 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wymiana oleju 1.9 DID |
Autor |
Wiadomość |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 28-04-2008, 09:41 Wymiana oleju 1.9 DID
|
|
|
Mam zamiar pomiędzy przeglądami wymienić sobie olej w swoim Spejsie - silnik 1.9 DI-D.
Nie bardzo mam czas aby zdążyć po pracy umawiać się w jakimś warsztacie a za chwilę długi weekend dlatego wpadłem na pomysł, że zrobię to sam. A że dawno już nie robiłem tego typu rzeczy to podpowiedzcie mi czy w ten sposób będzie dobrze:
- silnik ciepły (poczekać chwilę aż olej zleje się do miski)
- odkręcić korek z miski
- zlać olej
- odkręcić stary filtr
- zakręcić korek w misce
- przykręcić nowy filtr
- wlać świeży olej
- zmierzyć na bagnecie poziom i uzupełnić
Czy tak będzie dobrze? |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 28-04-2008, 11:47
|
|
|
Ja bym na twoim miejscu najpierw odkręcił wlew oleju, żeby szybciej zlatywał. Do tego filtr możesz odkręcić już po chwili żeby zlatywał jeszcze szybciej.
Nie zapomnij posmarować uszczelki nowego filtra olejem, żeby dobrze się ułożyła.
Z narzędzi może być potrzebny klucz do filtrów (taki z łańcuszkiem) oprócz nasadki we właściwym rozmiarze.
Pozwól olejowi dłużej zlatywać, to więcej syfu wyleci i następny olej będzie dłużej czysty.
Nie wiem jak w misiu, ale we francuzach na korku spustowym jest taka miedziana podkładka, która służy jako uszczelka. Ona jest JEDNORAZOWA.
Po zalaniu oleju odpal silnik na paredzesiąt sekund i po z gaszeniu odczekaj chwilę, a dopiero potem sprawdź olej.
To by było chyba wszystko. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
|
|