Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
tłumik
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 16-05-2007, 14:23   tłumik

Witam! Czy ktoś ma doświadczenia związane z wymianą tłumika? Mój jest juz na wykończeniu, nie ma co prawda jeszcze dziur ale z pewnoscia po 12 latach niewiele ma ze swoich początkowych właściwosci a nie lubie "buczenia". Co warto kupić, znalazłem jakąs rodzimą produkcje na sieci za smieszne pieniądze, nawet daja 2 letnią gwarancje ale jeśli ktoś byłby na tyle miły zeby sie podzielić doświadczeniami to będę wdzięczny za informacje :)
 
 
tuzem
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2007, 00:09   

U mnie też słychać buczenie, myślałem że wystarczy podjechać do szpenia, on nieco pospawa i problem zniknie... :D
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2007, 18:35   Re: tłumik

lukasz12 napisał/a:
Witam! Czy ktoś ma doświadczenia związane z wymianą tłumika? Mój jest juz na wykończeniu, nie ma co prawda jeszcze dziur ale z pewnoscia po 12 latach niewiele ma ze swoich początkowych właściwosci a nie lubie "buczenia". Co warto kupić, znalazłem jakąs rodzimą produkcje na sieci za smieszne pieniądze, nawet daja 2 letnią gwarancje ale jeśli ktoś byłby na tyle miły zeby sie podzielić doświadczeniami to będę wdzięczny za informacje :)


Witam,

jeśli masz na myśli samą wymianę tłumika końcowego, to pasował będzie każdy o podobnych do orginału wymiarach puszki i średnicy ruru dolotowej (55 mm). Oczywiście nie obejdzie się bez spawarki. W zasadzie cała rodzima produkcja w przedziale cenowym do 400 zł, oferuje podobną jakość i warunki gwarancji. Niemniej jednak jak w każdym innym przypadku dobrze jest się kierować renomą producenta - czyli zdala od garażowych manufaktur. Warto tu chyba nadmienić iż jeśli nie posiadasz już katalizatora (względnie jego miejsce zajęła strumirnica), buczenie dość szybko wróci gdyż sześć garów przy tak małej rezystancji układu wydechowego bardzo szybko wydmucha wygłuszenie nawet z najlepszego tłumika końcowego. Najlepszą więc opcją było by odbudowanie całego układu wydechowego na nowych częściach czyli nowy kat, złączki elastyczne (bo pewnie już też nie żyją), tłumik środkowy, tłumik końcowy i dla świętego spokoju wszystkie łączące je rury. Niestety ta opcja ma jedną zasadniczą wadę - cenę - na gotowo około 1000 zł.

Pozdrawiam.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 03-06-2007, 00:17   Re: tłumik

Cytat:
Witam,

jeśli masz na myśli samą wymianę tłumika końcowego, to pasował będzie każdy o podobnych do orginału wymiarach puszki i średnicy ruru dolotowej (55 mm). Oczywiście nie obejdzie się bez spawarki. W zasadzie cała rodzima produkcja w przedziale cenowym do 400 zł, oferuje podobną jakość i warunki gwarancji. Niemniej jednak jak w każdym innym przypadku dobrze jest się kierować renomą producenta - czyli zdala od garażowych manufaktur. Warto tu chyba nadmienić iż jeśli nie posiadasz już katalizatora (względnie jego miejsce zajęła strumirnica), buczenie dość szybko wróci gdyż sześć garów przy tak małej rezystancji układu wydechowego bardzo szybko wydmucha wygłuszenie nawet z najlepszego tłumika końcowego. Najlepszą więc opcją było by odbudowanie całego układu wydechowego na nowych częściach czyli nowy kat, złączki elastyczne (bo pewnie już też nie żyją), tłumik środkowy, tłumik końcowy i dla świętego spokoju wszystkie łączące je rury. Niestety ta opcja ma jedną zasadniczą wadę - cenę - na gotowo około 1000 zł.

Pozdrawiam



Dzieki za konstruktywną odpowiedź.Z katalizatorem nie wiem jak jest. Nic nie było jeszcze ruszane wiec jest oryginalny a czy działa nie wiem ale check engine sie nie świeci choć nie wiem czy to ma znaczenie. Tłumik środkowy był chyba wymieniany bo nie jest oryginał tylko BOSAL. Tylny jest oryginalny. Złączki chyba też są już słabe. Co w takim razie robić? ;)
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2007, 23:32   

Cytat:
Dzieki za konstruktywną odpowiedź.Z katalizatorem nie wiem jak jest. Nic nie było jeszcze ruszane wiec jest oryginalny a czy działa nie wiem ale check engine sie nie świeci choć nie wiem czy to ma znaczenie. Tłumik środkowy był chyba wymieniany bo nie jest oryginał tylko BOSAL. Tylny jest oryginalny. Złączki chyba też są już słabe. Co w takim razie robić? ;)


Cóż sprawdź więc katalizator i złączki elastyczne. W autach z jedna sondą lambda (jak Twoje) ECU nie diagnozuje stanu katalizatora gdyż nie ma takiej możliwości - "check" więc nie zadziała. Jeśli ponadto pozostałe elementy wydechu będą w dobrym stanie, wymień sam tłumik końcowy. W kwestii doboru, kieruj się wskazówkami z mojego poprzedniego postu.

pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.