 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
wymiana płynu chłodzącego |
Autor |
Wiadomość |
ppio [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2007, 08:31 wymiana płynu chłodzącego
|
|
|
witam ,mam takie pytanko jak wylać stary płyn w całości z silnika czy jest
jakiś zaworek w bloku bo odkręcenie węza u dołu w chłoodnicy niezda egzaminu
bo wąż jest przy silniku wysoko a mi chodzi by wymienić cały płyn.
Pozdrowienia |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-10-2007, 15:21
|
|
|
jest sruba na klucz 14 - mniej wiecej tu:
 |
|
|
|
 |
ppio [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2007, 21:38
|
|
|
wielkie dzięki ! jutro biore się za wymiane płynu. |
|
|
|
 |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 15-10-2007, 23:05
|
|
|
a ja myślałem, że najniższy punkt, to zaworek spustowy w chłodnicy
Krzyżak a gdzie dokładnie jest ta śruba, pod rurkami od płynu chłodzącego w bloku?
bo tak to wygląda, a jutro chciałem płyn wymieniać |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-10-2007, 18:04
|
|
|
w bloku, pod rurkami |
|
|
|
 |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 16-10-2007, 23:33
|
|
|
dzięki za info, dziś nie zdążyłem z zakupami i robótka poczeka do weekendu, ale przynajmniej wiem jak się do tego zabrać, poprzednim razem spuściłem tylko z chłodnicy i myślałem, że jest ok. oczywiście na ciepłym silniku, ale weszło mi tylko 3-4 litry płynu, a powinno chyba 7 |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-10-2007, 18:09
|
|
|
romek555 napisał/a: | a powinno chyba 7 |
kolo 5 |
|
|
|
 |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 17-10-2007, 23:02
|
|
|
ja mam większą chłodnicę i wchodzi do niej trochę więcej płynu, ale zamiana na małą z powrotem i kupuję tylko 5 litrów, dzięki za podpowiedź |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
Filip_S [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2007, 09:25
|
|
|
Aby nie zakładać nowego tematu, mam pytanko o chłodzenie silnika.
Gdy odpalam aktualnie samochód przy niskich temperaturach po jakiejś chwili stojąc przy jadąc powoli rozgrzewa się do normalnej temperatury i wszystko gra, kiedy jednak jadę troszkę szybciej to temperatura spada lekko i jest poniżej normalnego poziomu.
Czy można zatkać kratkę przez którą wpada powietrze, aby silnik był cieplejszy? Widziałem takie rozwiązanie, lecz nie wiem czy jest rozsądne. Proszę o porady. Dodam, że chłodnica jest nówka (ma niecały rok). |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-10-2007, 09:50
|
|
|
Filip_S napisał/a: | stojąc przy jadąc powoli rozgrzewa się do normalnej temperatury i wszystko gra, kiedy jednak jadę troszkę szybciej to temperatura spada lekko i jest poniżej normalnego poziomu. | Wymiana termostatu rozwiąże Twój problem. Filip_S napisał/a: | Czy można zatkać kratkę przez którą wpada powietrze, aby silnik był cieplejszy? | Że też co chwilę ktoś wpada na tak idiotyczny pomysł? Jeśli masz na względzie dobro i prawidłową pracę silnika swojego auta to zapomnij o kawałku tektury w zderzaku. Sprawny układ chłodzenia zimą nagrzewa się może 1-2 min. dłużej niż latem. Wymień termostat i niech Ci więcej nie przychodzą do głowy takie pomysły. |
|
|
|
 |
Filip_S [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2007, 11:26
|
|
|
Hugo napisał/a: | Że też co chwilę ktoś wpada na tak idiotyczny pomysł? Jeśli masz na względzie dobro i prawidłową pracę silnika swojego auta to zapomnij o kawałku tektury w zderzaku. Sprawny układ chłodzenia zimą nagrzewa się może 1-2 min. dłużej niż latem. Wymień termostat i niech Ci więcej nie przychodzą do głowy takie pomysły. |
Ok, zadałem pytanie, bo widziałem na drogach w każdą zimę, setki takich rozwiązań, pewnie dlatego ludzie wpadają na te idiotyczne pomysły. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-10-2007, 07:57
|
|
|
Filip_S, oprócz krótkiego okresu czasu gdy miałem uszkodzony termostat nie widziałem wachań wskazówki temperatury. I to w żadnych warunkach czy to +40 czy to -30. Rozgrzewa się, wskazówka staje 0,5 mm poniżej połowy i się już nie rusza. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
|
|