[ALL] Olej do skrzyni |
Autor |
Wiadomość |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 22-02-2006, 13:19 [ALL] Olej do skrzyni
|
|
|
Witam
Skrzynka mi robi problemy. 2 bieg wchodzi z oporem a 3 i 4 przy redukcji nie synchronizuje do konca. Przy spokojnej jezdzie wlasciwie nie ma problemu ale jak musze kopnac zeby gdzies sie wlaczyc do ruchu to z 1 -> 2 moge pcos uszkodzic. 2 ->3 i 3 -> 4 jest OK. Ale w druga strone juz gorzej i jak trzeba sie (np. przy wyprzedzaniu) streszczac, zredukowac na 4 albo 3 to jest bol.
Mysle, ze moze pomoze wymiana oleju. Tylko na jaki? Bylem dzis w sklepie VAT 30zl/l i jakis wloski do fiata, ktorego nazwe mimo powtorki przez sprzedawce zapamietalem jako blebleble cos kolo 50zl/l. Tak wiec potrzebuje dwie butle i 20zl wymiana. To chyba drogo prawda?
Szukalem na forum i znalazlem co nieco tutaj:
http://www.mitsubishiklub...zyni&PN=0&TPN=2
Ale wciaz nei wiem co kupic. Rozumuje jedynie tak, ze Mobil lub Castrol i nic innego lepiej nie lac. No i nie wiadomo czy pomoze czy nie. Jedni pisza ze jeszcze gorzej skrzynia pracuje inni ze luksus. Co poradzicie? Mineralny? Syntetyczny?
Aha no i z tymi cenami jakby ktos mogl powiedziec czy to nie za drogo przypadkiem. Zdaje sie ze porzadne warsztaty za darmo wymieniaja jak sie u nich olej kupi...
Dziekuje za uwage jak i za wskazowki
ps. autko ma 170kkm i na bank krecony. Wiec przyjmuje 280kkm i jesli byl wymieniany to co najmniej 100kkm temu. Chociaz w Polsce jest od czerwca... ale nawet jesli to widac ze Niemcy sie nauczyli i przekrecili licznik to i pewnie nie zminiali oleju. |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 24-10-2007, 21:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-02-2006, 14:19
|
|
|
Musisz stosować API GL-4 Ja używam Statoil 80W. Zgrzyty zlikwidujesz wymieniając synchronizatory, olej w tym raczej nie pomoże. No chyba że twój ma juz konsystencję smoły. A co wlać nie wiadomo, jeżeli przez 200.000km był mineralny to po wlaniu syntetyka zarżniesz skrzynię. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-02-2006, 14:45
|
|
|
API GL-4, SAE 75W-90 lub 75W-85W pełny syntetyk.
Ja zalałem Castrola SMX albo SMX-S nie pamiętam |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 22-02-2006, 14:54
|
|
|
No dobra. Czyli olej nie pomoze... Zgrzyty sie zaczely na zimnie po wymianie lozyska dociskowego. Nie wiem... moze mi sprzeglo nie do konca wyciska ale raczej nie mozliwe bo musze jakies 3-4cm puscic zeby zaczal brac.
Jednak synchronizatory... W maluchu prosta sprawa a tutaj? Skrzynie zlozyc to nie takie proste raczej nie? Ile synchronizatory kosztuja i w ogole gdzie je kupic? Japaneze? Na gumki do stabilizatora juz miesiac czekam |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
seba [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2006, 22:42
|
|
|
ja wymieniłem na mobil 1 75w-90 i zgrzyty znikły a wcześniej nie dało sie wrzucić dwójki na zimnym silniku bez borowania..... |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 06-03-2006, 00:34
|
|
|
To teraz piszesz? Wymienilem ale na 80W bo facet mowil ze 75 to syntetyk i si ebalem. Tez mobil krzynka jakby lepiej chodzi ale niewiele i ciagle wkurza... |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
pudel [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2006, 01:52
|
|
|
brodzky napisał/a: | To teraz piszesz? Wymienilem ale na 80W bo facet mowil ze 75 to syntetyk i si ebalem. Tez mobil krzynka jakby lepiej chodzi ale niewiele i ciagle wkurza... |
Na 80W90 biegów nie mogłem zmieniać!
