 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: cns80 27-05-2008, 10:02 |
[MSS DID] [SILNIK] Wymiana termostatu |
Autor |
Wiadomość |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 02-01-2008, 23:12 [MSS DID] [SILNIK] Wymiana termostatu
|
|
|
Ostatnio pojawiło się kilka postów na temat wymiany termostatu w Space Starze i Carismie 1.9 DID. Poniżej opis jak wykonać to samodzielnie. Brakuje mi jednego zdjęcia - zamiast niego skan z Service Manuala.
Wymiana termostatu w silniku 1.9 DID
1. Zdejmujemy plastikową osłonę silnika odkręcając 3 śruby kluczem gwiazdkowym #40 (rys.1)
Rys. 1.
2. Odpinamy plastikową spinkę (rys.2)
3. Odłączamy czujnik doładowanego powietrza (rys.2)
4. Odkręcamy 2 opaski mocujące rurę powietrza (rys.2) i zdejmujemy rurę
Rys. 2.
5. Odłączamy wąż próżniowy (rys.3)
6. Odchylamy na bok przewody paliwowe (rys.3)
Rys. 3.
Powinna naszym oczom ukazać się górna część obudowy termostatu do której podłączony jest wąż biegnący od chłodnicy oznaczony strzałką na rys.3.
Brakujące zdjęcie
7. Odkręcamy obejmę mocującą wąż do obudowy termostatu – uwaga wycieknie trochę płynu!
8. Odkręcamy 2 śruby mocujące obudowę (klucz #10) i delikatnie zdejmujemy ją (obudowa jest plastikowa). Na wewnętrznej części obudowy powinien znajdować się gumowy o-ring, który w trakcie montażu powinniśmy zastąpić nowym.
Powinien pojawić się taki oto widok:
Rys. 4.
9. Wyjmujemy termostat – uwaga wycieknie trochę więcej płynu!!!
Montaż – kolejność odwrotna:
- Wkładamy termostat
- Wkładamy o-ring
- Na powierzchnię przylegania obudowy dobrze jest nałożyć nieco silikonu do wysokich temperatur (by Herflik95)
- Zakładamy obudowę termostatu
- Układamy na swoim miejscu przewody paliwowe i podłączamy wąż próżniowy
- Zakładamy rurę powietrza – 2 opaski + plastikowa spinka
- Podłączamy czujnik powietrza doładowania
- Zakładamy osłonę silnika
- Uzupełniamy ubytek płynu w zbiorniku wyrównawczym
[ Dodano: 08-04-2009, 14:29 ]
Jakiś czas temu kolega Jan Budka przesłał do mnie zdjęcia z sugestią zamieszczenia ich w tym temacie, co niniejszym czynię (przepraszam, że dopiero dziś).
 |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
Ostatnio zmieniony przez cns80 18-02-2009, 15:07, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
ustas
Mitsumaniak

Auto: Carisma DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2008 Posty: 84 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-10-2010, 16:56
|
|
|
Z poradnika skorzystałem i termostat w Cari wymieniłem.Czas około 1 h.
Dzięki! |
_________________ Tomek
 |
|
|
|
 |
marqs_b
Nowy Forumowicz
Auto: SPACE STAR 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2013 Posty: 10 Skąd: Brzeźnica
|
Wysłany: 23-10-2013, 19:52
|
|
|
Dzięki JCH
jutro zabieram się za wymianę.
Przed moim DID'em pierwsza zima w Polsce, a przy +5stC zauważyłem że za długo się dogrzewa. |
|
|
|
 |
|
|