Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
05-07-2010, 15:01
custom COLT by pawela
Autor Wiadomość
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-04-2008, 15:08   custom COLT by pawela

Jestem na forum i z moim misiakiem juz rok, ale jakos zapomnialem przedstawic swoje autko :P Posluze sie sie moim tematem z coltmania.pl , ktory bardzo sie rozróls, bo auto stale sie zmienia ;) . OSTRZEGAM BEDZIE DLUGO :)
Od 1 lutego 2007 jestem szczesliwym uzytkownikem mojego malego Colcidelka. Autko kupilem z niemczech od znajomego, od ktorego moja rodzinka kupila juz czwarty samochod pod rzad (SEATY ronde, ibize, cordobe i teraz colcika).

Poszukiwania trwaly od listopada 2006 kiedy to sprzedalem motocykl i postanowilem przesiasc sie na 4 kolka. W gre wchodzily Colt, Ibiza, Civic, 323 P i F, ewentualnie Punto. Zakladalem ze autko musi miec przynajmniej 90KM i troche wyposazenia komfortowego bo 'golizn' nie uznaje ;) . Po obejrzeniu kilku aut w polsce zalamalem sie jak daleko moze odbiegac opis z allegro od stanu faktycznego... W koncu uruchomilem ojcowskie kontakty i zaczely sie poszukiwania na bawarii gdzie ojciec mieszka. I po kilku Ibizach, Golfach III (o zgrozo :? ) i rodzynkach jak Lancia Delta czy Punto 6 Speed (swietna zabawka, ojciec mial kiedys, nawet 55KM przy 6 biegach sprawialo sporo frajdy) dowiedzialem sie ze znajomy Niemiec sprzedaje autko swojej corki - Miska Colta 1.6 16V :biggrin: a ze skuszony niezawodnoscia japonczykow najbardziej chcialem miec takiego bardzo mi sie to spodobalo. Elektryka szyb, lusterek, obrotomierz, welur, halogeny... Slowem wszystko co chcialem miec w swoim I aucie, no moze jeszcze marzylem o poduszcze i klimie :wink:

Szybki rzut oka na dane techniczne, forum MitsuManiakow ;) itp. Same pochlebne opinie, 113KM jak dla mnie kosmos w tak lekkim aucie, spalanie w normie, wysoka niezawodnosc. Wszystko bylo super gdyby nie fakt ze dowiedzialem sie ze Colciak to... Automat...

Mialem dzien do namyslu bo na colta bylo sporo chetnych a znajomy byl ojcu gotowy spuscic sporo z ceny. W koncu sie zdecydowalem i po kilku dniach na podworko zawitalo piekne srebrne autko. Trzoszke poobcierane zderzaki, rysa na drzwiach. Stan techniczny perfekcyjny, zadnych stukow, pukow, zgrzytow, TUV sprzed 3 dni, NOWIUTKA SKRZYNIA BIEGOW :shock: . Z minusow to brak kilku plastkowych elementow we wnetrzu (z czasem juz wszystkom uzupelnilem, jest komplet schowkow itp :) )

Szybki instruktaz jazdy na automacie, runda na miasto i rozczarowanie... Gdzie te konie?? Odpowiedz przyszla kilka sekund pozniej gdy zobaczylem przycisk POWER obok hamulca recznego i poczekalem do 4000rpm. Autko zapiernicza do przodu jak glupie. Osiagi zmierzone to: 9,4s do setki, 215km/h i jeszcze szedl, na 1 wyciaga prawie 70, na 2 115, na 3 175 i na 4 215.
Tu fotka przy 205 ;)



