Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przegrzewanie silnika - uklad chlodzacy
Autor Wiadomość
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 04-12-2007, 16:40   Przegrzewanie silnika - uklad chlodzacy

Ponizszy opis dotyczy Niebieskiego Przyplywu -czyli lancer kombi 90 r. 4G15 8v - ale moze sie przydac do kazdej konfiguracji.
Zaczelo sie od wzrostu temperatury do czerwonego pola na wskazniku podczas jazdy przy -7C
pierwsza mysl padl termostat ale mimo wymiany po jedno dniowej przerwie problem powrocil ...
- wymienilem korek na chlodnicy znowu dzien spokoju i znowu powrot na max
wymontowalem termostat uklad dlugo sie nagrzewal ale temperatura dochodzila do 5mm skali po dlugiej jezdzie
- padlo na wymiane plynu i odkamieniacz do chlodnicy-- przepukano uklad spokuj
- na nastepny dzien po powrocie usterki przeprowadzilem dokladne ogledziny pomysl byl jeden uszczelka pod glowica --sprawdzenie: oleju, plynu, termostatu, pompy nic nie znalazlem
brak objawow czyli bombelki w plynie w trakcie prachy silnika , olej bez wody, plyn czysty
-- konsultacje z warsztatowcami : <<winna glowica lub uszczelka pod glowica trzeba g-no z planowac>>
Zakupilem uszczelke ajusta na uszczelce zalecany moment dokrecania 8,5 kGm czyli ok 84 Nm i dodatkowo
90 stopni. Z uwagi na brak objawow bezposrednich i mimo przebiegu 35 tys km od wymiany uszczelki ostatniego postanowilem dociagnac ja-- tym bardziej ze pamietalem ze przy montazu uzylem momentu 74 Nm
wg instrukcji manuala do mitsu a zapomnialem o dociagnieciu po 1000 km
Po wykonaniu dociaganiecia i przywroceniu pelnego ukladu tzn z termostatem problem juz sie nie powtorzyl.
Wnioski warto po 1000km od wymieniany uszczelki pod glowica dociagnac glowice

[ Dodano: 12-12-2007, 13:48 ]
Dokoncze ze mimo troche druciarskiego podejscia do kwestji uszczelki - wszystko :badgrin: gra wlasnie wrocilem ze Slowacji /czyli Tatry i zakopianka / przewiozlem 800 kg lozysk lancerkiem i zero problemow -- poprostu interwencja okazala sie skuteczna :badgrin: :badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
michal_g84 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 76
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-12-2007, 23:39   

ja miałem podobny problem, w moim przypadku też okazało się ze wystarczy dokręcić głowicę i po problemie, a mechanicy szukali w obiegu chłodzenia, w chłodnicy, dosłownie wszędzie, a tu taka banalna sprawa. Objawy miałem bardzo podobne tylko tyle że przy trochę wyższych temperaturach (ok.10st.C).
_________________
Carisma 1.8 GDI 98r.
Lancer 4G13 C61A 91r. LPG - SPRZEDANY!
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 14-12-2007, 22:26   

Temperatura zewnetrzna to raczej przypadek niz regula
Warto ja tzn. glowice dociagnac po 1000km

[ Dodano: 27-12-2007, 16:10 ]
Niestety z okazji swiat i nowego roku -- usterka ulegla dalszemu rozwojowi ...
Musialem sciagnac glowice a to za sprawa porzerania plynu chlodzacego // beda zdjecia bo wlasnie je robie//
Ogledziny po demontazu glowicy okazalo sie ze ply przedostaje sie do dwuch garow 2 i 3 obydwa wygladaly jak a raczej denka tlokow jak po myjce wibracyjnej az sie blyszczaly.
Glowice wymylem i dokonalem pomiaru plaszczyzny - wykorzystalem katownik traserski a raczej jego krawedz okazalo sie ze na srodku maxymalne wyoblenie wynosi 0.06 - 0,08 mm listek szczelinomierza 0,10 mm sie nie miescil -- dalszy opis i ilustracje beda dotyczyc
1 ogledziny i pomiary glowicy
2 skrobak warsztatowy w przygotowaniu plaszczyzny
3 docieranie-planowanie glowicy w warunkach domowych // poprawia to co nieco ekonomie naprawy silnika wiec powinno przyczynic sie do wydluzenia eksploatacji starszych silnikow//
UWAGI: poprzedni wlasciciel zlecil jakiemus kowalowi planowanie glowicy -- i efektem jest skos poprzeczny plaszczyzny w/w zle zamontowanej glowicy w stole roboczym frezarki plaszczyznowej skos ma wartosc na szerokosci glowicy ok 0.1do 0,15 mm -- wynik z ogledzin punktow kontrolnych na glowicy. Ale to opublikuje dopiero w nowym roku.
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.