Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
16-09-2007, 13:46
[CJ1A 1.3] Ulubiona kontrolka CE
Autor Wiadomość
pyzula
[Usunięty]

  Wysłany: 12-04-2006, 20:22   [CJ1A 1.3] Ulubiona kontrolka CE

Wiem że coś na temat tego już tu było pisane ale mam ogromną prośbę czy ktoś mi powie co sie dzieje jak się świeci CE?
Z tego powodu wymieniana była juz sonda i to dwa razy :evil: jakiś czujnik... i jak sie świeci tak się świeci... mój mechanik nie ma pomysłu co to może być...chociaż zauważyliśmy jedną prawidłowość po jego grzebaniu i "wyłączeniu" drażniącej kontrolki ta zapala się najczęściej prz podjazdach pod większe górki albo jak za mocno depne na gaz...

Wielkie dzięki jeśli ktoś mi pomoże

a i nie wiem czy to może być istotne ale zadarza mu się byc mułowaty i zupełnie nie przyspiesza a potem wszystko jest już dobrze
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 16-09-2007, 13:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-04-2006, 21:00   

Musisz sprawdzić błędy - ECU w miarę precyzyjnie wskazuje, gdzie go boli. Zależnie od tego, jakie masz auto, są różne metody na sprawdzenie i lokalizację przyczyny błędu. Krótko o tym masz napisane na mojej WWW w dziale naprawczo-regulacyjnym, w temacie o błędach ECU. W starszych autach problemem może być samo ECU - z powodu wylewania kondensatorów.

Edit - słabnięcie silnika może być wtedy normalne - w czasie pracy w trybie awaryjnym (nie w każdym przypadku) ECU tak nim steruje, by nie mógł osiągnąć mocy znamionowej.
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 12-04-2006, 21:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pyzula
[Usunięty]

Wysłany: 13-04-2006, 11:01   

Przy sprawdzaniu będów pokazał się najpierw napis brak kodu błędu a potem pojawiło sie "sensor"
Co to może oznaczać??
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 13-04-2006, 11:18   

a czym sprawdzane? w jakimś warsztacie?
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-04-2006, 11:44   

Jaki sensor? Powinien być wymieniony z nazwy lub z kodu. Jeśli CE się świeci(ło) to kod błędu jest przechowywany do momentu resetu (czyli np. odłączenia akumulatora).

Pyzula - domyślam się, że masz Colta, ale jakiego? Wpisz sobie gdzieś do danych, to będzie łatwiej pomagać.
 
 
pyzula
[Usunięty]

Wysłany: 13-04-2006, 15:10   

Już wpisałam kilka danych o moim Colciku...

a ten napis "sensor" pojawił się na komputerku podpiętym u mechanika w warsztacie (BOSCH) nic więcej się nie pojawiło...
Ostatnio zmieniony przez pyzula 13-04-2006, 15:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-04-2006, 15:48   

Czyli nie podpięli dedykowanego komputera, lecz jakiś uniwersalny.
Natomiast w CJx masz OBDII - odczyt błędów robisz podpinając pin nr 1 tego złącza (będzie pod kierownicą - 16 pinowe) z masą. Przekręcasz kluczyk na ON i kontrolka CE zaczyna mrugać. Liczysz mrugnięcia zgodnie z zasadą opisaną na mojej WWW - jak przedstawisz co wymrygało, to będziemy wiedzieli co nawala. Czekam na rezultaty.
 
 
sruba 
m3m&mitsumaniak
football is a drug

Auto: Toyota Auris II TS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5702
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 23-04-2006, 21:23   

moj misiek ze wzgledu na liczne "przedmuchy", dziurki, itd. do najcichszych nie nalezal. w dniu wczorajszym efekt dzwiekowy przeobrazil sie ze stanu pseudosportowego na jawnie dziurawy... brak (wydmuchana) uszczelka na flanszy, dziurawy (i to juz chyba mocno, nie zagladalem :lol: ) lacznik elastyczny daja efekt sportowego traktora. nie ma juz nieczulych na dzwiek mojego miska przechodniow - przy gwaltownym przyspieszaniu huk jest tak duzy, ze kazdy odwraca sie szukajac zrodla dzwieku...

