Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E55A 2.0] Błędy 11 i 41
Autor Wiadomość
Lukasey
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2007, 16:20   [E55A 2.0] Błędy 11 i 41

witam
ostatnio postanowiłem sprawdzic czy nie ma błędów no i niestety.... wymrugało mi 2: 11 i 41. z tego co wyczytałem na stronie krzyzaka to sonda lamdba i wtryskiwacze. czy te błędy mogą być spowodowane instalacją gazową?? aha od pewnego czasu na benzynie mi szarpie jak jade i nie ma siły. tak jakby za mało paliwa dostawał. filtr paliwa wymieniony, świece także. aha zrobiło sie to w zasadzie nagle bo wczesniej jezdził dobrze na benzynie. co mi radzicie??
Ostatnio zmieniony przez Owczar 19-01-2011, 13:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MadMax
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2007, 19:44   

W wielu przypadkach gdy zainstalowany jest LPG to komputer wywala taki błąd jak tak miałem - problem w tym że japońca nie tak łatwo da sie oszukać jak auto Amerykańskie czy Niemieckie. Świeci ci się na LPG check engine na pulpicie deski rozdzielczej ?
 
 
Marek Florek 
Nowy Forumowicz
FMarek

Auto: MITSUBIHI GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 26
Skąd: Tarnów
Wysłany: 22-11-2007, 09:08   Błedy 11 i 41

Witam serdecznie. Mam podobne problemy z kodami jednak kontrolka check engine nie świeci-gasnie po zapaleniu silnika. Natomiast praca silnika na paliwie zwłaszcza na niskich obrotach tzn biegu jałowym jest nie równa i obroty spadają poniżej 800 na minutę. Narazie jest dobrze bo nie ma mrozów-zobaczymy jak bedzie odpalał na paliwie w zimie .Byc moze trzeba bedzie sprawdzić wtryski czy któryś nie jest uszkodzony skoro taki błąd wyskakuje.
Skoro jestem przy kodach błedów to jak podpiać kontrolke do kostki która znajduje się pod kierownicą? Ostatnio korzystałem z zakładu który odczytał mi błedy za pomoca kontrolki ale to drogo kosztuje 50zł.
Pozdrawiam
_________________
Marek
 
 
BodoV6
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2007, 10:10   

odczyt kodów poprzez kontrolkę Check engine polega na zwarciu odpowiednich styków
tego złącza (nad kolanem kierowcy lub pod regulacją świateł)
i włączeniu zapłonu (bez uruchamiania silnika)




wystarczy cienki drucik miedziany z zaklepanymi (spłaszczonymi) końcami
 
 
Lukasey
[Usunięty]

  Wysłany: 22-11-2007, 13:15   

Check engine raz się świeci raz nie (na gazie). na benzynie szczerze mówiąc to nie wiem bo prawie nie jezdze tylko zapalam :D
 
 
MadMax
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2007, 21:04   

Lukasey jeśli się świeci na gazie a potem gaśnie żeby znowu się zaświecić to u mnie jest dokładnie tak samo i wszystko działa dobrze z LPG. Wskazane by było żebyś trochę pojeździł na benzynie i zobaczył czy się świeci. Jeśli tak to będziesz miał odpowiedź że coś jest z wtryskami nie tak. Generalnie mało znam przypadków w japońcach żeby tak oszukali komputer żeby się nie świeciło. LPG to po prostu dla komputera obce ciało i daje znać że gdzieś jest awaria
 
 
Lukasey
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2007, 21:52   

oka. pojezdze troche więcej na benzynie. chociaz tego przerywania czasem nie ma i to mnie dziwi. ostatnio przełączyłem na benzyne w czasie jazdy i było ok i go nie muliło i nie szarpał. a jak ruszam na benzynie to ciezko 100 złapać. trzeba go cisnąć. wlewałem juz taki specyfik do benzyny co czyści wtryski no i może troszke pomogło ale to jeszcze nie to :cry:
 
 
konradr
[Usunięty]

Wysłany: 26-11-2007, 01:04   

lukasey
mam identycznie jak Ty. Na gazie czasem się zapli check engine. Na benzynie nigdy. Natomiast na Pb szarpie, tak samo wrażenie jakby paliwo nie dochodziło.
Powodem tego wg mnie jest 100% instalacja gazowa.
Kupiłem tego gala z instalacją holenderską II generacji vialle i zarówno na beznynie jak i na gazie chodził super. Żadnych check engine itp.
Problem zaczął się dokładnie po tym jak przeszedłem na instalację sterowaną manualnie,register (w vialle się coś zepsuło i nikt mi tego naprawić nie potrafił/chciał). Jak tylko wyjechałem od majstra zapalił mi się CE.
Teraz na gazie chodzi O.K. chociaż pali 12 litrów i lepiej.
Na benzynie kiepawo.
Jestem ciekaw czy jakbym zresetował ECU i zaczął jeździć tylko na PB wszystko byłoby OK.
 
