Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:03
outlander TURBO + gaz
Autor Wiadomość
olabart 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 171
Skąd: Dębica
  Wysłany: 02-02-2008, 11:08   outlander TURBO + gaz

Witam wszystkich. Czytając poprzedni temat i zresztą wiele innych na temat instalacji gazowych chciałbym poznać Wasze zdanie na temat instalacji gazowej w wersji turbo. Przejechałem poprzednim outlanderem 2.0 na gazie około 50 000km, obecnie od wiosny 2007 roku posiadam wersję turbo i również założyłem instalację gazową, tyle tylko że dołożyłem lubrykację - smarowanie gniazd zaworowych. Obecnym turbikiem przejechałem około 18 000km na gazie i około 3 000km na benzynie - gdy mam ochotę przycisnąć oczywiście benzynka. W związku z tym pytanie: czy czekają mnie jakieś niespodzianki przy większym przebiegu? Jest to mój pierwszy samochód z turbiną i może oprócz podstawowych zasad użytkowania turbo o czymś jeszcze powinienem wiedzieć?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-02-2008, 00:06   

A ile pali gazu? Powinien łykać jakies 15-20% więcej jak benzyny.
_________________

 
 
olabart 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 171
Skąd: Dębica
Wysłany: 06-02-2008, 15:55   

miasto - 200-220km na 35 litrach gazu
trasa - ok. 300km na 35 litrach gazu
przy wysileniu jeżdżę na benzynie. Pozdrawiam.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 
 
furman
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2009, 18:50   

Witam !

Przez ostatnie 2 lata przejechałem około 50 00 km na gazie i z tej perspektywy
widzę,że opłaciło mi się zainwestować w dobrą instalację i dobrego fachowca w Warszawie.Jedyny problem jaki się pojawił po kilku miesiącach od założenia instalacji,to pojedynczy epizod zapalenia się "check engne",który został definitywnie rozwiązany regulacją składu mieszanki w dolnym zakresie obrotów.Od tej pory check nie zapala się. Silnik pracuje wzorowo,przejeżdżam na zbiorniku około 300-350 km,zależnie od stylu jazdy,spalanie szacuję na 12-14 litrów/100km.
Vectra,którą użytkuje żona ma jakieś 210 000 km na liczniku z tego 120 000 na gazie i też się nie skarży(niestety check się pali ale kiedyś sekwencje były drogie).A jeszcze wcześniej ujeżdzałem Poloneza na gazie-pewnie ma teraz ponad 200 000 km i nadal walczy bez remontu silnika(jedyna awaria to wyszczerbienie zaworu na przelgni-dawno temu wymieniony)
Biorąc to wszystko pod uwagę jestem zdecydowanie za LPG.
 
 
Maddox 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 219
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 19-08-2010, 09:30   

Vectra,którą użytkuje żona ma jakieś 210 000 km na liczniku z tego 120 000 na gazie i też się nie skarży(niestety check się pali ale kiedyś sekwencje były drogie).

tez mam Outka Turbo :mrgreen: , jeszcze bez gazu, szukam najlepszej opcji, i tez mam Vectre w gazie :badgrin: , przy czym mam na niej nalatane 313tkm a na gazie okolo 105tkm i wszystko ok, bez checka.
_________________
Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D
 
 
 
dinero47 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 2004 + LR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-08-2010, 23:24   

olabart, jaka masz instalacje w turbo komputer, wtryskiwacze i reduktor?
piszesz ze jak masz ochote depnac to benzynka, dlaczego?
Pzdr
dinero47
 
 
vo2max
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2010, 22:59   

dinero47 napisał/a:

piszesz ze jak masz ochote depnac to benzynka, dlaczego?


Odpowiedź jest prosta - lepiej jedzie :lol:
A tak naprawdę , jeśli ktoś chce jeździć tanio - na gaz , niech kupuje Poloneza Caro
- ale nigdy nie Turbo, tym bardziej Mitsu :wink:
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-08-2010, 20:51   

vo2max napisał/a:
Odpowiedź jest prosta - lepiej jedzie
A tak naprawdę , jeśli ktoś chce jeździć tanio - na gaz , niech kupuje Poloneza Caro
- ale nigdy nie Turbo, tym bardziej Mitsu


dokladnie..................... ja nie narzekam a wyniki czasem powodują że włosy deba stają ....zima nawet 15-16l/100km ale w piatek w nocy jechalismy na zlot ....we mgle....... tak 80-90 km/h prze 80% trasy bylem w szoku ...... 9.4 l / 100km :)
_________________

 
 
 
Maddox 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 219
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 29-08-2010, 21:00   

vo2max napisał/a:
dinero47 napisał/a:

piszesz ze jak masz ochote depnac to benzynka, dlaczego?


