 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
4G15 - na LPG jest super, na benzynie gasnie... |
Autor |
Wiadomość |
xavierro [Usunięty]
|
Wysłany: 30-09-2007, 20:21 4G15 - na LPG jest super, na benzynie gasnie...
|
|
|
witam szanownych forumowiczow-mitsumaniakow.
moj lancer 1.5 glxi 90 r. na gazie LPG chodzi idealnie a na benzynie od razu gasnie.
nie da sie odpalic na benzynie w ogole. od dwoch tygodni, co rano coraz gorzej zapal na tej benzynie, tak najpierw za drugim razem, za pare dni za trzecim razem. teraz w ogole nie da sie odpalic na benzynie. kable , swiece, kopulka, czujnik przepustnicy, to wszystko dziala skoro na gazie super pracuje. kwestia najpewniej zasilania benzyna.
wymienilem pompe paliwa, ale nic sie nie zmienilo.... tzn. da sie odpalic, ale bez dotykania pedalu gazu, w momencie dotkniecia od razu zdycha. teraz zastanawiam sie nad wymiana wtryskow...
sonda lambda odpada, bo na gazie silnik pracuje ok.
moze przeplywomierz powietrza? czujnik temp. tez nie, bo i zimny i cieply nie pracuje jak powinien. goracy silnik po przerzuceniu na benzyne szarpie na biegu, na luzie gasnie...
prosze o pomoc, bo juz nie wiem co to moze byc...
pozdrawiam
xavier23@poczta.fm |
Ostatnio zmieniony przez tomusn 02-10-2007, 23:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 30-09-2007, 20:51
|
|
|
Na 90% wtryskiwacze do wymiany. Nikła szansa na filtr paliwa i taka sama na regulator ciśnienia na listwie. |
|
|
|
 |
Maryjon
Forumowicz
Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 201 Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
|
Wysłany: 30-09-2007, 21:10
|
|
|
Sprawdź emulator wtrysków. Możliwe że odcina ci wtryskiwacze. |
_________________ Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991 |
|
|
|
 |
xavierro [Usunięty]
|
Wysłany: 30-09-2007, 21:13
|
|
|
oczywiscie filtr paliwa byl wymieniony (jakies 30 kkm temu - ale na lpg, to benzyny malo przefiltrowal). wymienie wtryski i zobaczymy czy pomoze. lalem swego czasu szuwaks do czyszczenia wtryskow, bo byly problemy z wolnymi obrotami jak go kupilem, ale przeczyszczenie dolotu, przepustnicy i regulacja ecu mu pomogla.
pozdrawiam i dzieki za utwierdzenie w moich podejrzeniach.
xavier23@poczta.fm |
|
|
|
 |
Maryjon
Forumowicz
Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 201 Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
|
Wysłany: 30-09-2007, 21:17
|
|
|
Przed wymianą wtrysków sprawdź ten emulator. Po prostu go odłącz. Możliwe że zadziała poprawnie. U mnie to szwankowało a chciałem wtryskiwacze wymieniać. |
_________________ Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991 |
|
|
|
 |
xavierro [Usunięty]
|
Wysłany: 30-09-2007, 21:28
|
|
|
emulator wtryskow (ten od gazu - autronic al-800) raczej odpada, bo plynnie narastaly klopoty z odpalaniem przez ok. 2-3 tygodnie - codziennie bylo ciut gorzej... wiec nie sadze zeby tak odcinal coraz czesciej z dnia na dzien. w domysle ze jakis przewod sie urwal od wtrysku, tak? przegladne jutro wiazke do wtryskow i gazu...
