Zamknięty przez: BigTomala 20-12-2009, 21:45 |
[EAxx] Wymiana klosza lamp przednich |
Autor |
Wiadomość |
Adley [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2008, 22:22 [EAxx] Wymiana klosza lamp przednich
|
|
|
Witam.
Właśnie mam wyciągnięte przednie lampy i moje pytanie brzmi:
Jak ją rozebrać? Jak najlepiej zdjąć samo szkło nie pociąć się ani nie spowodować pęknięcia szkła? Nie wiem jak w innych (pewno tak samo) ale u mnie jest to sklejone orginalnie na jakiś czarny silikon i nie bardzo mogę to odkleić.
POZDRAWIAM |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 20-12-2009, 21:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Konrad30 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2008, 02:37
|
|
|
proponuję delikatnie opalarką
a jak nie masz opalarki to suszarką do właosów ale musi dobrze grzać
jak rozgrzejesz to powinno odejśc przy użyciu niewielkiej siły
pozdrawiam
Konrad30 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-02-2008, 03:25
|
|
|
Tak jak pisał Konrad30. Zastosowana jest tam podobna pasta co do uszczelnień dachów. Dobra suszarka, lub opalarka (z tą to ostrożnie). Najlepiej punktowo, podważyć płaskim śrubokrętem, wsadzić jakiś "dystans" typu metalowa podkładka do śrub, lub jakiś inny klips; i tak dalej, co 2 cm. Tylko nic na siłę, bo ci plexa strzeli. Nie stosuj metody piekarniczej, bo plexa w tych lampach dość niespodziewanie i nagle może się zacząć topić (chyba, że będziesz nadzorował co 10 sekund postępy podgrzewania lampy). |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
lenio1
Nowy Forumowicz
Auto: GalantTd 2001r3000 Gt vr-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lis 2005 Posty: 24 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 24-02-2008, 20:11
|
|
|
Do piekarnika temperatura na około 120c i powinny sie odkleic .Tak zdejmowałem plastyki z tylnych lamp i to bardzo dobry pomysł oczywiscie nie mój ale pare lat temu ten sposób był opisywany w MKP na forum.Sprawdzałem działa. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 24-02-2008, 20:44
|
|
|
Ja odklejalem szkla od lamp w galancie E3. 100 st w piekarniku i idchodzi jak maselko. Zadne opalarki bo mozna cos polamac albo szklo peknie |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
ozyrys [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2008, 20:58
|
|
|
sampler napisał/a: | Ja odklejalem... Zadne opalarki bo mozna cos polamac albo szklo peknie |
i tu racja z tymi opalarkami godna uwagi uwaga!!! |
|
|
|
 |
Adley [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2008, 21:19
|
|
|
sampler napisał/a: | Ja odklejalem szkla od lamp w galancie E3. 100 st w piekarniku i idchodzi jak maselko. Zadne opalarki bo mozna cos polamac albo szklo peknie |
Spoko. Pocieszyłeś mnie. Ale szkoda, że napisałeś to dopiero teraz.
Wczoraj walczyłem z tą lampą metodą śrubokrętowo-lutowniczą i skończyło się ta:
...
...
...
Moja to zobaczywszy skwitowała to tylko: "stary a głupi".
Na błędach się uczymy ponoć /ale czemu na swoich/
Ale spoko - pojechałem na szrot (poraz n-ty) do mojego ulubionego galancika (jedynego na szrocie) i zakupiłem lampę. Jadąc tylko miałem wielką nadzieję, że nie będzie pęknięta i nie była. Lewa także jest dobra ale nie wykręcałem. Już nie popełnię tego błędu. Dałem £25 i po sprawie.
