Przesunięty przez: Hubeeert 04-04-2006, 22:55 |
4G15 - 12v a 8V jak je rozpoznać? |
Autor |
Wiadomość |
endriu24 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2006, 13:16 4G15 - 12v a 8V jak je rozpoznać?
|
|
|
Witam wszystkich.
Wiem że już o tym było pisane tj.
Jak stoi się przed maską samochodu to jak przewody zapłonowe idą w lewo to 12V a jak w prawo to 8V.
Dla upewnienia się pytam : chodzi o przewody idące od świec?
A pytam dlatego że mówiono mi że mam 12V a przeody od świec idą w prawo.
Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez josie 16-09-2006, 11:12, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-03-2006, 13:31
|
|
|
8v - ida w prawo, "za silnik"
12v - ida w lewo na "przedluzenie" walka rozrzadu
edit: ida znaczy: kable WN prowadza od swiec do aparatu zaplonowego
mówimy oczywiście o Colcie C5x? |
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 31-03-2006, 19:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 31-03-2006, 13:42
|
|
|
dokładnie - zmiana była latem 1990 roku (lipiec-sierpień) |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
endriu24 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2006, 13:51
|
|
|
No to już wszystko jasne.
Mam colcika 8V.
Dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 31-03-2006, 14:11
|
|
|
aha! w dowodzie rej. jest wpis: moc w kW
62 kW - 84 KM - 8V
66 kW - 90 KM - 12V |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2006, 17:21
|
|
|
A 44kW - 60KM - JMBMNC51ALU... |
|
|
|
 |
tuarek [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2006, 19:43
|
|
|
no to teraz zbaraniałem
mam dokładnie to samo czyli kopułka jest z "lewej" strony silnika a co się z tym wiąże przewody idą w prawo, no to powinienem mieć 8V według waszego rozumowania ale jak byk naklejka jest 12V (przecież chyba nikt nie nakleił sobie jej tak od siebie) a dodatkowo w dowodzie mam 60kw |
Ostatnio zmieniony przez tuarek 31-03-2006, 19:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-04-2006, 00:10
|
|
|
Ja stworzyłem sformułowanie "idą w prawo lub lewo", ale dotyczyło ono moich obserwacji silników 1,5 (4G15). Z mojej wiedzy silniki 1,3 (4G13) wszystkie miały 12 zaworów, chociaż bartek_nkm twierdzi że ma 8v więc do końca pewien nie jestem.
Także reguła ta sprawdza się na pewno w 1,5 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 01-04-2006, 11:14
|
|
|
tuarek napisał/a: | no to teraz zbaraniałem
mam dokładnie to samo czyli kopułka jest z "lewej" strony silnika a co się z tym wiąże przewody idą w prawo, no to powinienem mieć 8V według waszego rozumowania ale jak byk naklejka jest 12V (przecież chyba nikt nie nakleił sobie jej tak od siebie) a dodatkowo w dowodzie mam 60kw |
chodzi o to że przewody "idą" od świec do kopułki, dla 8V w prawo a dla 12V w lewo
Colty z 8V nie mają naklejki z liczbą zaworów (przynajmniej mój nie ma) |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 01-04-2006, 11:18
|
|
|
tomusn napisał/a: | Colty z 8V nie mają naklejki z liczbą zaworów (przynajmniej mój nie ma) |
"moj" tez nie ma |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 01-04-2006, 14:24
|
|
|
tuarek, to masz 12V i tyle |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 01-04-2006, 21:49
|
|
|
żeby było wszystko jasne:
silnik 1.5 8-zaworowy
silnik 1.5 12-zaworowy
 |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
endriu24 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-04-2006, 07:19
|
|
|
Dzięki Tomusn.
Już chyba wszystko wszystkim wyjaśniłeś.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Kryspian [Usunięty]
|
Wysłany: 03-08-2006, 10:30
|
|
|
Zawsze można zdjąć pokrywe zaworów, klucz 10, 2 minutki kręcenia i nie ma już najmniejszych wątpliwości, wszystko widać jak na dłoni |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 03-08-2006, 16:37
|
|
|
Taaaa, tylko weź pod uwagę to, że może zacząć lecieć olej i wtedy już będzie problem |
|
|
|
 |
|