Autko sprawuje sie swietnie, zadnych usterek, az sie nie chce wierzyc. NIC SIE NIGDY NIE POPSULO SAMO! (tylko manszeta drazka kierwniczego). W miedzy czasie odwiedzilo blacharza, gdzie przod zostal spasowany (mial miejskiego dzwona jeszcze w szkopii ale ucierpialy na szczescie tylko blotnik i zderzak, reszta ok,) rysa zostala, ale w wakacje pan w escorcie raczyl wgniesc mi drzwi, kiedy jechalem na spota,

a ostatnio miejscowe gnoje wgnietli troche dach... Tak tak zrobili sobie dysko na aucie... Natepnego dnia zalozylem alarm i wyprostowalem blache w miare mozliwosci, jednak blacharz i lakiernik jeszcze nieunikniony :evil:

Automat juz mi wcale nie przeszkadza bo jezdze glownie po miescie i skonczylo sie wachlowanie na rzecz relaxxxuuuu... :wink: Na trasie pedal to the metal i strzalka predkosciomierza chodzi niemal rowno z obrotomierzem ;)

Z czasem zaczely sie modyfikacje i auto zmienilo sie nie do poznania. 30.02.2007podwojna koncowka wydechu, teraz ma ją z calym moim starym wydechcem kolega lesiooo.

16.03.2007 Felgi BBS, ktorych zreszta juz nie ma :



23.08.2007- upragniona lotka GTI:



17.11.2007 - zamontowalem rozporke przedniego zawieszenia PROSPORT. Roznica jest naprawde ogromna :shock: . Przez pierwsze 10km strzelala wrecz deska rozdzielcza, teraz wszystko sie ulozylo i jest cisza. W zakretach roznica jest po prostu kolosalna :!: : przod przestal wyjezdzac na zewnatrz i naprawde lepiej wczodzi w zakret. W dodatku czuc ze Colciak prowadzi sie sztywniej. Naprawde poprawilo sie prowadzenie.



Rozporke zakladalem na podniesionej przedniej osi. Oczywiscie nie obylo sie bez przygod. Po nawierceniu dziur, dopasowaniu do kielichow i skreceniu rozporki okazalo sie ze brakuje ok 2 cm zeby zamknac maske... :? pocztkowo chcialem obrocic roporke 'do gory nogami' ale w koncu przesunalem 'pret' o ok 2,5 cm nizej. Teraz juz wsio gra. Swietnie wyglada i jeszcze lepiej sie sprawuje ;)

04.01.2008 - na świeta sprawilem sobie prezent i kupilem od kamil'a (a jak sie okazalo eczesniej sprzedal mi go Hugo ;) )sportowy tlumik MUGEN MINI. Pasuje super, wyglada swietnie i jeszcze lepiej brzmi. Do 3000 przyjemnie basowy, potem gardlowy dzwiek, a puszczeniu gazu towarzyszy efekciarskie strzelanie :D Nie jest przy tym specjalnie glosny, przynajmniej w srodku






A tutaj filmik jak to brzmi:
http://youtube.com/watch?v=aRAADpV5XbA

05.02.2008 - Wreszcie kupilem autoalarm. Jest ok, ma czujnik uderzeniowy, czujke otwartych drzwi, sterowanie oswietleniem wnetrza, i kilka innych bajerow. Montaz prosty nie byl, z pomoca przyszedl Kleju i teraz wsio dziala ;)

27.02.2008 - dzis COLT dostal sportowe sprezyny H&R -35 przod i -30 tyl :D . Jak na razie jest blizej ziemi o 2 palce :P z czasem jeszcze siadzie. Nie zmianialem amortyzatorow bo maja raptem rok, a marcowy przeglad wykazal zw wszystkie maja sprawnosc w granicach 85%. (w ogole stwierdzili ze jak na 14 letnie auto to jest w doskonalym stanie technicznym :D ) W prowadzeniu roznica jest bardzo duza, zdecydowanie mniej sie wychyla, ciasniej wchodzi w luk, w zakretach jak gokart, na zmiane pasa wystarczy mocniejszy ruch kierwnica, auto nawet sie nie wychyli tylko grzecznie przeskoczy. komfort jazdy nieco ucierpial, ale w rozsadnych granicach. Przy
okazji naciagnalem rozporke.

