Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
16-06-2009, 08:19
[3.2 DID] 2H, 4H, 4HLC, 4LLC, R/D LOCK
Autor Wiadomość
Chili
[Usunięty]

Wysłany: 08-11-2007, 21:43   [3.2 DID] 2H, 4H, 4HLC, 4LLC, R/D LOCK

Witam wszystkich mitsu maniaków. Od kilku dni jestem właścicielem Pajero 3,2 DiD rok 2000 3 drzwiowy :) Wcześniej jeżdziłem Chryslerem 300M i do tegoż klubu należe również do dzisiaj mimo iż samochodu już nie ma :/ W związku z tym że jest to mój pierwszy samochód terenowy mam jedno zasadnicze pytanie, a mianowicie jak posługiwać się skrzyniami biegów, wiem że dla was to pytanie idiotyczne ale dla mnie to po prostu czarna magia.Szukam jakichś instrukcji itd ale mało tego w necie, albo słabo szukam. Chodzi mi o to do czego są te wszystkie przełożenia 4H, 4L itd ? Co to jest przycisk R/D ? Czy są jakieś ograniczenia prędkości w poszczególnych trybach jazdy, jednym słowem wytłumaczcie jak osiołkowi z czym to się je?! Z góry dziękuje za podpowiedzi bo nie chciał bym rozwalić skrzyni biegów (automat)
Pozdrawiam
Arek
Ostatnio zmieniony przez Gene 16-06-2009, 08:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kongi
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2007, 00:08   Re: Witam wszystkich!!!

Chili napisał/a:
Witam wszystkich mitsu maniaków. Od kilku dni jestem właścicielem Pajero 3,2 DiD rok 2000 3 drzwiowy :) Wcześniej jeżdziłem Chryslerem 300M i do tegoż klubu należe również do dzisiaj mimo iż samochodu już nie ma :/ W związku z tym że jest to mój pierwszy samochód terenowy mam jedno zasadnicze pytanie, a mianowicie jak posługiwać się skrzyniami biegów, wiem że dla was to pytanie idiotyczne ale dla mnie to po prostu czarna magia.Szukam jakichś instrukcji itd ale mało tego w necie, albo słabo szukam. Chodzi mi o to do czego są te wszystkie przełożenia 4H, 4L itd ? Co to jest przycisk R/D ? Czy są jakieś ograniczenia prędkości w poszczególnych trybach jazdy, jednym słowem wytłumaczcie jak osiołkowi z czym to się je?! Z góry dziękuje za podpowiedzi bo nie chciał bym rozwalić skrzyni biegów (automat)
k

Zaczne - najwyzej mnie poprawia/uzypełnią
wajcha od napedow (ta mała):
2H - naped na 2 tylne koła, najczęściej używane
4H - napęd na 4 koła (dołącza przod) z centralnym mechanizmem - na bardziej sliskie warunki na asfaltach, ew na leciutki teren mozna zapinac/rozpinac do teoretycznie 100km/h
4HLC - jak 4H ale z zblokowanym miedzyosiowym (czyli po asfalcie nie jezdzimy) i nie zapinamy w czasie jazdy (czyli do wlaczenia/wylaczenia lepiej sie zastrzymac i N) - przelozenie na ciezszy teren, blocko i takie tam
4LLC - jak 4HLC i dochodzi reduktor - chodzi glownie o to jedzie sie wolniej ale z wieksza moca na kołach, sa zwolennicy ze nalezy w ciezszym terenie zawsze uzywac wlasnie przelozenia z reduktorem, wlaczanie/wylaczanie jak poprzednio


R/D to blokada mechanizmu roznicowego tylniego mostu, uzywane w ciezkim terenie
chodzi o to zeby jedno kolo nie zaczelo buksowac zabierajac caly moment obrotowy na tylnej osi
chwile sie wlacza i dziala na 4HLC (tego nie jestem pewien) i 4LLC
o ile pamietam mozna to wlaczac toczac sie do 12km/h ale moze zle pamietam

na jednym z 2 ostatnich przelozen teoretycznie przejedziesz jak jedno kolo z przodu i jedno
z tylu straci przyczepnosc, z blokada musialyby buksowac oba tylnie i jedno przednie

Jesli chodzi o sam automat to rozumiem ze wiesz jak sie tego uzywa, w polaczeniu
z reduktorem nie ma specjalnych szybkosci itd. na asfalcie dwoch ostatnich przelozen
i tak nie bedziesz uzywac, a w terenie sie nie jezdzi raczej 'szybko'
Nalezy bardzo uwazac zeby nie przegrzac automatycznej skrzyni (kotrolka na desce)
nie szarpac sie z krotka wajcha, wymieniac olej i jezdzic :)
A, w zimie zalecane jest dobre rozgrzanie silnik/skrzynia zanim sie ruszy
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2007, 07:58   

http://www.mitsubishi-gra...p=228406#228406 :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2007, 08:35   

Witaj, zycze bezawaryjnego uzytkowania i duzo frajdy z jazdy.

