LPG w GDI |
Autor |
Wiadomość |
chemikc4
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 01 1,6 GDI
Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 2 Skąd: Sierakowice
|
Wysłany: 11-08-2008, 10:43 LPG w GDI
|
|
|
Witam
Mam pytanie czy ktokolwiek instalował LPG w silniku GDI ?
Proszę o odpowiedz. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 11-08-2008, 11:00
|
|
|
Tak, ale to byla oryginalna holenderska instalacja. Jest bardzo droga, poza tym do konca nie chodzi na samym gazie, gdyz co jakis czas zalacz sie na benzyne zeby ochlodzic wtryski.
Ogolnie jesli nie chcesz miec problemow i duzych kosztow, to nie zakladaj zadnej innstalacji gazowej
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
|
|
|
 |
Andrzej C. [Usunięty]
|
Wysłany: 11-08-2008, 11:07
|
|
|
Witam.
Z tego co wiem to nie było w Carismach silników 1.6 GDI tylko 1.8 GDI. Jeżeli masz silnik 1.6 to nie jest GDI tylko 16-sto zaworowy silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Nikt na forum nie poleca zagazowania silników GDI, bo nawet Holendrzy z tym sobie nie radzą.
Poniżej masz link do działu LPG w samochodach Mitsubishi. Radzę przeczytać i poważnie się zastanowić czy zakładać gaz do GDI (jeżeli masz taki silnik) bo możesz tylko dużo na tym stracić.
LPG w Mitsubishi
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 11-08-2008, 11:17
|
|
|
Przy umiejetnej jezdzie ten silnik tak malo pali ze nie ma to najmniejszego sensu. Z reszta ja jestem przeciwnikiem GAZu w samochodach
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
tyraeel
Nowy Forumowicz Domin

Auto: Carisma LX 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2008 Posty: 26 Skąd: Kęty
|
Wysłany: 13-08-2008, 08:10
|
|
|
Robson86 napisał/a: | Przy umiejetnej jezdzie ten silnik tak malo pali ze nie ma to najmniejszego sensu. Z reszta ja jestem przeciwnikiem GAZu w samochodach
Pozdroo |
DOKŁADNIE!
Temat zresztą wałkowany już kilkukrotnie
Te silniki podczas konstruowania są obliczane na bezynę. Na gazie prędzej czy później będziesz miał sporo problemów. Szczerze mówiąc - nawet raczej prędzej niż póżniej
Wywalisz kasę na porządną instalację, pojeździsz na niej z rok i wrócisz na benzynę. Pozatym z tego co wiem; żaden szanujący się warsztat nie da Ci gwarancji na LPG w GDI.
Druga sprawa: 1,6 i GDI
Jeśli masz 1,6 (90KM) i mimo wszystko koniecznie chcesz mieć ten gaz - to chyba tylko sekwencja.
Jak mawia mój ojciec:
"Gaz jest dobry, ale w zapalniczkach, a gdybym chciał mieć pojazd na ropę to kupiłbym od razu czołg..."
(bez obrazy dla użytkowników zapalniczek i diesli) |
_________________ http://psilocybe.metal.pl/
http://www.myspace.com/psilozone
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 13-08-2008, 09:03
|
|
|
Jeśli gaz w GDI to tylko fabrycznie montowana instalacja LPI Vialle - jest kilka takich aut na forum i śmigają OK. Tyle że w kraju chyba ci tego nikt nie zainstaluje do Cari tym bardziej że koszt takiej instalacji to coś koło 8tys zł |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 13-08-2008, 10:11
|
|
|
A pamiętacie ktoś dawał linka właśnie do firmy która niby miała zacząć takie instalki zakładać tylk oto narazie w fazie testów było. Ale nawet jeśli im się uda to wydać na to 8tyś to jest już głupota bo kiedy to się zwróci? Chyba jak samochód ducha wyzionie, no moze miało by to jeszcze jakiś sens przy nowym silniczku z założenie jazdy aż samochód sam się rozłoży z przyczyn naturalnych(czasu). Dlatego nie główkuj i nic nie rób, w trasie jazda wychdzi niemalże jak dieslem albo na LPG, w mieście trochę wiecej ale nie jest to jeszcze taka duża różnica.Chyba że pokonujesz sporo kilometrów, no ale to wdtey powinieneś szukać samochodu z innym silnikiem. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 13-08-2008, 13:06
|
|
|
pewnie któryś z serwisów LPI może założyć (może ten w Warszawie na Karczewskiej) ale nie widze sensu do tego silnika zakładania gazu i tym bardziej do samochodu gdzie gaz wyniesie pół wartości auta jedynie do nowego choć z tego co piszecie to GDI jest zbyt oszczędne by w takie koszta wchodzić... |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 13-08-2008, 13:41
|
|
|
tyraeel napisał/a: |
Jak mawia mój ojciec:
"Gaz jest dobry, ale w zapalniczkach, a gdybym chciał mieć pojazd na ropę to kupiłbym od razu czołg..." |
Już nie jedno takie stwierdzenie słyszałem
Kiedyś nawet w niesławnym TVN Turbo udowadniali, że dobra instalacja gazowa wcale nie wpływa na żywotność silnika.Wręcz zachęcali do jazdy na LPG.
Co do GDI to po raz któryś powtórzę....
Instalować w kraju się nie opłaca.A co do tego czy można to też naczytałem się mnóstwa sloganów m.in. o kilimie silnika
Moja Cari jest tego przykładem, że można a oponentów zapraszam na jazdę próbną.
Od początku na LPI czyli 175 kkm i nie czuć różnicy czy jedzie sie na PB czy na LPG.
Silnik chodzi jak pszczółka, bez klekotu nawet przy rozruchu |
|
|
|
 |
strazak [Usunięty]
|
Wysłany: 16-08-2008, 10:05
|
|
|
gaz jest dobry do zapalniczek i kuchenek gazowych a samochód raczej tego nie trawi....ja już się nakarałem....a zwolennicy gazu powinni zastanowić się przed kupnem cari gdi....Vialle jest ok ale czy jest sens bulić 7-8 tys. do autka wartego 12-14 tys. . przedmówca zapewne już zakupił swoją cari z tą instalacją...wtedy tak a w innej sytuacji trzeba uważać z wagą stopy i tyle...pozdro |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 17-08-2008, 20:19
|
|
|
Co innego jak od razu z tą instalacją LPI Vialle kupujesz auto z Holandii za te 12-14 tys bo wtedy niejako masz tą instalacje gratis free |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
strazak [Usunięty]
|
Wysłany: 19-08-2008, 18:25
|
|
|
dokładnie...ale jak się nie ma co się lubi....... |
|
|
|
 |
Ginger1021
Forumowicz

Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 186 Skąd: Olsztyn/Łajsy
|
Wysłany: 19-08-2008, 21:33
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez Ginger1021 03-09-2008, 19:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pawel-krol
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008 Posty: 209 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 01-09-2008, 23:15
|
|
|
Robson86 napisał/a: | Przy umiejetnej jezdzie ten silnik tak malo pali ze nie ma to najmniejszego sensu. |
mało tzn ile tak średnio?
ja mam cari 1.6 z 96 przez 4 miesiące jezdzilem na Pb 95(Orlen) paliła 7 litrów ale ze kilometrów robie teraz więcej to zalożylem sekfencje(pali 8-9l)przejechane już 6000 i jest ok.
Pytam o spalanie GDI bo mam do kupienia taką a własnie słyszałem ze niepodchodzi do niej gaz. |
|
|
|
 |
|