 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA3A/W 2.4] Popychacze w GDI |
Autor |
Wiadomość |
Lideek [Usunięty]
|
Wysłany: 17-10-2007, 21:29 [EA3A/W 2.4] Popychacze w GDI
|
|
|
Panowie i Panie,
Szczęśliwi posiadacze Miśków GDI 2,4.
Historia popychaczy jest baaaaardzo długa.Mamy do dyspozycji ceramizery, wyciszcze i inne tego typu badziewia.
Więc,
Jeżeli nie chcecie wymieniać w konsekwencji wałka rozżądu ( poprzez wyrobione krzywki przez zużyte popychaczy ) zróbcie jedną prostą rzecz:
WYMIEŃCIE POPYCHACZE!!!!
koszt u Japaneze to niestety już 43 zł za szt.
W promocji odkupuje ode mnie moje stare za 160zł więc w sumie wychodzi koło 500zł.
Wiem że można wyciszać, kombinować ale to na dłuższą metę nic nie daje.
W każdym razie efekt jest piorunujący!!
Auto zachowuje się jak nigdy, pracuje równo, cicho i kultura pracy jest nieporównywaln
NA WYROBIONE POPYCHACZE POLECAM TYLKO ICH WYMIANE!!
Pozdro.
Lideek |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 02-03-2015, 20:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 17-10-2007, 23:25
|
|
|
Jakbyś dokładnie śledził wątek popychaczy, to byś wiedział, że jęzory strzępimy bo:
1. Niezależnie, czy nowe, średnio zużyte, czy podjechane na maksa - popychacze w Miśkach dzwonią, a szczególnie w GDI.
2. Zdarza się, że wymiana popychaczy nie załatwia problemu.
3. Ten typ tak ma...
4. Wymiana popychadeł wiąże się ze zdjęciem góry, a w GDI jak nie musisz to nie ściągaj. Ten silnik jakoś źle znosi ingerencję w swoją integralność.
Zgoda, że wymiana popychaczy to istotna rzecz i jeśli trzeba to nie ma się co zastanawiać. Nikt tu nie chce zajechać silnika, wiadomo
Ale my tu piszemy nie o usuwaniu jakiejś usterki/awarii ale o czymś co jest denerwujące dla ucha. Np. w innym temacie chłopaki kombinują jak wyciszyć uszczelki w drzwiach bo szumią, ale nikt nie kombinuje by wymienić zaraz całe drzwi na nowe. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2007, 08:29
|
|
|
Pewnie i te nowe sie odezwa .Kwestia czasu... |
|
|
|
 |
Lideek [Usunięty]
|
Wysłany: 21-10-2007, 16:29
|
|
|
Swinks!
dokladnie przesledzilem temat popychaczy.
sam probowalem wszystkiego aby je uciszyc, i dawalo to mierne skutki.
problem w popychaczach jest taki ze bledna jest ICH konstrukcja a nie silnika. Sa produkowane ze zbyt miekkiego materialu i szybko sie zuzywaja. nowo produkowane sa robione z twardszego materialu i niepowinny juz stukac.
oczywiscie zawsze jest prawdopodobienstwo ze zaczna znow ale nie mysle ze to bedzie szybko w moim przypadku.
Co do "zdjecia gory" : ze specyficznymi silnikami trzeba jezdzic do specyficznych mechanikow- tych ktorzy maja o tym pojecie a nie pierwszych lepszych.
Pamietaj jednak ze ten silnik jest bardzo delikatny i roznymi specyfikami mozna go szybko zepsuc lub w jakis sposob zuzyc.
jak widac zdania sa podzielone, kazdy zrobi co bedzie chcial, Ja opisuje swoj konkretny przypadek i POLECAM wymiane.
P.S.uszczelki w drzwiach to nie jest najlepszy przyklad....
Tylko wymiana zuzytych czesci gwarantuje dluga rzywotnosc auta i jego czesci.....
POZdro.
