 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zamknięty przez: mkm 05-07-2010, 15:01 |
custom COLT by pawela |
Autor |
Wiadomość |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-04-2008, 15:08 custom COLT by pawela
|
|
|
Jestem na forum i z moim misiakiem juz rok, ale jakos zapomnialem przedstawic swoje autko Posluze sie sie moim tematem z coltmania.pl , ktory bardzo sie rozróls, bo auto stale sie zmienia . OSTRZEGAM BEDZIE DLUGO
Od 1 lutego 2007 jestem szczesliwym uzytkownikem mojego malego Colcidelka. Autko kupilem z niemczech od znajomego, od ktorego moja rodzinka kupila juz czwarty samochod pod rzad (SEATY ronde, ibize, cordobe i teraz colcika).
Poszukiwania trwaly od listopada 2006 kiedy to sprzedalem motocykl i postanowilem przesiasc sie na 4 kolka. W gre wchodzily Colt, Ibiza, Civic, 323 P i F, ewentualnie Punto. Zakladalem ze autko musi miec przynajmniej 90KM i troche wyposazenia komfortowego bo 'golizn' nie uznaje . Po obejrzeniu kilku aut w polsce zalamalem sie jak daleko moze odbiegac opis z allegro od stanu faktycznego... W koncu uruchomilem ojcowskie kontakty i zaczely sie poszukiwania na bawarii gdzie ojciec mieszka. I po kilku Ibizach, Golfach III (o zgrozo ) i rodzynkach jak Lancia Delta czy Punto 6 Speed (swietna zabawka, ojciec mial kiedys, nawet 55KM przy 6 biegach sprawialo sporo frajdy) dowiedzialem sie ze znajomy Niemiec sprzedaje autko swojej corki - Miska Colta 1.6 16V a ze skuszony niezawodnoscia japonczykow najbardziej chcialem miec takiego bardzo mi sie to spodobalo. Elektryka szyb, lusterek, obrotomierz, welur, halogeny... Slowem wszystko co chcialem miec w swoim I aucie, no moze jeszcze marzylem o poduszcze i klimie
Szybki rzut oka na dane techniczne, forum MitsuManiakow itp. Same pochlebne opinie, 113KM jak dla mnie kosmos w tak lekkim aucie, spalanie w normie, wysoka niezawodnosc. Wszystko bylo super gdyby nie fakt ze dowiedzialem sie ze Colciak to... Automat...
Mialem dzien do namyslu bo na colta bylo sporo chetnych a znajomy byl ojcu gotowy spuscic sporo z ceny. W koncu sie zdecydowalem i po kilku dniach na podworko zawitalo piekne srebrne autko. Trzoszke poobcierane zderzaki, rysa na drzwiach. Stan techniczny perfekcyjny, zadnych stukow, pukow, zgrzytow, TUV sprzed 3 dni, NOWIUTKA SKRZYNIA BIEGOW . Z minusow to brak kilku plastkowych elementow we wnetrzu (z czasem juz wszystkom uzupelnilem, jest komplet schowkow itp )
Szybki instruktaz jazdy na automacie, runda na miasto i rozczarowanie... Gdzie te konie?? Odpowiedz przyszla kilka sekund pozniej gdy zobaczylem przycisk POWER obok hamulca recznego i poczekalem do 4000rpm. Autko zapiernicza do przodu jak glupie. Osiagi zmierzone to: 9,4s do setki, 215km/h i jeszcze szedl, na 1 wyciaga prawie 70, na 2 115, na 3 175 i na 4 215.