Po wymianie na 75W90 inna skrzynia:) |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 08-03-2006, 10:09
|
|
|
Nie pojade przeciez wywalic nastepnej stowy zeby zobaczyc czy na 75 bedzie dobrze :/ Chyba ze mi przypadkiem 100zl w lkapy wpadnie albo olej...
karolgt: bez wulgaryzmów prosze. |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 30-06-2009, 00:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Koton
Forumowicz
Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-03-2006, 10:28
|
|
|
Jak były te straszne mrozy to mi skrzynia chodziła ciężko bo olej od niskiej temperatury był bardzo gęsty.Teeraz się ociepliło oi dosłownie jest pięknie.Jeśli chcesz zmieniać olej, to na taki który podał Pudel.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-03-2006, 12:49
|
|
|
Na oleju 80W przy temperaturze powietrza -22stopni Celsjusza, moja skrzynia chodzi płynnie i bezproblemowo. Nie ma też efektu jakby gałka biegów tkwiła w maśle. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
mechu102
Forumowicz

Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006 Posty: 102 Skąd: RUMIA
|
Wysłany: 25-10-2006, 13:25
|
|
|
hej
mam teraz taki problem z wymiana oleju w skrzyni biegów
jaki olej polecacie do Colta 1,6 16V z 93 roku
w sklepach mowia róznie:
ze mineralny w zupelnosci starczy,
ze tylko syntetyk
ze polsyntetyk
a w jednym mi powiedzieli ze jak wleje mineralny to mi sie skrzynia zblokuje( chyba troche przesada moim zdaniem)
jaki najepiej poecacie olej zebym wymienil, jakiej firmy i ile to mniejwiecej kosztuje.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 25-10-2006, 14:53
|
|
|
A ja z cala odpowiedzialnoscia polecam clasycznego Hipola duza gestosc i zywotnosc - stosunek ceny do mozliwosci bardzo korzystny. Olej ma smarowac przekladnie i odprowadzac cieplo a nie straszyc cena
fulsyntetyk przy niskich temperaturach faktycznie ma przewage /dokladniej? praktycznie ma mala gestosc ale stala/ na odcinku 2 km po takim dystansie olej mineralny pod wplywem zjawiska <mieszadlo Newtona>
rozgrzewa sie i ma parametry porownywalne z syntetykiem. Najwazniejsze by olej byl w skrzyni . Ja wymieniam go tak jak pasek rozrzadu ok 70tys. Kontroluje co rok . |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24247 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-10-2006, 15:48
|
|
|
syntetyczny, API GL-4, 75W90 - szczerze taki polecam (mam w obu autach: w Galancie BG Synchroshift II, w Colcie Mobil Mobilube) |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 25-10-2006, 16:20
|
|
|
brodzky, zazwyczj padaja pierwsz lozyska w skrzyni i po ich wymianie zapominasz ze masz synchronizatory-- dlaczego bo nadmierny luz na lozyskach stozkowych w skrzyni powoduje przesuniecie wiencow itd na 80% przypadkow to kwestja lozysk .
Hipol jest wystarczajacy ta konstrukcja czyli skrzynia byla na olej o takich parametrach konstruowana i niespotkalem w zadnej dokumentacji tak istotnych zmian konstrukcyjnych by musial byc stosowany ful-syntetyk olej i tak trzeba wymieniac a przedewszystkim kontrolowac. wrazie czego uzupelnic - tym bardziej radze polski bo jest dostepny-- czasami sa problemy z mieszalnoscia olei syntetycznych roznych producentow /mimo tych samych parametrow klasyfikacji/
Wedlug mnie zastosowanie fulsyntetyka w skrzyni moze miec sens jedynie gdy bym musial przy -30 C uciekac ale wtedy trzeba pamietac ze samochod to nie tylko skrzynia biegow
Wracajac do tematu sprawdz sobie to lozysko dociskowe moze zle zamocowane ??? |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 25-10-2006, 16:25
|
|
|
Castrol TAF-X - i bedzie GIT
Jak sam widzisz masz duże pole wyboru...oprócz Hipola... bo w zimie jak dowali -20stopni to urwiesz gałkę a nie zmienisz biegu....
Nawet w tak badziewnie prostej skrzyni jaką jest skrzynia od Fiata 126p czy 125p były problemy w zimie i to okrutne na Hipolu... To są moje doświadczenia i nie tylko ale Ty zrobisz jak uważasz - możesz posłuchać kolegę Wojmi1 - "każdy orze jak może"
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
|