Odpowiedź jest prosta - lepiej jedzie :lol:
A tak naprawdę , jeśli ktoś chce jeździć tanio - na gaz , niech kupuje Poloneza Caro
- ale nigdy nie Turbo, tym bardziej Mitsu :wink:


sorki, ale to żaden argument gaz = polonez caro :badgrin:

[ Dodano: 22-09-2010, 21:18 ]
furman,
witam, mam zamiar "sprofanowac" ten silnik gazem, i chcialem sie spytac o Twoje doswiadczenia z 2.0T + LPG.
gazu jako takiego sie nie boje, przejezdzilem 4 auta na gazie, ostatnio VB, ktora ma przebieg 315tkm, z czego na gazie 110 i nie widze wiekszych minusow tego paliwa.
Prosze, opisz mi swoja intalacje, wtryski, parownik, komp itp, jesli mozna to koszt montazu i gdzie, oraz srednie spalanie(tak z ciekawosci).
_________________
Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D
 
 
 
furman
[Usunięty]

Wysłany: 09-10-2010, 20:50   

[quote="Maddox"]



sorki, ale to żaden argument gaz = polonez caro :badgrin:

I tu się zgadzam.Outkiem Turbo nie da się jeździć tanio,ale czemu odmawiać sobie możliwości jazdy taniej :mrgreen:

Co do instalacji:montaż 10.09.2007 r. przy stanie licznika ok. 15500 km,obecny przebieg 88500 km.Instalacja marki BIGAS instalowana w Anlero-Polska w Warszawie na Codziennej 50 (blisko wlotu od Marek). Komputer,wtryski,reduktor(z tego co wiem o wydajności do 390 KM) marki BIGAS i tyle Ci powiem bo nie znam szczegółów.Wielozawór -OMB,zbiornik toroidalny w miejscu koła 63 litry nominalnie ,wchodzi 42-44 litry na czym przejeżdzam 300-320 km.Podłogę bagażnika podnosiłem o 3 cm bo się klapa na środku opierała o zbiornik-teraz jest równiutko.Instalację stroił mi na laptopie w trakcie jazdy
człowiek zwany "Jako" bardziej znany na forum Subaru z zagazowania paru Foresterów Turbo i Imprez w tym STI.Polecam Go,bo zna się na rzeczy i nawet gdybyś montował gdzie indziej,to może dopomóc przy niedomaganiach instalacji.W każdym razie przewiózł mnie z prędkościami ok. 150km/h po Trasie Toruńskiej kierując lewą ręką a prawą obsługując laptopa na siedzeniu pasażera.Wrażenia bezcenne :shock:

W razie co mam jego nr komórki.Można z Nim obgadać aby przypilnował montażu.

Instalacja poza wymianami filtrów do tej pory bezobsługowa.Nie widzę odczuwalnej różnicy
w osiągach na gazie vs. benzyna.Spalanie :13-14.5 litra. Pierwsza wartość przy spokojnej(w miarę :biggrin: ) jeżdzie głównie pozamiejskiej ,druga przy nieco bardziej dynamicznej.Jakby sie pościgać to pewnie i z 16 by łyknął.W każdym razie przeciętnie
około 13.6 litra a dodam,że jestem wyprzedzany sporadycznie przez innych :mrgreen:

Uczciwie przyznam,że od kilku miesięcy przy porannym odpalaniu nie łapie od pierwszego zakręcenia,muszę pokręcić kilka sekund i potem przez cały dzień pali od pierwszego obrotu rozrusznika. Mój lokalny mechanik twierdzi,że to komputer gazowy ogłupia benzynowy.Może i ma rację,bo os stycznia 2009 r. instalacja nie była podpięta do kompa,więć muszę znaleźć czas na spotkanie z Jako w W-wie i parę rund po T.Toruńskiej :rolleyes:

