[CA1A 1.3] pokrywa zaworów - silikon czy uszczelka? |
Autor |
Wiadomość |
noise [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2007, 12:58 [CA1A 1.3] pokrywa zaworów - silikon czy uszczelka?
|
|
|
hello
wykryłem nieszczelność w uszczelnieniu pokrywy zaworów. Przepala mi olej w miejscu gdzie są dwie środkowe świece. Po 4 miesiącach od wymiany oleju (mobil 10w40) musiałem dolać litr oleju - zastanowiło mnie gdzie uciekło - nie ma innych wycieków tylko był mały syfik obok świec. Zastanawiam sie czy musze kupować uszczelke czy mechanik ma nałóżyć nowy silikon. Chce od razu wyregujować zawory a potem wybrać sie na wymiane kondensatorów i diagnostyke ECU. Pytanie czy to kosztowna zabawa i czy znacie jakiegoś mechanika i elektryka w okolicach Sosnowca który da sobie z tym rade? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-07-2007, 17:59
|
|
|
noise napisał/a: | Po 4 miesiącach od wymiany oleju (mobil 10w40) musiałem dolać litr oleju | Jaki przebieg zrobiłeś w tym czasie? noise napisał/a: | zastanowiło mnie gdzie uciekło | Jak mocno leci spod pokrywy zaworów? Cieknie czy się poci? noise napisał/a: | Zastanawiam sie czy musze kupować uszczelke czy mechanik ma nałóżyć nowy silikon | Tam nie może być żadnego silikonu. Tylko gumowa uszczelka. I bardzo ważne: jeśli nie chcesz żeby dalej leciał olej to musisz kupić uszczelkę firmy Elring (max. 40 zł). Jeśli kupisz z JC (ok. 25 zł) to poleci od razu. Sprawdzone kiedyś osobiście. noise napisał/a: | Pytanie czy to kosztowna zabawa | Czas wymiany uszczelki i regulacji zaworów to max. 1 godzina. Koszt, hmm 80 zł bym dał. Nie więcej. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-07-2007, 22:44
|
|
|
Hugo napisał/a: | Tam nie może być żadnego silikonu. Tylko gumowa uszczelka. |
A dlaczego nie może być uszczelka + silikon? |
|
|
|
 |
ufi [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2007, 23:50
|
|
|
josie napisał/a: | Hugo napisał/a: | Tam nie może być żadnego silikonu. Tylko gumowa uszczelka. |
A dlaczego nie może być uszczelka + silikon? |
Sylikon + uszczelka to najpewniejsze wyjście, jakość uszczelek w sklepach jest wg. mnie tragiczna dlatego niektóre miejsca warto przesmarować sylikonem. Nie kup przypadkiem uszczelki korkowej, przeciekają jeszcze w opakowaniu . Pamiętaj o tym, że sylikon musi być bezkwasowy. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-07-2007, 20:24
|
|
|
josie napisał/a: | A dlaczego nie może być uszczelka + silikon? | Producent tego nie przewidział. Założyłem kiedyś uszczelkę z JC i od razu ciekła. Oczywiście wcześniej wyklepałem nieco "przeciągnięte" otwory na śruby. Założyłem później uszczelkę firmy Elring i susza do dziś (ponad rok). Silikonu użyłem, ale symbolicznie i tylko i wyłącznie po to aby uszczelka trzymała się do pokrywy zaworów podczas przykładania do głowicy. |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2007, 20:30
|
|
|
Mi rowniez cieklo lekko spod pokrywy kupilem najtansza uszczelke wyprostowalem pokrywe zarowow w miejscu gdzie dociskaja ja sruby wszystko odtluscilem i do dzis nie ma sladu pocenia uszczelki sa na tyle grube ze przy dobrym docisnieciu nie ma prawa zadna przepuszczac tak mi sie wydaje |
|
|
|
 |
noise [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2007, 09:52
|
|
|
dzięki chłopaki bardzo - Hugo - za 4 miechy przejechałem ok. 12000 km olej nie cieknie zbyt żywiołowo ani sie nie poci - widać poprostu że w danym miejscu olej jest wydmuchiwany jako dymek (lekkie osmolenie nad świecami) zamierzam kupić porządną uszczelkę (chyba odejde od części JC - żywcem nie mam zaufania) i dać do ustawiania zaworki.
Dzięki |
|
|
|
 |
zawias [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2007, 18:44
|
|
|
A co powiecie o uszczelce firmy AJUSA warto kupic???
Czy po wyregulowaniu zaworów nadal mozliwy jest dzwiek klekotania zaworów ja ustawilem tak jak zaleca serwisówka link http://img68.imageshack.u...ge=luzy1dl5.gif ale nadal słychac jak klekocze oczywiscie nie tak jak przed regulacja. |
|
|
|
 |
ufi [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2007, 20:27
|
|
|
Uszczelka Ajusa może być. A co do ustawiania zaworów, robiłeś to sam? Szczelinomierz był porządny? Zwróciłeś uwagę na to czy zawory ustawia się na zimnym czy na gorącym silniku? Nie pokręciłeś luzów zaworów ssących z wydechowymi? Jeżeli nie to może poprostu sprężyny zaworów są już wyklepane i klekoczą ze starości? |
|
|
|
 |
zawias [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2007, 21:10
|
|
|
Szczelinomierz jest nowy czy porzadny nie wiem ale przeciez jest tolerancja na wymiarach (mozna ustawic 0,21 czy 0,19 ssacy i raczej nie wpłynie to zabardzo na prace silnika). Ustawialem na goracym silniku ssacy 0,20 a wydechowy 0,25 zaworów nie pomyliłem. Moge jeszcze dodac ze po ustawieniu silniczek zaczał ładnie pracowac i jakby ma wiecej mocy |
|
|
|
 |
termonti [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2007, 17:03
|
|
|
Leciutkie cykanie zaworkow, jest jak najbardziej prawidlowe.
Nie mylic klekotania z cykaniem |
|
|
|
 |
|