Tu fotka przy 205
Autko sprawuje sie swietnie, zadnych usterek, az sie nie chce wierzyc. NIC SIE NIGDY NIE POPSULO SAMO! (tylko manszeta drazka kierwniczego). W miedzy czasie odwiedzilo blacharza, gdzie przod zostal spasowany (mial miejskiego dzwona jeszcze w szkopii ale ucierpialy na szczescie tylko blotnik i zderzak, reszta ok,) rysa zostala, ale w wakacje pan w escorcie raczyl wgniesc mi drzwi, kiedy jechalem na spota,
a ostatnio miejscowe gnoje wgnietli troche dach... Tak tak zrobili sobie dysko na aucie... Natepnego dnia zalozylem alarm i wyprostowalem blache w miare mozliwosci, jednak blacharz i lakiernik jeszcze nieunikniony
Automat juz mi wcale nie przeszkadza bo jezdze glownie po miescie i skonczylo sie wachlowanie na rzecz relaxxxuuuu... Na trasie pedal to the metal i strzalka predkosciomierza chodzi niemal rowno z obrotomierzem
Z czasem zaczely sie modyfikacje i auto zmienilo sie nie do poznania. 30.02.2007podwojna koncowka wydechu, teraz ma ją z calym moim starym wydechcem kolega lesiooo.
16.03.2007 Felgi BBS, ktorych zreszta juz nie ma :
23.08.2007- upragniona lotka GTI:
17.11.2007 - zamontowalem rozporke przedniego zawieszenia PROSPORT. Roznica jest naprawde ogromna . Przez pierwsze 10km strzelala wrecz deska rozdzielcza, teraz wszystko sie ulozylo i jest cisza. W zakretach roznica jest po prostu kolosalna : przod przestal wyjezdzac na zewnatrz i naprawde lepiej wczodzi w zakret. W dodatku czuc ze Colciak prowadzi sie sztywniej. Naprawde poprawilo sie prowadzenie.
Rozporke zakladalem na podniesionej przedniej osi. Oczywiscie nie obylo sie bez przygod. Po nawierceniu dziur, dopasowaniu do kielichow i skreceniu rozporki okazalo sie ze brakuje ok 2 cm zeby zamknac maske... pocztkowo chcialem obrocic roporke 'do gory nogami' ale w koncu przesunalem 'pret' o ok 2,5 cm nizej. Teraz juz wsio gra. Swietnie wyglada i jeszcze lepiej sie sprawuje
04.01.2008 - na świeta sprawilem sobie prezent i kupilem od kamil'a (a jak sie okazalo eczesniej sprzedal mi go Hugo )sportowy tlumik MUGEN MINI. Pasuje super, wyglada swietnie i jeszcze lepiej brzmi. Do 3000 przyjemnie basowy, potem gardlowy dzwiek, a puszczeniu gazu towarzyszy efekciarskie strzelanie Nie jest przy tym specjalnie glosny, przynajmniej w srodku
A tutaj filmik jak to brzmi:
http://youtube.com/watch?v=aRAADpV5XbA
05.02.2008 - Wreszcie kupilem autoalarm. Jest ok, ma czujnik uderzeniowy, czujke otwartych drzwi, sterowanie oswietleniem wnetrza, i kilka innych bajerow. Montaz prosty nie byl, z pomoca przyszedl Kleju i teraz wsio dziala
27.02.2008 - dzis COLT dostal sportowe sprezyny H&R -35 przod i -30 tyl . Jak na razie jest blizej ziemi o 2 palce z czasem jeszcze siadzie. Nie zmianialem amortyzatorow bo maja raptem rok, a marcowy przeglad wykazal zw wszystkie maja sprawnosc w granicach 85%. (w ogole stwierdzili ze jak na 14 letnie auto to jest w doskonalym stanie technicznym ) W prowadzeniu roznica jest bardzo duza, zdecydowanie mniej sie wychyla, ciasniej wchodzi w luk, w zakretach jak gokart, na zmiane pasa wystarczy mocniejszy ruch kierwnica, auto nawet sie nie wychyli tylko grzecznie przeskoczy. komfort jazdy nieco ucierpial, ale w rozsadnych granicach. Przy
okazji naciagnalem rozporke.
