Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA5A 1.8] Kolejny problem obrotowy
Autor Wiadomość
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 10-07-2007, 22:58   [CA5A 1.8] Kolejny problem obrotowy

Od kupna colcik mial problemy z obrotami. Odpalenie na zimnym obroty plus minus 900 i troche trzeslo. Po rozgrzaniu bylo 1300-1500 i raczej nie falowaly. Zabralem sie wiec najpierw za wymiane kondensatorow (przez chwile wmawialem elektronikowi ze ma wymienic cztery a okazalo sie ze sa tylko trzy ;) ). Dobralem sie do przepustnicy i okazalo sie ze czysciutka. Poprzedni wlasciciel mowil ze czyscil i jak widac nie oszukiwal. Zatem przetarlem ja tylko lekko i wzialem sie za regulacje obrotow. Wykonalem wszystko jak przy 1.6 a dodatkowo za rozkazem Krzyzaka polaczylem pin 10 z 12 w zlaczu przy bezpiecznikach. Procedura przebiegla latwo i przyjemnie obroty ustalily sie na oko na 800-900 a ja szczesliwy poszedlem sie doczyscic.
Wieczorem odpalam samochod a tu wskazowka ponizej 500 autem trzesie ale nie gasnie. Krotka przejazdzka dopompowanie kol na stacji z zapalonym silnikiem i wskazowka temperatury doszla gdzie trzeba. Od tego momentu obroty takie jak po ustawieniu, prawidlowa reakcja krokowego na odpalenie wszystkiego po kolei. Przejechalem sie kawalek nie oszczedzajac paliwa do tego pare razy zgasilem i odpalilem silnik i wszystko gra. Mam takie podejrzenia ze obroty dlatego wczesniej byly ustawione za wysoko zeby przy odpalaniu na zimnym nie bylo za duzych problemow.

Moja diagnoza brak ssania
Jutro wezme sie za czujnik temperatury silnika (podobno ma 2 piny). Jesli ktos dysponuje zdjeciem gdzie on dokladnie jest to chetnie obejrze ;)
Pytanie zatem jak sprawdzic czy dobry?
Czy w 1.6 jest taki sam? Moge go przelozyc?
Jesli nie czujnik to co, przepustnica?
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-07-2007, 09:38   

czujnik sprawdzisz omomierzem, ale jak w ogole mozesz odpalic zimny silnik, to czujnik bedzie ok
to wyglada na sterowanie krokowym lub sam silniczek - sprawdz czy na zimno silniczek robi max. wychylenia w obie strony i sie ustala (na sluch)
ew. zle zrobiona regulacja (mam na mysli komplet - obie srubki i TPS)
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 13-07-2007, 00:15   

Nie za duzo czasu mialem na podlubanie, ale jest pare nowych faktow.
Przelozylem czujnik z 1.6 rozlewajac przy tym nie malo plynu i tym samym wykluczylem jego usterke.
Obroty przy odpaleniu na zimnym nie sa juz tak niskie (ecu po restarcie chyba musial sie nauczyc). Wskakuja gdzies na 900-1000 a po rozgrzaniu lekko spadaja. Mam tez wrazenie ze jednak w miare odpalania kolejnych odbiornikow pradu sa coraz nizej, ale nie spadaja az tak nisko zeby byly jakies problemy.
Bede mial troche wiecej czasu to powtorze cala procedure regulacji, a jak sie nie poprawi to dobiore sie do krokowca bo teraz w nim widze winowajce

Cytat:
to wyglada na sterowanie krokowym lub sam silniczek - sprawdz czy na zimno silniczek robi max. wychylenia w obie strony i sie ustala (na sluch)

Rozwiniesz troche mysl :D ?
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-07-2007, 09:41   

rozwiniecie:
jak dajesz zaplon na ON to silniczek robi szybkie: dlugie bzzzz - az do konca, znow dlugie bzzzz do drugiego konca i potem krotkie bzz ustawia sie na srodek - to trwa jakas sekunde/dwie, wiec potrzebne sa 2 osoby
jak tego nie slyszysz, to albo silniczek trafiony albo ECU albo przewody
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 28-07-2007, 20:33   

Krzyzak napisał/a:
jak tego nie slyszysz, to albo silniczek trafiony albo ECU albo przewody

Niestety nie slysze
Martwa cisza po przekreceniu kluczyka
Badalismy to z czarnuchem i u niego ladnie bzyczy a u mnie kaplica
Dodatkowo samochod zachowuje sie tak zarowno z podlaczona wtyczka do krokowca jak i odlaczona.
Jeszcze raz krotko co sie dzieje:
-Obroty trzymaja sie stabilnie i nie faluja
-Nie ma ssania
-Spadaja i nie podnosza sie przy zalaczaniu kolejnych odbiornikow pradu

Czy oplaca sie rozbierac i czyscic silniczek?
Czy testowanie miernikiem ma sens?
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-07-2007, 11:29   

harpagan napisał/a:
Czy oplaca sie rozbierac i czyscic silniczek?
Czy testowanie miernikiem ma sens?
Oczywiście, że tak! Typowo trafiony jest krokowiec. Sprawdź jeszcze czy kable we wtyczce do niego dobrze siedzą.
 
 
pawcio777
[Usunięty]

Wysłany: 04-08-2007, 20:09   

Podłacze sie pod temat, dlugo moim colcie meczyłem się z obrotami (mialem za wysokie po krotkiej przejazdzce) i w koncu doszedlem do takiego wniosku ze krokowy działa mi przy zimnym silniku a jak juz sie silnik nagrzeje to sie blokuje ! wiec teraz pytanie czy to bedzie wina krokowego ? czy czegos innego ? (czyscilem go i nic nie pomoglo) jezeli wina krokowego to gdzie moge dostac takowy do CA0 Gti, bo do 1,6 jest chyba inny a moze sie myle ?
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 21-08-2007, 14:13   