p.s. mysle, ze warto stworzyc temat przyklejony "POWITANIE". Wielu nowych forumowiczow, posiadaczy aut 4x4 nie zaglada na forum ogolne do dzialu "TU SIE WITAMY..."
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Chili
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2007, 10:18   

O rany widzę że i to forum szybko reaguje na pytania laików. Sorki że nie przywitałem się w dziale "Tu się witamy" ale byłem tak zaaferowany moim nowym miśkiem i jego obsługą że o niczym innym nie myślałem :P Bardzo wam dziękuje za podpowiedzi, wychodzę z założenia że lepiej najpierw spytać niż potem płacić za remont skrzyni. Mam nadzieję że i ja kiedyś się wam do czegoś przydam :)
Pozdrawiam serdecznie
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2007, 10:20   

Chili napisał/a:
wychodzę z założenia że lepiej najpierw spytać niż potem płacić za remont

sluszne zalozenie :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2007, 10:28   

Chili napisał/a:
Mam nadzieję że i ja kiedyś się wam do czegoś przydam

he he mamy chetnego do wyszarpywania naszych wkleionych pojarek :D
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Chili
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2007, 12:57   

Jak dam radę bardzo uprzejmie proszę ! Na razie zwiedzam okoliczne bezdroża i błotne drogi :) I zaczyna mi się ogromnie podobać jazda moją kasztanką jak to mówi na pajerko moja córcia :)

[ Dodano: 11-11-2007, 12:28 ]


PS: Dodatkowe pytanie co do oleju szkrzyni biegów, czy olej nie powinien być koloru przezroczysto różowego? u mnie jakiś ciemny jest :/
Pozdr.
Ostatnio zmieniony przez Chili 16-11-2007, 15:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jarek-arch
[Usunięty]

  Wysłany: 11-11-2007, 00:47   2H, 4H, 4HLC, 4LLC, R/D LOCK

Witam mam pytanko kiedy na jakich przełożeniach jeżdzić, w terenie oczywiście. Może ktoś mógł by zgłębić mi ten temat, bo na przykład kompletnie nie wiem kiedy i na jakim przełożeniu załączać R/D LOCK i czy w ogóle istnieje takowa potrzeba bo jeżdże po naprawde trudnych terenach w błocie i w bagnach i jedynie raz załączyłem 4LLC bo na zykłym 4x4 nie dawał rady.
Jedni mi mówili że jak wjeżdżam w las na polowanku to żeby odrazu załączać 4HLC, ale nie wiem po kij i na co.

A i jeszcze jedno czasami w trudnym terenie a najczęściej przy przejeżdżaniu przez jakąś wodę słysze jakby mi pasek piszczał, ale przecierz na łańcuchu to niemożliwe. Co to może być jakiś inny pasek się ślizga???, czy to coś przy kołach???? żadko występuje ale troszki mnie to zaniepokoiło.
 
 
kongi
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2007, 02:24   Re: 2H, 4H, 4HLC, 4LLC, R/D LOCK

jarek-arch napisał/a:
Witam mam pytanko kiedy na jakich przełożeniach jeżdzić, w terenie oczywiście. Może ktoś mógł by zgłębić mi ten temat, bo na przykład kompletnie nie wiem kiedy i na jakim przełożeniu załączać R/D LOCK i czy w ogóle istnieje takowa potrzeba bo jeżdże po naprawde trudnych terenach w błocie i w bagnach i jedynie raz załączyłem 4LLC bo na zykłym 4x4 nie dawał rady.
Jedni mi mówili że jak wjeżdżam w las na polowanku to żeby odrazu załączać 4HLC, ale nie wiem po kij i na co.

było...
jak zapniesz 4H to wystarczy ze utopisz jedno kolo i stoisz
jak zapniesz 4HLC to musisz juz po jednym na osi
jak zapniesz 4HLC+R/D to musisz oba tylnie i jedno przednie
mowa nie o tym ze jak jedziesz i sie slizgnie i zlapie
tu nie ma jakiejs zlotej reguły, na zwirku to i na 2H przejedziesz
jak widac ze jest lekko gorzej to warto wlaczyc 4HLC od razu
duze znaczenie maja opony

a tak z innej beczki, wrzuc jakas fotke co to 'naprawde trudny teren' bo to sie
w sumie rzadko zdarza w pajero III ;-)


jarek-arch napisał/a:

A i jeszcze jedno czasami w trudnym terenie a najczęściej przy przejeżdżaniu przez jakąś wodę słysze jakby mi pasek piszczał, ale przecierz na łańcuchu to niemożliwe. Co to może być jakiś inny pasek się ślizga???, czy to coś przy kołach???? rzadko występuje ale troszki mnie to zaniepokoiło.

no na łańcuchu ale oprocz tego masz jeszcze 2 paski klinowe ktore sie moga tak zachowac
jak je zatopisz w wodzie, sprawdz sobie stan/napiecie przy okazji ale jak zapiszczy
i przestaje to i tak nie ma dramatu
Przejezdzam przez wode - nie masz na mysli 'woda do polowy samochodu' jak sadze ? :)
 
 
jarek-arch
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2007, 16:21   

nie do polowy samochodu sie jeszcze nie odważylem. Przewaznie jest to rzeczka z kamykami na dnie, poniewaz musze takowa przejechać by dotrzeć do ambonki na polowanku. Jak nastepnym razem wybiore sie do lasu zabiore aparacik.

