Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Pomaranczowa kontrolka poziomu oleju
Autor Wiadomość
Levinson
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2007, 21:13   [EA5A/W 2.5] Pomaranczowa kontrolka poziomu oleju

Witam!
Od jakiegos czasu zapala mi sie na kilka, kilkanascie sekund pomaranczowa kontrolka podobna do cisnienia oleju - co ona sygnalizuje?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez robertdg 16-09-2016, 07:37, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-09-2007, 21:20   

Jeżeli w prawym górnym rogu - to jest to kontrolka poziomu oleju.
Znaczy ni mniej ni więcej że właśnie zajeżdżasz silnik na śmierć jeśli nie uzupełnisz oleju natychmiast. A najlepiej to wtedy już wymienić cały olej, bo resztki tego co są pewnie już są przepalone i bye-bye właściwości smarujące oleju.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 24-09-2007, 21:24   Re: pomaranczowa kontrolka podobna do cisnienia oleju

Levinson napisał/a:
Witam!
Od jakiegos czasu zapala mi sie na kilka, kilkanascie sekund pomaranczowa kontrolka podobna do cisnienia oleju - co ona sygnalizuje?
Pozdrawiam

niski poziom oleju , natychmiast uzupełnij.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Levinson
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2007, 21:57   

Dzieki za info. A tak na marginesie - to jak podczas jazdy mozna zmierzyc poziom oleju? przy wylaczonym silniku to rozumiem - cos takiego mialem kiedys w R19, ale podczas pracy silnika???
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2007, 22:02   

Mialem to samo, zapalala sie mimo ze oleju mialem delikatnie ponizej polowy na bagnecie i tylko na zimnym silniku. Zapalala sie tylko na chwile podczas jazdy i po chwili gasla, dolalem oleju wiecej niz polowa na bagnecie i juz sie nie swieci.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 25-09-2007, 20:26   

Przy górkach i zakrętach olej przelewa się w misce na bok i ssak może go nie zassać więc ciśnienie spada stąd zapalanie kontrolki (miałem tak w Corsie przy: góra decha trójka ostro lewo ciąć do prawej i mocno prawo ciąć z góry decha dwójka ;-) ) - hint: jeździć ze stanem zawsze równym MAX :)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2007, 22:38   

Levinson napisał/a:
A tak na marginesie - to jak podczas jazdy mozna zmierzyc poziom oleju?

A kto ci kaze mierzyc podczas jazdy? :?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-09-2007, 22:57   

bokciu, :? czytasz temat czy tak sobie spamujesz?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 26-09-2007, 07:45   

U mnie natomiast zapalała się na kilka sekund, gdy na autostradzie jadąc z max prędkością, jak zwolniłam kontrolka gasła, więc przyczyna jest taka jak opisał saphire
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 26-09-2007, 09:42   

czekoladka_1981: jest jak wyżej opisane. Bagnetowe wskazania normy i wskazania czujnika się rozjeżdżają w Galu. Kwestia tego któremu zaufać. Ja wybrałem czujnik elektroniczny i leję zawsze odrobinę powyżej normy (jeśli uznać "normę" za środek między zagięciami bagnetu), tak pod górne zagięcie :wink: . No i jest OK.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 26-09-2007, 10:10   

swinks - pod tym względem masz rację , ja do tej pory miarą uznawałam środek między max/min,a druga rzecz to ta że jak w instruksji jest 4,3L , a lałam 4L to też może być przyczyną zapalenia się kontrolki.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10706
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-09-2007, 17:35   

U mnei na maximum nie wejdzie wiecej jak 4.1 litra razem z filtrem. POprzednio porzejechałem 15 tys i niegdy podczas jazdy mis ie nei zapaliła, ale tez nigdy nie dolałem. Poziom z maximum obnizył mi sie w okolice minium.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
verdi70
[Usunięty]

Wysłany: 20-10-2007, 18:53   

swinks_UK napisał/a:
Jeżeli w prawym górnym rogu - to jest to kontrolka poziomu oleju.
Znaczy ni mniej ni więcej że właśnie zajeżdżasz silnik na śmierć jeśli nie uzupełnisz oleju natychmiast. A najlepiej to wtedy już wymienić cały olej, bo resztki tego co są pewnie już są przepalone i bye-bye właściwości smarujące oleju.


Jest tez taka kontrolka w dolnej listwie, moze ktos podpowie co ona ma oznaczać. Niby dwie o poziomie oleju?
 
 
trawkins
[Usunięty]

Wysłany: 20-10-2007, 19:07   

Witam.

Jest to czerwona lampka od ciśnienia oleju :) wiec jeśli masz za mało to będą ci się świecić obydwie, jak najszybciej to sprawdź bo szkoda silnika !!!
 
 
wujo075 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 2
Skąd: łowicz
Wysłany: 15-11-2009, 17:24   

a wie ktos gdzie jest czujnik od tej pomaranczowej kontrolki bo u mnie zapala sie po okolo 2 minutach od uruchomienia. Wymienilem olej na nowy i jest to samo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.