Teraz się trochę dłużej zastanowię nad następnym podejściem (pewno najbliżej w następny weekand), no i na pewno zacznę od tej lewej co jeszcze jest na szrocie |
|
|
|
 |
adamiec [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2008, 22:04
|
|
|
Heh, myślę, że mogę pomóc. Tak się składa, że bawię się we wstawianie soczewki do lampy w galancie i wczoraj miałem ten sam problem co ty (śrubokręt niszczy szkło, gorąca woda nic nie daje). Tak więc myślałem, myślałem no i dziś wpadłem na coś takiego. Najpierw nożem do tapet podgrzewanym suszarką przejechałem wokół szkła, a następnie szpachelką malarską ze stali (ogrzewaną suszarką) zacząłem rozdzielać szkło od plastiku. DZIAŁA NA 100% (mi się udało ). Eksperyment przeprowadzałem na "testowej lampie", przy demontażu lamp, które będę przerabiał, pominę zabawę z nożykiem do tapet i od razu zacznę od szpachelki i suszarki.
W momencie, kiedy szkło już będzie odchodzić, przyda się nóż do tapet - klej jest bardzo "rozciągliwy", ja go przeciąłem nożem. Śrubokręt odradzam, gdyż szkło się kruszy. Polecam również !! okulary ochronne - ewentualne odpryski mogą się źle skończyć.
Powodzenia !!! |
Ostatnio zmieniony przez adamiec 24-02-2008, 22:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Adley [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2008, 22:07
|
|
|
Hmm... na razie to myślę, że bym spróbował z tym piekarnikiem.
Tak jak robiłeś (prawie-coś w tym stylu) to właśnie robiłem.
Z piekarnikiem też przetestuje na próbnej. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 24-02-2008, 22:19
|
|
|
Mysle ze szkoda zabawy z jakimis skalpelami. Piekarnik jest najlepszy. Wrzucasz cala lampe w odpowiednia temperature, czekasz z 10 minut (browarek), wyciagasz i w ciagu 5 sekund odciagasz szklo. Klej robi sie jak maslo orzechowe i ladnie sie oddziela. Przy montazu tez bardzo milo sie sprawdza. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-02-2008, 23:01
|
|
|
sampler: już po 5 minutach ze 100 stopni możesz wyciągnąć stopioną masę . Wiem, bo tak już dwa reflektory załatwiłem. Na tych z tyłu pleksa jest odporniejsza, ale te z przodu potrafią się momentalnie stopić. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Adley [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2008, 23:16
|
|
|
Mylisz przednią lampę PLEKSOWĄ ze SZKLANĄ.
/muszę Wam powiedzieć, że przed chwilą przetestowałem. 100st. więcej niż 10min - zapomniało mi się) i faktycznie odchodzi zajebi****. Że to ja wcześniej nie wiedziałem.
Jedno co było nie tak to mam chyba za mały piekarnik i nie domknąłem drzwiczek ale na prawdę jest to SUPER PATENT.
Dzięki ludzie !!
[ Dodano: 04-03-2008, 11:22 ]
Jeszcze jedno:
Ta nowa lampa bardzo mi paruje w środku :-/
Wygląda na nietkniętą a jednak się poci?
Co z tym zrobić? Dlaczego tak się dzieje?
Czy jak je rozkleję to później będę miał taki sam problem z drugą? |
|
|
|
 |
GRZEGORZ K
Forumowicz MITSUB
Auto: MITSUBISHI GALANT 97 EA5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 33 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 11-12-2008, 16:06 [EA5A 2.5] Rozbieranie lamp przednich
|
|
|
Witam,mam pytanie czy ktoś rozbierał może lampy przednie w Galancie,tj rozdzielał szkło od reszty!Czy da się to zrobić,czy lepiej wymienić całe lampy!Pytam ponieważ mam u siebie poprzekręcane gwinty od regulacji?! |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 11-12-2008, 16:12
|
|
|
Jest to możliwe włącz piekarnik na jakieś 180 stopni i włóż lampy na około 15 sek do środka,po tym czasie klej łączący szkło z obudowa powinien zrobić się miękki i szlo powinno bez problemu odejść od obudowy,skontaktuj się z Trawkinsem on już to robił parę razy i dokładnie Ci to wytłumaczy. |
|
|
|
 |
GRZEGORZ K
Forumowicz MITSUB
Auto: MITSUBISHI GALANT 97 EA5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 33 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 11-12-2008, 16:26
|
|
|
dzięki wielkie,zapytam go,mam tylko nadzieje,że nie stopią mi się lampy,he,he |
|
|
|
 |
|