ale tak naprawde, to to wszystko, to pikus...

dzisiaj rano zapalil sie check engine. zresetowalem go akumulatorem - pomoglo na kilka minut/kilometrow...

zastanawia mnie czy dziurawy wydech (potencjalne bledne odczyty z sondy lambda - jakis zasys lewego powietrza przez dziurwawy uklad wydechowy) moga byc przyczyna zaswiecenia sie tej niemilej lampki ?

silnik pracuje rowno, nie ma problemu z odpalaniem, przyspiesza jak nalezy...
jest jak bylo, tyle, ze lampka sie pali.
no i jest duuuuuuzo glosniej of coz 8)
_________________
Ostatnio zmieniony przez sruba 23-04-2006, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-04-2006, 22:57   

Nie dostaje wszystkich spalin bo spieprzają bokiem. Więc sonda szaleje i jej odczyty również, ECU leje paliwem (drogim coraz droższym) jak głupie a Tobie powiększa sie deficyt budżetowy...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-04-2006, 09:03   

Problem dziurawego wydechu jest odwrotny - nie uciekajace spaliny, tylko zasysane powietrze do wydechu....Ktore lambda odczytuje jako zbyt mala dawka paliwa..... ECU dolewa a tlen jest nadal.....dolewa na maxa, dalej jest tlen, wiec widzisz to jako CE.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-04-2006, 09:04   

Krzyżak napisał/a:
odczyt błędów robisz podpinając pin nr 1 tego złącza (będzie pod kierownicą - 16 pinowe) z masą. Przekręcasz kluczyk na ON i kontrolka CE zaczyna mrugać. Liczysz mrugnięcia zgodnie z zasadą opisaną na mojej WWW - jak przedstawisz co wymrygało, to będziemy wiedzieli co nawala.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 24-04-2006, 11:57   

mówiąc o dziurawym wydechu, co mamy na myśli? przecież SL siedzi w kolektorze, to może być tak, że w kolektorze są dziury i ten tlen/powietrze wpada?

do Sruba
Proponuję odczyt błędów, albo datalogging: http://mmcdlogger.sourceforge.net/ wtedy odczyt parametrów lambdy O2R (dobre jak 0.2-0.8) i potem jej współczynników korekcyjnych FTO2 (dobry jak się waha ok 100%) i potem współczynników korekcyjnych dawki paliwa FTR i będziesz coś wiedział (znaczy że Ci sonda niedomaga, albo coś innego).

To rozwiązanie dla Mitsubishi z lat 1988-1994 z silnikami wtryskowymi, w CA0 powinno to jeszcze działać.
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2006, 12:34   

Tomek - w CA0 lambda siedzi albo przed albo za łączanikiem elastycznym (nie pamiętam w tej chwilli), ale na pewno za kolektorem.
 
 
sruba 
m3m&mitsumaniak
football is a drug

Auto: Toyota Auris II TS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5702
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 24-04-2006, 15:45   

w weekend przymierzam sie do uszczelnienia ukladu wydechowego.
nie mam zadnego przyrzadu zeby zmierzyc "pikania" diod/kontrolek.
dzisiaj jadac do pracy zdeka miska przycisnalem i CE zgaslo :lol:
oczywiscie tak czy siak chcialbym to wszystko obadac, ale... moze jakiegos spota w dlugi weekend skrecimy i wtedy ? Darek jak sie na to zapatrujesz ?
_________________
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-04-2006, 19:20   

Nie wiem jak w weekend, ale w środku tyg. jestem na Malborskiej w Gdańsku, albo w Gdyni w pracy - między 9 a 17. Może wtedy dasz radę? Znajdziesz pewnie jakiś kabel, żeby do masy odpowienio podłączyć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.