Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
03-06-2007, 23:54
[CB4W 1.6] Lancer 1,6 '97 ABS "niedomaga"
Autor Wiadomość
wstefan
[Usunięty]

Wysłany: 14-05-2007, 23:39   [CB4W 1.6] Lancer 1,6 '97 ABS "niedomaga"

Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum ;-)
Od miesiąca mam problem z ABS-em. Zaczęło się od nie gaśnięcia kontrolki ABS jesli ruszyłem tuż po uruchomieniu silnika, a kontrolka nie zdążyła zgasnąć - jeśli odczekałem, aż zgaśnie to ABS dalej działał ...
Teraz jedno na pięć uruchomień silnika ABS działa, w pozostałych przypadkach kotrolka nie gaśnie i brak ABS. Ale nawet gdy działa, to przy silnym hamowaniu wyłacza się i zapala się kontrolka (= brak ABS-u).
Nie ma ubytków płynu hamulcowego, ani wycieków, poza ABS hamulce są sprawne, choć lekko stukają przy hamowaniu powyżej ok. 100km/h (chyba wina "zwichrowanych" tarczy tylnych).
Auto ma 10 lat i 80 tys. km - czy pomogłaby pełna wymiana płynu hamulcowego, czy to może wina któregoś czujnika ABS ?
Bardzo proszę o radę
Ostatnio zmieniony przez akbi 30-05-2007, 16:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 15-05-2007, 08:22   

wstefan, wymiana plynyu na pewno nie zaszkodzi. A powinno sie ja robic co ok. 3 lata. A widze ze auto chyba ma jeszcze 10 letni plyn :(
A co do ABS to na poczatek standard: czyszczenie stykow/polaczen na ABS. Wez jakis penetrator w spraju i poprzeczyszczaj. W wiekszosci przypadkow pomaga. Jak nie to wtedy bedziesz sie martwic dalej i pewnie rozgladac za czujnikiem.
 
 
wstefan
[Usunięty]

Wysłany: 16-05-2007, 08:09   

Dzieki za sugestie, co do płynu to pewnie masz rację (mam auto od roku, ale pewnie nikt wcześniej płynu nie wymieniał). Rozumiem, że te styki są gdzieć obok pompy ABS ?
Jak coś zrobię, dam znać o efektach, dzięki.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 16-05-2007, 08:12   

wstefan, przeczyszcz styki przy kazdym kole.
 
 
ja_2003 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer kombi 1,6 GLXi '97
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 2
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-05-2009, 01:22   

No cóż jak się ktoś uprze to ... i sam sobie pomoże :-) (kiedyś byłem 'wstefan')

wklejam opis naprawy tej usterki, może się komuś przyda:

Objawy: opóźnienia w gaśnięciu kontrolki ABS po uruchomieniu silnika, w dalszej eksploatacji (2-3 m-ce) zapalanie się kontrolki ABS podczas jazdy, szczególnie przy hamowaniu (brak ABS-u), po ponownym uruchomieniu silnika kolejna awaria przy hamowaniu. Podłączanie komputera diagnostycznego (Nie oryginalnego MUT-II ale uniwersalnego) nie wskazywało błędów w ABS-ie. W dalszej eksploatacji kontrolka ABS świeciła się już nieprzerwanie przed i po starcie silnika.

Przyczyna: skorodowany styk na złączu przekaźnika "valve relay" (czerwony przewód) pomiędzy pompą ABS a modułem sterującym ABS. Lokalizacja przekaźnika - przedział silnika, strona kierowcy, nad pompą ABS, za reflektorem, mocowany pod metalową kształtką.

Schemat ABS-u miałem od kolegi Radix (Pzdr :-) ale chyba jest dostępny gdzieś na forum
_________________
W.S.
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 24-05-2009, 10:44   

Też miałem problem z tym przekaźnikiem. Styk był tak skorodowany że przewód po prostu wypadł gdy odkręciłem tą blaszkę w celu łatwiejszej wymiany żarówki w reflektorze. Nie zauważyłem tego, a ABS zaczął się cały czas świecić. Na szczęście rozwiązanie szybko się znalazło:) (oczyściłem przewód, założyłem nowy zacisk na końcówkę i teraz trzyma). Pozdrawiam
 
 
 
mrscruffik 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant EA5W 2,5 V6 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 15
Skąd: Bytom
Wysłany: 21-02-2010, 00:51   

Witam

Najwyrazniej mam poodobny problem, z tym, ze u mnie juz ktos przede mna tam chyba grzebal bo sa polutowane kable :( a przekazniki (bo sa tam dwa) w oplakanym stanie, czy ktos wie gdzie kupic te przekazniki i jakie to dokladnie sa ??? jestem zdania ze pora je wymienic i pozarabiac kable na nowo bo z tych wtyczek juz chyba tez nic nie bedze (jakis fantasta je poprzycinal i czesc kabli przylutowal bezposrednio do przekaznikow:( )
 
 
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 21-02-2010, 21:14   

Kurcze mam ten sam problem :( . Czy ten przekaźnik to, to coś co zaznaczyłem na zdjęciu, czy coś obok?


Wie ktoś może co to za wtyczka do góry po lewej.... :roll: :?:
_________________
Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym.
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 21-02-2010, 21:20   

Cytat:
Czy ten przekaźnik to, to coś co zaznaczyłem na zdjęciu, czy coś obok?

Tak to on:) Co do wtyczki to nie mam pojęcia-u mnie też nie jest nic podłączone i sobie luźna tam "zwisa":]
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 21-02-2010, 21:24   

idas napisał/a:
Tak to on:)

dzięki :wink:
No to w sobotę tam pogrzebie :P
_________________
Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym.
 
 
mrscruffik 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant EA5W 2,5 V6 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 15
Skąd: Bytom
Wysłany: 22-02-2010, 03:17   

czy moze ktos podac oznaczenia z tego przekaznika (valve relay) oraz z tego malego czarnego obok (abs pump relay) moje sa delikatnie mowiac "nieczytelne" :( bylbym bardzo wdzieczny
 
 
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 01-03-2010, 19:55   

U mnie "książkowy przypadek" j.w. ABS naprawiony :) . Dzięki za wskazówki :wink:
_________________
Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.