Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
MSW Agnieszki
Autor Wiadomość
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-05-2008, 15:07   MSW Agnieszki

Nasza przygoda ze Spejswagonami zaczęła się dziwnie.... Marek Japaneze sprzedał w czerwcu zeszłego roku komplecik klimatyzacji do MSW '95 koledze z wawki. Jako że sezon chłodniczy był w pełni, nikt nie chciał się pobawić w montaż..... padło na mnie, MSW '95 przyjechał na podwórko. Agusia obadała go z każdej strony, wsiadła do środka, przeparkowała i powiedziała krótko - chcę TAKIEGO.....2.0 sohc, gaz, klima 7 osób....

Długie poszukiwania i NIC same padliny w stanie agonalnym, lub ceny z kosmosu, lub padliny w cenach z kosmosu.... Nadszedł Zlot - tam Agusia wsiadła do Spejsa '99 Marka i...... już nie chciała '95. Ceny '99 niestety mocno wykraczały ponad budżet, no i wybór silników też powalał, więc poszukiwania były niezbyt intensywne, ale jakieś były..... aż w końcu pod koniec stycznia pojawił się w Wawce sprzęt w stanie nie dającym podstaw do czepiania się.... 2.4 automat, 6 foteli, w środku jak nowy, z zewnątrz prawie perfekcyjny, książka serwisowa, niecałe 160 kkm przelotu, niebity.....po prostu nie było wyjścia ;)

CDn
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 26-05-2008, 15:16   

Bartek napisał/a:
CDn

Czekamy :)
Na razie wiem że mam żonę wpuszczać tylko do samochodów, które mi się podobają i mnie na nie stać :wink:
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-05-2008, 15:26   

Sielanka trwała dość krótko, ponieważ auto jak jeździ po mieście pali ok. 12l/100km, gorzej jak miastem jest Warsiawka w godzinach szczytu....15 nie było ciężko osiągnąć....Wygoda auta kontra koszty.....

Zakiełkował wtedy pomysł...... ZAGAZOWAĆ go, niech pali i 20, a co.....ale małym problemem jest GDi..... więc doszedłem do wniosku, że the only way is swap..... Możliwości dostarczają nam Galanty - komora silnika na pierwszy rzut oka podobna (z przodu o 3 cm mniej, z tyłu 4, ale łapy silnika podobne), więc możliwości 2: 2.0 lub 2.5..... 2.0 byłby zdecydowanie za słaby do uciągnięcia 1680 kg masy własnej za pośrednictwem automatu, więc kilka pomiarów silnika 2.5 i pada decyzja..... szukamy dawcy narządów.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 26-05-2008, 15:58   

2,4 GDi =12-15litrów !?!?!?!?? ECO wogóle się zapala na tablicy???
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-05-2008, 16:37   

I znowu wertowanie Alledrogo i innych serwisów tego typu, szukałem całego, ew. lekko bitego, ale znowu problemy jak przy Wagonie. Zakres poszukiwań dość wąski - 2.5 V6 automat z lat 97-98 (późniejsze odpadały ze względu na tiptronic)..... aż znalazłem angolka w niezłym stanie (niecałe 90 k mil), niestety dość mocno zdekompletowany, ale w cenie rekompensującej wszelkie braki, a co najważniejsze z kompletem wiązek przewodów i elektroniki.....

Zestaw gratów na swapa dotarł do garażu, brakowało:
- pompy wspomagania (dzięki Roch_27)
- przewodów wspomagania (WIELKIE dzięki PLPynton, Novy, Japaneze i Dominos)
- pompy klimy - dostosowałem mocowania pompy z MSW, dzięki czemu mogłem wsadzić chłodnicę ;) )
- kopułki i palca w aparacie zapłonowym
- kilku mocowań

po skompletowaniu elementów układanki zabrałem się za obmyślanie planu swapa (mam garaż, nie warsztat, więc technologicznie obmyślone przez japończyków procedury wkładania/wyjmowania silnika z MSW (wszystko dołem po odkręceniu zawieszeń) były bezużyteczne..... miarka w dłoń, trochę pomiarów.....wyjdzie, a co ważniejsze wejdzie silnik przez otwór górny (58 cm i ani grama więcej ;) )

CDn
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-05-2008, 17:20   

mouseman napisał/a:
2,4 GDi =12-15litrów !?!?!?!?? ECO wogóle się zapala na tablicy???


Wagon nie ma ECO..... ma komputer pokazujący chwilowe i średnie spalanie, dystans do przejechania na paliwie z baku oraz średnią prędkość, która w korkach w Warszawie oscyluje w okolicach 13 !!!!!!! km/h). Bierz pod uwagę jeszcze skrzynię automatyczną, 300 kg więcej niż w Galu i aerodynamikę przystanku autobusowego....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 26-05-2008, 17:45   

Bartek napisał/a:
mouseman napisał/a:
2,4 GDi =12-15litrów !?!?!?!?? ECO wogóle się zapala na tablicy???


