Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Wymiana oleju w skrzyni biegów
Autor Wiadomość
Laki023
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2007, 14:41   [CJ1A 1.3] Wymiana oleju w skrzyni biegów

Witam serdecznie

Jak w temacie - chciałem wymienić olej w manualnej skrzyni biegów (przebieg 150tys km.) Colt z 1997 roku 4G13. Aż wstyd się przyznać, ale szczerze mówiąc nie wiem gdzie jest wlew oleju do skrzyni biegów. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktos zamieścił mi zdjęcie. Patrzyłem w manualu, ale niestety nie ma nigdzie napisane gdzie zalewac skrzynię. Z góry bardzo serdecznie dziękuję.
 
 
azydek
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2007, 01:14   

Witam

Jest taki korek kontrolny do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni. Wlej przez ten korek - butelka, w korku otworek i ciasno wsunięty wąż prawie do samego dna. Dusisz butelke a olej sam sie wlewa do skrzyni. Są też gotowe strzykawki do wlewania oleju do skrzyni.
 
 
Laki023
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2007, 11:23   Re

Tez o tym myslałem, ale nie przypuszczałem aby producent nie przewidział prostszej metody wymiany oleju. Znalazłem 3 śruby od góry (stojąc od przodu samochodu po prawej stronie, pod kopułką rozdzielacza) i myślałem że właśnei jedna z nich służy do zalewania skrzyni, ponieważ są one tylko wkręcone w blok. Poniżej zamieściłem zdjęcie:

http://www.mitsubishi-gra...26_DSC07303.JPG
 
 
azydek
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2007, 11:57   

Metoda wlania oleju przez korek kontrolny jest chyba najlatwiejsza :-) Ja u siebie sprawdzalem stan i gdy odkrecilem korek to wypłynęła jedna kropelka wiec bylo dobrze. Po odkreceniu korka kontrolnego mozna zrobic z kawałka drucika namiastke "bagnetu" i sprawdzic poziom jesli by brakowalo.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-05-2007, 12:34   

na mojej WWW masz pokazana wymiane
a tych 3 srub nie ruszaj - chyba, ze chcesz miec problemy ze wszystkimi biegami
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-05-2007, 15:24   

azydek napisał/a:
Witam

Jest taki korek kontrolny do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni. Wlej przez ten korek - butelka, w korku otworek i ciasno wsunięty wąż prawie do samego dna. Dusisz butelke a olej sam sie wlewa do skrzyni. Są też gotowe strzykawki do wlewania oleju do skrzyni.


Olej skrzyniowy Motula ma taką rurkę od razu. Wsuwasz rurkę w otworek i wlewasz. Butelki są litrowe, więc żeby nie musieć sprawdzać ile wlałeś. Wlewasz 1 całą, odlewasz 0,2 litra do niej z 2 butelki i wlewasz pozostałe 0,8 z drugiej. Wymiana oleju w skrzyni zajęła mi ostatnio około 5 minut (bo się spieszyłem). Pamiętaj żeby pojeździć trochę przed wymianą, żeby olej w skrzyni był rzadszy.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 12-09-2008, 21:32   

odgrzeje kotleta .

ile oleju wchodzi do skrzyni biegow w CJO 1,3 ?

i druga sprawa , valvoline durablend 75w90 GL-5 styknie ?
tu mam GL-5 czytalem, ze wlewa sie GL-4 , czym to sie rozni ?
 
 
Czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 13-09-2008, 10:55   

Mi w CA0 weszły niecałe dwa litry...możliwe,że w CJ0 będzie podobnie :)
 
 
Kubot 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt 1.3 GLX 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-09-2008, 02:43   

Wchodzi trochę więcej 2.1l GL-4 wystarczy.GL-5 jest lepszy wiec pewnie nie zaszkodzi

 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 14-09-2008, 03:00   

Kubot napisał/a:
GL-5 jest lepszy wiec pewnie nie zaszkodzi
Z tym bym się kłócił. Josie ostatnio pisał coś takiego a jemu warto ufać:
josie napisał/a:
Przy oleju GL-5 może wystąpić korozja synchronizatorów. Powinien być GL-4. Albo GL-5 spełniający normy GL-4
josie napisał/a:
Serwisówka mówi o GL-4.
A w necie można przeczytać:
"Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w których producent zaleca tylko GL-4 może powodować korozję chemiczną stopów metali kolorowych, np. brązowych synchronizatorów. Wyjątek stanowią oleje spełniające jednocześnie wymagania GL-4 i GL-5".
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
DjKwaku
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2010, 10:12   

Witam.

jaki olej kupic do mojej CJ

http://allegro.pl/item102...l_warszawa.html

lub

http://allegro.pl/item100...e_fv_exfan.html

a moze

http://allegro.pl/item101...l_promocja.html

nie wiem czy warto placic za Motul Gear 300 i czy sie nadaje do mojego miska ?

wszystkie to polsyntetyki.

chce zrobic remont generalny autka i troche z tym wydadkow jest :)
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 06-05-2010, 11:04   

Kup Valvoline, chociaż cena na tej aukcji wcale nie jest zachęcająca. Przejedź się do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego, powinieneś to dostać na miejscu. Ja u siebie płaciłem 26zł za litr.
DjKwaku napisał/a:
wszystkie to polsyntetyki.

Wydawało mi się, że pełne syntetyki(?!)
Parametry oleju dla Twojej skrzyni to 75W90 Gl-4 i tym się kieruj:)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
stanny 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi colt 1.3 cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-05-2010, 18:18   

idas napisał/a:
Kup Valvoline, chociaż cena na tej aukcji wcale nie jest zachęcająca.


Valvoline jest produkowany w Katowicach, nie ujmując oleje tego typu nie są wysokiej jakości w porównaniu z Midlandem. Jest on produkowany w Szwajcari i Szwajcarskiej jakości. Naprawdę różni się on od Castroli czy Mobil.Początkowo olej używany do aut militarnych w Stanach to był Quaker State. Quaker State to jest obecna fabyrka Midland. Quaker State pochodzi ze Skandynawii teraz jest tam produkowany przez Shell. Co by nie było to Midland jest najwyższej jakości. Castrol to BP(British Petrol). Mobil... W Polsce w 2009 roku CBŚ zamknęło za podróbkę, również produkowany i rozlewany w Polsce.

Polecam Midland:)
A parametry 75W90 Gl-4 to oczywiście.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-05-2010, 00:00   

Tylko full syntetyk, np:
http://www.allegro.pl/ite...dniowy_syn.html
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 07-05-2010, 00:08   

Hugo napisał/a:
Tylko full syntetyk

Valvo to też full syntetyk:) cytat z aukcji:
"Oparte na syntetycznej, zaawansowanej technologicznie bazie i systemie dodatków uszlachetniających wspaniale chronią przed zużyciem i korozją oraz zapewniają optymalne smarowanie i ochronę antykorozyjną w szerokim zakresie temperatur."
Ja stawiam na valvoline, nie mam doświadczeń z innymi olejami, ale jest on na tym forum szczególnie polecany do naszych miśków.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.