[EA6A/W 2.0TD] Blad 43 TCV, brak mocy 4D68. |
Autor |
Wiadomość |
fidobiboy1 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2008, 02:05 [EA6A/W 2.0TD] Blad 43 TCV, brak mocy 4D68.
|
|
|
jak tylko sie troche zagrzeje to zapala sie kontrolka check silnika , silnik dziwnie pracuje troche glosniej niz normalnie , sprawdzilem miernikiem chyba wszystkie elektryczne czujki i wyglada na wporzadku , nie wiem co dalej , pomocyy
A i jeszcze jedno , dlaczego w podanym rozpisie kodow na forum kod 43 oznacza czujnik temp EGR ( gdzie on sie dokladmie znajduje ) a w manualu pisze calkiem co innego o zaworze solenoidowym kontroli wtryskow ? |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 19-12-2009, 21:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Rades [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2008, 07:09
|
|
|
czujnik temperatury na pompie paliwa tez sprawdzales ? |
|
|
|
 |
fidobiboy1 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2008, 18:44
|
|
|
Sprawdzalem w porzadku . A jeszcze jedno powiedza mi cos wiecej w aso czy tylko kod bledu ktory juz znam
[ Dodano: 05-02-2008, 00:26 ]
spedzilem dzis dobrych pare godzin przy silniku z miernikiem , sprawdzilem cala pompe tj wszystkie stukajace zawory oraz napiecia co ida na nie , czujnik temp paliwa ,czujnik obrotow pompy no wszystko jest tam ok , czujnik temp na kolektorze dolotowym tez dobrze sie zachowuje , napiecie na nim ok , reszta zaworow od egr i ten drugi co przepustnica steruje tesh wyglada ze pracuje ok , natomiast jak wracalem od dziewczyny teraz i byl chlodny silnik i dalem mu dobrze po garach to dopuki nie musialem przychamowac na rondzie to sie nie zaswiecil check , a jak jush sie zaswiecil to mul znowu . Musi to byc jakas pierdolka mi sie wydaje ale nie mam jush pojecia gdzie tam patrzec |
|
|
|
 |
denisEA6A [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2008, 19:03
|
|
|
Jak masz możliwość to go sprzedaj natychmiast bo będziesz miał to samo co ja. Samochód stoi wiecznie w warsztacie. Przy podobnych objawach na początku samochód reagował na wciśniecie sprzęgła i zmniejszenie obrotów. Nikt nie był mi w stanie pomóc. Nie licz na to. Tutaj potrafią pomagać jak opony chcesz wymienić. Jedyna osobą jaką znam i jest ci w stanie pomóc to mechanik na inżynierskiej 5 w Lublinie. On jedynie jest w stanie ci go poskładać. A tak przy okazji to następstwem pojawienia się tej kontrolki jest zatarcie silnika i diabli wezmą pompę olejową której będziesz szukał tak jak ja 3 miesiące i nadal nie mogę jej znaleźć. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 07-02-2008, 20:29
|
|
|
A jak robi sie muowaty to kopci cos wiecej ? |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
fidobiboy1 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2008, 23:33
|
|
|
denisEA6A no to mnie pocieszyles bo naprawde bylem zadowolony z tego autka , zawsze mi sie podobalo , fakt ze troche slaby jest ten silnik ,ale calkiem sie nim jezdzi , wlasnie zauwazylem ze nie za bardzo sa tu ludzie rozmowni na forum , jak mialem honde to na forum wszystko wiedzialem w ciagu jednego dnia a tu sie czeka dosyc dlugo i bez wiekszych rezultatow , z tym mechanikiem co polecasz bedzie problem z hiszpanii dojechac ale w ostatecznosci go oddam do ASO i niech robia bo juz nie mam sil grzebac przy nim ,
sampler tak dymi wiecej i co dziwne ze jak jest zimniutki rano , to dopuki wskazowka temp silnika sie nie podniesie tak z 1,5cm to smiga jak by mu nic nie bylo , pozniej sie zaswieci check i jush pojezdzone a ii obojetne czy jest zmulony czy nie to cos dziwnie silnik slychac jakby zawory stukaly ! |
|
|
|
 |
denisEA6A [Usunięty]
|
Wysłany: 10-02-2008, 06:08
|
|
|
wyreguluj mu głowicę tylko pamiętaj że 0,25 na szczelinomierzu NA gorącym SILNIKU W INNYM PRZYPADKU POPODPIERASZ I DIABLI WEZMĄ KRZYWKI ALBO BĘDZIE stukał JAK TRAKTOR |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 10-02-2008, 09:46
|
|
|
Sprawdz jak dziala EGR czy czasem go zle nie otwiera. Bardzo czesto ten zawor sie zasyfia i zle pracuje. Objawia sie to wlasnie kopceniem na wysokich obrotach.