Wagon nie ma ECO..... ma komputer pokazujący chwilowe i średnie spalanie, dystans do przejechania na paliwie z baku oraz średnią prędkość, która w korkach w Warszawie oscyluje w okolicach 13 !!!!!!! km/h). Bierz pod uwagę jeszcze skrzynię automatyczną, 300 kg więcej niż w Galu i aerodynamikę przystanku autobusowego....



A to jednak malusio pali:)
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-05-2008, 21:59   

1 V świętowałem w garażu.....

Wyjęcie GDi ze skrzynią wymagało odkręcenia:
- kolektora wydechowego
- pompy klimy z mocowaniem
- pompy wspomagania z mocowaniem
- wszystkich poduszek wraz z łapami
- koła pasowego
- osłon rozrządu
- filtra oleju wraz z cokołem
- czujnika ciśnienia oleju

GDi ze skrzynią stanął obok v6 ze skrzynią i zaczęło się porównywanie:
- komplet poduszek z Galanta okazał się bezużyteczny ;)
- komplet mocowań silnika j/w
- dokładne oględziny ujawniły przykrą prawdę: jedna (z czterech) poduszek zespołu napędowego pasuje plug&play (ta na górze skrzyni)..... jedna łapa pasuje na mocowanie w skrzyni, natomiast koliduje z rozrusznikiem i chłodnicą oleju - szybka ocena sytuacji - da się dorzeźbić minimalnym kosztem wytrzymałości łapy.... razem połowa sukcesu..... trzecia poduszka i łapa idąca na skrzynię przy dyferencjale pasuje połowicznie, znaczy jedna śruba jest w fabrycznym miejscu, druga w powietrzu...... 3 h metalugrii, cięcia metalu w który się przezornie zaopatrzyłem, spawania, wiercenia, szlifowania i.... mam przykręconą łapę na 2 śruby :twisted: , czwarta poduszka (przy rozrządzie) nie pasuje zbytnio (przesunięcie otworu mocującego o 5 mm w przód, 18 w górę i co najgorsze 7 mm za daleko od silnika), ale decyduję ją zostawić i sprawdzić ją w żywym organizmie.....

CDn
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 26-05-2008, 22:43   

cos mi nie wyszlo z pierwsza wiadomoscia:)

No Bartku czekalem na opowiesc dlugo, wczoraj zobaczylem w podpisie msw V6-24V i czym predzej rozne strony - no bo skad tam taki silnik - no a teraz wszystko jasne :)

Czy ten gdi co byl wczesniej to sie wysypal?? jak z oplacalnoscia takiej zmiany - nie pytam o koszt pracy tylko czesci, i tez nie chodzi mi o wyliczenia tylko tak/nie - biorac pod uwage spalanie i mozliwosc montazu lpg ??
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10660
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-05-2008, 22:48   

Bartek,
Świetna robota, czyta sie to milutko, a może robiłeś przy okazji jakieś fotki zeby pokazac ile to zachodu czasem trzeba... ale efelt bedzie superowy, rozumiemze v6 zostanie zagazowana..:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24279
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-05-2008, 22:58   

no to gratulacje, bo jak widzialem ta osmiornice, ktora byla wiazka od V6 w Twoim garazu, to mialem watpliwosci ;)
ciesze sie, ze udalo sie to wszystko poskladac do tzw. kupy - Baska tez byla zaskoczona tym ogromem gratow, ktore tam lezaly :lol:



edit - Bartek, widzimy sie w srode - pamietasz?
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 26-05-2008, 23:29   

poprostu brak mi slow ... Barek :salute: :wav:
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 27-05-2008, 06:45   

No no jednak sie udalo :)
Znalem ten plan od dluzszego czasu i zupelnie jak Krzyzak ogladajac osmiornice bylem mocno zdziwiony.
Moge sie za to pochwalic ze krokowy z tego 2.5 pracuje w moim Franku ;)
GRATULUJE !!
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 27-05-2008, 07:19   

Fotek z prac brak - mam tylko 2 ręce przy tej robocie tak brudne, że postanowiłem nie brać nimi aparatu...... drugą sprawą był czas, który wyznaczony wobec ogromu pracy był bardzo krótki.... teoria zakładała pierwszy odpał 4 V..... wyszedł 25 V, czyli lekki poślizg, ale o tym później.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 28-05-2008, 08:29   

No Bartek gratulacje :lol: :headbang: :hello1:

Pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.