Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
06-03-2008, 11:43
Kiedy rozrząd oleje itd. Pajero 3.2 Did 2000r
Autor Wiadomość
Chili
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2007, 19:36   Kiedy rozrząd oleje itd. Pajero 3.2 Did 2000r

Na początku zaznacze że długo już szukałem ale nic konkretnego nie wpadło mi w oko a więc pytam:
1.Kiedy (jaki przebieg) zmieniamy rozrząd? Z tego co się zorientowałem jest łańcuch ale coś się dzieje z napinaczami więc wole wiedzieć :)
2.Kiedy olej silnika, jaki i może wiecie ile litrów ?
3.Kiedy olej do skrzyni (jak jest czarny to wiadomo :evil: )
4. Co jeszcze należy wymienić ? Przebiegu mam 137.000 a ostatni wpis w książce jest bodajże przy 127.000
Ogólnie rzecz biorąc co ile co należy wymieniać w pojarkach?! Zawsze wolę po zakupie doprowadzić samochód do stanu właściwego :)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 18-11-2007, 22:17   Re: Kiedy rozrząd oleje itd. Pajero 3.2 Did 2000r

Chili napisał/a:
1.Kiedy (jaki przebieg) zmieniamy rozrząd? Z tego co się zorientowałem jest łańcuch ale coś się dzieje z napinaczami więc wole wiedzieć :)


łańcuch wytrzymać powinien 500tyś. ale co 150 tyś. trzeba kontrolować napinacz i w razie złego stanu wymienić.

Chili napisał/a:
2.Kiedy olej silnika, jaki i może wiecie ile litrów ?


olej silnika co 15 tyś. 10W/40 7,3 l

Chili napisał/a:
3.Kiedy olej do skrzyni (jak jest czarny to wiadomo :evil: )


Producent zaleca co 45 tyś. (9,2 l. ale potrzeba ok 12 l. bo trzeba przepłukać skrzynię, filtr w skrzyni wystarczy wyczyścić) ale ja zalecam zawsze z wymianą oleju w silniku. Czym częściej tym dłużej pochodzi skrzynia. A jest wrażliwa na stary olej.

Chili napisał/a:
4. Co jeszcze należy wymienić ? Przebiegu mam 137.000 a ostatni wpis w książce jest bodajże przy 127.000
Ogólnie rzecz biorąc co ile co należy wymieniać w pojarkach?! Zawsze wolę po zakupie doprowadzić samochód do stanu właściwego :)


W zasadzie jak w każdym aucie, filtry to podstawa, filtr powietza dobrze jest częściej wymieniać, bo mniej będzie palił.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
kongi
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2007, 22:52   Re: Kiedy rozrząd oleje itd. Pajero 3.2 Did 2000r

Chili napisał/a:

Ogólnie rzecz biorąc co ile co należy wymieniać w pojarkach?!

a to jak juz takie początki faq powstaja to co warto sprawdzic co 10K poza
tym wszystkim co sie sprawdza/zmienia w każdym samochodzie typu plaskacz ? :)
czyli pytam o wszystko to co jest wiecej niz w osobowce
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-11-2007, 23:48   

zbyszekm2 napisał/a:
olej silnika co 15 tyś. 10W/40 7,3 l

9.3 litra
_________________

 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-11-2007, 08:10   

kongi napisał/a:
czyli pytam o wszystko to co jest wiecej niz w osobowce

Tak jak w pytaniu, wszystko co wiecej niz w plaskatym. Dobrze jest zmieniac zgodnie z zaleceniami producenta (info w ksiazce serwisowej) oleje w elementach napedu, reduktor, skrzynia i mosty. Jesli auto duzo jezdzi w terenie i czesto sie tapla to wymiane "plynow ustrojowych" nalezy robic czesciej. A juz na pewno trzeba wymienic ten olej kiedy auto utknelo w wodzie na dluzszy czas. Zwyczajnie woda dostaje sie do glowek mostow i do skrzyni przez nieszczelne uszczelniacze a najczesciej przez odpowietrzniki. Mozna temu zaradzic wyprowadzajac odpowietrzenia wyzej lub nawet do kabiny.

Oczywiscie jesli ktos juz systematycznie jezdzi w teren to nabiera nawykow i sprawdza: kola, zawieszenie i hamulce. A jak auto wiekszosc po czarnym smiga to zwykle kontrole i wymiana tak jak zbyszekm2 wspomina.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Chili
[Usunięty]

Wysłany: 19-11-2007, 10:15   

No okey to już prawie wszystko wiem, zapomniałem tylko spytać jaki olej najlepiej dać do skrzyni? No i do reduktora co się wlewa? i też jakie ilości. To chyba już wszystko będzie jeśli chodzi o okresowe przeglądy.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-11-2007, 10:40   

Specjalny olej przekladniowy, gdzies na forum bylo kilka propozycji.
Jedna z nich to:
olej do skrzyni biegow Castrol SMX-S 75 W 85
olej do mostow i reduktora Castrol EPX 80 W 90

Obietosci to powinienes miec w instrukcji obslugi, na koncu w danych technicznych.
Jesli nie masz takowej instrukcji to sprawdz tu:
http://www.mitsubishi-gra...p=232939#232939
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-11-2007, 10:50   

Chili napisał/a:
No okey to już prawie wszystko wiem, zapomniałem tylko spytać jaki olej najlepiej dać do skrzyni? No i do reduktora co się wlewa? i też jakie ilości. To chyba już wszystko będzie jeśli chodzi o okresowe przeglądy.

Zalecany Diamond Qein dekstron III. DO dostania tylko w serwisie, boto markowa nazwawa mitsu.
Musi być dekstron III
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
mark13pl
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2008, 20:23   

Pajero III 3.2 DiD :

1. Olej Silnikowy 7.3L (miska olejowa ) + 1.0L ( filtr oleju ) + 1.3L ( chłodnica oleju ) -

2. Skrzynia biegów automat - 9.3L ( Dia Queen ATF SP II lub SP III )

3. Skrzynia biegów manual - 3.2L ( API GL-4 , SAE 75W-85W , 75W-90 )

4. Płyn hamulcowy - DOT 3 lub DOT 4

5. Mechanizm różnicowy - olej do przekładni hipoidalnych ( GL-5 lub wyżej ). Lepkość SAE powyżej 10C - SAE 90, poniżej 10C - SAE 80

a) przedni - 1.15L
b) tylny - 1.6L

6. Klimatyzacja - 480-520g ( z tylną klimatyzacją ) 760-800g ( bez tylnej klimatyzacji ) HFC-134a

7. Olej skrzyni rozdzielczej A/T - 2.8L M/T - 2.5L - API GL-4, SAE 75W-85W lub 75W-90

8. Wspomaganie układu kierowniczego - 1.0L - ATF DEXRON lub DEXRON II
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.