Legnum VR4 od autoR - jak spełnić marzenia |
Autor |
Wiadomość |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 17-10-2007, 14:12 Legnum VR4 od autoR - jak spełnić marzenia
|
|
|
Oto i historia mojego LegnumVR4:
Na VR4 zachorowałem 2 lata temu. Był niestety w sferze marzeń i poza zasięgiem mojej kieszeni. Jak się później okazało wiedza o rynku samochodów była za mała.
Pamiętam jak niemcy z klubu Mitsi pukali się w czoła na hasło VR4 LHD. Dla nich jedyna droga to RHD i takie tez jeżdżą po niemczech. Profil prowadzonej przeze mnie działalności zaowocował bliską współpracą z rajdowcami, wyścigowcami, ćwiartkowcami itp. Uczestniczyłem naprawdę w grubych projektach, przy budowie naprawdę szybkich i mocnych aut. Wiedza nabyta potwierdziła: nie ma rzeczy niemożliwych!!!
Po rocznych poszukiwaniach już z potrzebną wiedzą poszukując auta dla kumpla natknąłem się na niego w Anglii. Legnum VR4 typeS, pokradzieżowy, pół roku w Anglii(10000 zł). Szybka decyzja, 5 tygodni i mam go na podwórku.
Tak to wyglądało:
A tak od spodu:
Autem zajęła się podlubelska firma KAT SERVIS - kolega Leszczo.
Pojawił się główny problem: przerzucać kierę czy szukać biorcy?
Za przerzutką przemawiała inna płyta podłogowa, kotwy w podłużnicach, podpory.
Za szukaniem biorcy fakt, że galant ma asymetryczną ścianę grodziową.
Okazało się jednak, że tunel pomieści i napędy i wydech a elektrykę zawsze trzeba robić.
Odpowiedź przyszła wciągu tygodnia: znalazł się biorca, rocznik 2001 2.0 benzyna po lekkiej kolizji(fart - 3000 eur).
2 dni – tyle czasu potrzebne było żeby wyfrunęły napędy, silnik i całe wnętrze z angola.
Potem zajechał Irek-blacha, człowiek z mega doświadczeniem nie tylko w naprawach aut ale i w budowie wyścigówek i tych na tor i tych w teren. Jeden rzut oka na podwozia, uśmiech na twarzy i…
Dwa popołudnia i Leszczo mógł zapodać przednie zawieszenie z sankami i tył.
Co trzeba było zrobić:
1.Przód- przenieść dwie kotwy mocowane do podłużnic umożliwiające montaż sanek a co za tym idzie wachaczy, zwrotnic, McPherson’ów. Sanie są żeliwne, pancerne to one wpływają na sztywność a od góry fabryczna rozpórka spinająca kielichy.
2.Tył- przenieść element zawierający kotewki do montażu zbiornika paliwa - jest plastikowy i wyprofilowany pod dyfer plus dwie kotwy pod kanapą. Aby zapodać tylne zawieszenie 4 kotwy w podłużnicach.
Zawieszenie zapodane i wstrzymał mnie magiel. Konstrukcja sanek uniemożliwiała zastosowanie odpowiedników europejskich. Szukałem pomocy na różnych forach – przeważnie śmiech i hasło ‘mission impossible’. Dealer mitsubishi lokalny, ogólnopolski i ten w Niemczech nie miał w bazie danych takiego modelu. Dla nich takie auto po VIN’ie nie istnieje. Kilka dni spędzonych w necie, porównywanie zdjęć i jest. Odpowiedź przyszła z Ameryki, na tamtejszym rynku Galanty miały magiel - lustrzane odbicie magla VR4. Koszt niecałe 400zł z shippingiem. Legnum zaczęło skrecać!!!
Przyszedł czas na elektrykę i…nie znalazłem nikogo kto by się chciał podjąć. Więc musiałem zrobić to sam, człowiek z wyższym wykształceniem(hahaha)budowlanym. Do opanowania setki kabli, a ze trzy komputery, stado czujników itd.
Wiązke główną(ta pod deską) rozparcelowałem w drobny mak i ułożyłem po swojemu. Kilka dni spędzonych w kucki, cyna trochę kabli i gotowe. W komorze silnika robota to przyjemność.
Po dorobieniu przewodów do magla(ok.400zł) i zamocowaniu czas na motorownię.
Oczywiście wcześniej rozrządy i paski:
- rolki, napinacze 2.5 N/A
- paski inne do dobrania
- pasek rozrządu- www.camskill.co.uk
Parę godzin i zapodany, niestety wjeżdża od dołu po zdjęciu sań, ech…
Pompa ABS do przełożenia bez przerabiania przewodów.
Montaż orurowania, chłodnic to frajda. Zalewanie płynów a jest tego dużżżżżżooooo również.
I znowu wkracza Irek do akcji. Do przełożenia dwie podpory pod wał. Jest on dzielony na trzy.
Co by miał czym oddychać(kat musieli my wyciać)
Konserwacja, zabezpieczanie i…
Odpalamy, co niektórzy o słabych nerwach wyszli na zewnątrz(w końcu elektryke robił budowlaniec) a on…
bezproblemowo i bez żadnego dymku brrrrrrr, poezja… |
Ostatnio zmieniony przez autoR 17-10-2007, 15:06, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
novy
Mitsumaniak

Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 320 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-10-2007, 14:37
|
|
|
No comment.....
Ja też tak chce |
_________________ EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg
 |
|
|
|
 |
Krzys
Forumowicz SYLVER

Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 470 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17-10-2007, 15:43
|
|
|
No i wszystko jasne
Gratuluję i kiedy sie bierzemy za mojego
myśle,że niektórym to rozjaśniło troszkę umysł |
|
|
|
 |
drout [Usunięty]
|
Wysłany: 17-10-2007, 16:26
|
|
|
Autko moje marzenie. Gratulacje. |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 17-10-2007, 17:02
|
|
|
Ostatnio jestem mocno zajęty ale lista dokładna co ile kosztuje, części kompatybilne z N/A(europejczyk), trochę o tuningu w przygotowaniu. Na więcej zdjęć trzeba trochę poczekać. Jeżeli macie jakieś pytania i ewentualne prośby o więcej zdjęć z dokumentacji technicznej - pytajcie. |
|
|
|
 |
LEWY
Mitsumaniak

Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 516 Skąd: Prabuty/Gdynia
|
Wysłany: 17-10-2007, 19:42
|
|
|
witam
i gratuluje samochodu ktory jest kozacki ale takze wiedzy narzedzi warsztatu i wszystkiego co/kto pomoglo Ci sprawic sobie takie kozackie auto.
Jestem ciekawy +/- ile cie to w sumie wynislo bo to dalo by chociaz troche pojecia ile musialbym wiekow pracowac na moje marzenie EVO III.
Jeszcze raz gratuluje pozdro |
_________________
 |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 17-10-2007, 22:02
|
|
|
Witam, dla mnie też poprosze ale dla mojej wersij Mitsu E54A. |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 17-10-2007, 22:08
|
|
|
A może tak:
- 2x turbo
- intercooler
- napęd 4x4
- kute tłoki
- wałki na ostro
- chiptuning i oprogramowanie compa
- kolektory na zamówienie wraz z wydechem
- lekka przeróbka głowicy i bloku
- kompletne, nowe wzmacniane zawieszenie łącznie z glebowaniem
- przeróbka dolotu
- oprzyżądowanie do turbin
a, no i skrzynia, sprzęgło, mocniejsze przeguby i takie tam juz kosmetyczne sprawy
i śmiga jak ta lala |
Ostatnio zmieniony przez Frost 17-10-2007, 22:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 17-10-2007, 22:08
|
|
|
chyba o niczym nie zapomniałem
A jednak - o 30tys potrzebnych na to hehehehhehehe |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 09-11-2007, 15:56
|
|
|
w najbliaszym czasie bedzie drugi opis jak przezucic kierę ... do zobaczenia na światłach ... |
Ostatnio zmieniony przez kochajj 10-11-2007, 08:01, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Nevman1 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2007, 21:50
|
|
|
autoR,
Chłopaki z Club VR-4 pytają jak zrobiłes przeróbkę. Pozwolisz że podeśle im linki do twoich zdjęć? |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2007, 22:55
|
|
|
Nevman1 napisał/a: | autoR,
Chłopaki z Club VR-4 pytają jak zrobiłes przeróbkę. Pozwolisz że podeśle im linki do twoich zdjęć? |
A pewnie podeślij, mam nadzieję że mnie nie zlinczują
Prośba zapytaj czy istnieje możliwość wgrania mapy na fabryczny komp, czy trzeba dokładać jakąś świnkę?I w ogóle jakiego stand alona polecają?
Np.
https://www.rhdjapan.com/...product_id=2796
warte to coś?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 10-11-2007, 23:11
|
|
|
Spadł śnieg a ja bez zimówek
Za sterami VR'a to czysta przyjemność.
Na poważnie: ślicznie musi wyglądać to z zewnątrz, rodzinne kombi pędzące bokiem w pełnym poślizgu |
|
|
|
 |
Nevman1 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2007, 01:27
|
|
|
autoR napisał/a: |
Prośba zapytaj czy istnieje możliwość wgrania mapy na fabryczny komp, czy trzeba dokładać jakąś świnkę?I w ogóle jakiego stand alona polecają?
Np.
https://www.rhdjapan.com/...product_id=2796
warte to coś?
Pozdrawiam |
Zapytam może nawet jutro.
Pozdro |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 11-11-2007, 10:47
|
|
|
autoR napisał/a: | Na poważnie: ślicznie musi wyglądać to z zewnątrz, rodzinne kombi pędzące bokiem w pełnym poślizgu |
No to gdzie ten nagrany filmik? Czekamy... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|