17.03.2008 - dzis kupilem od maklakusa i zalozylem alufelgi TITAN 15, szerokosci 7,5 cala, i ET 30. Opony 195/50/15, ponoc sportowe. Niestety z racji nizszej zawiechy obieraly na kazdym dolku robiac 'fredzelki' na oponie wiec w sobote sklepalem ranty i jest spokoj. Kola sa teraz rowno z gorna powierzchnia blotnika, auto wyglada bardzo szeroko i nisko 8) a trzymanie drogi? po prostu bajka!! Jest jeszcze lepiej!





i jak mowilem, wchodzilo 5 palcow, teraz wchodza 2 i to scisniete Smile

zrobilem tez zaprawaki na nadkolach, bo lakier nieco dostal po tylku poczas klepania rantow :/ Malowanie calosci nadwozia przewidziane na wakacje.

26.03.2008 - dzis dalem do przerobienia nabę do swojej kierownicy sportowej i oryginalna kierownice z Colta jako 'dawce' frezu.. Kupno nowej nie wchodzilo w gre bo kierownica i naba sa polaczone na 7 srub (wloska O.B.A.) a nie na stanadardowy rozstaw MOMO - 6. Pojutrze ma byc gotowa. Szkoda bylo mi jej sprzedawac, bo jest z prawdziwej skory, ma 32cm srednicy i kosztuje ok 100 euro :)

31.03.2008 - oto nowa kierownica:


Jest skorzana, gruba :D i sporo mniejsza od oryginalnej. Wreszcie przestalem zahaczac nogami o kierownice przy wsiadaniu i wysiadaniu :P Przez mniejsza srednice kreci sie troszke ciezej, ale dla mnie to lepiej bo na ori wspomaganie dziala za mocno i nie czulem auta przy wiekszych predkosciach i podczas zabawy na zakretach ;)

31.03.2008 - zdjecie robione przez maklakusa, jako proba do budowy RIGa ;)



Przy mojej jezdzie na ECO spala mi jakies 9-10 l w miescie ale na trasie spada do 6 l przy 90 i jakichs 6,5-7 przy 4 osobach i 120-140.

Zmian bedzie jeszcze troche, ale nie lubie rzucac slow na wiatr, wiec nie bede zapeszal, a po prostu informowal o efektach.

A i pominalem temat audio. Kazdy moze to przeczytac, a wolalbym zeby zostalo w aucie ;)

Jesli wytrwaliscie to gratuluje, pozostala czesc tej przygody bedzie opisywana w odcinkach :)

pzdr, pawela

2010 dane aktualne

MITSUBISHI COLT 1.6 16V GLXi

(kupiłem absolutną serię, wszystkie modyfikacje robiłem sam)

MODEL:
1994, hatchback 3drzwiowy, CA4A

SILNIK:
benzynowy, 1597ccm, oznaczenie 4G92, moc seryjna 113KM
- obecnie 122KM i 149Nm

UKŁAD DOLOTOWY:
- przepustnica z 4G93 DOHC GTi
- kolektor dolotowy z 4G93 DOHC GTi
- stożkowy filtr powietrza w seryjnej puszcze
- adapter na przepływomierz
- doprowadzenie zimnego powietrza z dołu zderzaka

UKŁAD WYDECHOWY:
- pełny przelot 2"
- tłumik końcowy A'PEXi N1 replica, opalany

ELEKTRONIKA:
-autoalarm z czujnikiem wstrząsowym, czujnikami otwartych drzwi i klapy bagażnika i sterowaniem oświetlenia wnętrza

UKŁAD NAPĘDOWY:
- skrzynia biegów z Colta GTi, o krótkich przełożeniach
- short shifter
- sprzęgło AISIN 215mm
- koło zamachowe z GTi
- oryginalnie była automatyczna 4 biegowa skrzynia z trybami POWER i ECO

ZAWIESZENIE:
- sprężyny H&R -35 przód i -30 tył, II stopień utwardzenia, zielone
- amortyzatory KONI
- rozpórka przednich kielichów PROSPORT, przerobiona własnoręcznie z VW