17.03.2008 - dzis kupilem od maklakusa i zalozylem alufelgi TITAN 15, szerokosci 7,5 cala, i ET 30. Opony 195/50/15, ponoc sportowe. Niestety z racji nizszej zawiechy obieraly na kazdym dolku robiac 'fredzelki' na oponie wiec w sobote sklepalem ranty i jest spokoj. Kola sa teraz rowno z gorna powierzchnia blotnika, auto wyglada bardzo szeroko i nisko a trzymanie drogi? po prostu bajka!! Jest jeszcze lepiej!
i jak mowilem, wchodzilo 5 palcow, teraz wchodza 2 i to scisniete Smile
zrobilem tez zaprawaki na nadkolach, bo lakier nieco dostal po tylku poczas klepania rantow :/ Malowanie calosci nadwozia przewidziane na wakacje.
26.03.2008 - dzis dalem do przerobienia nabę do swojej kierownicy sportowej i oryginalna kierownice z Colta jako 'dawce' frezu.. Kupno nowej nie wchodzilo w gre bo kierownica i naba sa polaczone na 7 srub (wloska O.B.A.) a nie na stanadardowy rozstaw MOMO - 6. Pojutrze ma byc gotowa. Szkoda bylo mi jej sprzedawac, bo jest z prawdziwej skory, ma 32cm srednicy i kosztuje ok 100 euro
31.03.2008 - oto nowa kierownica:
Jest skorzana, gruba i sporo mniejsza od oryginalnej. Wreszcie przestalem zahaczac nogami o kierownice przy wsiadaniu i wysiadaniu Przez mniejsza srednice kreci sie troszke ciezej, ale dla mnie to lepiej bo na ori wspomaganie dziala za mocno i nie czulem auta przy wiekszych predkosciach i podczas zabawy na zakretach
31.03.2008 - zdjecie robione przez maklakusa, jako proba do budowy RIGa
Przy mojej jezdzie na ECO spala mi jakies 9-10 l w miescie ale na trasie spada do 6 l przy 90 i jakichs 6,5-7 przy 4 osobach i 120-140.
Zmian bedzie jeszcze troche, ale nie lubie rzucac slow na wiatr, wiec nie bede zapeszal, a po prostu informowal o efektach.
A i pominalem temat audio. Kazdy moze to przeczytac, a wolalbym zeby zostalo w aucie
Jesli wytrwaliscie to gratuluje, pozostala czesc tej przygody bedzie opisywana w odcinkach
pzdr, pawela
2010 dane aktualne
MITSUBISHI COLT 1.6 16V GLXi
(kupiłem absolutną serię, wszystkie modyfikacje robiłem sam)
MODEL:
1994, hatchback 3drzwiowy, CA4A
SILNIK:
benzynowy, 1597ccm, oznaczenie 4G92, moc seryjna 113KM
- obecnie 122KM i 149Nm
UKŁAD DOLOTOWY:
- przepustnica z 4G93 DOHC GTi
- kolektor dolotowy z 4G93 DOHC GTi
- stożkowy filtr powietrza w seryjnej puszcze
- adapter na przepływomierz
- doprowadzenie zimnego powietrza z dołu zderzaka
UKŁAD WYDECHOWY:
- pełny przelot 2"
- tłumik końcowy A'PEXi N1 replica, opalany
ELEKTRONIKA:
-autoalarm z czujnikiem wstrząsowym, czujnikami otwartych drzwi i klapy bagażnika i sterowaniem oświetlenia wnętrza
UKŁAD NAPĘDOWY:
- skrzynia biegów z Colta GTi, o krótkich przełożeniach
- short shifter
- sprzęgło AISIN 215mm
- koło zamachowe z GTi
- oryginalnie była automatyczna 4 biegowa skrzynia z trybami POWER i ECO
ZAWIESZENIE:
- sprężyny H&R -35 przód i -30 tył, II stopień utwardzenia, zielone
- amortyzatory KONI
- rozpórka przednich kielichów PROSPORT, przerobiona własnoręcznie z VW
UKŁAD HAMULCOWY:
- klocki Kashiyama
BODY-KIT:
- spoiler OEM z wersji GTi
- progi OEM z wersji CYBORG R
- dokładka przednia z Civika 6g
- czarna maska z laminatu (6kg)