Jak chcesz sprawdzac zawory to najlepiej na zimnym silniku i wtedy na wszystkich powinno byc 0,15 mm. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
fidobiboy1 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-02-2008, 12:59
|
|
|
bylem wczoraj u takiego mechanika co ma kompa zeby zobaczyc co mu jest u nie podlaczyl sie niestety komp bo mowi ze to jest starszy typ silnika ze stara pompa , i sie pytal wlasnie o zawor EGR czy mam zaslepiony bo mowi ze jak nie to zebym zaslepil , bo to tylko szkodzi silnikowi , zrobilem jak mowil i jest roznica navet w trybie awaryjnym po wlaczeniu check'a , i mowil ze musi to byc ktorys z czujnikow tj temp silnika , czujnik temp na kolektorze dolotowym i czujnik cisnienia co idzie od kolektora dolotowego , wymienilem temp silnika i nic .
To w jakiej temp mam sprawdzac wkoncu te zawory na cieplo czy na zimno ? |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 10-02-2008, 17:44
|
|
|
A kopci teraz przy zaslepionym EGR?
Co do zaworow to zle napisalem. Dla 4D68 z EA przy zimnym silniku powinno byc tak :
-dolot (INTAKE) 0.25 mm;
-wydech (EXHAUST) 0.35 mm;
zaraz przegladne manuala czy cos pisza o sprawdzaniu czujnikow
[ Dodano: 10-02-2008, 17:58 ]
Wiec tak dane z manuala polecam go sobie sciagnac - jest to czesc 17 Emission Control System <DIESEL>:
cewka EGR: 11-14 Om (20 st C);
pozostale tutaj
 |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
fidobiboy1 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-02-2008, 00:15
|
|
|
Manuala mam i przeczytalem chyba w calosci , tylko dziwi mnie fakt ze na forum kod 43 jest przetlumaczony na problem z EGR a w manualu pisze o zaworze przy pompie wtryskowej . u mnie EGR dziala prawidlowo tak jak pisze w manualu ,dziwne jest tylko to ze powiedzmy wypne calkiem czujnik temp na kolektorze i nie zglasza zadnego nowego bledu a w manualu jest kod podany przy bledzie tego czujnika , sprawdzilem cale polaczenia czujnikow do kompa i wszystko ok , boje sie zeby to nie byl komp cos uwalony . Zawory sprawdze jak tylko bede mial chwile bo na tygodniu ciezko mam z czasem , a byl gdzies na forum temat jak regulowac zawory bo troche pozno jush zeby szukac jakby ktos mi znalazl bede wdzieczny |
|
|
|
 |
denisEA6A [Usunięty]
|
Wysłany: 11-02-2008, 17:49
|
|
|
Sampler piszesz o 4d68 a nie o 4d68t. Jak zastosuje sięfidobiboy1 do tego co napisałeś to efekty będą tragiczne. Ale zawsze miło poznać kogoś kto chociaż stara się pomóc. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 11-02-2008, 18:22
|
|
|
denisEA6A napisał/a: | Sampler piszesz o 4d68 a nie o 4d68t. Jak zastosuje sięfidobiboy1 do tego co napisałeś to efekty będą tragiczne. Ale zawsze miło poznać kogoś kto chociaż stara się pomóc. Pozdrawiam |
Dane pochodza z manuala 11C-1 - silniki stosowane w EA czesc dotyczaca 4D68 (dokladnie strona 11C-9). Oczywiscie jak ktos nie wierzy to prosze przegladnac. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
fidobiboy1 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-02-2008, 22:13
|
|
|
to czyli kogo mam sluchac bo jush sam nie wiem mi sie wydaje ze 4d68 to ten co mam silnik zreszta 4d68t chyba nie istnieje albo ja malo wiem :/ jutro mam jechac na kompa sprobowac wrzucic znowu do innego warsztatu zobaczymy co wyjdzie ! |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 13-02-2008, 14:34
|
|
|
Sciagnij sobie manuala z dzialo download do galanta EA. Tam masz wszystko od zawieszenia przez silniki az do lusterek wlacznie z parametrami. Bardzo pomocne przy naprawie auta.
[ Dodano: 13-02-2008, 14:47 ]
Zebys nie szukal jest TU |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
|