[MSS 1.3] [SILNIK] Po wymianie rozrządu stracił wigor |
Autor |
Wiadomość |
irekmiecz
Mitsumaniak

Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 470 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-06-2008, 09:30 [MSS 1.3] [SILNIK] Po wymianie rozrządu stracił wigor
|
|
|
Po wymianie rozrządu, pasków, oleju z filtrem, filtra powietrza mam wrarzenie że "misiek" stracił wigor. Mam WRAŻENIE że nie przyspiesza tak jak wcześniej (na biegu 3, 4, 5) a kontrolka silnika po przekręceniu kluczyka gaśnie odrobinę puźniej. Sprawdziłem przepustnice, od widocznej strony jest czysta lecz dalej jest coś co określę jako oleisty nagar (czarne maziste).
Co jeszcze mogę sprawdzić we własnym zakreśie.
Pozdrawiam i Dziękuje |
Ostatnio zmieniony przez cns80 09-03-2009, 09:52, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 01-06-2008, 10:52
|
|
|
Strata wigoru po wymianie rozrządu jest najczęściej spowodowana niepoprawnym założeniem paska. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 02-06-2008, 08:00
|
|
|
gregorbu napisał/a: | Strata wigoru po wymianie rozrządu jest najczęściej spowodowana niepoprawnym założeniem paska | Potwierdzam. Po wymianie powinien nawet chodzić deczko lepiej, bo nowy pasek jest mniej rozciągnięty niż stary |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Mikado66
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Maj 2008 Posty: 9 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 02-06-2008, 11:19
|
|
|
Podobną przygodę miała kumpela w Peugeocie 206. Robiła pasek u znajomego mechanika po czym auto osłabło, spalanie wzrosło a silnik potrafił zgasnąć na wolnych obrotach. Mechanik twierdził, że to niemożliwe iż miałoby to mieć jakikolwiek związek z paskiem. Pojechała do serwisu i tam stwierdzili, że o dwa zęby jest przestawiony. Zrobili i jest OK! |
|
|
|
 |
machu [Usunięty]
|
Wysłany: 25-06-2008, 21:58
|
|
|
moze tez byc lekko ruszony zaplon. Mialem podobny problem. po 90kkm wymieniony pasek rozrzadu i po odbiorze auto jezdzilo jak mul, a spalanie wzroslo do 11-12 l/100.
podobno zaplon jest bardzo czuly i minimalna zmiana kata powoduje opoznienie zaplonu. Stad problem z moca. |
|
|
|
 |
irekmiecz
Mitsumaniak

Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 470 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-08-2008, 21:43
|
|
|
[ Dodano: 21-08-2008, 21:45 ]
machu napisał/a: | moze tez byc lekko ruszony zaplon.
podobno zaplon jest bardzo czuly i minimalna zmiana kata powoduje opoznienie zaplonu. Stad problem z moca. |
Jak to jest z tym zapłonem? cz może sie samoistnie przestawić? bo nie widać by był ruszany.
Rozrząd też wygląda poprawnie (WIELKIE DZIĘKI DLA KRZYŻAKA który pokazał gdzie patrzeć bez zdejmowania koła pasowego) Jak poprawnie sprawdzić i ustawić ten zapłon? Głównie po mieście z częstymi wyjazdami na obwodnicę 3miasta i staram sie jeździć ekonomicznie, na kilku tankowaniach spalanie wyszło 7.0 - 7.1 a ruszając często widzę chwilowe wskazanie kompa ponad 40. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-08-2008, 22:05
|
|
|
Irku - do zaplonu sluzy lampa, ktora widziales u mnie ostatnio. Ale zaplon masz ustawiony na +7 st. wiec prawidlowo. Jesli mimo wszystko uwazasz, ze rozrzad jest zlozony poprawnie (choc mi sie wydawalo, ze jest 5 st. pomylki), to juz nie wiem, co moze byc nie halo. Powinienem jeszcze rzucic okiem na czujnik przepustnicy - jego przestawienie tez powoduje mulenie, ale nie sadze by byl ruszany. |
|
|
|
 |
irekmiecz
Mitsumaniak

Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 470 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-08-2008, 22:21
|
|
|
Muszę się z kimś zmówić i porównać w trakcie jazdy. Może jest tak że to ja mam jakieś mylne wyobrażenie o mocy tego auta. Chyba zbyt wcześnie dałem go na warsztat, nie dość wyczułem to auto przed wymianą rozrządu.
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2008, 09:20
|
|
|
Krzyzak,
(WIELKIE DZIĘKI DLA KRZYŻAKA który pokazał gdzie patrzeć bez zdejmowania koła pasowego)
czy możesz podesłać link do tego wątku?
bez wyszukiwarki się nie da tego znaleźć - masz tyle postów że to nie sposób wszystko przeczytać )))
proszę o pomoc. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-09-2008, 22:39
|
|
|
to nie byl watek - Irek podjechal do mnie do domu i mu pokazalem jak sie to sprawdza (zbyt dlugo na pisanie - trzeba to zobaczyc na wlasne oczy) |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2008, 22:45
|
|
|
no to kiszka, gdyby nie to że POMORZE to już bym tam był
pomijając długość opisu - może warto by to jednak opisać |
|
|
|
 |
irekmiecz
Mitsumaniak

Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 470 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-09-2008, 22:49
|
|
|
" pomijając długość opisu - może warto by to jednak opisać "
No to spróbuje.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3453 Z tąd pobierz instrukcje serwisową.
Zaparkuj w odpowiednim do tej "zabawy" miejscu, zacjągnij ręczny, zgaś silnik, otwórz maske. Zdemątuj plastikową osłone paska i koła zembatego rozrządu (trzy śruby, klucz 10). Teraz do ręki lewarek i podnieś tak aby prawe przednie koło dało się obracać. Włącz piąty bieg i obracaj koło jezdne zgodnie z kierunkiem jazdy tak aby znaki koła zembatego rozrządu i ten na silniku spodkały się ( tak jak w instrukcj serwisowej plik 11B Engine 4G1 str.14 rys. dolny). Teraz wytęż wzrok (latarka będzie pomocna) patrząc na dolne koło pasowe i osłone paska (godzina druga) znajdziesz znaki. Ten na kole pasowym (drobne nacięcie) powinien się spodkać z znakiem - T (słabo widoczny o ile dobrze pamiętam jest naj niżej).
Do sprawdzenia zapłonu jest potrzebna lampa o której pisał Krzyzak.
Pozdrowienia i powodzenia
Pisałem już wcześniej lecz nie starczało czasu ( wylogowało mnie kilka razy) |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2008, 08:15
|
|
|
kocham to forum |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-09-2008, 21:49
|
|
|
i najwazniejsze - uwazaj na blad paralaksy!
warto zaopatrzyc sie w drucik, ktory po przedluzeniu znaku na kole zebatym wceluje prostopadle na znak na glowicy itd. |
|
|
|
 |
Shingen
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star
Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-03-2009, 12:46
|
|
|
Witam.
Właśnie kupiłem MSS 1,3 i choć przebieg na to nie wskazuje to dla zasady zamierzam wymienić pasek rozrządu i napinacz. Większość serwisów oferuje zamienniki, które podobno nie muszą być gorsze od oryginałów i w związku z tym proszę o Waszą opinię. Jakie japońskie zamienniki polecacie i czy mówi Wam coś marka SUN?
Ceny jakie znalazłem w porównaniu do ASO są więcej niż konkurencyjne. Wymiana u nich kosztowała by mnie min. 1100 PLN.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
|