Tyle wrażeń .W razie pytań służę .Pozdrawiam.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 09-10-2010, 21:29   

furman napisał/a:
człowiek zwany "Jako" bardziej znany na forum Subaru z zagazowania paru Foresterów Turbo i Imprez w tym STI.Polecam Go,bo zna się na rzeczy
to jest podstawowy wymóg przy każdej instalacji LPG i jak nie ma, to szkoda psuć silnik. A jak jest, to nic nie zepsuje i pow. 15kkm rocznie warto rozważać.
furman napisał/a:
Uczciwie przyznam,że od kilku miesięcy przy porannym odpalaniu nie łapie od pierwszego zakręcenia,muszę pokręcić kilka sekund i potem przez cały dzień pali od pierwszego obrotu rozrusznika. Mój lokalny mechanik twierdzi,że to komputer gazowy ogłupia benzynow
możesz mieć dwie inne przyczyny, z którymi się zetknąłem - 1/ zatyka się powoli jeden z wtrysków benzyny, jeżeli nie przestrzegasz zasady, że co 2-3 zbiorniki gazu jeździmy jeden na benzynie, albo chociaż na dzień dobry jedziesz 5-10km na benzynie i dopiero później na gaz, to możliwe, że opary gazu (minimalne, ale jednak) powoli zatykają któryś ze wtrysków. U mnie pomogło przegonienie dwóch zbiorników benzyny z dodatkiem STP. Niestety zdiagnozowanie bardzo trudne. 2/ przepuszcza reduktor gazu i jak zapalasz to jest za bogata mieszanka i zalewa silnik. Po kilku obrotach rozrusznika już oczyści trochę układ dolotowy i wtedy zaskoczy. Diagnozowanie bardzo proste - wystarczy przed zatrzymaniem się kilka km jechać na benzynie z wyłączonym LPG, albo w ogóle jeździć na benzynie. Jeżeli ustąpią problemy z rozruchem, to niestety konieczna jest naprawa/wymiana reduktora. Oczywiście zawsze też mogła paść sonda lambda, ale tę usterkę to sygnalizuje komputer.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
furman
[Usunięty]

Wysłany: 09-10-2010, 21:37   

Opcja nr 2 odpada,wszak po nocy zawsze odpala się na benzynie i pierwsze kilkaset metrów na niej jedzie (tylko zimą jest to kilka km). Opcja nr 1 jest warta rozważenia,więc przegonię
Outka na benzynie i sprawdzę,czy pomoże .
Dzięki za podpowiedź.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 10-10-2010, 12:05   

furman napisał/a:
Opcja nr 2 odpada,wszak po nocy zawsze odpala się na benzynie i pierwsze kilkaset metrów na niej jedzie (tylko zimą jest to kilka km).
tak, ale jak przepuszcza reduktor gazu, to powoli gaz dostaje się do kolektora wlotowego. Przed uruchomieniem na benzynie jest go nawet za dużo, a dodatkowo dostaje normalny wtrysk benzyny. Dopóki nie przedmucha kolektora, to skład mieszanki paliwowo-powietrznej jest za bogaty. Dlatego potrzebne jest kilka obrotów rozrusznika. Sprawdź, czy jak dodasz gazu to nie zaskakuje Ci łatwiej - ja tak miałem. I po wskazywaniu przyczyn - brudna przepustnica, stare świece (20kkm), przewody WN okazało się, że to reduktor LPG. Przeprowadź testy, o których pisałem - jeżdżenie wyłącznie na benzynie, albo ostatnie kilka km na benzynie - też zdiagnozujesz.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
furman
[Usunięty]

Wysłany: 10-10-2010, 20:37   

O.K. Prawie mnie przekonałeś do prawdopodobieństwa opcji nr 2.Sprawdzę więc obydwie.
Pozdrawiam !
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 11-10-2010, 07:53   

furman napisał/a:
Prawie mnie przekonałeś do prawdopodobieństwa opcji nr 2.Sprawdzę więc obydwie
przyczyny mogą być też inne - np. stare przewody WN, świece, itd. ale te można sprawdzić tylko drogą wymiany. Opcja 2 nie wymaga przy sprawdzeniu żadnych nakładów prócz benzyny
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.