- owiewki szyb bocznych OEM
- felgi aluminiowe 15" Mugen MF8 replica
- opony kierunkowe Kleber Hydraxer 195/50
- yellow fog lights
- białe boczne kierunkowskazy
- stickery
- sunstrip
- pomalowane na złoto zaciski i bębny hamulcowe
- poszerzone o ok 1,5 cm błotniki tylne i sklepane ranty tylne (inaczej nie mieściły się koła)
ŚRODEK:
- włoska, skórzana kierownica sportowa O.B.A. (32cm) + dostosowana do frezu mitsu naba
- fotele sportowe z wersji GTi
- kanapa tylna z GTi
- nakładki na pedały SPARCO
- gałka zmiany biegów RALLIART
CAR-AUDIO:
- pięknie gra
INNE:
- kilka mniej istotnych pierdółek poprawiających mi humor
MOC: 122KM i 149Nm
W PLANIE:
lans
ZDJECIA:
2010:
2009:
a żeby było widać włożoną pracę zamieszczam fotki mojego CA0 zrobione kilka dni po zakupie:
 |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez pawela 12-03-2010, 19:38, w całości zmieniany 18 razy |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 06-04-2008, 21:05
|
|
|
Super bryka stary. A już myślałem, że tutaj na mitsumaniakach nie pochwalisz się swoim cudeńkiem |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-04-2008, 00:58
|
|
|
pawela napisał/a: | przy 4 osobach |
Na tych nowych felgach też tyle osób wozisz
No to czekam(y) na cd.... |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
maklakus
Mitsumaniak

Auto: 200sx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Cze 2006 Posty: 378 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-04-2008, 07:38
|
|
|
n o n o ... w końcu się doczekałem opisu twojego Colcika .
ja dodam od siebie tylko tyle... w autko zostało włożone sporo kaski -> jest dopracowane naprawdę nieżle -> a serca 4 razy więcej aż Pawła kobieta narzeka że colcik ważniejszy od niej hehehe [sorki Paweł;)]... to obrazuje jak auto zostało dopieszczone ... a co najlepsze to jeszcze nie koniec... modyfikacji z tego co wiem ...
Ps. ja też dołożyłem serducha kawałek do tego autka... a mianowicie felgo z mojego byłego CAO 4WD.... aż łezka się w oku kręci ....
3mam kciuki z kolejne mody |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-04-2008, 10:52
|
|
|
londolut napisał/a: | Super bryka stary. A już myślałem, że tutaj na mitsumaniakach nie pochwalisz się swoim cudeńkiem |
hehe, skoro ty pokazales swoje malenstwo to i ja sie odwazylem
Marcin-Krak napisał/a: | pawela napisał/a: | przy 4 osobach |
Na tych nowych felgach też tyle osób wozisz
No to czekam(y) na cd.... |
jak na razie 1 (slownie: raz ) musialem przywiezc trzezwych inaczej rodzicow i brata ze swiat mysle o wywaleniu kanapy, ale do tego musze miec ciemne szyby z tylu, inaczej nastepnego dnia nie nie bede mial w nim nic co dalo sie wyciagnac... A srednio przepadam za przyciemnianiem.
maklakus napisał/a: | n o n o ... w końcu się doczekałem opisu twojego Colcika .
ja dodam od siebie tylko tyle... w autko zostało włożone sporo kaski -> jest dopracowane naprawdę nieżle -> a serca 4 razy więcej aż Pawła kobieta narzeka że colcik ważniejszy od niej hehehe [sorki Paweł;)]... to obrazuje jak auto zostało dopieszczone ... a co najlepsze to jeszcze nie koniec... modyfikacji z tego co wiem ...