Dzieki za odpowiedz z tymi biegami.

:?: Jescze jedno pytanko kupilem samochodzik ok miesiac temu i ma 180 000 km. Nie wiesz co powinno sie sprawdzić przy takowym przebiegu i kiedy wymienia sie taki lancuszek. Dodam ze samochodzik mial przeglady robione u niemca, przynajmniej dal mi takie rachunki wraz z ksiazka, ostatni przeglad na 175 000 km. (wymienione filtry i olej)
 
 
kongi
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2007, 16:34   

jarek-arch napisał/a:
nie do polowy samochodu sie jeszcze nie odważylem. Przewaznie jest to rzeczka z kamykami na dnie, poniewaz musze takowa przejechać by dotrzeć do ambonki na polowanku. Jak nastepnym razem wybiore sie do lasu zabiore aparacik.

Dzieki za odpowiedz z tymi biegami.

Wyjdz z zalozenia ze skoro jezdzisz i znasz jakas droge, to nie ma obowiazku
wlaczania okreslonych napedow :)
A jak cos wyglada gorzej, to lepiej miec okreslony juz zapiety niz sie wkleic i wtedy
kombinowac :)

jarek-arch napisał/a:

:?: Jescze jedno pytanko kupilem samochodzik ok miesiac temu i ma 180 000 km. Nie wiesz co powinno sie sprawdzić przy takowym przebiegu i kiedy wymienia sie taki lancuszek. Dodam ze samochodzik mial przeglady robione u niemca, przynajmniej dal mi takie rachunki wraz z ksiazka, ostatni przeglad na 175 000 km. (wymienione filtry i olej)

O ile sie orientuje, to teoretycznie lancucha nie ma co zmieniac - tyle ze w tym
silniku zdarza sie ze sie rozsypuja plasitkowe slizgacze rozrzadu i sie robi nieciekawie...
majatku to nie kosztuje wiec dla swietego spokoju...
Nie orientuje przy jakim przebiegu aso i czy w ogole to zmienia - na pewno przy jakiejs
okazji jest kontrola stanu tych napinaczy
Pewno kiedy olej w automacie byl zmieniany z tej ksiazki nie wyczytasz - a to dosc
czuly punkt, wiec tez warto dla swietego spokoju zmienic (wg instrukcji jesli dobrze
pamietam zalecana wymiana co 45 ale warto to robic czesciej)
Jesli przy zakupie nie sprawdzales dokladnie to niestety tego jest cala qpa rzeczy
i raczej warto poswiecic czas/pln bo jak (odpukac) staniesz na jakims pustkowiu
to co zrobisz ? ;-)
 
 
jarek-arch
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2007, 16:46   

dzieki za odpowiedz. Skrzynie mam manualna - czy to cos zmienia ???
Ile może kosztować takowy przeglad???
Moze lepiej zaprowadzic do zwyklego mechanika???
Mam zle wspomnienia z panami z MITSUBISHI !!! - mialem kiedys pajero '93 3.0B 5 razy zaplacilem za zlikwidowanie przecieku oleju z silnika i w koncu przypadkiem sam go znalazlem wystarczylo przykrecic srubke mocniej przy chlodnicy oleju i byl spokuj na 2 lata.
Dlatego o wszystko pytam na forum, bo jak pojade do ASO to mi powymieniaja dobre rzeczy albo cos p[odmieniom - co tez mi sie zdazylo.
 
 
kongi
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2007, 20:28   

jarek-arch napisał/a:
dzieki za odpowiedz. Skrzynie mam manualna - czy to cos zmienia ???
Ile może kosztować takowy przeglad???
Moze lepiej zaprowadzic do zwyklego mechanika???
Mam zle wspomnienia z panami z MITSUBISHI !!! - mialem kiedys pajero '93 3.0B 5 razy zaplacilem za zlikwidowanie przecieku oleju z silnika i w koncu przypadkiem sam go znalazlem wystarczylo przykrecic srubke mocniej przy chlodnicy oleju i byl spokuj na 2 lata.
Dlatego o wszystko pytam na forum, bo jak pojade do ASO to mi powymieniaja dobre rzeczy albo cos p[odmieniom - co tez mi sie zdazylo.

a sorry... to nie doczytalem
w aso zaleznie od przebiegu kole 800-1000 taki przeglad niestety zdaje sie kosztuje...
wiec na pewno taniej udac sie do jakiegos mechanika :)
sa rzeczy na pewno niestety z ktorymi ciezko sie uporac bez aso :(
poszukaj jakiegos polecanego w swojej okolicy i moze od tego zacznij
 
 
jarek-arch
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2007, 22:05   

Ok. Dzieki za pomoc.

Może bedziesz jeszcze wiedział do czego służy przycisk HEAT pod kierownicą nad dzwigienką otwierającą wlew paliwa???

W każdym bądż razie dzięki za rady kongi :mrgreen:
Pozdrawiam Jarek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.