[ Dodano: 30-09-2007, 21:30 ]
emulator czyli ten komputer od gazu?? podczas pracy na benzynie wyjac wtyczke z tego kompa? |
|
|
|
 |
Maryjon
Forumowicz
Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 201 Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
|
Wysłany: 30-09-2007, 22:13
|
|
|
Można podczas pracy na benzynie. Emulator z komputerem raczej ma mało wspólnego - to układ elektroniczny do oszukiwania wtrysków paliwa. Działa tylko jak jedziesz na gazie. Możliwe że się coś mu odłączyło albo słabo styka i dlatego na benzynie też odcina. Zakładam że masz instalkę 2 generacji. |
_________________ Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991 |
|
|
|
 |
xavierro [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2007, 08:12
|
|
|
gaz mam na wtrysku, a ten emulator wtryskow to jesli sie nie myle to jest w komputerze od gazu - taka centralka Autronic AL-800. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-10-2007, 16:16
|
|
|
Chodzi w skrócie o to, żeby z wtryskiwaczy zdjąć wtyczki, rozłączyć i podpiąć na wtryskiwacz wtyczkę z fabrycznej instalacji (wypiąć, ominąć emulator) |
|
|
|
 |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 01-10-2007, 18:34
|
|
|
a świeci Ci check engine, jak tak, to sprawdź błędy, a jak masz laptopa z rs232 to sprawdź jak reaguje na wyłączanie wtrysków po kolei |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
xavierro [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2007, 20:19
|
|
|
check engine zapala sie czasem ale to od poczatku zalozenia gazu (tylko dlatego, ze sonda lambda na gazie reaguje wolniej niz na benzynie. w momencie np wzbogacenia zbyt ubogiej mieszanki komputer ECU podaje zwiekszenie dawki, komputer gazu robi to samo, ale zanim sonda lambda zauwazy zmiane dawki- ECU wyrzuca Check engine, ale po chwili dluzszej lub krotszej gasnie - dzieje sie tak rzadko lub czesciej, losowo. na pewno nie jest to problem bo auto pali malo i przyspieszenie ma bardzo dobre). laptopa nie mam, ale kompa w kazdej chwili moge do auta przyniesc. rs 232 tez ALE gdzie mozna znalezc oprogramowanie i schemat kabla do tego kompa ECU? z wtryskami pokombinuje jutro, jednak najpierw wloze inne uzywane dobre wtryski i wowczas zobacze co i jak - nie omieszkam sie poinformowac tutaj. dziekuje bardzo za wszelkie porady!!!! |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2007, 20:04
|
|
|
sprawdzić działanie wtrysków można na Palmie odłaczając po kolei wszystkie. Ja mam autronica AL 700 i niegy mi się Check Engine nie zapalił. Zależy to od dobrania prawidłowego emulatora i dobrego założenia gazu. Prawidłowo jak powinno być. Wydaje mi się iż może komp Ci wysiadać. Trzeba sprawdzić na podłaczonej palmie co jest i albo regulować albo ECU do reanimacji. Wymieniałeś kondensatory?? |
|
|
|
 |
xavierro [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2007, 20:21
|
|
|
AL 800 jest o tyle lepszy od AL 700 ze ma w sobie wbudowany emulator wtryskow. kondensatorow nie wymienialem, bo po obejrzeniu kompa wszystko wygladalo jak nowe, kondensatory nie wybrzuszone i sucho pod nimi. pewnie jednak trzeba je wymienic bez wzgledu na dobry wyglad. prosze mnie jeszcze oswiecic, ten palm to moze byc zastapiony zwyklym komputerem PC? skad zassac SOFT i schemat kabelka?
pozdro |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2007, 21:22
|
|
|
xavierro napisał/a: | skad zassac SOFT i schemat kabelka? |
całość opisana jest na forum. Szukaj i tam znajdziesz. Jest temat o tym. Kondensatory można na nie patrzeć i wydaje się że jest ok. A jednak są wylane i jakieś ścieźki przeżarł elektrolit. Np. mógł przegryć ścieżki od np. 2 wtrysków. |
|
|
|
 |
xavierro [Usunięty]
|
Wysłany: 06-10-2007, 19:24
|
|
|
witam. ciag dalszy mojej walki z miskiem niezaciekawe.
wymienilem po pompie, wtryski. razem z zaworkiem na koncu listwy.
troszke lepiej przez moment pracowal, tzn. gasl po ok 2 sek pracy.
nastepnie wymienilem kondensatory w ECU.
bez zmian - problemy z odpaleniem, jak odpali zaraz gasnie.
podlaczylem do tmo loggera. mam pare logow.czujniki temp. pow., plynu, cisnienia, przeepustnicy wporzadku. wtryski jakies tam dlugosci maja. kat zaplonu chyba 15 stopni i zmienia sie plynnie. tylko fuel trim low, medium i high bez zmian, zawsze wartosci 100%.
czy ktos mi pomoze co teraz mozna zrobic?
czy ktos z podkarpackiego zechce pozyczyc na piec minut komputera ECU na podmiane zeby sprawdzic czy to nie jego wina? ew. ma ktos sprzedac? |
|
|
|
 |
|
|