UKŁAD HAMULCOWY:
- klocki Kashiyama

BODY-KIT:
- spoiler OEM z wersji GTi
- progi OEM z wersji CYBORG R
- dokładka przednia z Civika 6g
- czarna maska z laminatu (6kg)
- owiewki szyb bocznych OEM
- felgi aluminiowe 15" Mugen MF8 replica
- opony kierunkowe Kleber Hydraxer 195/50
- yellow fog lights
- białe boczne kierunkowskazy
- stickery
- sunstrip
- pomalowane na złoto zaciski i bębny hamulcowe
- poszerzone o ok 1,5 cm błotniki tylne i sklepane ranty tylne (inaczej nie mieściły się koła)


ŚRODEK:
- włoska, skórzana kierownica sportowa O.B.A. (32cm) + dostosowana do frezu mitsu naba
- fotele sportowe z wersji GTi
- kanapa tylna z GTi
- nakładki na pedały SPARCO
- gałka zmiany biegów RALLIART

CAR-AUDIO
:
- pięknie gra

INNE:
- kilka mniej istotnych pierdółek poprawiających mi humor ;)

MOC: 122KM i 149Nm

W PLANIE:
lans :P


ZDJECIA:

2010:










2009:














a żeby było widać włożoną pracę zamieszczam fotki mojego CA0 zrobione kilka dni po zakupie:


_________________
Ostatnio zmieniony przez pawela 12-03-2010, 19:38, w całości zmieniany 18 razy  
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 06-04-2008, 21:05   

Super bryka stary. A już myślałem, że tutaj na mitsumaniakach nie pochwalisz się swoim cudeńkiem ;)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-04-2008, 00:58   

pawela napisał/a:
przy 4 osobach

Na tych nowych felgach też tyle osób wozisz :?: :roll:

No to czekam(y) na cd....
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
maklakus 
Mitsumaniak


Auto: 200sx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 378
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-04-2008, 07:38   

n o n o ... w końcu się doczekałem opisu twojego Colcika :) .

ja dodam od siebie tylko tyle... w autko zostało włożone sporo kaski -> jest dopracowane naprawdę nieżle -> a serca 4 razy więcej aż Pawła kobieta narzeka że colcik ważniejszy od niej hehehe [sorki Paweł;)]... to obrazuje jak auto zostało dopieszczone ... a co najlepsze to jeszcze nie koniec... modyfikacji z tego co wiem ;) ...

Ps. ja też dołożyłem serducha kawałek do tego autka... a mianowicie felgo z mojego byłego CAO 4WD.... aż łezka się w oku kręci ....

3mam kciuki z kolejne mody ;)
 
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-04-2008, 10:52   

londolut napisał/a:
Super bryka stary. A już myślałem, że tutaj na mitsumaniakach nie pochwalisz się swoim cudeńkiem ;)


hehe, skoro ty pokazales swoje malenstwo to i ja sie odwazylem ;)


Marcin-Krak napisał/a:
pawela napisał/a:
przy 4 osobach

Na tych nowych felgach też tyle osób wozisz :?: :roll:

No to czekam(y) na cd....


jak na razie 1 (slownie: raz :) ) musialem przywiezc trzezwych inaczej rodzicow i brata ze swiat ;) mysle o wywaleniu kanapy, ale do tego musze miec ciemne szyby z tylu, inaczej nastepnego dnia nie nie bede mial w nim nic co dalo sie wyciagnac... A srednio przepadam za przyciemnianiem.


maklakus napisał/a:
n o n o ... w końcu się doczekałem opisu twojego Colcika :) .

ja dodam od siebie tylko tyle... w autko zostało włożone sporo kaski -> jest dopracowane naprawdę nieżle -> a serca 4 razy więcej aż Pawła kobieta narzeka że colcik ważniejszy od niej hehehe [sorki Paweł;)]... to obrazuje jak auto zostało dopieszczone ... a co najlepsze to jeszcze nie koniec... modyfikacji z tego co wiem ;) ...

