silnik pracuje o wiele wydajniej w odpowiednim zakresie temperatur. A podnoszenie mocy przyczynia się do szybszego jego nagrzewania
9. Przeniesienie napędu – sprzęgło, skrzynia i półosie mają ograniczoną wytrzymałość na obciążenia jakie mogą znieść
10. Wizualizacja i pozostałe – spojlery, fartuch, lotki, progi, felgi i ogumienie które naprawdę spełniają swoją role a nie tylko są ozdobą jest dopełnieniem wyżej wymienionych punktów do poprawy w osiągaj jak i radości z jazdy.

Myślę że jak ktoś będzie się trzymał tych punktów w tej kolejności ten może dużo zyskać, nawet z silniczka 1,3

SWAP – osobiście uważam że mniej kosztowny jest zakup auta z większym silnikiem, a ten rodzaj modernizacji auta jest bardziej przeznaczony dla osób o zacięciach wyczynowych niż dla kogoś kto chce autem poruszać się na co dzień.

Jeśli ktoś ma uwagi co do tego co napisałem z miłą chęcią przeczytam, nawet jeśli to będzie w formie szczerej krytyki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.