ROZRZĄD |
Autor |
Wiadomość |
cubus89 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2008, 14:19 ROZRZĄD
|
|
|
Witam.
Mam pytanie co wchodzi w klad rozrzadu do galanta 90r., 2.0 109KM 8V? Jakiej firmy i gdzie najlepiej go kupic?? Pozdrawiam dzieki za informacje |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-08-2008, 18:34
|
|
|
W skład rozrzadu wchodzi : Pasek rozrządu najlepiej firmy Mitsuboshi cena ok. 95 zł
: Pasek balansowy tej samej firmy najlepiej ok. 18 zł
: Napinacz paska rozrządu najlepiej coś z oryginału np.GMB 90 zł
: Napinacz paska Balansowego tez najlepszy , nie ma co oszczędzać 70 zł na zamiennikach nie polecam różnica w cenie max. do 20 zł na szt. Okres wymiany rozrządu co 90 tyś. lub okres 4 lat ale najlepiej to zadzwon do Japaneze podaje nr. -042-215-44-02 i tam wszystkiego sie dowiesz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24288 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-08-2008, 22:24
|
|
|
bartekdeejay napisał/a: | : Pasek rozrządu najlepiej firmy Mitsuboshi cena ok. 95 zł
: Pasek balansowy tej samej firmy najlepiej ok. 18 zł
: Napinacz paska rozrządu najlepiej coś z oryginału np.GMB 90 zł
: Napinacz paska Balansowego tez najlepszy , nie ma co oszczędzać 70 zł na zamiennikach nie polecam różnica w cenie max. do 20 zł na szt. Okres wymiany rozrządu co 90 tyś. lub okres 4 lat ale najlepiej to zadzwon do Japaneze podaje nr. -042-215-44-02 i tam wszystkiego sie dowiesz |
oraz
: pompa wody (np GMB ok. 150 zl)
: uszczelniacze 4 sztuki (od 50 zl do 300 zl za komplet) |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-08-2008, 12:17
|
|
|
Krzyzak, Rozwiń proszę uszczelniacze
-Uszczelniacz wału korbowego przód
-uszczelniacz wałka balansowego
-uszczelniacz wałka balansowego przy pompie oleju
-uszczelniacz pompy oleju
Tak to jest czy się mylę ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-08-2008, 16:42
|
|
|
Pompa oleju jest sama w sobie wałkiem balansowym a dokładniej to potrzebujemy uszczelniacze na: wałek rozrządu cena ok.12 zł firmy NOK
: wał korbowy cena ok.30 zł tez NOK
: wałek balansowy cena ok.9 zł NOK
: i uszczelniacz na pompę oleju cena ok. 11 zł NOK tak przynajmniej ostatnio płaciłem u Marka Malika Moze to zobrazuje
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24288 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-08-2008, 23:11
|
|
|
pompa oleju napedza drugi walek balansowy
a uszczelniacze:
- wal korbowy
- walek rozrzadu
- walek balansowy
- pompa oleju
wszystko opisane na mojej WWW |
|
|
|
 |
JaneczekJ [Usunięty]
|
Wysłany: 11-08-2008, 14:30
|
|
|
Podłącze się do tematu bo nie mogę znaleźć na Forum . Właśnie zmieniam paski i zauważyłem wycieki z pod uszczelniaczy . Mam pytanie - jak wyjąć stare uszczelniacze ? Odkręciłem
wszystkie koła i napinacze , wykręciłem śruby,które mocują dekiel , zdjąłem miskę olej. Myślałem że zdejmę dekiel i wymienie uszczelniacze ale pompa oleju jest do niego przykręcona od wewnątrz . Moja koncepcja upadła więc proszę o pomoc . |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24288 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-08-2008, 19:34
|
|
|
stare uszczelniacze najlepiej wyjac ostrym srubokretem plaskim - uwazajac by nie uszkodzic powierzchi do ktorych przylegaja
a uszczelniacze pod zebatkami sie wymienia zdejmujac zebatki - na wierzchu jest sruba (na balansie, pompie i walku) - trzeba zablokowac zeby i srube odkrecic |
|
|
|
 |
JaneczekJ [Usunięty]
|
Wysłany: 11-08-2008, 20:51
|
|
|
Serdeczne Dzięki ! Niepotrzebnie czepiałem się całego dekla bo i tak nie nie można go zdjąć bo trzyma balans przy pompie oleju . Pozdrawiam . |
|
|
|
 |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 18-08-2008, 11:14
|
|
|
Mam pytanie czy rozrząd w tym silniku (2.0 109KM 8V) jest kolizyjny? Ktoś może miał z tym jakieś doświadczenia? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-08-2008, 20:30
|
|
|
Kiedyś przy wymianie rozrządu w moim E33 przez nieuwagę wpadł mi klucz w rozrząd i wtedy włosy mi dęba stanęły bo rozrząd strzelił ale pojechałem do sklepu kupiłem sam pasek i założyłem kręce kluczem wał by sprawdzic czy jest kompresja a ku mojemu zdziwieniu daje jakieś opory wiec myśle ze wszystko ok. wsiadam do auta odpalam a tu silniczek chodzi jak złoto i od tego momentu twierdze ze raczej ten motor jest bezkolizyjny |
|
|
|
 |
|