Ps. ja też dołożyłem serducha kawałek do tego autka... a mianowicie felgo z mojego byłego CAO 4WD.... aż łezka się w oku kręci ....

3mam kciuki z kolejne mody ;)


dzieki michas, no fakt, wybor jest ciezki, ale trzymajmy sie wersji oficjalnej :D

BTW, juz Ty najlepiej wiesz, co sie szykuje na lato :twisted:

CDN...
_________________
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21935
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-04-2008, 12:22   

Mój tłumik :mrgreen: . Fajny, co?
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-04-2008, 12:48   

Hugo napisał/a:
Mój tłumik :mrgreen: . Fajny, co?


Fajny? Swietny :D

BTW Czy wam tez tak dziwnie wyswietla pierwszy post, ze zdania rozciagniete, a pod ostatnimi slowami dluuuuuuga przerwa...?
_________________
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21935
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-04-2008, 13:48   

pawela napisał/a:
BTW Czy wam tez tak dziwnie wyswietla pierwszy post, ze zdania rozciagniete, a pod ostatnimi slowami dluuuuuuga przerwa...?
Mi nie.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 07-04-2008, 14:14   

pawela napisał/a:
juz Ty najlepiej wiesz, co sie szykuje na lato :twisted:
Nie trzymaj nas w niepewności :twisted:
pawela napisał/a:
Czy wam tez tak dziwnie wyswietla pierwszy post, ze zdania rozciagniete, a pod ostatnimi slowami dluuuuuuga przerwa...?
Tak, chyba coś namieszałeś albo fotki popsuły ład na stronie ;)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-04-2008, 10:46   

londolut napisał/a:
pawela napisał/a:
juz Ty najlepiej wiesz, co sie szykuje na lato :twisted:
Nie trzymaj nas w niepewności :twisted:


Obiecalem, nic nie powiem, z czasem sami zobaczycie ;)
_________________
 
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 08-04-2008, 21:31   

wszystko cacy ale ja wolę się relaksować zmieniając biegi łapką :D przykro się naprawde robi jak czyta ile ktoś wkłada w auto a potem jakies morony robią na nim potańcówkę :(
_________________
CA0
Galant II
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-04-2008, 20:39   

Jogurt napisał/a:
wszystko cacy ale ja wolę się relaksować zmieniając biegi łapką :D
\
W tym kierunku mam pewien plan, znalazlem w niemczech kilka jezdzacych CA4A za 200-300euro. Mysle o sprowadzeniu na dawce skrzyni i calego osprzetu. Nie ukrywam, jest pomysl wlozenia w moje CA0 manuala... ;)
Jogurt napisał/a:
przykro się naprawde robi jak czyta ile ktoś wkłada w auto a potem jakies morony robią na nim potańcówkę :(

heh niestety, przezylem to na wlasnej skorze... kazdy z sasiadow, i wielu przyjezdnych rowniez... a wydaje sie ze centrum miasta, spokojne miejsce...
_________________
 
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 11-04-2008, 23:00   

300 ojro to sie nie ma co zastanawiać. zrobisz swapa, a za cześci jeszcze na + wyjdziesz. ja pomysł popieram ręcami i nogami.
_________________
CA0
Galant II
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 11-04-2008, 23:38   

pawela napisał/a:
znalazlem w niemczech kilka jezdzacych CA4A za 200-300euro. Mysle o sprowadzeniu na dawce skrzyni i calego osprzetu
Bierz :)
Jogurt napisał/a:
pomysł popieram ręcami i nogami.
I ja, to jest jeden z lepszych planów :D
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-04-2008, 12:24   

w piatek postanowilem dokladniej poznac granice przyczepnosci na nowej zawiesze i kolach ;) :

http://www.youtube.com/watch?v=YS7juc5dAy4

moze mnie Hubcio za to nie zbanuje :lol:
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.