 
Lukasey
[Usunięty]

Wysłany: 26-11-2007, 20:56   

ja swojego kupiłem juz z gazem i na początku było wszystko ok. na benzynie i gazie chodził super. ostatnio cos się zrobiło. podejrzewam ze reset nic nie pomoże bo u siebie już nie raz robiłem i nic. na benzynie ostatnio troche jezdziłem no i może troche lepiej bo wczesniej prawie wogóle nie chciał jechac. tak go muliło. pojade do mechaniora to może mi coś podpowie. jakbyś obczaił co to to daj znać :biggrin:
 
 
Marek Florek 
Nowy Forumowicz
FMarek

Auto: MITSUBIHI GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 26
Skąd: Tarnów
Wysłany: 07-12-2007, 00:32   

Witam. mam pytanie-skoro wyskakuje błąd 41 tj wtryskiwacza to czy jest możliwe do sprawdzenia który wtryskiwacz i czy jest to uszkodzenie elektryki wtryskiwacza. Jeśli tak to czy można odpiąć na chwilę kostkę elektryczną z wtryskiwacza na włączonym silniku?
Pozdrawiam
_________________
Marek
 
 
siwy01
[Usunięty]

Wysłany: 12-12-2007, 14:27   

Wiatm, mialem podobnie po zainstalowaniu gazu, zglaszal mi check engine blad wtrysku i lambde, oraz szarpal na benzynie (zwlaszcza jak byl nienagrzany) rozwiazaniem problemu okazalo sie:
1 Wymiana emulatora od gazu do japonca (na poprzednim caly czas sie swiecil check engine) teraz przypala sie na krotko na biegu jalowym (podejzewam ze tak jak Panowie pisali ciezko go oszukac) , wiec blad wtrysku zawsze bedzie wystepowal i nienalezy sie nim przejmowac, no chyba ze swieci ciagle.

2 Okazalo sie ze gazowcy zle sie wpieli w lambde przez to wariowal na benzynie i gazie a spalanie bylo nie male (podobno w japoczykach wpina sie odwrotnie niz np w vw, ale to mi powiedzial elektryk, ktory znal temat poprostu zamienil przewody i git)

3 na szarpanie czyli gorsze chodzenie na benzynie jest kilka rozwiazan
a ) kupic sobie blossa i niech go jakis dobry mechanik ustawi (nielegealny u nas w kraju)
b) rozwiercic mixer na wieksza srednice ponoc pomaga o ile to nie jest sekwencja (ja tak zrobilem i musialem kupic nowy bo mi gaz strzelil ;) )
c) przestawic zaplon na lekko bardziej agresywny (tak jest u mnie i problem sie skonczyl prawie w 100%)
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-06-2010, 17:54   

BodoV6 napisał/a:
odczyt kodów poprzez kontrolkę Check engine polega na zwarciu odpowiednich styków
tego złącza (nad kolanem kierowcy lub pod regulacją świateł)
i włączeniu zapłonu (bez uruchamiania silnika)
Czy mógłby ktoś rozwinąć myśl - jak włączyć zapłon bez uruchamiania silnika ? Autorowi posta chodziło o włączenie stacyjki ?
_________________
 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 26-06-2010, 20:44   

gres napisał/a:
Autorowi posta chodziło o włączenie stacyjki ?
Pewnie tak, załączyć aby zaświeciły się kontrolki na desce :)
_________________
 
 
kuba18 
Forumowicz

Auto: Galant 2,0 V6 1996 EXCEED
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 46
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 27-06-2010, 18:10   

Witam... Panowie mi tez wym,rugał te błedy i mam problem z odpalaniem na zimno... i to tez dziwne, bo sa dni ze rano wsiadam 3 obtory silnikiem i pracuje, a czasami trzeba go krecic i krecic i krecic i krecic i dopiero odpala... co to moze byc... dodam ze niedawno zalozyli mi sekwencje i jakis tydzien po montazu zaczelo sie to dziac.... co mysl;icie?
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 14-08-2010, 10:06   

Ja właśnie zdiagnozowałem swojego Miśka.
Błędy 11 i 41. :x
Z Waszych postów można wyczytać, że to wina LPG. Miałem już kiedyś problemy z niegasnącym CE przez LPG, ale dodatkowy emulator załatwił sprawę. Jakieś 1,5 miesiąca temu wymieniłem wtryskiwacze gazowe na Valteki , poprzednio były . I od tego czasu w trakcie jazdy dość często świeci mi się CE. :rolleyes:
Czy to może być wina wtryskiwaczy o innej rezystancji :?:
Jakiś pomysł, jak rozwiązać te problemy z błędami? :evil: Bo nie wiem, czy zresetowanie komputera nie zresetuje mi mapy gazowej (gazownik ją trochę "podkręcał", bo ta 'wzorowana na mapie benzynowej' była trochę za słaba...)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.