[Cari 1.6] chłodzenie silnika na klimatyzacji Zwarjowałem :/ |
Autor |
Wiadomość |
Necmaster [Usunięty]
|
Wysłany: 23-06-2008, 17:00 [Cari 1.6] chłodzenie silnika na klimatyzacji Zwarjowałem :/
|
|
|
Witam wszystkich mam problem z chłodzeniem silnika ,strasznie szybko mi sie grzeje zwłaszcza jak jestem w korku niewiem co jest, nie włancza mi sie wogóle wentylator od chłodnicy . Pewnego dnia przez przypadek włonczyłem klime czujnik złapał temperature i schłodził mi silnik i teraz pytanko czy to jest normalne przecież w zimie nie bede włanczał klimy zeby schłodzic silnik niewiem czy termostat czy czujnik jesli ktos wie gdzie znajduje sie czujnik w carismie bo za chiny niewiem gdzie powinnien byc gdzies koło chłodnicy jak ktoś ma zdjecia jakies wskazówki gdzie to sie znajduje jak to naprawić niech zapoda linka z góry dzienkuje i pozdrawiam maniaków MIŚKA |
|
|
|
 |
tdi1982
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 172 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 23-06-2008, 20:14
|
|
|
Są dwa czujniki i termostat.Jeden czujnik znajduje się na króćcu i dochodzi do niego jeden przewód jest to czujnik dający info na licznik do wskazówki temp.Drugi jest dalej wkręcany do bloku silnika od strony skrzyni na wysokości głowicy.http://www.mitsubishi-grafix.pl/forum2/viewtopic.php?t=11272&highlight=temperatura+silnika
http://www.mitsubishi-gra...ratury&start=15
Poczytaj sobie może cię oświeci. |
|
|
|
 |
Necmaster [Usunięty]
|
Wysłany: 25-06-2008, 18:23
|
|
|
Dzienki za wskazówki przeczytałem wszystko ,czujnik najpierw wymienie i płyn chłodniczy zobaczymy co bedzie jescze . Pozdrawiam [/quote] |
|
|
|
 |
tdi1982
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 172 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 25-06-2008, 21:44
|
|
|
No nie koniecznie to pomoże!.Mam podobny problem a mianowicie wiatraki się późno włączają tzw. jak jest ok5 mm od górnej kreski na desce.Wtedy chodzą dwa wiatraki od klimy i od chłodnicy.Wymieniłem już termostat płyn czujnik od ECU i nadal to samo.Chłodnica jest nowa pompa wody też korek jest od Colta z 2006r czyli też prawie nowy.Podejrzewam że ten wiatrak ma 2 biegi albo oddzielnie powinien chodzić tylko jeden wiatrak.Wtyczki są na 4 piny a druga wtyczka od wiatraka ma 2 piny czy ktoś się orientuje może czy powinny chodzić dwa wiatraki czy jeden?.Ci którzy próbowali mi pomóc mówili że im wiatraki w ogóle się nie załączają co uważam za kompletną bzdurę bo nie znam takiego układu który by nie wymagał na postoju chłodzenia wymuszonego.Uważam że opinie te są walone na pałę i nie sprawdzone.Tak samo jak i sprężarka od klimy w klimatronicu chodzi cały czas!!!!!.GłUPOTY. |
|
|
|
 |
Necmaster [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2008, 22:33
|
|
|
Ja teraz mam wiekszą tragedie KUR**A wczoraj jade a tu nagle strzał coś piepszło i wrzucam bieg moje auto stoji chodz silnik działa kręci sie wrzucam 2 bieg i nie jedzie wszystkie włanczałem auto stoji i kreci silnikiem , a jak wrzuce bieg a puszcze sprzegło to coś mi tyrka ludzie pomużcie niewiem czy półoska czy SEGER bo ktoś mi cos mówił a niewiem nawet co to jest ten seger jaja jak berety a tak bardzo spodobała sie mi carisma a tu dupła skrzynia ja chyba sie nie wypłace |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 30-06-2008, 22:45
|
|
|
Necmaster nalezysz do tych klientów któzy trafili na ferelny typ...osobiście w cari mało włożyłem a - odpukac - ustrek mam praktycznie 0... jesli sam nic nie stwierdziles uwalając sie pod autem (oznaki zew) to gon po fachure...
