[CA1A 1.3] poraz 1000 pasek rozrządu... |
Autor |
Wiadomość |
privateer87 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-07-2007, 00:37 [CA1A 1.3] poraz 1000 pasek rozrządu...
|
|
|
witam!
szukałem na forum informacji czy samemu mozna w domowych warunkach wymienic pasek rozrządu? jakie materiały bedą mi potrzebne do tego? co mozna stracic jesli sie zle załozy pasek? moze ktos napisac krok po kroku co tzeba zrobic zeby wymienic pasek? na co zwrócic szczególną uwage itp? wielkie dzieki i pozdr |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 11:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-07-2007, 01:13
|
|
|
privateer87 napisał/a: | czy samemu mozna w domowych warunkach wymienic pasek rozrządu? jakie materiały bedą mi potrzebne do tego? |
Można, potrzbne będą porządne klucze.
Z pomocą przychodzi strona Krzyzaka i opis wymiany rozrządu w 4G15 - bliźniaczy silnik. I serwisówka w dziale downloads - plik 11, str 19 i 32.
privateer87 napisał/a: | na co zwrócic szczególną uwage itp |
Na poprawne założenie - patrząc na znak na górnym kole nalepiej położyć sobie na szczycie zęba na którym jest znacznik np cienkie wiertło i patrzeć czy trafia na znak w głowicy.
I na przykręcenie koła pasowego wału - powinno się to robić na klej do śrub. |
|
|
|
 |
ozz [Usunięty]
|
Wysłany: 14-07-2007, 11:29
|
|
|
privateer87 napisał/a: | co mozna stracic jesli sie zle załozy pasek? |
w najlepszym wypadku pognie wszystkie zawory; w gorszym przypadku silnik będzie do remontu; |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-07-2007, 17:45
|
|
|
ozz napisał/a: | w najlepszym wypadku pognie wszystkie zawory |
W najlepszym przypadku nie pognie zaworów tylko będzie kulawo chodził. |
|
|
|
 |
privateer87 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-07-2007, 13:26
|
|
|
to ja chyba sie nie podejme tej wymiany... zlece to w warsztacie jak cos zepsują to naprawią a jaki mniej wiecej koszt samej wymiany? sam kupuje pasek i napinacze... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-07-2007, 16:40
|
|
|
privateer87 napisał/a: | a jaki mniej wiecej koszt samej wymiany? sam kupuje pasek i napinacze... | Za samą robociznę dałbym max. 150 zł. |
|
|
|
 |
privateer87 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2007, 00:04
|
|
|
a to spoko tata zawsze mnie straszy ze ta cała wymiana ze wszystkim zamknie sie w okolicach 1000zł... troszke przesadził z tego co widze to trzykronie wielkie dzieki pozdr |
|
|
|
 |
Kokos
Forumowicz

Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 175 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-07-2007, 23:00
|
|
|
w środe mechanik robi mi za stówe |
_________________ Michał Kraków |
|
|
|
 |
Przemek87 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2007, 11:22
|
|
|
Orientacyjnie.
Koszt jaki ponioslem dwa dni temu:
- pasek = 35zl
- rolka = 80zl
- robocizna = 80zl
SUMA = 195zl |
|
|
|
 |
Kokos
Forumowicz

Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 175 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-07-2007, 18:47
|
|
|
co to za pasek za 35 pln? jaki zamiennik? |
_________________ Michał Kraków |
|
|
|
 |
Przemek87 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2007, 17:26
|
|
|
Pasek firmy Bosch |
|
|
|
 |
tissaya
Nowy Forumowicz
Auto: CA0 '94
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 29 Mar 2009 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-03-2009, 15:59
|
|
|
Witam Forumowiczow,
Jestem przed wymiana paska wspomagania i alternatora - szukalam orientacyjnie cen w internecie wraz robocizna jest dosc duzy rozrzut od 120zl do ponad 300 ! ?
Czy te paski sa az tak drogie?
Oraz - patrzac na post od przemek87 - czemu sluzy rolka? Czy musze ja rowniez zakupic jesli wymianiam paski?
Z gory dziekuje za info,
Asia |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2009, 18:31
|
|
|
Takie ceny za wymianę pasków wspomagania i alternatora??? Przecież to rozbój w biały dzień. Może chodziło o wymianę paska rozrządu??? Paski wspomagania i alternatora to wydatek rzędu 10-30 PLN/szt., wymiana powinna kosztować maks. 50 PLN.
Jeśli chodzi o rolkę - rolka to napinacz paska rozrządu. W przypadku pasków alternatora i wspomagania w Twoim Colcie - rolka nie występuje. |
|
|
|
 |
miki4x4
Mitsumaniak Miki
Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 467 Skąd: KMY
|
Wysłany: 29-03-2009, 20:26
|
|
|
tissaya,
dobrze że spytałaś, bo nieźle by Cię skroili. 120 zł za pasek wspomagania i alternatora + robota, jeszcze w miare ok, ale 300 to cena z kosmosu... |
_________________ Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 |
|
|
|
 |
Major93
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 122 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 11-02-2012, 12:31
|
|
|
wybaczcie ze odswierzam temat ale nie znalazlem tu konkretnej odpowiedzi chyba ze czytałem za szybko.. pytanie brzmi.. co posiada moj misiek 92-96 ca1a 13 benzynka.. pasek czy łancuch rozrządu ? cena tego paska takiego i firma zeby nie dupnął za szybko ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|