Lideek |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 21-10-2007, 21:34
|
|
|
Taak a przypadkiem to nie jest wina samregulatorów, które po pewnym czasie nie kompensują luzu i popychacz sie wyrabia?? Wg mnie wszelkie dodatki poprawiaja prace KOMPENSATORÓW a nie popychaczy |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
wojtas JDM
Mitsumaniak

Auto: EA3A SPORT EDITION
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2010 Posty: 41 Skąd: Karlino
|
Wysłany: 31-01-2011, 14:48
|
|
|
ja skorzystałem z rad znalezionych na forum i silnik 2,4 gdi zalałem olejem:
Mobil 5w50 RALLY FORMUŁA
+
Ceramizer z ceramizery.pl
sam nie wierzyłem, że to pomorze... po tej zmianie szczęka mi opadła bo te wredne popychacze naprawdę zamilkły |
_________________ Pewnego razu Japończyk wyjechał do Ameryki na wycieczkę. Ostatniego dnia pobytu złapał na ulicy taksówkę oraz kazał zawieźć się na lotnisko. Kiedy tak jechali, nadjechała Honda i wyprzedziła taksówkę. Wtedy Japończyk wychylił się przez okno i krzyknął : "Honda, baldzo siybka! Zlobiona w Japonii!". Chwilę potem taksówkę wyprzedziło Mitsubishi. Japończyk znowu wykrzyczał: "Mitsubishi, baldzo sibka! Zlobiona w Japonii!". Ta sama sytuacja powtórzyła się z samochodem marki Toyota: "Toyota, baldzo sibka! Zlobiona w Japonii!".
Kierowca już czerwieniał ze złośći, ale siedział cicho. I tak powtarzało się przez parę jeszcze samochodów. Wreszcie, taksówka zajechała na lotnisko, a koszt podróży wyniósł 300 $. Japończyk zaoponował: "Wah.. baldzo dlogo!". Kierowca wykrzyknął: "Taksometr, bardzo szybki! Zrobiony w Japonii!"
 |
|
|
|
 |
motke
Mitsumaniak
Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 430 Skąd: Radom
|
Wysłany: 31-01-2011, 15:04
|
|
|
wojtas JDM napisał/a: |
sam nie wierzyłem, że to pomorze... po tej zmianie szczęka mi opadła bo te wredne popychacze naprawdę zamilkły |
u każdego pomaga. u nie których po 1000km się odezwą a u innych po 10000km. reguły nie ma i tak czeka się wymiana. taka przykra prawda
ja u siebie zabieram się za ok 2 miesiące |
|
|
|
 |
elMaklak
Forumowicz
Auto: Galant 99r. 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2013 Posty: 37 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 02-03-2015, 19:08 [EA3A/W 2.4] Wymiana popychaczy, co zmienić przy okazji?
|
|
|
Witam, jak w temacie: co należy zrobić/ wymienić przy okazji wymiany popychaczy? Jakie części kupić? Czy mają jakieś numery katalogowe, aby nie zrobić pomyłki przy kupnie. Było wiele tematów odnośnie popychaczy ale nie znalazłem konkretnych odpowiedzi.. Proszę o pomoc. |
_________________
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 03-03-2015, 08:53
|
|
|
popychacze w GDI są duże, takie jak z poniższego linku:
http://olx.pl/oferta/popy...html#f67976a168
do wyjęcia powinno się zdjąć górną część głowicy by zdjąć wałki rozrządu (głowica w GDI jest podwójna)
więc do wymiany uszczelniacze
warto mieć uszczelkę pokrywy zaworów, górną głowicę składa się na silikon (dirco)
warto też zmienić pasek rozrządu |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 03-03-2015, 09:31
|
|
|
KsiadzRobak napisał/a: |
do wyjęcia powinno się zdjąć górną część głowicy by zdjąć wałki rozrządu (głowica w GDI jest podwójna)
|
Nie trzeba
Wystarczy zdjąć pokrywę silnika i zabrać się do dzieła.
Potrzebne jest narzędzie do kompresji spężynek zaworowych. Wygląda mniej więcej tak:
Można je sobie samemu zrobić z grubego płaskownika.
Do tego przydatny magnetic tool, czyli silny magnes na wysięgniku. To do usuwania rolek prowadzących. Wygodniejsze od wydłubywania palcami.
Pamiętać należy żeby przed każdym wyciąganiem popychacza ustawiać wałki rozrządu krzywkami do góry (kręcić wałem korbowym odpowiednio).
Filmik poglądowy:
https://www.youtube.com/watch?v=2GnPt_xK3-g
Tu masz filmik z 4G63T (podobna głowica) jak w razie biedy można użyć długiego dużego śrubokręta:
https://www.youtube.com/watch?v=M-s1r1JlKy8 |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 03-03-2015, 11:03
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Nie trzeba | tak, to prawda - widziałem takie patenty, gdzie odpowiednio podnosi się dźwigienką i wyciąga popychacz
 |
|
|
|
 |
|
|