p.s.stary ogranicz się z błędami ortograf...nie idzie dojść do ładu składu |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
Necmaster [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2008, 15:00
|
|
|
ja tam nie patrze na błędy ortograficzne jak jestem w desperacji pisze bez przecinków bez kropek hehe zobaczymy w poniedziałem co mi stwierdzą w aucie
[ Dodano: 01-07-2008, 15:03 ]
poniedziałek . |
|
|
|
 |
tom1312
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 194 Skąd: Komorów/Rzeszów
|
Wysłany: 02-07-2008, 00:30
|
|
|
Niestety Necmaster nie pocieszę Cię. Mój kuzyn miałpodobne objawy przy swojej Cari 1.8 . Mianowicie przy ruszaniu coś mu zazgrzytało i auto stanęło. Silnik działał biegi wchodziły a auto stało w miejscu i tylko coś chrobotało w skrzyni. Okazało się że to wewnętrzny przegub się rozsypał i wpadł do skrzyni rozwalając "wnętrzności"
Przy okazji pozdrowienia dla kuzyna, który już wymienił skrzynię i śmiga swoją piękną Cari |
_________________ "Mitsu" i wszystko jasne
01388/KMM
 |
|
|
|
 |
Necmaster [Usunięty]
|
Wysłany: 06-07-2008, 09:56
|
|
|
A Pamietasz ile kuzyn mniej wiecej zapłacił za robocizne i czesci zebym wiedział ile kasy trzeba mniej wiecej przygotowac na takie naprawy . Ja przypuszczam Ze ten Seger w skrzyni poszedł ale zobaczymy jutro hehe pozdrawiam
[ Dodano: 09-07-2008, 22:24 ]
No i okazało sie ze olej uciekł ze skrzyni, zatarłem ja i rozwaliłem całą. W Piątek prawdopodobnie odbiór MISKA |
|
|
|
 |
Szyninho4 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-08-2008, 22:46
|
|
|
NO witam ja jestem tym kuzynem ) za skrzynie zaplacilem 950zł razem z półośką a za robote i olej do skrzyni 400zł
pozdro dla kuzyna !:) |
|
|
|
 |
Necmaster [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2008, 11:02
|
|
|
u mnie okazało sie ze skrzynia nie poszła , w półośce miałem robione coś , podkładka i jakis pierscien były spawane i to walneło a skrzynie jednak miałem dobrą teraz dalej kminie nad chłodzeniem silnika narazie kasy mało jeszcze mi tyrka w lewym kole podejrzewam ze sworzen poszedł rąbac sie bo tak wyjebałem w dziure na ulicy, ze nie porozumienie , jak ja kocham nasze polskie drogi |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2008, 12:09
|
|
|
z chłodzeniem sprawa wygląda tak:
wentylator w 1.6 włącza sie podobno bardzo późno - jak
wskazówka temperatury poleci za połowę
mi raz się tylko zdarzyło żeby doszło do połowy (zazwyczaj jest przed)
było to w największe upały w korkach,
ale akurat włączyłem klime - wtedy załaczaja sie oba wentylatory
poza tym na postoju, podczas pracy silnika nie zauważyłem nigdy zeby wskazówka mi przekroczyła połowę
jeżeli pompa wody wyrabia, a masz świeży płyn i odpowietrzony układ
warto wymienić termostat
każdy mechanik go wymieni a koszt niewielki
jeżli chłodnica jest ok, nie zamulona i wszystkie powyzsze warunki spełnione,
to nie powinno być najmniejszych problemów z chłodzeniem |
|
|
|
 |
|