Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Legnum VR4 od autoR - jak spełnić marzenia
Autor Wiadomość
autoR
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2007, 14:12   Legnum VR4 od autoR - jak spełnić marzenia

Oto i historia mojego LegnumVR4:
Na VR4 zachorowałem 2 lata temu. Był niestety w sferze marzeń i poza zasięgiem mojej kieszeni. Jak się później okazało wiedza o rynku samochodów była za mała.
Pamiętam jak niemcy z klubu Mitsi pukali się w czoła na hasło VR4 LHD. Dla nich jedyna droga to RHD i takie tez jeżdżą po niemczech. Profil prowadzonej przeze mnie działalności zaowocował bliską współpracą z rajdowcami, wyścigowcami, ćwiartkowcami itp. Uczestniczyłem naprawdę w grubych projektach, przy budowie naprawdę szybkich i mocnych aut. Wiedza nabyta potwierdziła: nie ma rzeczy niemożliwych!!!
Po rocznych poszukiwaniach już z potrzebną wiedzą poszukując auta dla kumpla natknąłem się na niego w Anglii. Legnum VR4 typeS, pokradzieżowy, pół roku w Anglii(10000 zł). Szybka decyzja, 5 tygodni i mam go na podwórku.
Tak to wyglądało:







A tak od spodu:



Autem zajęła się podlubelska firma KAT SERVIS - kolega Leszczo.
Pojawił się główny problem: przerzucać kierę czy szukać biorcy?
Za przerzutką przemawiała inna płyta podłogowa, kotwy w podłużnicach, podpory.
Za szukaniem biorcy fakt, że galant ma asymetryczną ścianę grodziową.
Okazało się jednak, że tunel pomieści i napędy i wydech a elektrykę zawsze trzeba robić.
Odpowiedź przyszła wciągu tygodnia: znalazł się biorca, rocznik 2001 2.0 benzyna po lekkiej kolizji(fart - 3000 eur).
2 dni – tyle czasu potrzebne było żeby wyfrunęły napędy, silnik i całe wnętrze z angola.







Potem zajechał Irek-blacha, człowiek z mega doświadczeniem nie tylko w naprawach aut ale i w budowie wyścigówek i tych na tor i tych w teren. Jeden rzut oka na podwozia, uśmiech na twarzy i…
Dwa popołudnia i Leszczo mógł zapodać przednie zawieszenie z sankami i tył.
Co trzeba było zrobić:
1.Przód- przenieść dwie kotwy mocowane do podłużnic umożliwiające montaż sanek a co za tym idzie wachaczy, zwrotnic, McPherson’ów. Sanie są żeliwne, pancerne to one wpływają na sztywność a od góry fabryczna rozpórka spinająca kielichy.
2.Tył- przenieść element zawierający kotewki do montażu zbiornika paliwa - jest plastikowy i wyprofilowany pod dyfer plus dwie kotwy pod kanapą. Aby zapodać tylne zawieszenie 4 kotwy w podłużnicach.
Zawieszenie zapodane i wstrzymał mnie magiel. Konstrukcja sanek uniemożliwiała zastosowanie odpowiedników europejskich. Szukałem pomocy na różnych forach – przeważnie śmiech i hasło ‘mission impossible’. Dealer mitsubishi lokalny, ogólnopolski i ten w Niemczech nie miał w bazie danych takiego modelu. Dla nich takie auto po VIN’ie nie istnieje. Kilka dni spędzonych w necie, porównywanie zdjęć i jest. Odpowiedź przyszła z Ameryki, na tamtejszym rynku Galanty miały magiel - lustrzane odbicie magla VR4. Koszt niecałe 400zł z shippingiem. Legnum zaczęło skrecać!!!





Przyszedł czas na elektrykę i…nie znalazłem nikogo kto by się chciał podjąć. Więc musiałem zrobić to sam, człowiek z wyższym wykształceniem(hahaha)budowlanym. Do opanowania setki kabli, a ze trzy komputery, stado czujników itd.



Wiązke główną(ta pod deską) rozparcelowałem w drobny mak i ułożyłem po swojemu. Kilka dni spędzonych w kucki, cyna trochę kabli i gotowe. W komorze silnika robota to przyjemność.
Po dorobieniu przewodów do magla(ok.400zł) i zamocowaniu czas na motorownię.




Oczywiście wcześniej rozrządy i paski:
- rolki, napinacze 2.5 N/A
- paski inne do dobrania
- pasek rozrządu- www.camskill.co.uk
Parę godzin i zapodany, niestety wjeżdża od dołu po zdjęciu sań, ech…


Pompa ABS do przełożenia bez przerabiania przewodów.



Montaż orurowania, chłodnic to frajda. Zalewanie płynów a jest tego dużżżżżżooooo również.
I znowu wkracza Irek do akcji. Do przełożenia dwie podpory pod wał. Jest on dzielony na trzy.