No dobra w koncu znalazlem troche czasu i wzialem sie za robote
Najpierw przy wymianie polamalem klucz od swiec a potem wlozylem jedna swiece do gory nogami i dobre kilkanascie minut probowalem ja wyjac :badgrin: ... ale nie o tym mialem mowic

Silniczek krokowy razem z przepustnica wyladowal u mnie w pokoju
Troche walki z odkreceniem jednej ze srub ale poszlo
Wzialem sie wiec za mierzenie oporu i chyba znalazlem winowajce
Piny:
1-2 okolo 30 ohmow
2-3 okolo 30 ohmow
4-5 okolo 30 ohmow
5-6 niewzruszony pozostal w pozycji poczatkowej
1-3 okolo 60 ohmow
4-6 to samo co w 5-6

Wnioskuje zatem ze to coi odpowiada za pin 6 sie skonczylo (brzmi to niefachowo :D )
Biore sie za dalsze rozkrecanie i czyszczenie, mam nadzieje ze po operacji bedzie dzialac
Moze ktos mial taka sytuacje i powie jak z niej wybrnal ;)

[ Dodano: 21-08-2007, 15:26 ]
Czyszczenie nic nie zmienilo
Rozumiem zatem ze czeka mnie reanimacja krokowca
Dodatkowe pytanie za 100 punktow
Czy moge jezdzic bez krokowego?
Wolalbym nie skladac tego znow tylko po to zeby za chwile musiec rozlozyc wszystko od nowa
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-08-2007, 15:56   

jest dokladnie jak piszesz - przerwa w obwodzie
to oznacza ni mniej ni wiecej jak proba naprawy - wiem, ze Bartek i Japaneze (i kilka innych osob) to robia

nigdy nie jezdzilem bez silniczka, wiec nie wiem jakie moga byc konsekwencje - na pewno bede problemy z obrotami podczas jazdy (hamowania, obroty na luzie itp.)
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 21-08-2007, 17:19   

Cytat:
to oznacza ni mniej ni wiecej jak proba naprawy - wiem, ze Bartek i Japaneze (i kilka innych osob) to robia

Bartkowi nie bede zawracal glowy z oczywistych powodow
Odezwe sie do Japaneze zobaczymy co on na to powie
Chyba ze ktos zna osobe z Warszawy ktora zrobi mi to na miejscu

Zlozylem bez krokowca i stwierdzilem ze obroty strasznie faluja, wyjalem jeszcze raz trabe slonia wkrecilem krokowy i przy skladaniu doszedlem ze nie podpialem wczesniej przeplywomierza i to pewnie dlatego. Nie chcialo mi sie kolejny raz tego rozkrecac wiec narazie jezdze z zalozonym. Z ciekawostek silniczek czasem wydaje jakies dzwieki, ale nie po wlaczeniu zaplonu. Przebadalem tez 1.6 i niestety tamten wyglada inaczej, wiec przekladka nic nie da. Do zlotu sie z tym pewnie sie nie uporam wiec moze np borek da mi wykrecic swoj krokowy ;)
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-08-2007, 08:23   

harpagan napisał/a:
Czy moge jezdzic bez krokowego?
Ja jeździłem z odłączonym: na zimnym przygasał lub gasł zupełnie, na rozgrzanym o dziwo obroty były OK.
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 22-08-2007, 10:46   

Z tym ze odlaczony a wyjety to lekka roznica :)
Zostaje tak jakby otwarta dziura w przepustnicy.
Nie do konca rozumiem na jakiej zasadzie dziala ten krokowy. O ile wiem ze impulsy steruja wkrecaniem lub wykrecaniem to nie wiem co daje chowanie/wysuwanie sie trzpienia bo mam wrazenie ze z niczym on sie nie styka.
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-08-2007, 13:00   

harpagan napisał/a:
O ile wiem ze impulsy steruja wkrecaniem lub wykrecaniem to nie wiem co daje chowanie/wysuwanie sie trzpienia bo mam wrazenie ze z niczym on sie nie styka.
Kiedy ja rozebrałem przepustnicę na części pierwsze to wydedukowałem, że krokowiec przymyka i otwiera dopływ powietrza (poprzez taki stożkowy trzpień).
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 22-08-2007, 13:11   

Hmmm to albo ja jakis slabo kojarzacy jestem albo on jest niekompletny
Nie dokrecilem go za mocno wiec moze sie na zlocie pobawimy w warsztat :)
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Matejo 
Mitsumaniak
Mateusz


Auto: Colt CA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 317
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 30-03-2009, 16:59   

witam posiadam Colta 1.8GTI i
odkąd go kupiłem miałem problem z silnikiem tzn z
działaniem wszystko ok ale dochodzą z niego dziwne dzwięki ,
jakies klekotanie , i stukanie .
Na początku dzwieki te ustawały po tym jak autko sie nagrzało ,
teraz dopiero po przejechaniu około 20 km.
Choć ostatnio zauważyłem ze po przejechaniu ponad 50km nic nie pomogło na wolnych obrotach słychać klekotanie oczywiscie duzo ciszej niż jak jest zimny.
żeby zobrazować dzwięk to jest podobny do dzwięku starych fordów fiesta.
Może ktos tez cos takiego miał, albo przynajmniej wie jak można to naprawić
pozdrawiam
_________________


(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.