Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju 1.9 DID
Autor Wiadomość
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 28-04-2008, 09:41   Wymiana oleju 1.9 DID

Mam zamiar pomiędzy przeglądami wymienić sobie olej w swoim Spejsie - silnik 1.9 DI-D.
Nie bardzo mam czas aby zdążyć po pracy umawiać się w jakimś warsztacie a za chwilę długi weekend dlatego wpadłem na pomysł, że zrobię to sam. A że dawno już nie robiłem tego typu rzeczy to podpowiedzcie mi czy w ten sposób będzie dobrze:
- silnik ciepły (poczekać chwilę aż olej zleje się do miski)
- odkręcić korek z miski
- zlać olej
- odkręcić stary filtr
- zakręcić korek w misce
- przykręcić nowy filtr
- wlać świeży olej
- zmierzyć na bagnecie poziom i uzupełnić

Czy tak będzie dobrze?
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 28-04-2008, 11:47   

Ja bym na twoim miejscu najpierw odkręcił wlew oleju, żeby szybciej zlatywał. Do tego filtr możesz odkręcić już po chwili żeby zlatywał jeszcze szybciej.
Nie zapomnij posmarować uszczelki nowego filtra olejem, żeby dobrze się ułożyła.
Z narzędzi może być potrzebny klucz do filtrów (taki z łańcuszkiem) oprócz nasadki we właściwym rozmiarze.
Pozwól olejowi dłużej zlatywać, to więcej syfu wyleci i następny olej będzie dłużej czysty.
Nie wiem jak w misiu, ale we francuzach na korku spustowym jest taka miedziana podkładka, która służy jako uszczelka. Ona jest JEDNORAZOWA.
Po zalaniu oleju odpal silnik na paredzesiąt sekund i po z gaszeniu odczekaj chwilę, a dopiero potem sprawdź olej.
To by było chyba wszystko.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.