Co by miał czym oddychać(kat musieli my wyciać)


Konserwacja, zabezpieczanie i…
Odpalamy, co niektórzy o słabych nerwach wyszli na zewnątrz(w końcu elektryke robił budowlaniec) a on…
bezproblemowo i bez żadnego dymku brrrrrrr, poezja…
Ostatnio zmieniony przez autoR 17-10-2007, 15:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
novy 
Mitsumaniak


Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 320
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-10-2007, 14:37   

No comment..... :? :? :? :?
Ja też tak chce :!: :!: ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
_________________
EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg :)
 
 
 
Krzys 
Forumowicz
SYLVER


Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 470
Skąd: Kielce
Wysłany: 17-10-2007, 15:43   

No i wszystko jasne :)
Gratuluję i kiedy sie bierzemy za mojego :D :D :D
myśle,że niektórym to rozjaśniło troszkę umysł :twisted:
 
 
 
drout
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2007, 16:26   

Autko moje marzenie. Gratulacje.
 
 
autoR
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2007, 17:02   

Ostatnio jestem mocno zajęty ale lista dokładna co ile kosztuje, części kompatybilne z N/A(europejczyk), trochę o tuningu w przygotowaniu. Na więcej zdjęć trzeba trochę poczekać. Jeżeli macie jakieś pytania i ewentualne prośby o więcej zdjęć z dokumentacji technicznej - pytajcie.
 
 
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 17-10-2007, 19:42   

witam
i gratuluje samochodu ktory jest kozacki ale takze wiedzy narzedzi warsztatu i wszystkiego co/kto pomoglo Ci sprawic sobie takie kozackie auto.
Jestem ciekawy +/- ile cie to w sumie wynislo bo to dalo by chociaz troche pojecia ile musialbym wiekow pracowac na moje marzenie EVO III.
Jeszcze raz gratuluje pozdro
_________________
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 17-10-2007, 22:02   

Witam, dla mnie też poprosze ale dla mojej wersij Mitsu E54A.
 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 17-10-2007, 22:08   

A może tak:
- 2x turbo
- intercooler
- napęd 4x4
- kute tłoki
- wałki na ostro
- chiptuning i oprogramowanie compa
- kolektory na zamówienie wraz z wydechem
- lekka przeróbka głowicy i bloku
- kompletne, nowe wzmacniane zawieszenie łącznie z glebowaniem
- przeróbka dolotu
- oprzyżądowanie do turbin
a, no i skrzynia, sprzęgło, mocniejsze przeguby i takie tam juz kosmetyczne sprawy

i śmiga jak ta lala :D
Ostatnio zmieniony przez Frost 17-10-2007, 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 17-10-2007, 22:08   

chyba o niczym nie zapomniałem

A jednak - o 30tys potrzebnych na to hehehehhehehe
 
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 09-11-2007, 15:56   

w najbliaszym czasie bedzie drugi opis jak przezucic kierę :) ... do zobaczenia na światłach ;) ...
Ostatnio zmieniony przez kochajj 10-11-2007, 08:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Nevman1
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2007, 21:50   

autoR,

Chłopaki z Club VR-4 pytają jak zrobiłes przeróbkę. Pozwolisz że podeśle im linki do twoich zdjęć?
 
 
autoR
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2007, 22:55   

Nevman1 napisał/a:
autoR,

Chłopaki z Club VR-4 pytają jak zrobiłes przeróbkę. Pozwolisz że podeśle im linki do twoich zdjęć?


A pewnie podeślij, mam nadzieję że mnie nie zlinczują :wink:
Prośba zapytaj czy istnieje możliwość wgrania mapy na fabryczny komp, czy trzeba dokładać jakąś świnkę?I w ogóle jakiego stand alona polecają?
Np.
https://www.rhdjapan.com/...product_id=2796
warte to coś?
Pozdrawiam
 
 
autoR
[Usunięty]

Wysłany: 10-11-2007, 23:11   

Spadł śnieg a ja bez zimówek :mrgreen:
Za sterami VR'a to czysta przyjemność.
Na poważnie: ślicznie musi wyglądać to z zewnątrz, rodzinne kombi pędzące bokiem w pełnym poślizgu :mrgreen:
 
 
Nevman1
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2007, 01:27   

autoR napisał/a:

Prośba zapytaj czy istnieje możliwość wgrania mapy na fabryczny komp, czy trzeba dokładać jakąś świnkę?I w ogóle jakiego stand alona polecają?
Np.
https://www.rhdjapan.com/...product_id=2796
warte to coś?
Pozdrawiam


Zapytam może nawet jutro.
Pozdro
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 11-11-2007, 10:47   

autoR napisał/a:
Na poważnie: ślicznie musi wyglądać to z zewnątrz, rodzinne kombi pędzące bokiem w pełnym poślizgu :mrgreen:


No to gdzie ten nagrany filmik? Czekamy... :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.