Ps. ja też dołożyłem serducha kawałek do tego autka... a mianowicie felgo z mojego byłego CAO 4WD.... aż łezka się w oku kręci ....
3mam kciuki z kolejne mody |
dzieki michas, no fakt, wybor jest ciezki, ale trzymajmy sie wersji oficjalnej
BTW, juz Ty najlepiej wiesz, co sie szykuje na lato
CDN... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21935 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-04-2008, 12:22
|
|
|
Mój tłumik . Fajny, co? |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-04-2008, 12:48
|
|
|
Hugo napisał/a: | Mój tłumik . Fajny, co? |
Fajny? Swietny
BTW Czy wam tez tak dziwnie wyswietla pierwszy post, ze zdania rozciagniete, a pod ostatnimi slowami dluuuuuuga przerwa...? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21935 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-04-2008, 13:48
|
|
|
pawela napisał/a: | BTW Czy wam tez tak dziwnie wyswietla pierwszy post, ze zdania rozciagniete, a pod ostatnimi slowami dluuuuuuga przerwa...? | Mi nie. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 07-04-2008, 14:14
|
|
|
pawela napisał/a: | juz Ty najlepiej wiesz, co sie szykuje na lato | Nie trzymaj nas w niepewności
pawela napisał/a: | Czy wam tez tak dziwnie wyswietla pierwszy post, ze zdania rozciagniete, a pod ostatnimi slowami dluuuuuuga przerwa...? | Tak, chyba coś namieszałeś albo fotki popsuły ład na stronie |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-04-2008, 10:46
|
|
|
londolut napisał/a: | pawela napisał/a: | juz Ty najlepiej wiesz, co sie szykuje na lato | Nie trzymaj nas w niepewności |
Obiecalem, nic nie powiem, z czasem sami zobaczycie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 08-04-2008, 21:31
|
|
|
wszystko cacy ale ja wolę się relaksować zmieniając biegi łapką przykro się naprawde robi jak czyta ile ktoś wkłada w auto a potem jakies morony robią na nim potańcówkę |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10-04-2008, 20:39
|
|
|
Jogurt napisał/a: | wszystko cacy ale ja wolę się relaksować zmieniając biegi łapką | \
W tym kierunku mam pewien plan, znalazlem w niemczech kilka jezdzacych CA4A za 200-300euro. Mysle o sprowadzeniu na dawce skrzyni i calego osprzetu. Nie ukrywam, jest pomysl wlozenia w moje CA0 manuala...
Jogurt napisał/a: | przykro się naprawde robi jak czyta ile ktoś wkłada w auto a potem jakies morony robią na nim potańcówkę |
heh niestety, przezylem to na wlasnej skorze... kazdy z sasiadow, i wielu przyjezdnych rowniez... a wydaje sie ze centrum miasta, spokojne miejsce... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 11-04-2008, 23:00
|
|
|
300 ojro to sie nie ma co zastanawiać. zrobisz swapa, a za cześci jeszcze na + wyjdziesz. ja pomysł popieram ręcami i nogami. |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 11-04-2008, 23:38
|
|
|
pawela napisał/a: | znalazlem w niemczech kilka jezdzacych CA4A za 200-300euro. Mysle o sprowadzeniu na dawce skrzyni i calego osprzetu | Bierz Jogurt napisał/a: | pomysł popieram ręcami i nogami. | I ja, to jest jeden z lepszych planów |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-04-2008, 12:24
|
|
|
w piatek postanowilem dokladniej poznac granice przyczepnosci na nowej zawiesze i kolach :
http://www.youtube.com/watch?v=YS7juc5dAy4
moze mnie Hubcio za to nie zbanuje |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|